Szerző Téma: Tercel  (Megtekintve 464397 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #150 Dátum: 2004.11.16 00:16:11 »
Idézetet írta: "Szalkai Gergely"

A "szét akarna esni" szót csak jelképesen írtam...
Ennek  120 a max., utána már nagyon ráz, és a motor hihetetlenül
hangos. Állítólag 10 éve mentek vele 180-at is, de ez ugye már régen volt... :wink:


Az üvöltés relatív dolog - de ráznia nem kéne . Ez szerintem valami hiba , nem kell így gondolkodni , hogy önmagában a magas kor miatt ez már normális  :idea:  ! Nekem a lassan 22 éves Camrym simán fut 160-al . Pusztán a kortól nem kezd el rázni  :wink:  ... Lehet , hogy kiegyensúlyozatlan a kardántengelyed , vagy netán valamelyik motortartó bakkal van a gond , esetleg futómú , vagy a gumik ??
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Geri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
  • 4 Wheel Driver
    • Barri-Papagájok
Tercel
« Válasz #151 Dátum: 2004.11.21 10:47:33 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Szalkai Gergely"

A "szét akarna esni" szót csak jelképesen írtam...
Ennek  120 a max., utána már nagyon ráz, és a motor hihetetlenül
hangos. Állítólag 10 éve mentek vele 180-at is, de ez ugye már régen volt... :wink:


Az üvöltés relatív dolog - de ráznia nem kéne . Ez szerintem valami hiba , nem kell így gondolkodni , hogy önmagában a magas kor miatt ez már normális  :idea:  ! Nekem a lassan 22 éves Camrym simán fut 160-al . Pusztán a kortól nem kezd el rázni  :wink:  ... Lehet , hogy kiegyensúlyozatlan a kardántengelyed , vagy netán valamelyik motortartó bakkal van a gond , esetleg futómú , vagy a gumik ??

Megnézzük,de szerintem lehet, hogy a gumi a bűnös :?:
Majd kiderül...
Szalkai Gergely
One Team One Aim
'83 Restaurálás alatt...
'03 Camry
65

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Tercel
« Válasz #152 Dátum: 2004.12.01 12:38:44 »
Hali !

Volna egy kérésem ! Nézzétek már meg a karbi szintfigyelő ablakán, hogy nálatok hogy áll a szint ! Nekem kb a közepén, álló motornál.
Ez a légszűrő alatt van, a karburátornak a hűtő felé néző részén. Úgy a legegyszerűbb hogy benéztek oda és megmozgatjátok az autó le-fel, így látszódni fog a szint. Zseblámpával nem jó, mert visszatükrözi, nálam legalábbis.
Most mintha sokatt dobott volna 100-ra, le se merem írni :roll:
A gyújtásom jó, a gyertyák és a megszakító sem régiek, a ZK-n is tök jó volt minden. Azt most egyszercsak kifogyott belőle a benzin, pedig még mennie kellett volna vagy 20 km-t. Normálisan vezetek. Légszűrő is volt már tisztítva nemrég.

deerman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
költői kérdés
« Válasz #153 Dátum: 2004.12.14 15:19:24 »
Üdv Mindenkinek!
Nem vagyok tulaj, csak rokonszenvezek. Éppen ezért kérdezek:
Zasztavával nyomulunk, ami hamarosan ki fog esni alólunk. (21 éves), a minap megláttam egy autót ami olcsó alternatíva lehetne, erről szeretnék komoly véleményeket:
Corolla Tercel '89-es SW 1.6 16v 4WD. Ahogy elnéztem, hengerenkénti befecskendezéses, a hátsó sárvédőív rohadásnak indult, egyébként első felületes szemlélés után viszonylag egyben van. ( az normális, hogy az egyébként nem javítottnak tűnő torony és belső sárvédő vidéke olyan mint a balaton és egy golflabda keresztezése ?) Az óra 199 ezer km-t mutat.
Mit tud ez a gép? És egyáltalán hány lóerős, mi a várható még hátralevő élettartama, a négykerékhajtás mennyire gyenge potja, mit jelent fogyasztásban gyakorlatban a 4WD, számíthatok-e miatta gyorsabb gumikopásra, és úgy globálisan alátámaszthatja-e ez az autó a toyoták megbízhatóságáról szóló "legendát" vagy felejtsem el, és gyűjtögessek még???? (ja: 190 ezer az kikiáltási ára !?)
Nem vadorzás céljára kellene, kifejezetten öregurasan vezetek, csak ugye vidéki utak, hó, eső, kutya, gyerekek, bicikli stb. meg évente összejön 20-30 ezer kilóméter is, csak pillanatnyilag nincsenek millióink. A kombisága okán tetszett meg igazán.
Szóval várnék néhány érvet ellene vagy mellette.
.Zoli

