Szerző Téma: Tercel  (Megtekintve 483857 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #420 Dátum: 2006.11.20 18:17:22 »
Idézetet írta: "murray"
gratulálunk :10:

milyen tipus? 2wd vagy esetleg 4wd?  europai vagy usa kivitel? képeket!  :sir:

kérdés mennyire akarod rendbe hozatni? totális felujitás? vagy csak használható állapotba?


Az évjáratából ítélve ('79) ez még az L1-es , azaz az elsõ generációs Tercel - tehát nem a Szonár-féle szögletes kasztnis , hanem az azelõtti , régebbi . Minden bizonnyal ilyen :



Ebbõl Európában csak 2WD volt - nemtom hogy egyáltalán létezett-e belõle 4WD bárhol máshol . A fõ érdekessége az , hogy ez volt a legelsõ Toyota , amit elsõkerék-hajtással csináltak !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Üdvözlök mindenkit!
« Válasz #421 Dátum: 2006.11.20 18:24:25 »
Idézetet írta: "Deetush"
Sziasztok!
Én még új vagyok itt és fõként azért regisztráltam,mert nagy csata elõtt állok és jó lenne néhány jótanács esetleg segítség!
Egy 1979-es Toyota Tercel tulajdonosa vagyok...


Légy üdvözölve  :) ! Egy 1980-as Corona és egy 1983-as Camry gazdájaként részemrõl különösen nagy örömmel  :D ! Azt már nem is mondom , hogy a veteránautó-rajongó hölgyek mekkora ritkaság-számba mennek , úgyhogy igazán gratula a hozzáállásodhoz  :10: !

Misi az imént már sok lényeges dolgot leírt . A fõ , hogy a komplett felújítás tényleg nem olcsó mulatság ... persze kérdés , hogy az autód milyen állapotban van , mert ha nem túl rosszban , akkor lehet , hogy részleges felújítás is elég , tehát nem lesz szükség komplett atomjaira szétszedni és aztán újra összerakni az autót .

A gond az , hogy ehhez a típushoz már nem minden alkatrész szerezhetõ be gyári újként (fõleg az utastér elemeire igaz ez) , és a bontott sem könnyû feladat - bár azért nem lehetetlen . Tehát törekedni kéne a meglévõ dolgok felhasználására , felújítására , amennyire lehetséges .

Most elöljáróban ennyi , a részletesebb tanakodáshoz tudni kéne a kocsid állapotát ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Deetush

