Szerző Téma: Tercel  (Megtekintve 483853 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

rezol

  • Vendég
Tercel
« Válasz #405 Dátum: 2006.11.08 18:49:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Emlékszel még a "csapszeggel" rögzített kormánykerékre ?
Ugye nem ez lesz innentõl fogva a megmagyarázási / meggyõzési metódus? :szemforgat:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tercel
« Válasz #406 Dátum: 2006.11.08 18:53:40 »
Karternyomás:

A nívópálcánál nagyobb a nyomás, mint az olajbeöntõnyílásnál. Ez abból is könnyen belátható, ha megnézzük, hogy az olajnyomásért felelõs alkatrész hol helyezkedik el. :otlet:

Ha alapjáraton kihúzzuk a nívópálcát, nagy valószínûséggel nem spriccel ott ki az olaj, ellentétben, ha odalépünk a verdának.  (Sajnos jártam már így, meg is lett az eredménye, az összes ékszíj csiszta olaj lett, aztán csúszott, mint állat, pedig csak 60 km/h-val mentem a Ladával. :robbanfej:

Ugyanakkor nyitott olajbeöntõnél alapjáraton semmi, míg emelt fordulatszámon maximum néhány csepp olaj cseppen ki, de az is inkább a bütyköstengely nagyobb forgási sebessége miatti szelepmozgás; tehetetlenség okán történõ olajleválásáról van szó.

Húúúúúúú, ezt nagyon megaszontam.... :vag2:

Használt autókon én személy szerint mindíg az olajbeöntõnél ellenõrzöm a kartergáz állapotát.  

Mielõtt még valaki letámadna, hogy mit tudélékoskodok itten, kérem szépen jelentem, hogy külön kértek, hogy nyilvánítsak véleményt.
Hát megtettem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #407 Dátum: 2006.11.08 20:40:41 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Sehol nincs nyilvántartva , hogy a te autódban hány km van . Azt sem tudhatod , hogy a mostani óra állása pontos-e .


Naaa! Álljunk meg egy szóra! :nana:
Eredetvizsgánál fényképezik és így digitálisan rögzítik a kilóméteróraállást. Ez az adatbázisból visszakereshetõ. Ez alól csak az olyan kocsik kivételek, akik még nem cseréltek gazdit az eredetvizsga bevezetését követõen.


Ez jó :) ... akkor eszerint az ember kezében immár egy eszközzel több van a visszapörgetett számlálók leleplezésére ! Ehhez az "adatbázishoz" miként lehet hozzáférni ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #408 Dátum: 2006.11.08 20:45:22 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "Palaczk"
Emlékszel még a "csapszeggel" rögzített kormánykerékre ?
Ugye nem ez lesz innentõl fogva a megmagyarázási / meggyõzési metódus? :szemforgat:


(...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Tercel
« Válasz #409 Dátum: 2006.11.09 08:48:08 »
Valóban az olajbeöntõnél érdemesebb a kartergázt ellenõrizni, nem a nívópálcánál.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tercel
« Válasz #410 Dátum: 2006.11.09 15:12:25 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Sehol nincs nyilvántartva , hogy a te autódban hány km van . Azt sem tudhatod , hogy a mostani óra állása pontos-e .


Naaa! Álljunk meg egy szóra! :nana:
Eredetvizsgánál fényképezik és így digitálisan rögzítik a kilóméteróraállást. Ez az adatbázisból visszakereshetõ. Ez alól csak az olyan kocsik kivételek, akik még nem cseréltek gazdit az eredetvizsga bevezetését követõen.


Ez jó :) ... akkor eszerint az ember kezében immár egy eszközzel több van a visszapörgetett számlálók leleplezésére ! Ehhez az "adatbázishoz" miként lehet hozzáférni ?


Az nyilvántartást a  volt Belügyminisztérium kezelte és a Metalelektro Kft. tölti fel tudtommal.
Szerintem egészen egyszerûen az okmányirodákon keresztül lehet betekintést kérni ez ügyben a tulajdonodban lévõ kocsi tekintetében.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #411 Dátum: 2006.11.09 16:13:06 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Az nyilvántartást a  volt Belügyminisztérium kezelte és a Metalelektro Kft. tölti fel tudtommal.
Szerintem egészen egyszerûen az okmányirodákon keresztül lehet betekintést kérni ez ügyben a tulajdonodban lévõ kocsi tekintetében.