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Tercel
« Válasz #154 Dátum: 2004.12.14 19:44:52 »
Hol találtál erre a járgányra ?? És hogy néz ki ? Ez már a gömbölyű változat ?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Tercel
« Válasz #155 Dátum: 2004.12.14 20:47:04 »
Elvileg ez kapcsolható 4WD, tehát egyáltalán nem  biztos, hogy szét van hajtva. a motorról motorkód alapján a honlap főoldalán találsz infót http://www.toyotaclub.hu/mickey/motortipus.html meg kell alaposan nézni, ha nem volt nagyon megtörve, és többé-kevésbé rendesen karbantartották, akkor nagyon jó géped lesz, a hajtáasláncot alaposan nézd-nézesd át!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tercel
« Válasz #156 Dátum: 2004.12.14 21:19:04 »
Azt hiszem, ennek már a gömbölyűnek kell lennie. A motor ha 1.5-ös, akkor 95, ha 1.6-os, akkor 105 lóerős.
music     

deerman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Tercel
« Válasz #157 Dátum: 2004.12.14 21:22:59 »
Nem kifejezeten gömbölyű, de nem is kocka, amennyire utána tudtam hirtelen nézni, 88-90 ig gyártott változat, tehát valami átmenet lehet, talán egy utolsó ráncfelvarrásos darab. A motor más mint a régebbi 1,6-osok, de nem értettem a lényeget, valami német honlapon szemezgettem. A négykerékhajtás az kapcsolható, igen. A műszerfalon van a kapcsolója, ahol más autókon a fűtés, vagy a rádió. Nagyon nem mélyedtem bele motorkód és egyebek tekintetében, mert igazából apáméknak kerestünk autót, egész más jellegűt, csak megláttam, és nem álltam meg, hogy ki ne kérjem a kulcsát. Merthogy ez egy kereskedésben volt.  Még mielőtt kinyitottam volna, érdeklődtem az irodában pózoló kiscsajtól a paraméterei felől (mármint az autó! ) erre elővette a forgalmit, meg a zöldkártyát, hátha válaszolni tud a kérdéseimre, de elég birka volt, én meg kivettem a kezéből, hátha okosabb leszek. Gondoltam ha már megkaparintottam, megnézem kié az autó, és akkor jött az igazi meglepetés: apámékkal egy utcában lakik az ember. Még nem volt rá időm, de meg fogom keresni és kikérdezem. Gondolom ilyen megközelítésben még az ár is más lesz, de megmondom őszintén, pont ez az ami eleve óvatosságra int, pont ez az amiért hozzátok fordultam, tapasztalatok hijján ismeretségi körön belül. A tágabb családba össz két Toyota van, egy starlet, amivel tizensok év alatt egyedül az volt a gond, hogy akvárium lett a hátsó lámpából, meg egy yaris, amit még be sem járattak.
A 4wd hajtáslánc saját produktuma a Toyotának, vagy a Subarutól származik?  És nem egy benzintemető ez a gép? Más tipusoknál sajnos az a tapasztalatom, hogy ez a korosztály az aminél szép lassan gyakorlatilag minden elkezd tönkremenni, és az befecskendezős elektronikás szerkezeteknél spéci műszerek és adatok nélkül egyébként is megfeneklik a tudásom.
.Zoli

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tercel
« Válasz #158 Dátum: 2004.12.14 21:32:29 »
Idézetet írta: "deerman"
A 4wd hajtáslánc saját produktuma a Toyotának, vagy a Subarutól származik?  És nem egy benzintemető ez a gép? Más tipusoknál sajnos az a tapasztalatom, hogy ez a korosztály az aminél szép lassan gyakorlatilag minden elkezd tönkremenni, és az befecskendezős elektronikás szerkezeteknél spéci műszerek és adatok nélkül egyébként is megfeneklik a tudásom.

