"Gyari", par honapja utolag beszerelheto tempomatrol kis tapasztalat:
A karja nem mozgathato es eleg tokkelutott a logikaja szamomra: van rajta 1 gomb meg egy fel/le csavarhato henger. Felcsavarva elesitem a rendszert, lefele kikapcs. A gombbal mondom meg, hogy akkor innentol kezdve tartsa a sebesseget. Ez eddig talan rendben. Nade a gyorsitas: a hengert kell felcsavarnom, lassitasra meg a gombot min. ketszer megnyomni, hat szerintem tok illogikus.
A nagyobbik gond a sebessegtartasaval van. Sik uton semmi gond, de hegyes-volgyes reszen elojon egy csunya problema: nem reagal eleg gyorsan a sebesseg valtozasara. Pl: ut elkezd emelkedni, kocsi elkezd lassulni, sebesseg visszaesik mondjuk 95-rol 89-re kb 3-4 mp alatt, ekkor rajon, hogy gyorsitani kellene, elkezdi nyomni a gazt es az emelkedon megprobal visszagyorsitani 95 korulre, ami vagy megy, vagy nem (yaris 1.0-nal inkabb nem:). A legnagyobb problema, hogy var jo par mp-et, mire reagalna, pedig ha mar 93-nal elkezdene nyomni a gazpedalt, nem esne vissza 89-re. Ugyanez van, miutan az ut visszamegy sikba: gazt ugy nyomja meg jo par mp-ig, mintha emelkedo lenne, aminek hatasara 100 fole megyek siman. Technikai szempontbol a mintavetelezest kellene megnovelni, hogy most a keszulek toketlenkedi el vagy a buszon eleve lassan jon az info, azt nemtom, de ez igy hegyen-volgyon hasznalhatatlan. A duhito az, hogy a regi 15 eves kocsimban mindez ugy mukodott, hogy a max elteres +- 2 km/h volt minden esetben, pedig ott se elektromos gazpedal, se can-bus.