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Tercel
« Válasz #422 Dátum: 2006.11.20 21:27:41 »
Tyûûûûha!
Nagyon örülök neki,hogy ilyen szeretettel fogadtok,igazán jól esik!
A piros Tercelrõl a fénykép már majdnem ugyanolyan,mint az enyém,azzal a különbséggel,hogy ez a Tercel"cicaszemû"az enyém viszont még a "bánatos"kiadás.Valószínünek tartom,hogy az enyém még ennél a fotón láthatónál is öregebb,de a kaszni lényegében ugyanaz.Egyébként ebbõl a típusból én sem találtam még 4Wd-t,az enyém is elsõkerekes!
Igazából a legnagyobb problémája a kicsikémnek a kaszni!
Az sajnos rohad elég tisztességesen,bár szakértõ szemek szerint még menthetõ.
A motorom jó állapotban van,csak kicsit el van lustulva,mert ugye azért a futómûvem sincs túl fényes állapotban.A féltengelyek már kopognak minden kanyarodásnál,a lengéscsillapítókat sem ártana kicserélni és legjobb tudomásom szerint lóg a kormánymûvem is,valamint ami igazán aggaszt,az a fékfõhenger,mert az is rozsdás.A motort gyûrûztetni kell majd,ebben biztos vagyok,mert szemem fénye köpködi a gyújtógyertyákat.
A gyári alkatrészekhez nem feltétlenül ragaszkodom,csak abban az esetben,ha tapasztaltabbak mondják,hogy egy-egy "kütyübõl" nem érdemes utángyártottat venni.
Ami már megvan,az egy komplett kipufogórendszer,ezt idén tavasszal le kellett cserélnem,ugyanis a toroknál szétrohadt,a hátsó dobot meg majdnem elhagytam.
Szóval ez már megvan,bár apróság a többihez képest,de 1 gonddal kevesebb.
A belterével lesz a legkisebb gondom,mert csodaszép állapotban van,szinte minden sértetlen benne.Egyedül az üléseket kell majd átkárpitozni,de ez nem lesz gond,itt csak az anyagárat kell majd számításba vennem,ugyanis kárpitos technikus vagyok,így az ülések újraszivacsozása,kárpitozása,az ajtókárpitok a váltószoknya és a kormányvédõ mind-mind általam fog megújulni.A terveket már megrajzoltam,és a mostani beige szín lesz megbolondítva némi feketével,így kicsit markánsabb lesz majd a belseje.
Én úgy gondolom,hogy korához képest jó állapotban van,de tudom,hogy sokat kell még rá költenem,de erre már évek óta felkészültem és nem tántoríthat el a céltól semmi!
Tudom jól,hogy ez a kisautó minden gondoskodást,bütykölést,új alkatrészt,sõt,még egy új illatosítót is meghálál.
A felujítási folyamatokat pedig nagyon szívesen végigdokumentálom majd,természetesen képekkel illusztrálva.Remélem nemsokára hazajön a szerelõtõl,és mihamarabb tudok Nektek pár képet mutatni róla.
Elõre is köszönöm mindannyiótoknak a kedves fogadtatást és a segítõkészséget!
Puszi Nektek!
orever Toyota Tercel!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #423 Dátum: 2006.11.20 23:43:39 »
Idézetet írta: "Deetush"
Igazából a legnagyobb problémája a kicsikémnek a kaszni!
Az sajnos rohad elég tisztességesen,bár szakértõ szemek szerint még menthetõ.
A motorom jó állapotban van,csak kicsit el van lustulva,mert ugye azért a futómûvem sincs túl fényes állapotban.A féltengelyek már kopognak minden kanyarodásnál,a lengéscsillapítókat sem ártana kicserélni és legjobb tudomásom szerint lóg a kormánymûvem is,valamint ami igazán aggaszt,az a fékfõhenger,mert az is rozsdás.A motort gyûrûztetni kell majd,ebben biztos vagyok,mert szemem fénye köpködi a gyújtógyertyákat.
A gyári alkatrészekhez nem feltétlenül ragaszkodom,csak abban az esetben,ha tapasztaltabbak mondják,hogy egy-egy "kütyübõl" nem érdemes utángyártottat venni.
Ami már megvan,az egy komplett kipufogórendszer,ezt idén tavasszal le kellett cserélnem,ugyanis a toroknál szétrohadt,a hátsó dobot meg majdnem elhagytam.
Szóval ez már megvan,bár apróság a többihez képest,de 1 gonddal kevesebb.
A belterével lesz a legkisebb gondom,mert csodaszép állapotban van,szinte minden sértetlen benne.Egyedül az üléseket kell majd átkárpitozni,de ez nem lesz gond,itt csak az anyagárat kell majd számításba vennem,ugyanis kárpitos technikus vagyok,így az ülések újraszivacsozása,kárpitozása,az ajtókárpitok a váltószoknya és a kormányvédõ mind-mind általam fog megújulni.A terveket már megrajzoltam,és a mostani beige szín lesz megbolondítva némi feketével,így kicsit markánsabb lesz majd a belseje.
Én úgy gondolom,hogy korához képest jó állapotban van,de tudom,hogy sokat kell még rá költenem,de erre már évek óta felkészültem és nem tántoríthat el a céltól semmi!


Na , hát ez nem is hangzik rosszul :) ...

Felújítás szempontjából a karosszéria a legkisebb gond - munkaigényes , de meg lehet csinálni , tényleg csak ráfordítás kérdése . Ha új elem nem beszerezhetõ , ki lehet pótolni a meglévõ régit , szükséges darabot legyártani - ügyes lakatosnak nem probléma . Ezek az ilyen korú Toyoták szerencsére amúgy is inkább a látható helyeken (küszöbök , sárvédõívek , ajtók alja stb) szoktak rohadni - a teherviselõ részeken nem annyira , és ez lényeges dolog .

A motort felújítani is csak pénz kérdése , technikailag nem probléma (biztos vagy benne amúgy , hogy nem a karburátor a ludas a gyertyák "beköpésében" ? Tehát olaj kerül rájuk , nem a benzinbe fulladnak bele?) . Féltengely-csuklók felújíthatók , legjobb tudomásom szerint a kormánymû is . A fõfékhenger kicsit neccesebb - remélhetõleg létezik belõle gyári új , vagy legalábbis felújító-készlet . Ja , a lengéscsillapítók is felújíthatók , bár abból valszeg létezik új utángyártott is .

Apropó utángyártott - hát a gond inkább az , hogy bizonyos alkatrészekbõl eleve nem létezik utángyártott , pláne ehhez a típushoz - tehát csak gyári van , pontosabban volt , mert nem minden szerezhetõ már be egy ilyen régi modellhez - sajnos a Toyota nem biztosít folyamatos alkatrész-utánpótlást a régi típusaihoz , ellentétben pl. a Mercedessel . De azért mégis akad ez-az - adott esetben rá kell kérdezni .

Beltér : hát így könnyû , ha te magad meg tudod csinálni a melót  :D ... ez bizony igen szerencsés helyzet ! Majd a távoli jövõben valamikor lehet hogy igénybe venném a segítségedet , a Corona vezetõ- és jobb hátsó ülését is újra kell kárpitozni  :kacsint: ...

Kíváncsian várjuk a fotókat  :pofa: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Tercel
« Válasz #424 Dátum: 2006.11.21 09:50:09 »
beltérröl kérünk képeket!  imádom a beige szint. meg a 70es évek usa és japan beltereit.
jó lenne már egy veterán tali, nem? : :crazy:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #425 Dátum: 2006.11.21 11:47:31 »
Idézetet írta: "murray"
beltérröl kérünk képeket!  imádom a beige szint. meg a 70es évek usa és japan beltereit.
jó lenne már egy veterán tali, nem? : :crazy:


Hát lassacskán elegen leszünk hozzá :) ... te a tiédet veteránnak tekinted ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #426 Dátum: 2006.11.21 11:49:47 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "murray"
beltérröl kérünk képeket!  imádom a beige szint. meg a 70es évek usa és japan beltereit.
jó lenne már egy veterán tali, nem? : :crazy:


Hát lassacskán elegen leszünk hozzá :) ... te a tiédet veteránnak tekinted ;) ?


Amúgy én is rajongok az említett belterekért ... kibõvítve a 80-as évekkel , úgy kábé azoknak az elsõ felében is nagyon jól néztek még ki a japán belterek . Aztán kezdtek elfeketedni/szürkülni  :szemforgat: ... és el kellett telnie jó másfél évtizednek , míg a 2000-es évek elején megint elkezdtek igényes beltereket csinálni - már inkább németesen mint amerikaiasan , de újra igényeseket (E12 Corolla , Ave II , Mazda 3 , 6 , új Accord stb...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Tercel
« Válasz #427 Dátum: 2006.11.21 12:21:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "murray"
beltérröl kérünk képeket!  imádom a beige szint. meg a 70es évek usa és japan beltereit.
jó lenne már egy veterán tali, nem? : :crazy:


Hát lassacskán elegen leszünk hozzá :) ... te a tiédet veteránnak tekinted ;) ?


hát lassan veterán lesz. pár év és 20 éves lesz. a mai világban az már veterán...
hacsak nem szakad rám az otp meg is marad 20éves koráig..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Tercel
« Válasz #428 Dátum: 2006.11.21 12:22:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "murray"
beltérröl kérünk képeket!  imádom a beige szint. meg a 70es évek usa és japan beltereit.
jó lenne már egy veterán tali, nem? : :crazy:


Hát lassacskán elegen leszünk hozzá :) ... te a tiédet veteránnak tekinted ;) ?