Jaaa ... tehát olyat nem lehet , hogy meg akarok venni egy autót és elõtte lecheckolom ? Csak saját autóét lehet megnézni ? Akkor az legfeljebb arra jó , hogy utólag idegesítsd magad  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tercel
« Válasz #412 Dátum: 2006.11.09 18:06:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Az nyilvántartást a  volt Belügyminisztérium kezelte és a Metalelektro Kft. tölti fel tudtommal.
Szerintem egészen egyszerûen az okmányirodákon keresztül lehet betekintést kérni ez ügyben a tulajdonodban lévõ kocsi tekintetében.


Jaaa ... tehát olyat nem lehet , hogy meg akarok venni egy autót és elõtte lecheckolom ? Csak saját autóét lehet megnézni ? Akkor az legfeljebb arra jó , hogy utólag idegesítsd magad  :szemforgat:

Nana, ha az eladó belemegy abba, hogy lekérjétek, akkor az is egy támpont.... Nemde?
Meg amúgyis a behozott autókon szokás az elsõ forgalomba helyezést megelõzõen tekercselni az órát.... Mondjuk a tréleren hazafele-jövet....
Amúgy meg az átlagautós nem is tudja, hogy lenne ilyen lehetõség. Én sem tudom pontosan, hogy hogyan is megyen ez, de most már juszt is utánajárok, hogy hogyan is megy ennek a lekérése, meg kinek adják ki az adatot. :hmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #413 Dátum: 2006.11.09 19:57:06 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Az nyilvántartást a  volt Belügyminisztérium kezelte és a Metalelektro Kft. tölti fel tudtommal.
Szerintem egészen egyszerûen az okmányirodákon keresztül lehet betekintést kérni ez ügyben a tulajdonodban lévõ kocsi tekintetében.


Jaaa ... tehát olyat nem lehet , hogy meg akarok venni egy autót és elõtte lecheckolom ? Csak saját autóét lehet megnézni ? Akkor az legfeljebb arra jó , hogy utólag idegesítsd magad  :szemforgat:

Nana, ha az eladó belemegy abba, hogy lekérjétek, akkor az is egy támpont.... Nemde?
Meg amúgyis a behozott autókon szokás az elsõ forgalomba helyezést megelõzõen tekercselni az órát.... Mondjuk a tréleren hazafele-jövet....
Amúgy meg az átlagautós nem is tudja, hogy lenne ilyen lehetõség. Én sem tudom pontosan, hogy hogyan is megyen ez, de most már juszt is utánajárok, hogy hogyan is megy ennek a lekérése, meg kinek adják ki az adatot. :hmm:


Régen ugye úgy ment , hogy a határra érkezés elõtt a behozandó autó számlálóját föltekerték , hogy minél kisebb legyen a vámérték , meg hogy a vámos elfogadja a számlán szereplõ nagyon alacsony vételárat . Aztán itthon újra visszatekerték az órát , természetesen jóval lejjebb , mint ahol eredetileg volt . Példa : C-Mercit nepper kint megvette 280 ezerrel , órát vám elõtt fölnyomta 400 ezerre , aztán itthon eladás elõtt letekerte 140-re . Valahogy így ment  :| ... ma persze jóval egyszerûbb , nem kell kétszer machinálni , elég egyszer visszatekerni . És ettõl nyilván nem is véd meg ez az eredetvizsgás nyilvántartás .

Viszont a már az országban lévõ , két tulajdonosváltás között "visszatekerõdõ" órájú autóktól talán mégis  :hmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Tercel
« Válasz #414 Dátum: 2006.11.12 08:47:34 »
Kartergáz ügyben köszönöm szépen mindhármótok véleményét, hiszek is Nektek, de én mégsem szeretném ezt a módszert a gyakorlatban kipróbálni.
Én ettõl parázok. :kormom:
Maradok Tisztelettel:
a Szonár :pofa:

