Szerző Téma: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan  (Megtekintve 400458 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vmike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #780 Dátum: 2013.01.06 11:19:27 »
A megoldás igazából a gyári tempomat kiépítését jelenti. Amit a Corolla Versohoz eddig kiderítettem:
A tempomat funkciót vezérlő gyári karnak 2 kimenete van. Ezek a kormányon található spirálkábelen áthaladva a testre, illetve az ECU E5 csatlakozójának 24-es érintkezőjére kapcsolódnak. A spirálkábel és az ECU közötti kapcsolat felszereltségtől függően vagy gyárilag be van vezetékezve, vagy utólag kell kiépíteni. Levettem a kormányon a légzsákot, a spirálkábel csatlakozóján van 2 szabad érintkező, ezeken át lehet vezetni a tempomatkar vezetékeit.
A gyárival azonos tempomatkart az ebayen rendeltem meg. Szállítással együtt 39 USD.

http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-CAMRY-YARIS-COROLLA-07-08-09-10-CRUISE-CONTROL-/170958303030?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27cde8af36&vxp=mtr

Automata sebváltós kocsinál a tempomat működéséhez csak a fentiek beépítését kell elvégezni.

Manuális sebváltó esetén egy további lépés van, a kuplungkapcsoló. Ugyan a Versóban az indítógombos indítás miatt van egy kapcsoló a kuplunkpedálnál, az a tempomatot nem működteti. Ehhez az ECU E5 csatlakozójának 10-es érintkezőjére kell +12V feszültséget adni (kapcsolt feszültséget), amit a pedálom elhelyezett kapcsoló a pedál lenyomásakor megszakít, és a tempomat kikapcsol. A kapcsoló kódja a toyodiy.com szerint 88280-64010, a vezetékezés kiépítése ebben az esetben is a felszereltségtől függ.
Utóbbi kapcsolóra beszerzési forrást még nem találtam, viszont volt, aki egyszerű Reed-relével oldotta meg a dolgot.

Egyelőre itt tart a projekt. Az összköltséget igazából a kuplungkapcsoló megoldásának ára fogja meghatározni. Eddig: a kar 40 USD + pár méter vezeték. Mivel a kocsi nem garázsban áll, a tényleges megvalósításhoz meg kell várjam, hogy kicsit jobb legyen az idő.

Az egyik orosz fórumon Terra felszereltséghez csinálták meg a fentieket, egyik komponens sem volt bekábelezve, az ECU-ban mégis benne volt a funkció, és működött a tempomat.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #781 Dátum: 2013.01.06 18:17:17 »
Aurishoz én is néztem már, itt elvileg csak a kar kell a kábellel, kuplungkapcsolóról én nem olvastam Auris esetében. Egyedüli probléma a kormányburkolat megfelelő (szép) kivágása. Ha rendszeren mennék autópályán már rég beaplikáltam volna.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #782 Dátum: 2013.01.12 14:20:22 »
Én itt találtam tempómatot meg motormelegitőt:
http://www.duett.hu/motorfutes.php

vmike

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #783 Dátum: 2013.02.16 18:00:08 »
Sziasztok!

Kicsit melegebb lett az idő, így foglalkoztam a korábban említett tempomattal.
Beszereltem a kart a helyére. A kar nyílása a Versóban nem a kormány burkolatán található, hanem a kormány rögzítő csavarokat fedő műanyag lapokban, így nem kellett kivágást készíteni a kar számára, ezt a műanyag fedelet kell majd átalakítani vagy tempomatosra cserélni.
 
Szétbontottam a kar kábelét azon a végén, ami a spirálkábelhez csatlakozna, kihúztam a két érintkezőt és bedugtam a kormány csatlakozójának 4-es és 5-ös érintkező nyílásába (a kiosztás szerint ezek a tempomat érintkezői). Kimértem, hogy van-e kapcsolat a spirálkábel másik végével, volt. Azt már korábban ellenőriztem, hogy a kormánytól ki van építve a vezeték az ECU-ig a kocsiban.
Ekkor a karon levő kapcsoló megnyomásakor menet közben kigyulladt a CRUISE felirat a műszerfalon, de a tempomat nem működött, mert hiányzott a kuplungkapcsoló áramköre.

Megnéztem az ECU E5 csatlakozójának 10-es érintkezőjét, abban is volt vezeték ebben a kocsiban. A műszerfal alatt találtam egy üres csatlakozót. Ellenállásmérővel megnéztem, az egyik érintkezője az ECU E5 10-es érintkezőjére zárt. Rövidre zártam a csatlakozó két érintkezőjét, és már működött is a tempomat.

Eddig jutottam ma a beépítéssel. A tempomat megfelelően működik, egyetlen hibája, hogy ha nem kapcsolom ki és lenyomom a kuplungot, felpörög a motor.
A kuplungpedálról magáról viszont hiányzik a kapcsoló rögzítésére szolgáló konzol vagy tartó. Ezért fölösleges beszerezni a gyári kuplungkapcsolót, azt nincs hova rögzíteni. Erre valami egyedi megoldás kell(ene) kitalálni, de nem biztos, hogy érdemes vele foglalkozni.