Saját produktum, a 90-es években a Celica ezzel nyerte sorra a rally vb-címeket.
A tönkremenés benne van a pakliban, elvégre egy 15 éves autóról van szó, csak sokkal kisebb az esély, mint más márkáknál. Talán épp ezért kerül 190e-be, ami, legyünk őszinték nagyon jutányos ár. Szóval légy óvatos, vagy inkább azt mondanám, hogy ne éld bele magad nagyon.[/b]
music     

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Tercel
« Válasz #159 Dátum: 2004.12.14 21:33:56 »
Egyébként láttam ma egy szögletes Tercelt citromsárgára festve. Rettenetesen nézett ki... :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :vomit:
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Tercel
« Válasz #160 Dátum: 2004.12.15 11:25:17 »
Idézetet írta: "deerman"
 És nem egy benzintemető ez a gép? Más tipusoknál sajnos az a tapasztalatom, hogy ez a korosztály az aminél szép lassan gyakorlatilag minden elkezd tönkremenni, és az befecskendezős elektronikás szerkezeteknél spéci műszerek és adatok nélkül egyébként is megfeneklik a tudásom.

Nem, tuti nem lesz benzintemető. Ha 16 szelepes 1.6-os injektoros motor van benne, az jó eséllyel 4A-FE kódú lesz, ami a Carinákban is megtalálható. Kérdezd ki a Carinásokat, ők ilyen 8-9 literrel járnak városban... Toyotánál nem romlik a fogyasztás az idő előrehaladtával az injektorosoknál (erről a Camry topicban Palaczk kollégát kérdezd meg), karburátorosoknál sajnos igen.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

rezol

  • Vendég
Tercel
« Válasz #161 Dátum: 2005.01.05 20:52:10 »
Idézetet írta: "music"
Egyébként láttam ma egy szögletes Tercelt citromsárgára festve. Rettenetesen nézett ki... :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :vomit:

Igen.Mielõtt az enyémet átfujattam (eredetileg szürke volt),az alcar virtuális felni választóján megnéztem,hogyan néz(ne) ki különbözõ szinekben.
Én bár egyébként sárga autó hívõ vagyok és megfogadtam,hogy ha tehetem a kocsimat sárgára fujatom,ebben az esetben elálltam ettõl mert nagyon sájze kinézete volt.A fehér viszont tetszett...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #162 Dátum: 2005.01.08 21:21:03 »
Idézetet írta: "Szeke"
Toyotánál nem romlik a fogyasztás az idő előrehaladtával az injektorosoknál (erről a Camry topicban Palaczk kollégát kérdezd meg), karburátorosoknál sajnos igen.


A karburátorosoknál is csak akkor , ha sz@rrá megy valami a karburátorban . "Alapban" , ha minden rendben működik , nyilván nem romlik !

Az , mondjuk , tény , hogy a Toyota-karbik sokkal gyakrabban romlanak el , mint az injektorok (fordítva gázosabb lenne a dolog  :shock:) . Apám '80-as Coronájában is sokáig vacakolt az automata szívató , míg végül találtunk egy avatott szakit , aki gatyába bírta rázni . Ugyanilyen gond volt haveromék (azóta garázstűz miatt megboldogult) '81-es Celicájával is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Tercel
« Válasz #163 Dátum: 2005.01.08 21:39:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A karburátorosoknál is csak akkor , ha sz@rrá megy valami a karburátorban . "Alapban" , ha minden rendben működik , nyilván nem romlik !

No igen, de az injektor nem nagyon tud elromlani, szarrá menni... Karburátorban meg sok a kopó alkatrész. Pont az automata szívató az egyik ilyen gond, ahogy írtad.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: költői kérdés
« Válasz #164 Dátum: 2005.01.08 21:42:31 »
Idézetet írta: "deerman"
...a minap megláttam egy autót ami olcsó alternatíva lehetne, erről szeretnék komoly véleményeket:
Corolla Tercel '89-es SW 1.6 16v 4WD...


Ilyen , ugye ?



88 és 95 között gyártották ezt a modellt .

1587 köbcentis 16 szelepes 4A-FE motor , 105 lóerő . Gyorsulás 0-100 12 mp , vmax 180 kmh . Fogyasztás nem vészes : 6-9 liter között . Ugyanolyan megbízható , mint minden más Toyota .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )