Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan  (Megtekintve 170385 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Amtibácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
    • http://www.amti.hu
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #90 Dátum: 2005.01.21 21:09:02 »
Koszonjuk a tajekoztatot. Most mar tudjuk
 hogy hova kell bekotni a jeladot, hol megy at a drot a tuzfalon, hova erdemes felszerelni a szabalyzot es mennyire rangat 50-nel :-)  Ezert tenyleg kar volt ennyit benazni :-) Ugyanezt tudtam meg telefonon toluk is, vagyis azt, hogy meg ne probaljam otthon beszerelni, mert a SZAKMUHELYNEK is 8 oraja elmegy a benazassal, nemhogy egy gyarilag benanak :-) es kulonben is a legolcsobb sz.rt sem er szeintuk. Ezek utan gondoltam, hogy egy szemelyes latogatassal talan ki lehet szedni egy kis plusz infot.
ww.amti.hu 1997 Corolla 1,6 GLI    18

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #91 Dátum: 2005.01.21 22:00:21 »
Azokat az információkat, amelyekre szükségünk lenne, valószínűleg sem a waeco importőre, sem a megadott szakműhelyek nem fogják kiadni (legalábbis nem szívesen), hiszen az ő pénzük forog kockán, méghozzá nem is kevés. Ha kiderülne, hogy viszonylag egyszerűen megoldható a feladat, akkor senki nem fizetne érte 70 ropit (ami még hillaréknál is kb. 20 munkaóra, ha jól emlékszem :))
Egyébként érdekes ez a hozzáállás, hiszen a gyártó oldalán külön hangsúlyozzák, hogy részletes, ábrákkal illusztrált, érthető beszerelési útmutatót adnak a termékhez, a beszerelést könnyítő extra tippekkel, tehát inkább arra helyezik a hangsúlyt, hogy otthon is elvégezhető a beszerelés. Nálunk persze rögtön akadt egy-két "vállalkozó", aki ideig-óráig megszedheti magát azzal, hogy viszonylag egyszerű feladatot brutális összegért vállal (ami erősíti a gyanútlan vevőben azt a benyomást, hogy ez tényleg nagyon nehéz lehet).
Kösz a segítséget, Ear, de ezzel még nem vagyunk beljebb. A transaurus.hu az első hozzászólások között van belinkelve, tényleg van egy rövid leírás a termékekről, kb. mint a gyártó oldalán. Az árakat is ismerjük, sőt a kinti árakat is (kb. 35e bruttóból szállítással és költségekkel együtt kijön a 43600 forintos alappéldány, persze a különbözet esetleg megéri valakinek, hogy itthon egyszerűbben érvényesítheti pl. a garanciát - már ha el nem vész rögtön a "szakszerűtlen" beszerelés miatt).
A következő lépés vagy egy más irányból puhatolózó telefonhívás lehet, amivel esetleg sikerül kicsalni némi infót, vagy a személyes látogatás egy szakműhelyben, ahol éppen van ilyen raktáron. A másik vonal pedig az internet segítségével olyan emberek felkutatása, akik beszerelte(tte)k az autójukba egy ilyet, és elmondják a tapasztalataikat. Ez utóbbi talán kicsivel több időbe kerül, viszont olyankor is lehet csinálni, amikor a másik kettőt nem...
Jómagam csak pár napja kapcsolódtam a projektbe, és nem tudtam minden időmet erre fordítani. :) De mivel úgyis rohadt hideg van a szereléshez (bár Trotter66 garázsa csábítóan hangzik), ezért nem is égetően sürgős a dolog, úgyhogy nyugodtan bénázgatok még egy kicsit  8)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6059
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #92 Dátum: 2005.01.21 23:39:28 »
De ha egyszer úgyis mindenképpen kell, akkor miért nem rendelitek meg a cuccot, aztán amikor megjön át lehet nézni a beszerelési leírást... Ezután már el lehet dönteni, hogy nekiálltok, avagy sem!
Xanyi

Amtibácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
    • http://www.amti.hu
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #93 Dátum: 2005.01.22 07:10:22 »
Azert, mert benak vagyunk :-) En is megvettem a kalaptartoba a draga hangszorokat, aztan orultem neki. Aztan vettem erositot es annak is orultem. Aztan rajottem, hogy megsem ilyen lovat akartam. Ratalaltam az autohifi topicra az Indexen es megmondtak a tutit. Igazuk volt. Rogton ott kellett volna kezdeni.
Felek attol, hogy a legolcsobb esetleg nagyon vacak, durvan szabalyoz, rangat. A dragabbikra viszont nem szivesen adnek ki 50-et, mert nincs es nekem nem is erne annyit. 35-ig tartom realisnak.
ww.amti.hu 1997 Corolla 1,6 GLI    18

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #94 Dátum: 2005.01.22 12:17:35 »
Nincs véletlenül az indexen egy waeco-tempomat topic? :)

Amtibácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
    • http://www.amti.hu
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #95 Dátum: 2005.01.23 07:55:15 »
Talaltam egyet, majdnem valaszoltam is, de 2004 januari volt a kerdes :-)
ww.amti.hu 1997 Corolla 1,6 GLI    18

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #96 Dátum: 2005.01.24 13:49:33 »
Azt hiszem, hogy egy MS 600-ba beszállok, bár nem ennyiről volt szó. Na meg a transaurson MS 600 van beárazva, míg a Waeco-n meg Ms 700-ról írogatnak. Nem ám az Ms 700 árán veszünk egy MS 600-at!!!

Bénáskodás ide vagy oda, szerintem sem olyan egyértelműek a dolgok. Persze, ha valaki most nagyon határozott, akkor már tud vásárolni, mert annyi infója van, hogy tudja mit kérjen a bóótba.

DEEE még mindig nem tudjuk ki szereli be? Mennyiért? Hogyan? Meghibásodás (akár a kocsival is, de a kütyüvel is lehet gond egy bénázás során) esetén ki lesz a hülye? Bármi leéghet, aztán 60-90e froncsi az már nekem píz. Még mindig nem tudjuk, hogy az egyes kütyük miben különböznek. OK, hogy elektromos, meg vákuum szervó, de csak ennyi lenne?? Nem hiszem. Ms 50; Ms 300; Ms 400; Ms 600; Ms 700.

Meg a nagy árengedményünkel mi lesz? Én bírok várni 2-3 hetet 10-15 HUN FT kedvéért, amit az együttes vásárlás és az együttes szerelés külön külön is hozhat, de akár együtt is.

NA meg annyi idő alatt esetleg találunk olyan szerelőt aki ésszerű áron bevállalja az összes :toy: . Neki nem egy autón kell majd keresni, hanem 5-6 autón. Ezt kell megértetni egy okos szerelővel és akkor nem lesz baj.

Jó lenne egy korrekt leírás, ami nem a reklámszövegből áll (PL:Attractively designed operating unit; For all vehicles with 12-volt electrics) Mindjárt gondoltam, hogy nem 220 Voltos egység, azt meg, hogy mutatós-e vagy nem hagy döntsem el magam. Szóval ezek a varázs mormolások nem érdekelnek. Engem az érdekel, hogy az egyikkel jóval pontosabban, egyenletesbben lehet gyorsítani, lassítani, mint másikkal (miért), kezelhetősége hogyan zajlik, garancia, milyen elven működik, mik az extra szolgáltatásai, stb? Mitől jobb egyik a másiktól?
Üdv: Kishaver 74

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6059
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #97 Dátum: 2005.01.24 15:14:44 »
Idézet
DEEE még mindig nem tudjuk ki szereli be? Mennyiért? Hogyan?

Amíg nincs meg a cumo addig ne ezen variálj. Ha meg lesz vele együtt a részletes beszerelési útmutató, akkor lehet csak felmérni, hogy mit hogyan...
Xanyi

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #98 Dátum: 2005.01.24 16:00:09 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézet
DEEE még mindig nem tudjuk ki szereli be? Mennyiért? Hogyan?

Amíg nincs meg a cumo addig ne ezen variálj. Ha meg lesz vele együtt a részletes beszerelési útmutató, akkor lehet csak felmérni, hogy mit hogyan...
Már elindítottam egy nagyon megbízható vonalon a szerelést :lol: :lol:  :lol:  Ha beválik, akkor jelzem. Azt hiszed, hogy várok??? Nem sokat tökölök ha lépni kell, egyedül a csoportos kedvezményes vásárlás tart vissza. Ha eldől, hogy nincs kedvezmény (mert egyenlőre nagyon úgy fest), akkor azonnal lépek. Nekem is kezd betelni a pohár.

Tényleg nagyon becsülöm azokat akik nekünk lustáknak (elfoglaltaknak) szolgáltatják az infót. Az egészben csak az a sajnálatos, hogy nekik sem úgy jön az infó ahogy elvárná az ember. Ezzel pedig a szorgosabbak sem tudnak mit kezdeni. Mindenki megakad egy szinten, mert nem a legtökéletesebb a szolgáltatás. Ha jól belegondolok, erre lehetne egy egész céget alapítani. Csak a beszereléssel kellene foglalkozni. Megkeresni az ebay-t. Megvenni nagy tételben ( mondjuk 5 db-ot mindenből) a kütyüket és a beszerelést meg reklámozni a különböző club oldalakon. Persze mindennek tök egyértelműnek kell lenni és a szerelést nem szabad arany áron ajánlgatni. Lehet, hogy megvenni sem kellene csak egy szerződést kötni, hogy olcsóbban venni, mint a kisker ár, ha "x" db-ot forgalmaz egy évben. A lényeg csak a korrekt szolgáltatáson van, nem azon, hogy eladjunk valamit. Nagyon sok kereskedő nem érti meg ezt. Nem tudják a kereskedők, hogy miért van ez a nagy kérdezősködés és miért keresik meg egy témában 25-en, furcsa mód mindenki toyotába akar szereltetni. Persze, ha senkinek nem ad teljesen korrekt és kielégítő választ, akkor még legalább ennyien felfogják hívni. Köztük leszek én is.
Üdv: Kishaver 74

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #99 Dátum: 2005.01.25 18:38:41 »
A hétvégén összeállítottam egy elég tekintélyes listát a felmerült kérdésekről, és elküldtem az importőrnek (akivel Ear is levelet váltott). Beraktam 1-2 kevésbé fontos kérdést is, és kihagytam néhányat a nagyon konkrét technikai jellegűek közül, amiket Amtibácsi összeszedett. A levél olyan jól sikerült, hogy az első válaszban a konkurens cég ügynökének néztek és nem adtak információt, de egy újabb levéllel sikerült meggyőznöm őket. Íme a kicsit hosszúra nyúlt, de jobbára értékes információkat tartalmazó válasz:

 
A vákum - ahogyan jól értette - a mechanika működtetéséhez szükséges, azonban nem állítunk elő a készülékkel, illetve a készülékhez külön vákumot, hiszen az adva van az autóban. Ezért a "vákum-forrást" az autóról csatlakoztatjuk a készülékbe. (Benzinmotornál a szívóoldalról, diesel-motornál általában a fékről). A hivatalos verzió szerint az elektro-motoros szervo finomabb szabályzást tesz lehetővé, de tapasztalataink szerint a vákum-szervo is kellő finomsággal szabályoz, azaz rángatásra senki nem panaszkodik (pedig hálistennek jó sokat eladtunk már belőle). Azt is tapasztaltuk, hogy a vákum-szervo nagyobb erőhatást képes kifejteni: volt egy olyan autónk, amelyikben nagyon nehezen járt a gázpedál. Az elektroszervo nem tudta meghúzni (csak megtartani), a vákumszervonak azonban nem volt gondja vele.
A beszerelés nehézségi foka közt sincs különbség, hacsak a - készletben egyébként megtalálható - vákumcső bekötését nem tekintjük annak.
A vákum egyébként egyszerűbb szerkezet, mint egy elektromotor, ezért - csak a józan paraszti eszemmel - én azt tartom megbízhatóbbnak. Egyikkel sem volt ugyan még megbízhatósági gondunk - az MS-600 is rendkívül jó minőségű elektromotrral van szerelve (összes termékünk egyébként TÜV minőségtanúsítványos) - de a vákumszervósokból nagyságrendekkel többet adunk el.
A mai autókban számos helyen lehet sebességarányos jelet találni. Ilyen lehet például az a jel, amely a sebesség emlkedésének megfelelően hangosítja fel a rádiót, illetve változtatja meg a hangszínbeállításait. Ugyanilyen jel található a kormányszervót felkeményítő vezérlőrendszerben, de sebességjel közvetlenül a generátorról is vehető. Mivel ezt a sebességarányos jelet a kocsi valamilyen elektronika segítségével állítja elő, azt a tempomatot, amely ezt közvetlenül tudja fogadni, az egyszerűség kedvéért elektronikusan vezéreltnek tekintjük (mégha elektrofizikai szempontból nem is teljesen korrekt az elnevezés, de ebbe most ne menjünk bele).
A régebbi autókról nem lehet ilyen sebességarányos jelet közvetlenül levenni, ezért az MS-50-es tempomat egy jelgenerátor készletet is tartalmaz, ami 3 db mágneses jeladóból és 1 db vevőből áll. A jeladókat valamilyen forgó alkatrészre kell felszerelni (általában a féltengelyre szokás): az egész pont úgy működik, mint egy kerékpár-komputer jeladója. Vagyis Ön jól gondolta, hogy az autó határozza meg, melyiket használhatjuk. Pontosabban a rendszer lefelé kompatibilis: a mágneses jeladó/vevő kit bármelyik autóra felszerelhető, különösen, hogy az MS-300 és az MS-600 is tudja olvasni a belőlük érkező jelet, az MS-50 azonban nem tudja fogadni az autó által generált sebességarányos jeleket. Valamennyi tempomat természetesen csak meghatározott sebességtartományban működik: az alsó határ - járműtípustól függően - 40 és 50 km/h óra között van, a plafon kb. 180 km/h. (Megjegyzem a gyárilag beépített tempomatok is pontosan ugyanígy, ugyanilyen tartományban működnek.) A kezelőpanelen a megfelelő gomb egyszeri megnyomása kb. 1,5 km/h-val növeli, vagy csökkenti a sebességet. Az egymásutáni gombnyomások számát a rendszer megjegyzi, ezért ha 10-szer nyomja meg a gyorsítógombot egymás után, a kocsi - az adott útviszonyok közötti fizikai gyorsulási lehetőségeinek megfelelő idő alatt - 15 km/h-val magasabb sebesség tartására fog átállni. A gombok folyamatos lenyomva tartása folyamatos gyorsulást vagy lassulást eredményez, ahol a gombot elengedi, az akkori pillanatnyi sebességet fogja a továbbiakban tartani a tempomat.
A tempomat készlet elvileg DIY, azaz "Csináld magad" szintű (a DIY a do-it-yourself rövidítése), vagyis tartalmaz minden kelléket, ami a beszereléshez szükséges, a vákumszervo tartókonzoljáig, illetve a szükséges csavarokig és alátétekig terjedő bontásban. (Az MS-300 kit például 42 db alkatrészt tartalmaz). Kis szerencsével úgy lehet tehát beépíteni, hogy anyagért még a szerszámosládába sem kell benyúlni. A "kis szerencsét" azért kétszer aláhúznám: túl sokféle autó és túl sokféle vezető (használó) van ahhoz, hogy felelősen ki merjem jelenteni, hogy holtbiztosan nem lesz szükség a készletben található dolgokon kívül semmire. Elég, ha a készletben lévő csavarokat történetesen kicsinek (vagy éppen nagynak) találja, máris lehet szaladni a csavarboltba.  De mint mondtam, a készlet még a vákumcsövet, illetve a megfelelően bandázsolt kábelkötegeket és gyorscsatlakozókat, vagy a kétoldalú ragasztószalagot is tartalmazza, vagyis érdemi alkatrészre nemigen lehet szükség a legkacifántosabb autónál sem.