Üdv:
vmike

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #784 Dátum: 2013.02.17 08:53:50 »
Én itt találtam tempómatot meg motormelegitőt:
http://www.duett.hu/motorfutes.php
ennek csak akkor van értelme, ha garázsod is van hozzá konnektorral...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #785 Dátum: 2013.02.17 11:55:31 »
ennek csak akkor van értelme, ha garázsod is van hozzá konnektorral...
A garázs nem lényeg, csak a konnektor. Egy zárt udvar elég. Sakndináv országokban ez nyilvános parkolókban is megoldott.
Ha már van egy garázs, ahol nem fagy szarrá a kocsi éjjel, akkor meg már minek is a motormelegítő?  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #786 Dátum: 2013.02.17 12:04:24 »
A garázs nem lényeg, csak a konnektor. Egy zárt udvar elég. Sakndináv országokban ez nyilvános parkolókban is megoldott.
Ha már van egy garázs, ahol nem fagy szarrá a kocsi éjjel, akkor meg már minek is a motormelegítő?  :hmmmm:
Pont azért, hogy a hideg üzem elkerülhető legyen.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #787 Dátum: 2013.02.17 13:59:44 »
hát a fene tudja. én most az utcán parkolok és pont én lennék az állófűtés célközönsége a sok hideg üzemmel, rövid városi távokkal. tegyük fel, hogy egy literrel kevesebbet fogyasztana a mostani 9-10-hez képest, ha lenne. megyek egy évben max 10ezer km-t. konnektorom nincs, tehát a benzines állófűtés jöhetne szóba. asszem gazdaságilag semmi értelme nem lenne, mert az olyan vagy 200 rongy beépítve...sosem térülne meg... :no:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #788 Dátum: 2013.02.17 14:38:24 »
hát a fene tudja. én most az utcán parkolok és pont én lennék az állófűtés célközönsége a sok hideg üzemmel, rövid városi távokkal. tegyük fel, hogy egy literrel kevesebbet fogyasztana a mostani 9-10-hez képest, ha lenne. megyek egy évben max 10ezer km-t. konnektorom nincs, tehát a benzines állófűtés jöhetne szóba. asszem gazdaságilag semmi értelme nem lenne, mert az olyan vagy 200 rongy beépítve...sosem térülne meg... :no:
Nem mindenki tudja ezt gazdaságosan használni. Én pl tudnám jól használni az elő melegítőt, mert van egy sátor garázsom, ahová be tudnám úgy tenni a szükséges aljzatot. Már ki is gondoltam, hogy egy automata időzítő aljzatot is beszereznék hozzá, amivel időzítve kapcsolna be a rendszer. Elvileg 2 óra még télen is elég ahhoz, hogy a hűtővizet kb 60 fokra melegítse elő. Jó dolog ez, csak nem mindegy, hogy az autó hol tárolódik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #789 Dátum: 2013.02.22 10:02:52 »
Hány forint egy ilyen felfűtés? (egyszer mintha valaki korábban írta volna, de nem emlékszem az összegre)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #790 Dátum: 2013.02.22 10:14:28 »
Hány forint egy ilyen felfűtés? (egyszer mintha valaki korábban írta volna, de nem emlékszem az összegre)
Zénóka a 2011-es tavaszi talin elmondta, nem emlékszem már a számokra, de azt mondta, hogy az áramot beleszámolva is jóval többet hoz, mint visz.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #791 Dátum: 2013.02.22 11:01:52 »
Hány forint egy ilyen felfűtés? (egyszer mintha valaki korábban írta volna, de nem emlékszem az összegre)
Típustól függ, a Calix ua. ajánlja az 1/3 ZZE , 1/2 ZR motorokba, a PII/ III, és még több más motorba is, köztük a YHSD-be is.
A YHSD-nél mértem.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #792 Dátum: 2013.02.22 11:52:30 »
Köszi, tudtam h olvastam már valahol. :)
Erre a télre már nem, de a következőre talán teszek a kocsiba én is.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #793 Dátum: 2013.02.22 13:22:03 »
üdv!

Én is komolyan filozok egy motoromelegitőn!
Mennyi anyagárban egy ilyen? Defa, Calix? Gondolom a teljesitménytől is függ!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #794 Dátum: 2013.02.22 20:04:59 »
Mennyi anyagárban egy ilyen? Defa, Calix?
Ahogy elnézem a Carinádhoz
Calix RE 194A +MKMS 1525 kábelkészletet ír ami kb 40e postával.
A Defa 411381+ kábelkészlet is nagyságrendileg hasonló lehet, de utóbbihoz gyakrabban lehet olcsóbban kapni kábelkészletet.
Mindkettő a fagydugó helyére beépíthető "merülő forralós" (mint a benzines  Yarisban),a teljesítményben a Calix 550W-os. A fagydugós verziót tovább tart beépíteni, azonban hatékonyabb mint a kontakt melegítők.

Aki sokat tudja ezzel indítani a kocsiját, annak behozza az árát, nekem soha nem fogja, csak azért tettem bele, mert rettenetesen zavart a bemelegedésnél a hangja. Most már az első fázis alatt is teljesen normális.

HSD-knél a megtérülést rontja, hogy télen utastér/ akkuk bemelegedése nélkül használva a hybrid akkuk szinte alig adnak le vmi kakaót, ezért fűteni kell. Az utastér előfűtés szintén áramzabáló, bár szerencsére akár kis beruházási költséggel  (hajszárítóval) is megoldható.


.