Szerző Téma: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan  (Megtekintve 407425 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1185 Dátum: 2016.01.04 15:14:51 »
Ez egy videojelet generál és megmutatja hogy mennyi a nyomás az abroncsokban? Ötletes, nem mondom.
Gondolom a tolatókamera jelébe illeszkedik be, és gombnyomásra kapcsoltatja át a képernyőt erre.

Az érzékelők kalibrálása az, ami necces lehet... egyet mutat a kütyü, mást a kompresszoron az óra a gumisnál, és mást a pumpa a benzinkútnál. Kinek higgyünk?
Már csak egy kérdés: mi értelme?
2014 november óta csak olyan autót lehet forgalomba helyezni az EU-ban, ami tartalmaz guminyomás ellenőrző rendszert gyárilag. Ezt vagy ABS szenzor jellel oldják meg, vagy egy ilyen TPMS szenzorral (Tire Pressure Monitoring System). Erre csaptak le a kínaiak és kezdtek TPMS szenzort gyártani, mert a DRL-hez hasonlóan várható volt, hogy a régi autók tulajdonosai részéről is meg fog jelenni az igény. Idehaza 15k HUF/db áron lehet venni.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1186 Dátum: 2016.01.04 15:21:57 »
2014 től kötelező gyárilag beépített tartozék minden új szgk nak. Értelme az autósok lehúzása, de a fogyasztás növekedésének megakadályozásával és a baleset veszély csökkentésével magyarázzák. "Természetesen" minden gyártó a saját termékét favorizálja, és autómárkán belül akár többfélét is. Ez azért lényeges, mert így még drágábban adható. Élettartama kb. A szelepével azonos, azaz gumicserénként (5-6 év) kuka. Gondolom a gumisokat is lehúzzák a programozó eszközökkel, akik ezt megfelelő árréssel az ügyfélre passzolják.
Így a külön felnin tárolt téli- nyári garnitúrák átkerülnek a drága, majdhogynem luxus kategóriába.
A Honda a sokkal barátibb megoldást választotta, az ABS érzékelők jeleiből kalkulál, így nincs plusz ktg a mérőadóknak, csak a kalibrálásnak.

Ennél nagyobb átverés az automatikus segélyhívó lesz, amit szándékoznak a régebbi autókhoz is kötelezővé tenni. :devil:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1187 Dátum: 2016.01.04 15:28:14 »
Már csak egy kérdés: mi értelme?
Ahogy a reklàmjukban is szerepel (többek között) talàn abban segithet, hogy idöben észlelhetö lehet, ha egy kerék nyomàsa hirtelen csökken, vagy ha egy alattomos lassù nyomàsvesztéssel àllunk szemben amit valami sérülés okoz a gumin, vagy esetleg egy szög...
A nyàron én is ùgy jàrtam, hogy több szàz km-t tettem meg egy folyamatosan eresztö hàtso gumival, amit szemmel nehéz volt észre venni, de a benzinkutaknàl végzett ellenörzések utàn végül elvittem a gumishoz, aki meg is talàlta benne a vékony kis szöget...

Az àltalam linkelt kütyü àra azonban elég borsos... összehasonlitàsképpen tudna valaki belinkelni egy olcsobb megoldàst is?   
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1188 Dátum: 2016.01.04 15:46:55 »
Ahogy a reklàmjukban is szerepel (többek között) talàn abban segithet, hogy idöben észlelhetö lehet, ha egy kerék nyomàsa hirtelen csökken, vagy ha egy alattomos lassù nyomàsvesztéssel àllunk szemben amit valami sérülés okoz a gumin, vagy esetleg egy szög...
A nyàron én is ùgy jàrtam, hogy több szàz km-t tettem meg egy folyamatosan eresztö hàtso gumival, amit szemmel nehéz volt észre venni, de a benzinkutaknàl végzett ellenörzések utàn végül elvittem a gumishoz, aki meg is talàlta benne a vékony kis szöget...
Ezzel az a gáz, hogy aki ránéz naponta rutinból a kerékre, az észreveszi. Ha pedig mégis hirtelen áll be a probléma egy szög formájában(ahol a TPMS sem segít sokat), akkor is túléli a gumi, ha alacsony sebességgel éri a dolog. Nekem egyszer 60-nál jött a flattyogó kerék, de még 1km-t kellett rajta menni. A kerék tök forró volt, de egyébként túlélte. Most megy ki kukába, mert túlkoros elérte a 10 éves kort. Tanulság: az utólagos szelepfelszerelés árát lehet érdemesebb eltenni gumira.

