Ez az egész károsanyag kibocsátás sztori egy bürokratikus baromság miatt alakult olyanná, amilyennek most látjuk. Persze, ne gyilkoljuk le a Földet, ezzel egyetértek. Ámde. Károsanyag kibocsátást átlagban és flottára vetítve néznek. Senki, és ezt úgy értem, hogy valóban senki, szóval senki sem tudja, hogy egy adott autó egy adott év alatt mennyi és milyen káros összetevőket puffogtat ki.
Bonyolult képletekkel számolták ki, hogy egy adott autó, kábé ilyen és olyan felhasználás mellett, kábé ennyi kilométert hajtva, kábé nagyjából ennyit vagy annyit állhat a forgalmi helyzet függvényében. Ebből képeztek egy viszonyszámot, és azt mondták, hogy ha a rendszer károsanyag kibocsátása 10000 gramm / év, és a kocsi a használat idejének 4,5 százalékát állásban tölti, akkor kábé 4,5%-al lehet kevesebb a károsanyag kibocsátás ha arra az időre a károsanyag kibocsátásért felelős berendezéseket fizikailag is leállítják. És ezzel már el is érkeztünk oda, hogy nem azért van Start-Stop rendszer mert az jó, meg kímélő, hanem azért mert az autógyártó, a számára megengedett károsanyag kibocsátási norma alá így fért be... Ha tovább gondoljuk, akkor máris megvan az elektromos autók "gyártásának" a logikus magyarázata. Mert nem az elektromos vagy a hibrid pörgeti az autóipart, nem az hoz nyereséget, hanem a benzin (vagy gázolaj) zabáló, mindenféle földi jóval ellátott hagyományos modellek. És ez még egy jó darabig így is marad. Nem sokat számít 2-3 százaléknyi csökkenés a károsanyag kibocsátásban, ha évente 4-5-6 százalékkal több autót adnak el...