Szerző Téma: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan  (Megtekintve 400588 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #555 Dátum: 2008.08.16 16:24:37 »
20 ezerből tempomat??? Hol?

 :eek: :eek: :eek: :eek:  Bocsi, benéztem...
Az 50E HUF-tól felfele indul...


Mondjuk a Scenicbe mindösszesen 10E HUF volt, de ez egy más történet... :cool2:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

zar116

  • Klubtag
  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
    • Transaxle
Prius tempomat
« Válasz #556 Dátum: 2008.08.31 20:09:43 »
Prius II-ben nincs beszerelve a tempomat. Van valakinek tapasztalata, hogy a gyári kapcsolót fel lehet-e dugni, megvan-e a kábelkötegen a helye, a komputerben a szoftver, hogy használni lehessen?
Milánóban lakik az Isten.
Benzint meg a Priussal spórolok.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Prius tempomat
« Válasz #557 Dátum: 2008.09.01 11:08:54 »
Prius II-ben nincs beszerelve a tempomat. Van valakinek tapasztalata, hogy a gyári kapcsolót fel lehet-e dugni, megvan-e a kábelkötegen a helye, a komputerben a szoftver, hogy használni lehessen?
Ezt szerintem csak a márkaszervízben tudják. Nekem a ScenicII-ben szerencsém volt, ezért került csak viszonylag kevés pénzbe. Én úgy gondolom, hogy a Priusnál is hasonlóan van a dolog... Sajnos embert hozzá nem tudok ajánlani, talán Misi tudna segíteni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Prius tempomat
« Válasz #558 Dátum: 2008.09.02 19:12:23 »
Prius II-ben nincs beszerelve a tempomat. Van valakinek tapasztalata, hogy a gyári kapcsolót fel lehet-e dugni, megvan-e a kábelkötegen a helye, a komputerben a szoftver, hogy használni lehessen?
Van olyan prous, maiben nincs tempomat?????
Arról volt szó, hogy abban minden földi jó megtalálható. (Max kicsit ráz!  :yes:)

lukit

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #559 Dátum: 2008.09.03 09:23:24 »
"Gyari", par honapja utolag beszerelheto tempomatrol kis tapasztalat:
A karja nem mozgathato es eleg tokkelutott a logikaja szamomra: van rajta 1 gomb meg egy fel/le csavarhato henger. Felcsavarva elesitem a rendszert, lefele kikapcs. A gombbal mondom meg, hogy akkor innentol kezdve tartsa a sebesseget. Ez eddig talan rendben. Nade a gyorsitas: a hengert kell felcsavarnom, lassitasra meg a gombot min. ketszer megnyomni, hat szerintem tok illogikus.
A nagyobbik gond a sebessegtartasaval van. Sik uton semmi gond, de hegyes-volgyes reszen elojon egy csunya problema: nem reagal eleg gyorsan a sebesseg valtozasara. Pl: ut elkezd emelkedni, kocsi elkezd lassulni, sebesseg visszaesik mondjuk 95-rol 89-re kb 3-4 mp alatt, ekkor rajon, hogy gyorsitani kellene, elkezdi nyomni a gazt es az emelkedon megprobal visszagyorsitani 95 korulre, ami vagy megy, vagy nem (yaris 1.0-nal inkabb nem:). A legnagyobb problema, hogy var jo par mp-et, mire reagalna, pedig ha mar 93-nal elkezdene nyomni a gazpedalt, nem esne vissza 89-re. Ugyanez van, miutan az ut visszamegy sikba: gazt ugy nyomja meg jo par mp-ig, mintha emelkedo lenne, aminek hatasara 100 fole megyek siman. Technikai szempontbol a mintavetelezest kellene megnovelni, hogy most a keszulek toketlenkedi el vagy a buszon eleve lassan jon az info, azt nemtom, de ez igy hegyen-volgyon hasznalhatatlan. A duhito az, hogy a regi 15 eves kocsimban mindez ugy mukodott, hogy a max elteres +- 2 km/h volt minden esetben, pedig ott se elektromos gazpedal, se can-bus.

zar116

  • Klubtag
  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
    • Transaxle
Re: Prius tempomat
« Válasz #560 Dátum: 2008.09.03 10:04:41 »
Prius II-ben nincs beszerelve a tempomat. Van valakinek tapasztalata, hogy a gyári kapcsolót fel lehet-e dugni, megvan-e a kábelkötegen a helye, a komputerben a szoftver, hogy használni lehessen?
Ezt szerintem csak a márkaszervízben tudják. Nekem a ScenicII-ben szerencsém volt, ezért került csak viszonylag kevés pénzbe. Én úgy gondolom, hogy a Priusnál is hasonlóan van a dolog... Sajnos embert hozzá nem tudok ajánlani, talán Misi tudna segíteni.

Misi? Közelebbit az újoncnak?

Hívtam egy márkaszervizt, ott azt állították, hogy a gyári kapcsolót nem lehet betenni utólag, utángyártottat meg a hibrid hajtás miatt nem lehet betenni - na itt megértettem, hogy nem akarnak tökölni velem...
Meggyőződésem, hogy költséghatékonyságból nem készítettek a japók többféle kábelköteget, többféle komputert a különböző verziókhoz, biztos vagyok benne, hogy legfeljebb a komputerben be kell kapcsolni a tempomat funkciót egy adaptációs csatornán. Ha szerencsém van, akor még azt se, nincs letiltva szoftveresen a tempomat, csak nem kap a can jelet a tempomattól...
Milánóban lakik az Isten.
Benzint meg a Priussal spórolok.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #561 Dátum: 2008.09.03 11:08:56 »
"Gyari", par honapja utolag beszerelheto tempomatrol kis tapasztalat:
A karja nem mozgathato es eleg tokkelutott a logikaja szamomra: van rajta 1 gomb meg egy fel/le csavarhato henger. Felcsavarva elesitem a rendszert, lefele kikapcs. A gombbal mondom meg, hogy akkor innentol kezdve tartsa a sebesseget. Ez eddig talan rendben. Nade a gyorsitas: a hengert kell felcsavarnom, lassitasra meg a gombot min. ketszer megnyomni, hat szerintem tok illogikus.
A nagyobbik gond a sebessegtartasaval van. Sik uton semmi gond, de hegyes-volgyes reszen elojon egy csunya problema: nem reagal eleg gyorsan a sebesseg valtozasara. Pl: ut elkezd emelkedni, kocsi elkezd lassulni, sebesseg visszaesik mondjuk 95-rol 89-re kb 3-4 mp alatt, ekkor rajon, hogy gyorsitani kellene, elkezdi nyomni a gazt es az emelkedon megprobal visszagyorsitani 95 korulre, ami vagy megy, vagy nem (yaris 1.0-nal inkabb nem:). A legnagyobb problema, hogy var jo par mp-et, mire reagalna, pedig ha mar 93-nal elkezdene nyomni a gazpedalt, nem esne vissza 89-re. Ugyanez van, miutan az ut visszamegy sikba: gazt ugy nyomja meg jo par mp-ig, mintha emelkedo lenne, aminek hatasara 100 fole megyek siman. Technikai szempontbol a mintavetelezest kellene megnovelni, hogy most a keszulek toketlenkedi el vagy a buszon eleve lassan jon az info, azt nemtom, de ez igy hegyen-volgyon hasznalhatatlan. A duhito az, hogy a regi 15 eves kocsimban mindez ugy mukodott, hogy a max elteres +- 2 km/h volt minden esetben, pedig ott se elektromos gazpedal, se can-bus.

Konkrétan milyen típusról van szó? Mármint az autó is érdekelne, meg maga a tempomat is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lukit

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #562 Dátum: 2008.09.03 12:59:57 »
"Gyari", par honapja utolag beszerelheto tempomatrol kis tapasztalat:
...

Konkrétan milyen típusról van szó? Mármint az autó is érdekelne, meg maga a tempomat is.

Yaris II, 1.0. A tempomatrol annyit tudok, hogy ugy gyari, hogy a Toyota ajanlasaval, Toyota markaszervizen keresztul. Semmi doksit nem tudtak adni rola. 120 volt beszerelessel egyutt. Majus kornyeken a Toyota hirlevelben ezt emlegettek.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Prius tempomat
« Válasz #563 Dátum: 2008.09.03 13:17:35 »
Misi? Közelebbit az újoncnak?
Szerintem Misi most nyaral - vagy őszöl. :-D .
Attila 31
  - Avensis
- Prius

wd111

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #564 Dátum: 2008.09.03 13:27:53 »
"Gyari", par honapja utolag beszerelheto tempomatrol kis tapasztalat:...

Nekem ugyan ez van csak én MMT-s D4D Corollába rakattam. Mondjuk nekem 102.000 volt a végösszeg ha jól emlékszem. Érdekes módon viszont nekem rosszul mondták el a használatát a márkakereskedésben.
Helyesen:
Előre tekered bekapcsol a rendszer.
Gombot egyszer megnyomod rögzíti a sebességet.
Előretekerve legalább egy másodpercig tartod akkor gyorsít.
Gombot nyomva tartod LEGALÁBB egy másodpercig akkor elkezd lassítani.
Ha lefelé tekered a tekerőt, akkor csak kiveszi a rögzítést, de nem kapcsolja a ki a tempomat elektronikáját (ehhez kétszer kell egymás után lefelé tekerni).
Ha egyszer lefelé tekerted (vagy féket megnyomtad) akkor a leírás szerint megjegyzi, hogy milyen sebességen állt előtte, és egy előretekerésre újra vissza áll oda. Na most nekem ez utóbbi memória funkció érdekes módon nem működik. Amúgy a sebességet elég jól tartja még hegynek fölfelé is.

Egyedül lejtőn van vele gond néha. Néha olyat játszik, hogy nem motorfékkel megy, hanem teljesen elveszi a befecskendezést (vagy mit, nem értek hozzá) és akkor kicsit rángat.
De amúgy én teljesen elégedett vagyok vele. Autópályán kitűnő!
orolla D-4D Luna MMT

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #565 Dátum: 2008.09.03 18:02:01 »
Nem tudom nektek mit szereltek be, de biztosan nem gyári. A gyárihoz gyári kar jár, nem ilyen tekergetős...
Xanyi

lukit

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #566 Dátum: 2008.09.03 18:23:15 »
En a kovetkezoket tapasztaltam:
- tartott sebesseg + hosszu felfele tekeres / gomb: sebesseg addig no / csokken, amig el nem engeded
- tartott sebesseg + rovid felfele tekeres / gomb: sebesseg kis egyseggel no / csokken (ha csak 1x tekersz/nyomsz, akkor csak 10-20 mp mulva erzodik, de ha pl 3x, akkor mar lehet latni rogton - tehat ha pl x km/h helyett x+5-at sikerul rogziteni, akkor 3-4 gyors gombnyomas es lemegy x-re)
- lefele tekeres: akkor ugy kikapcsol, mintha aznap meg be se kapcsoltad volna (tartott sebesseget is ertelemszeruen elfelejti), ez egyfajta vész-ki
- 2x lefele tekeres: ennek szerintem kulon funkcioja nincs, az 1. tekeresnel kikapcsol a fenti szerint
- tartott sebesseg utan fek / kuplung (/ vsc?) utan felfele tekeres: elozo sebessegre visszaall

A rangatasra tipp: teljes motorfekkel lassulna, ezt eszreveszi, kicsi gazt ad, de azzal meg mar gyorsulna, igy megint elveszi a gazt ... talan

Emelkedo utan nem szokott neked tulgyorsitani?

lukit

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #567 Dátum: 2008.09.03 18:25:25 »
Nem tudom nektek mit szereltek be, de biztosan nem gyári. A gyárihoz gyári kar jár, nem ilyen tekergetős...

Hat mivel Yarishoz nincs gyari, ezert azt biztos nem szereltek be, ez teny. A Toyotat megfuzte valamilyen ceg, hogy az o cuccaikat adja hivatalos formaban, garanciavesztes nelkul, tesztelve, stb. Sajnos ettol a termektol letezik jobb is.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #568 Dátum: 2008.09.03 19:23:23 »
"Gyari", par honapja utolag beszerelheto tempomatrol kis tapasztalat:
A karja nem mozgathato es eleg tokkelutott a logikaja szamomra: van rajta 1 gomb meg egy fel/le csavarhato henger. Felcsavarva elesitem a rendszert, lefele kikapcs. A gombbal mondom meg, hogy akkor innentol kezdve tartsa a sebesseget. Ez eddig talan rendben. Nade a gyorsitas: a hengert kell felcsavarnom, lassitasra meg a gombot min. ketszer megnyomni, hat szerintem tok illogikus.
A nagyobbik gond a sebessegtartasaval van. Sik uton semmi gond, de hegyes-volgyes reszen elojon egy csunya problema: nem reagal eleg gyorsan a sebesseg valtozasara. Pl: ut elkezd emelkedni, kocsi elkezd lassulni, sebesseg visszaesik mondjuk 95-rol 89-re kb 3-4 mp alatt, ekkor rajon, hogy gyorsitani kellene, elkezdi nyomni a gazt es az emelkedon megprobal visszagyorsitani 95 korulre, ami vagy megy, vagy nem (yaris 1.0-nal inkabb nem:). A legnagyobb problema, hogy var jo par mp-et, mire reagalna, pedig ha mar 93-nal elkezdene nyomni a gazpedalt, nem esne vissza 89-re. Ugyanez van, miutan az ut visszamegy sikba: gazt ugy nyomja meg jo par mp-ig, mintha emelkedo lenne, aminek hatasara 100 fole megyek siman. Technikai szempontbol a mintavetelezest kellene megnovelni, hogy most a keszulek toketlenkedi el vagy a buszon eleve lassan jon az info, azt nemtom, de ez igy hegyen-volgyon hasznalhatatlan. A duhito az, hogy a regi 15 eves kocsimban mindez ugy mukodott, hogy a max elteres +- 2 km/h volt minden esetben, pedig ott se elektromos gazpedal, se can-bus.

Nekem kb 2 hónapja működik egy utánszerelt Yaris II-specifikusan programozott tempomat.El-Pas márkáju mint a tied.(valszeg)
A kocsi 1,3-as.A beépítés két lépcsőben történt: az első elektronika "sztrájkolt."Rendeltek egy újat,rádugták a már előtte bekötött csatlakozókra és azóta szuper!(Toy-Sopron)
A vezérlés tök ua. mint ahogy írod,de semmi rángatás,pontos+/-1 km-es seb.tartás,kellemes gyorsítás,stb!Olvastam valahol,hogy -valamilyen, a karról adható utasításokkal -programozható a tempomat viselkedése:gyorsítás,gázadagolás,seb.tartás,dinamika stb.?
Körbe kellenéd járni ezt a kérdést és talán csiszolható a kütyü.
Sokat autózom országúton és pályán ,ezért nagyon szeretem !
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

lukit

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #569 Dátum: 2008.09.04 06:51:01 »
semmi rángatás,pontos+/-1 km-es seb.tartás,kellemes gyorsítás,stb!

Emelkedő után nem gyorsít túl?