Deetush

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Üdvözlök mindenkit!
« Válasz #415 Dátum: 2006.11.20 12:26:35 »
Sziasztok!
Én még új vagyok itt és fõként azért regisztráltam,mert nagy csata elõtt állok és jó lenne néhány jótanács esetleg segítség!
Egy 1979-es Toyota Tercel tulajdonosa vagyok(mellesleg ezért a sors kegyeltjének érzem magam)!
Az autó családi használatban volt,nemrég örököltem meg,de az elsõ pillanattól kezdve szerelmes vagyok a kis tüneménybe!
Mikor hozzánk került,még jogsim sem volt,de már akkor tudtam,hogy nekem ez az autó kell bármi áron.
Jogosítványom megszerzése után elkezdtem vezetni a kedveskét,és sokáig kóstolgattuk egymást,mígnem iránta érzett szerelmemet viszonozni kezdte,miszerint hûvösebb idõben már csak nekem hajlandó beindulni,és csak akkor nincs semmi baja,ha én vezetem,kevesebbet fogyaszt mióta én járok vele...stb.
Szóval lényeg a lényeg,hogy elhatároztam,rendbe hozatom,amennyire csak lehet!
Tudom,nem lesz egyszerû és olcsó mulatság,de a szerelem az szerelem!
Kérdésem tehát a következõ: Alkatrészekre,tartozékokra lesz szükségem,még pontosan nem tudom,hogy mikre!
Tudtok nekem ebben segíteni?
Minden tanácsnak és ötletnek nagyon örülnék,mert tényleg nagyon szeretem ezt az autót!
Elõre is köszönöm!
orever Toyota Tercel!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Tercel
« Válasz #416 Dátum: 2006.11.20 12:42:25 »
gratulálunk :10:

milyen tipus? 2wd vagy esetleg 4wd?  europai vagy usa kivitel? képeket!  :sir:

kérdés mennyire akarod rendbe hozatni? totális felujitás? vagy csak használható állapotba?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Deetush

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Tercel
« Válasz #417 Dátum: 2006.11.20 16:32:35 »
Természetesen totális felujításról volna szó!
Mint említettem nagyon szeretem ezt az autót!
Az adatai: 1.3 benzin,legjobb tudomásom szerint európai gyártmány,ami pedig sajnálatos tény,hogy jelenleg egyetlen képem sincs róla,csak papírfotó!
De amint tudok,csinálok róla néhány képet,és megmutatom a "zöld csodát"!
Csak sajna az a probléma,hogy éppen szerelõnél van,ugyanis most próbálnak rá mûszakit csinálni,úgyhogy egyenlõre csak úgy lesz megcsinálva a kicsike ahogy...
orever Toyota Tercel!

Deetush

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Tercel
« Válasz #418 Dátum: 2006.11.20 16:41:39 »
Amit még kihagytam: A kedveske 4 ajtós!
Amit pedig még szintén szeretnék megosztani veletek,hogy én magamnak bütykölgetem,ugyanis a rosszcsontnak van egy mániája,elõszeretetel köpködi a gyertyákat.Ez is csak azért lényeges,mert itt kezdõdött autodidakta autószerelõi pályafutásom!  :D
Ja és ha még nem említettem volna,vagy nem lenne egyértelmû,én a nõk táborát szaporítom,az igazi nevem Edit ,így tehát csak annyit kérnék még,hogy-bár "értem az autós nyelvet" azért annyira nagy tudora a szakmának még nem vagyok,tehát ha valamit nem értek,akkor ne nézzetek nagyon hülyének jó?  :pofa: Köszi!
orever Toyota Tercel!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Tercel
« Válasz #419 Dátum: 2006.11.20 18:13:17 »
Szia!

Üdvözlünk itt a fórumon, és remélhetõleg hamarosan a klubban is!
Gratula az autódhoz, és minden elismerésem a hozzáállásodért!
Ja, és nem vagy ám egyedül lány itt (Kacsa, Szilvi, WeSzil, Tide /aki szintén Edit/...).
 :kacsint:

És hogy valamelyest a kérdésedre is válaszoljak.
A teljes felújítás nem kis feladat. Két megoldás közül választhatsz: ragszkodsz a gyári alkatrészekhez, ami elég drága mulatság. Egy srác így csinálta meg a 80as Corolláját. Több, mint 1 millát költött rá, de gyönyörû lett és nagyon megy. Aztán ott van az utángyártott, bontott alkatrészekbõl való építkezés.
Ez olcsóbb és szintén jó megoldás, de benne van, hogy nem lesz 100%-ig eredeti az autó.
Persze ezt nem nagyon fogja észrevenni senki.
 :nagymosoly:
Ha van rá pénzed és szeretnéd hosszútávon megtartani a kocsit, akkor az elsõ a javasolt megoldás. Persze a ráköltött összeget sosem fogja visszahozni.
A második megoldásnál javaslom, hogy érdeklõdj bontókban (listát találsz a honlapon, helyenként kedvezmény is jár a klubtagoknak), nézd a használtautó hirdetéseket, stb.
Nagy fába vágtad a fejszédet, de drukkolok!
És persze ha bármiben tudunk segíteni, akkor igyekszünk.
Ha van kedved dokumentálhatnád a felújjítást fotókkal, ha jó lesz, kirakjuk a honlapra.
 :kacsint: