Szerző Téma: Tercel  (Megtekintve 464385 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
'85-ös Tercel
« Válasz #105 Dátum: 2004.08.04 11:04:45 »
Sziasztok!

Második autónak vennék valamit 250e Ft-ig. Láttam egy 150e-ért egy 1500-ös '85-ös Tercel GL-t.
Vannak ennek jellemző hibái? Mit érdemes megnézni rajta - jellemző helyek ahol rohadhat?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

rezol

  • Vendég
Tercel
« Válasz #106 Dátum: 2004.08.04 22:12:33 »
Neuralgikus pont a hátsó ajtó,illetve a kerékjáratok.
Ha újrafényezett,akkor meg kell nézni,hogy a fényezõ nem tömte-e be az esõvíz kifolyókat,mert ha igen akkor azokon a helyeken is rohadhat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: '85-ös Tercel
« Válasz #107 Dátum: 2004.08.06 21:44:24 »
Idézetet írta: "afekete"
Sziasztok!

Második autónak vennék valamit 250e Ft-ig. Láttam egy 150e-ért egy 1500-ös '85-ös Tercel GL-t.
Vannak ennek jellemző hibái? Mit érdemes megnézni rajta - jellemző helyek ahol rohadhat?


Neuralgikus pont :) ? Egy ennyi idős autón meg kell nézni mindent , A-tól Z-ig . A karosszéria bárhol rohadhat , futó/kormánymű bármely eleme ki lehet kopva , le kell ellenőrizni a motort (nem hengerfejes-e , van-e olajnyomás , normális-e a hangja , jó-e a teljesítménye stb) , kuplungot , váltót , fékrendszert , elektromos rendszert - egyszóval át kell nézni az egész kocsit .

Persze tény , hogy egy ilyen régebbi autó (az elektronika szinte teljes hiánya miatt) jóval kevesebb meglepetést tartogathat , továbbá könnyebb is leellenőrizni ; és persze az is tény , hogy alapvetően a Tercel is megbízható , lévén Toyota  :D

Mondjuk , azt azért kvázi zárójelben megemlíteném , hogy nagyságrendileg azonos összegért lehet kapni V1-es (az enyémmel megegyező típusú) Camryket is , megfelelő állapotban - az EFI-nek köszönhetően gyakorlatilag azonos fogyasztással (ez csak a kétliteres modellre igaz persze , mert az 1.8 karbis többet eszik , de ritka is , mint a fehér holló) - ugyanakkor sokkal több hellyel , jobb menetteljesítményekkel , könnyebb vezethetőséggel (szervókormány) és magasabb kényelemmel .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Tercel
« Válasz #108 Dátum: 2004.08.08 10:30:47 »
Hali !

Van egy eladó 1.3-as, injektoros 12 szelepes Corolla motor 45e-ért, Kipróbálhatóan, 164e km-rel.
Arra gondoltam, hogy ha a motort  nem is, de a hengerfejet meg a bef. rendszert át lehetne tenni a Tercelbe. A blokk ua. vagy nem ? Az is 1296 cm3 nem ?
Szerintetek ? Azért érdekel, mert szerintem kevesebbet fogyasztana, jobban menne, meg télen nem lenne gond a hidegindítás, mert beindulni beindul így is, csak menni nem nagyon lehet vele, sokszor dadog.

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Tercel
« Válasz #109 Dátum: 2004.08.08 12:03:15 »
Erről lenne szó



Nem hagy nyugodni a dolog :)

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Tercel
« Válasz #110 Dátum: 2004.08.08 17:19:23 »
Az 1300-as Tercel 2A motoros, míg Neked 2E-s blokk kellene. Szerintem nem fog menni, csak komplett motorcserével.
Amúgy ezt az autót én is néztem már a hasznaltauto.hu-n, úgy néz ki a kocsi hátulja, mintha legalább egy vonat ment volna bele  :shock:
De legalább a motor ép :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Tercel
« Válasz #111 Dátum: 2004.08.08 17:42:53 »
Idézetet írta: "Szeke"
Az 1300-as Tercel 2A motoros, míg Neked 2E-s blokk kellene. Szerintem nem fog menni, csak komplett motorcserével.
Amúgy ezt az autót én is néztem már a hasznaltauto.hu-n, úgy néz ki a kocsi hátulja, mintha legalább egy vonat ment volna bele  :shock:
De legalább a motor ép :)


