Na, beszéltem a tercel tulajdonosával. Az autó 3 éve lett kasznizva, újrakárpitozva és gyűrűzve a motorja. Jelenleg rossz a hűtője, és mivel 2 éve nem volt beindítva, az akksi is kukás.
Bizalmam kicsit megingott.. hiszen ki az aki felújítja az autóját, majd két évre garázsba zárja? ..valami oka csak volt
Jövő hétre egyeztetek vele időpontot, és elmegyek megnézni.
Egyvalamivel innentől fogva legyél tisztában: ez egy egyszer már nagyon leromlott autó, amit így-úgy megcsináltattak... Egy ilyet utána még egyszer, tisztességesen rendbe hozni gyakran nagyobb munka/ráfordítás, mint egy olyat, amit xar állapotban veszel meg. Egy pontatlanul, rosszul kihegesztgetett karosszéria helyrehozása pl. biztosan nagyobb meló, mint egy olyané, amelyhez még nem nyúltak hozzá.
A legnagyobb figyelmet tehát a kasztnira fordítsd. Ha összevissza foldozták-hegesztették, hagyd ott a kocsit. Ebből a típusból azért időről időre felbukkannak eladó darabok. Főleg a hátsó traktusra (doblemezek, csomagtér-padló, oldalelemek alja stb.) figyelj, ott időnként rémes tákolások tudnak lenni. De nézd át minden egyéb részét is alaposan.
A motor és a hűtő kisebb probléma, de ezek is arra utalnak, hogy az autó műszakilag is elhasznált állapotban van/volt, valszeg igen sok km lehet benne, és/vagy nem bántak jól vele. Ami előrevetíti a későbbi problémák nagyobb valószínűségét: váltóhibák, bekakáló generátor, vízpumpa, önindító stb. Ezek mind időzített bombák, ha sok a km a kocsiban.
Az újrakárpitozást vagy visszacsinálod (egy eredeti, jó állapotú belső felkutatásával és beépítésével), vagy tudomásul veszed, hogy e téren már lőttek az autó originalitásának.
Ami a két év állást illeti: ja, miért is alakult ez így, a részleges felújítást követően? Jó kérdés. Fontos, hogy az első beindítási kísérlet előtt ellenőrizd az olajszintet. Utána húzd ki a középső (a trafóhoz vezető) kábelt a gyújtáselosztóból, és úgy forgasd át néhányszor a motort az önindítóval. Talán még az sem ártana, ha ezt megelőzően fecskendővel+vékony csővel minden hengerbe nyomatnátok pár köbcenti olajat, majd várnátok pár percet, majd csak ezután forgatnátok át először a motort. Ezt főleg akkor lenne fontos megtenni, ha a motor az újragyűrűzés után nem sokat üzemelt a 2 éves leállítás előtt.