Amúgy én is rajongok az említett belterekért ... kibõvítve a 80-as évekkel , úgy kábé azoknak az elsõ felében is nagyon jól néztek még ki a japán belterek . Aztán kezdtek elfeketedni/szürkülni  :szemforgat: ... és el kellett telnie jó másfél évtizednek , míg a 2000-es évek elején megint elkezdtek igényes beltereket csinálni - már inkább németesen mint amerikaiasan , de újra igényeseket (E12 Corolla , Ave II , Mazda 3 , 6 , új Accord stb...)


jó 10 éve mentem egy 78as mazda 323al...a muszerfalra máig emléxem...olyan szép volt
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Deetush

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Tercel
« Válasz #429 Dátum: 2006.11.21 12:33:47 »
A veterán találkozó nagyon jól hangzik,természetesen úgy érzem,ott a helyem!
Egyéb iránt veteránnak tartom az enyémet,akér 30 év a papírforma szerint akár nem,elvégre már csak 2-3 év választ el tõle. :nagymosoly:

A gyertyaköpködéssel kapcsolatban lehetséges,hogy igazad van és a karburátor is ludas,de sajnos olaj benzin,minden kerülhet a gyertyára.Ez a következõképpen szokott zajlani: ha kicsikém úgy gondolja,hogy épp nincs kedve sehova menni,akkor beköpi a gyertyát..ilyenkor kerül olaj a gyertyákra.
A hideg idõben való napi elsõ indításnál viszont az a probléma,hog nagyon könnyen"megszívja"magát,ugyanis azt már kitapasztaltam,hogy a szivatót jobb,ha nem használom,így mindig szivató nélkül indítom még a legnagyobb hidegben is.(a vicces csak az,hogy ha hideg van,senki másnak nem hajlandó beindulni,csak nekem,amíg anyué volt,telente már én jártam le reggel beindítani,mert anyának nem volt hajlandó...)
Szóval a téli idõszakban az indítási eljárás esetünkben a következõ:egy kis simogatás,egy kis becézgetés,kb.:10 percnyi rábeszélés és programismertetés,hogy merre is kell mennünk és mit kell csinálnunk az adott napon.
Ezután 3 gyújtás,indítás ezt követõen pedig apró ámde sûrû mozdulatokkal "rúgdosni" a gázt.Mikor már úgy érzem,hogy nem fog leállni,akkor 1-2 percig rajtahagyom a lábam a gázon,de tényleg csak egy picit,így  magasabb fordulaton melegítem át a motort,ezzel elkerülöm,hogy az elindulás után az elsõ lámpánál leessen az alapjárat és leálljon,ugyanis hidegen ez nálunk probléma,idõ,míg beáll az alapjárat.(ha jól tudom,akkor ez is motorgond,miszerint már kicsi a kompresszió benne,de ha hülyeséget mondtam javítsatok ki!)
Tehát benzin akkor kerül a gyertyákra,ha makacskodik és nem indul be 3.-4. indításra sem.Kicsit trükkös,kicsit bogaras de így szeretem ahogy van! :szivecske:
Képeket tényleg csak 1-2 hét múlva tudok mutatni nektek,mert mint említettem,most nincs otthon az autó,mûszakira készítik fel és sajnos nem a szomszédban csinálják,mert természetesen úgymond nem legálisan csináltatom....de gondolom az állapotleírás után ezen nem is csodálkoztok.
 :kacsint:
orever Toyota Tercel!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #430 Dátum: 2006.11.21 12:59:30 »
Idézetet írta: "Deetush"
A veterán találkozó nagyon jól hangzik,természetesen úgy érzem,ott a helyem!
Egyéb iránt veteránnak tartom az enyémet,akér 30 év a papírforma szerint akár nem,elvégre már csak 2-3 év választ el tõle. :nagymosoly:

A gyertyaköpködéssel kapcsolatban lehetséges,hogy igazad van és a karburátor is ludas,de sajnos olaj benzin,minden kerülhet a gyertyára.Ez a következõképpen szokott zajlani: ha kicsikém úgy gondolja,hogy épp nincs kedve sehova menni,akkor beköpi a gyertyát..ilyenkor kerül olaj a gyertyákra.
A hideg idõben való napi elsõ indításnál viszont az a probléma,hog nagyon könnyen"megszívja"magát,ugyanis azt már kitapasztaltam,hogy a szivatót jobb,ha nem használom,így mindig szivató nélkül indítom még a legnagyobb hidegben is.(a vicces csak az,hogy ha hideg van,senki másnak nem hajlandó beindulni,csak nekem,amíg anyué volt,telente már én jártam le reggel beindítani,mert anyának nem volt hajlandó...)
Szóval a téli idõszakban az indítási eljárás esetünkben a következõ:egy kis simogatás,egy kis becézgetés,kb.:10 percnyi rábeszélés és programismertetés,hogy merre is kell mennünk és mit kell csinálnunk az adott napon.
Ezután 3 gyújtás,indítás ezt követõen pedig apró ámde sûrû mozdulatokkal "rúgdosni" a gázt.Mikor már úgy érzem,hogy nem fog leállni,akkor 1-2 percig rajtahagyom a lábam a gázon,de tényleg csak egy picit,így  magasabb fordulaton melegítem át a motort,ezzel elkerülöm,hogy az elindulás után az elsõ lámpánál leessen az alapjárat és leálljon,ugyanis hidegen ez nálunk probléma,idõ,míg beáll az alapjárat.(ha jól tudom,akkor ez is motorgond,miszerint már kicsi a kompresszió benne,de ha hülyeséget mondtam javítsatok ki!)
Tehát benzin akkor kerül a gyertyákra,ha makacskodik és nem indul be 3.-4. indításra sem.Kicsit trükkös,kicsit bogaras de így szeretem ahogy van! :szivecske:
Képeket tényleg csak 1-2 hét múlva tudok mutatni nektek,mert mint említettem,most nincs otthon az autó,mûszakira készítik fel és sajnos nem a szomszédban csinálják,mert természetesen úgymond nem legálisan csináltatom....de gondolom az állapotleírás után ezen nem is csodálkoztok.
 :kacsint:


Hát a tiéd már mindenképpen veterán  :) ... pontosabban youngtimer , ez ugye nem egy pontosan körülhatárolható kategória , de valahol az oldtimer és a mezei öreg használtautó között van , úgy cirka a 70-es évek elejétõl a 80-as évek közepéig gyártott kocsik tartoznak ma ide .

Ami a motorodat illeti : érdekes amit írsz ... normálisan így néz ki egy hidegindítás : szivató full ki , gázpedálhoz hozzá sem érni , és start . Ezek után semmilyen , a gázpedállal végzett trükközésre meg melegítésre nem kellene szükség legyen , mennie kéne a kocsinak . Ha minden (karburátor , gyújtás , gyertyák és maga a motor) OK , akkor így néz ki egy hidegindítás . Esetedben viszont valamivel/valamikkel nyilvánvalóan gond van . Önmagában attól , hogy kopott a motor , még nem kellene ilyesminek fellépnie , hogy hidegen csak szivató nélkül lehet nagy nehezen beindítani , különben agyonszívja magát . A jelek szerint túl dús a keverék , tehát nem stimmel valami a karburátorral (beállítás , tisztítás kéne) , és/vagy a gyújtással sem . Ezeket mind le kéne ellenõriztetni . Apropó : gyertyák milyenek ? Elöregedett és/vagy nem megfelelõ hõértékû gyertya is tipikusan okozhat hidegindítási nehézségeket !

Egyébként azt , hogy maga a motorod mennyire kopott , nagyon könnyen és olcsón le lehet ellenõrizni . Le kell mérni a kompressziót ! Egy-két ezresért (sõt néha akár ingyen) bármelyik szervíz pár perc alatt megcsinálja . Cirka 12-13 bar az új motorra jellemzõ érték . 10-11 körül még OK . Ha ennél kevesebb , az elõrehaladott kopásra (gyûrûk , dugattyúk , hengerfalak) utal .

Amúgy ha már alacsony a kompresszió , az valóban okozhat szintén hidegindítási nehézségeket - de amíg ez nem biztos , addig én elõbb gyanakodnék a fent említett dolgokra .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Deetush