De a két blokk egyforma, azt lehet mondani, persze nem tartom kizártnak, hogy vannak olyan különbségek, ami miatt nem lehetne felrakni a hengerfejet. Ha csak a hengerfejet raknám át, az egyszerűbb lenne talán, de nem biztos. De a legegyszerűbb az lenne, ha csak a befecskendező rendszert raknám át, meg is kérdeztem a ***it, hogy az külön eladó-e.
Ha volna fölös zsetonom :roll: , nem agyalnék, mennék a motorért. Mert ennyi pénzért megéri sztem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tercel
« Válasz #112 Dátum: 2004.08.16 23:42:39 »
Szerintem akkor már egyszerűbb lenne a komplett motort kicserélni , bár azt is nehezen elképzelhetőnek tartom  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sata002

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Kézifék
« Válasz #113 Dátum: 2004.09.10 21:53:52 »
Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, ami eddig még nem jött elő.
Reggel, amikor hideg volt a motor, kinyomtam a kéziféket, azonban a belső kijelző nem aludt el. És valóban szorult egy kicsit a gép. Mitől lehet ez? Tud valaki segíteni?
Előre is köszi! :idea:
ercel de Toyota

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Kézifék
« Válasz #114 Dátum: 2004.09.10 21:55:34 »
.
music     

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Kézifék
« Válasz #115 Dátum: 2004.09.10 21:56:18 »
Na, az előző összekutyulódott. Akkor helyesen:
Idézetet írta: "sata002"
Reggel, amikor hideg volt a motor, kinyomtam a kéziféket, azonban a belső kijelző nem aludt el. És valóban szorult egy kicsit a gép. Mitől lehet ez? Tud valaki segíteni? Előre is köszi! :idea:

Ez a legjobb családban is megesik: beragadt a kézifék. Egyetlen ellenszere van, határozottan el kell indulni...
music     

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Tercel
« Válasz #116 Dátum: 2004.09.10 21:57:10 »
De a kéziféklámpa kapcsoló a kézifékkarnál van. Nincs köze magához a fékhez. Lehet nem engedted ki teljesen. (?)

sata002

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Tercel
« Válasz #117 Dátum: 2004.09.11 18:09:32 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
De a kéziféklámpa kapcsoló a kézifékkarnál van. Nincs köze magához a fékhez. Lehet nem engedted ki teljesen. (?)


Néztem én is. Többször szórakoztam vele, de semmi. Ahogy elérte az üzemi hőfokot a motor, a piros led (kézifékjelző) egyszerűen elaludt.
Ha még egyszer csinálja, jövő héten megnézzük egyik haverral.
De ha tudtok addig valamit még mondani erről, vagy volt már ilyen, szóljatok.
Köszi!
ercel de Toyota

sata002

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Kézifék
« Válasz #118 Dátum: 2004.09.11 18:11:35 »
Idézetet írta: "music"
Na, az előző összekutyulódott. Akkor helyesen:
Idézetet írta: "sata002"
Reggel, amikor hideg volt a motor, kinyomtam a kéziféket, azonban a belső kijelző nem aludt el. És valóban szorult egy kicsit a gép. Mitől lehet ez? Tud valaki segíteni? Előre is köszi! :idea:

Ez a legjobb családban is megesik: beragadt a kézifék. Egyetlen ellenszere van, határozottan el kell indulni...


Hogy ez nekem nem jutott eszembe... :weedman:
ercel de Toyota

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Kézifék
« Válasz #119 Dátum: 2004.09.11 22:31:30 »
Idézetet írta: "sata002"
Hogy ez nekem nem jutott eszembe... :weedman:

De ha nem múlt el, akkor lehet más is...csak ez a legvalószínűbb.
music