Az àltalam linkelt kütyü àra azonban elég borsos... összehasonlitàsképpen tudna valaki belinkelni egy olcsobb megoldàst is?   
Magyarországon 4x15.000 ft egy utángyártott nem autómárkához kötött szett és ez még csak a jeladós szelepeket tartalmazza. Telepítéskor, ill. ha bármelyikkel gond van, akkor gumiátszerelést is lehet hozzászámolni. Ez az igazán borsos, ehhez képest az Ali 30kHUF 45kHUF körüli ára egy szettre egész barátságos.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.04 15:49:11 írta Silent »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1189 Dátum: 2016.01.04 20:36:23 »
2014 november óta csak olyan autót lehet forgalomba helyezni az EU-ban.
Igen, és ez csak az új autókra vonatkozik. Használtakra nem.
Minden csak PR és marketing duma sztem, mert még egyetlen tanulmányt vagy legalább statisztikát nem láttam, arról hogy a bekövetkezett balesetek X százalékát az alacsony vagy túl magas guminyomás okozta volna. Mint ahogy arról sem, hogy egészen konkrétan mondjuk 10%-al alacsonyabb guminyomás egy vagy több keréken, Y százalékkal növelné a fogyasztást.
A lehúzáson túl, semmi igazi értelme nincs a cuccnak. Átlagembernek ez csak +teher, és rém fölösleges.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1190 Dátum: 2016.01.04 20:52:37 »
Igen, és ez csak az új autókra vonatkozik. Használtakra nem.
Igen, így értettem. De jogos, EU-n belülről importált kocsit is lehet újonnan üzembe helyezni. Természetesen újautóra gondoltam.

Más: Írt vissza a szakműhely akitől kérdeztem DRL-t. Ave T25-be 40.000 forintért szerelik be. Rendes, műbizonylatos Osram, tompított felkapcsolásra lekapcsol, meg minden, de 40 ropiét kissé borsos... Ennyiért inkább kapcsolgatom tovább a H7-est...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1191 Dátum: 2016.01.05 05:25:07 »
Igen, így értettem. De jogos, EU-n belülről importált kocsit is lehet újonnan üzembe helyezni. Természetesen újautóra gondoltam.

Más: Írt vissza a szakműhely akitől kérdeztem DRL-t. Ave T25-be 40.000 forintért szerelik be. Rendes, műbizonylatos Osram, tompított felkapcsolásra lekapcsol, meg minden, de 40 ropiét kissé borsos... Ennyiért inkább kapcsolgatom tovább a H7-est...

Nekem kicsit olcsóbb volt az OSRAM DRL beszerelése. Pedig szintén szakműhely csinálta. Pesti vagy?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1192 Dátum: 2016.01.05 09:11:52 »
Nekem kicsit olcsóbb volt az OSRAM DRL beszerelése. Pedig szintén szakműhely csinálta. Pesti vagy?
Nem, régen az voltam, mostanában évente egyszer megyek fel. Megyek sebváltózárat rakatni és rákérdeztem kíváncsiságból, mert láttam pár kocsin. Gondoltam ha nem vészes, akkor berakatom. Mondjuk a legtöbb autón rosszul van szerelve és nem kapcsol le tompított felkapcsolásakor.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1193 Dátum: 2016.01.05 09:18:27 »
Igen, így értettem. De jogos, EU-n belülről importált kocsit is lehet újonnan üzembe helyezni. Természetesen újautóra gondoltam.

Más: Írt vissza a szakműhely akitől kérdeztem DRL-t. Ave T25-be 40.000 forintért szerelik be. Rendes, műbizonylatos Osram, tompított felkapcsolásra lekapcsol, meg minden, de 40 ropiét kissé borsos... Ennyiért inkább kapcsolgatom tovább a H7-est...
Nekem mostanában az Osramnak a ködlámpa helyettesítő, kerek típusa tetszik. Ez sajna még drágább (kb 70e), de DRL és ködlámpa is egyben. Erősebb fénye van, mint a gyári ködlámpának (ködlámpa módban), de DRL-ként is teljesen szabályos és legális. Csak qrva drága a fene egye meg.  :cry:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1194 Dátum: 2016.01.05 11:27:30 »
Nekem mostanában az Osramnak a ködlámpa helyettesítő, kerek típusa tetszik. Ez sajna még drágább (kb 70e), de DRL és ködlámpa is egyben. Erősebb fénye van, mint a gyári ködlámpának (ködlámpa módban), de DRL-ként is teljesen szabályos és legális. Csak qrva drága a fene egye meg.  :cry:
Néztem, asszem ugyanarra csípődtem be én is, de én a kanyarlámpa képessége miatt. Ausztriában estefelé a vaksötétben, a hajtűkanyarban értettem meg, hogy tud ennek jogosultsága lenni. Lényegében azt se lehetett látni a tompítottal, hogy hova kanyarodok. Fénykürt adott némi szórt fényt, de az se ért sokat. Viszont a 70 ropi plusz beszerelés az több mint ami nekem perpill kényelmes. Most volt novemberben egyszerre: 180.000km-es szervíz, plusz akkucsere, plusz feszültségszabályzó javítás, aztán 150kHUF-ért váltócsapágy csere, plusz kellett venni egy szett téligumit felnistől. Mondjuk úgy, hogy kiköltekeztem a kocsira egyelőre. :D

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1195 Dátum: 2016.01.05 13:04:20 »
Tudnàtok betenni egy linket ilyen DRL-röl?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos


espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1197 Dátum: 2016.01.05 13:46:15 »
Igen, köszönöm.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1198 Dátum: 2016.01.06 05:25:08 »
Ilyesmire gondolsz?
Osram PX4-et beszereléssel 37k-ért vállalták.
Osram PX5-öt beszereléssel 42k-ért vállalták.
Osram Ledriving Fog ami DRL és kanyarfény egyben, beszereléssel ~90-100k.

Aholén csináltattam 25E volt a beszerelés díja. A vilagitas.eu. a New Duettel kooperál, náluk azért vannak akciók, amik jó áron vannak, pl. a ködös DRL is egy húszassal olcsóbb volt nagyságrendileg, ha jól emlékezek. Egyébként, ha eladod a gyári ködöst, akkor sokkal olcsóbbra jön ki.  :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #1199 Dátum: 2016.01.06 09:17:21 »
Aholén csináltattam 25E volt a beszerelés díja. A vilagitas.eu. a New Duettel kooperál, náluk azért vannak akciók, amik jó áron vannak, pl. a ködös DRL is egy húszassal olcsóbb volt nagyságrendileg, ha jól emlékezek. Egyébként, ha eladod a gyári ködöst, akkor sokkal olcsóbbra jön ki.  :1eye:
Az első két 36-42-es ajánlatot a Duett adta. Én is 25-re saccoltam volna a PX4-re szereléssel. Esetleg elkunyerálnám a kontaktjaidat, jól jöhet még. A riasztós topic bugyraiban olvastam, hogy van Toyota specialista villamosságis embered. Ugyanaz a kettő?