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Tercel
« Válasz #431 Dátum: 2006.11.21 16:35:23 »
:nagymosoly:
Tudom én,hogy egy normális hidegindításnak hogyan kellene mûködni,de én inkább trükközök,mert már kicsit unom a folytonos gyertyatakarítgatást!
Apropó gyertya!
Egypólusú gyújtógyertyákat használok most és biztos,hogy a megfelelõ hõértékû van benne,mert az autós-boltos pajtásommal direkte megnéztük,hogy milyen való bele.
Régebben a 3 pólusú gyertyák bírták benne a legtovább,de most úgy fest,eddig ez a legjobb kollekció,amit vettem bele.
Egyébként durván 3-4 havonta cserélek benne teljes gyertyasort.
Nem égnek szét a gyertyák,de azért cserélem õket viszonylag sûrûn,mert elég sokat kell takarítgatni õket és miután a drótkefével felérdesítem a gyújtófelületeket is,utána már sokkal könnyebben tapad rá az olaj és a korom,de nem is tudom minek magyarázom én ezt pont neked....  :lol:  
Azt meg most kár is találgatni,hogy motor,karburátor,kütyü,bigyó,izé....úgyis átnézetek,megjavíttatok kicseréltetek benne mindent,amit csak kell!!!
Életem szerelme megérdemli,hogy a lehetõ legátfogóbb vizsgálódás után mindenbõl a lehetõ legjobbat kapja!!! :nagymosoly:
A képeket pedig nem felejtem el,amint lehet,minden nézetbõl készítek róla fotót és fel is teszem!
Kíváncsi leszek a véleményetekre!!!! :nyelv:
orever Toyota Tercel!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Tercel
« Válasz #432 Dátum: 2006.11.21 17:43:07 »
Próbáld meg  egy Molibdén Szulvido s adalékot a motorolajhoz tenni, lehetõleg a friss olajjal együtt, csodákra képes. Nekem a kisteher játszotta még nyáron is, hogy hidegen fuldoklott, ha 2000 alatti fordulaton próbáltam közlekedni, az adalék után nagyságrendekkel jobb lett a viselkedése, még 0°C -on is beindítom, megírom a menetlevelet - kb fél perc, és mehet, különösebb fulladás nélkül.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #433 Dátum: 2006.11.21 23:26:05 »
Idézetet írta: "Deetush"
:nagymosoly:
Tudom én,hogy egy normális hidegindításnak hogyan kellene mûködni,de én inkább trükközök,mert már kicsit unom a folytonos gyertyatakarítgatást!
Apropó gyertya!
Egypólusú gyújtógyertyákat használok most és biztos,hogy a megfelelõ hõértékû van benne,mert az autós-boltos pajtásommal direkte megnéztük,hogy milyen való bele.
Régebben a 3 pólusú gyertyák bírták benne a legtovább,de most úgy fest,eddig ez a legjobb kollekció,amit vettem bele.
Egyébként durván 3-4 havonta cserélek benne teljes gyertyasort.
Nem égnek szét a gyertyák,de azért cserélem õket viszonylag sûrûn,mert elég sokat kell takarítgatni õket és miután a drótkefével felérdesítem a gyújtófelületeket is,utána már sokkal könnyebben tapad rá az olaj és a korom,de nem is tudom minek magyarázom én ezt pont neked....  :lol:  
Azt meg most kár is találgatni,hogy motor,karburátor,kütyü,bigyó,izé....úgyis átnézetek,megjavíttatok kicseréltetek benne mindent,amit csak kell!!!
Életem szerelme megérdemli,hogy a lehetõ legátfogóbb vizsgálódás után mindenbõl a lehetõ legjobbat kapja!!! :nagymosoly:
A képeket pedig nem felejtem el,amint lehet,minden nézetbõl készítek róla fotót és fel is teszem!
Kíváncsi leszek a véleményetekre!!!! :nyelv:


Egy kompressziómérést azért nyugodtan megejthetsz - egybõl képben leszel , hogy a kicsikéd motorja mennyire kopott , indokolt-e a komolyabb felújítás .

Ja , és a Tamás által javasolt molibdén-diszulfid adalék igen jó ötlet . Egyébként a Liqui Molynak van olyan olaja , amely eleve ezzel van adalékolva - 10 W 40 és 15 W 40 is létezik belõle , szvsz a te autódba az utóbbi lenne a jobb ötlet , legalábbis a felújítás elõtt mindenképpen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Tercel
« Válasz #434 Dátum: 2006.11.22 09:01:01 »
hideginditás: megpróbálhatod azt h inditás elött pár pumpa a gázpedálon vársz egy picit amig a benzin levegö elegy összeáll szivató ki, és inditasz. inditozás közben LASSAN nyomod befelé a gázpedált és van egy pont ahol elkapja!  ez nekem ladás tapasztalat és nagyon bejött
de az alapjáratot meg kellene nézetni csavarral játszani stb
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002