Sok autókereskedő fenyegetőzik azzal, hogy a máshol beépített tempomat garanciavesztéssel jár. Ennek nem szabad felülni, sőt, meg kell kérni őt, hogy ezt szíveskedjen megmutatni írásban is: ettől hamar le szoktak csendesedni. (Nincs ugyanis ilyen rendelkezés érvényben Magyarországon.) Sok autókereskedő (köztük Nissan-osok is) direktben vásárolja és maga építi be a tempomatot, nekik érdekes módon nem szokott a garanciával problémájuk lenni. A beszerelésnél semmi olyan megbontást vagy átalakítást nem kell végezni, ami a kocsi garanciáját bármilyen formában érintené, hacsak a szervo-konzol karosszériához rögzítését nem tekintjük átalakításnak (ha ugyanis lemezcsavarral rögzítik, annak a helye visszacsinálhatatlan). A tempomat azonban valójában ráépül a meglévő szerkezetre és nem beépül azokba.
A WAECO termékek megbízhatóságukkal vívták ki piacvezető pozíciójukat Németországban és számos egyéb európai piacon. Valamennyi WAECO termék - így a tempomatok is - nem csak TÜV minőségtanúsítvánnyal, hanem "e" jóváhagyási jellel is rendelkeznek, azaz megfelelnek minden létező nemzetközi jármű-műszaki és biztonsági előírásnak. A szakszerűen beépített tempomatoknál nem talákoztunk még megbízhatósági problémával, sem itthon, sem egyéb európai piacokon. A kérdésével mellesleg megfogott, mert nem tudom (de majd ha fogható lesz, a műszaki vezetőnket megkérdezem),  hogy milyen műszaki megoldás biztosítja azt, hogy a tempomat nem szabadul el és nem ad magától kövérgázt akkor, amikor használója nem akarja, de nem ad: sosem hallottunk még ilyen esetről sem gyári, sem utólag beépített tempomatnál. Az általunk forgalmazott tempomatot becsapni sem lehet: kipróbáltuk, hogy aktív állapotban, 100 km/h sebességnél kuplung nélkül vettük ki ötödikből az autót, ekkor a motor egy fél pillanatra úgy csinált, mintha fel akarna pörögni, de mielőtt megtette volna, a tempomat automatikusan leoldott és gurultunk tovább szépen szabadonfutóval. Ne felejtse el, hogy a kuplung alá is kioldó kapcsolót kell építeni, így akár a fék, akár a kuplungpedál érintése a tempomatot azonnal kikapcsolja (leoldja).
Természetesen magyar nyelvű beszerelési utasítást adunk, ami pont olyan részletes és érthető, mint az idegen nyelvű változatok.Az utasítás úgy van kitalálva, hogy az autót hobbiból berhelni szeretők is el tudják végezni a beépítést. Ennek ellenére a tempomat eléggé ördöglakat, így beszerelése nagyfokú precizitást és némi gyakorlatot igényel, ezért el szoktuk tanácsolni ügyfeleinket az otthoni bütykörészéstől. Ha mégis emellett dönt, az nem érinti a tempomat garanciáját, kivéve persze, ha a szakszerűtlen beépítés kárt tesz a tempomat rendszer valamelyik részegységében, de ezt azért elég nehéz elérni. Az ideiglenes honlapunkon ajánlott beépítő műhelyek aktuális vállalási árairól őket kell megkérdeznie: az ár autótípustól függően némileg változhat, de nem durva. A Klímagép Kft. a műszak-kezdésre odavitt autóval műszak végére végez, az időpontot természetesen előzőleg egyeztetni kell.
Az észrevételéhez gratulálunk: ezt még soha senki nem "hányta a szemünkre". A WAECO és a mi típusszámaink közötti eltérés háttere egyszerű és a hazai vevőkör érdekeit szolgálja.
A WAECO eredetileg ugyanis MS-300 és MS-600 néven ugyanolyan komplett kiszerelésben hozta forgalomba a tempomatokat, ahogy most mi is áruljuk. A Nyugat-Európai kereskedők részéről azonban felmerült az az igény, hogy a kezelőszervek kiválasztása egyéni ízlés (és pénztárca) kérdése, ezért modul rendszerűvé kéne tenni. A kérésnek helyt adva a WAECO 2 évvel ezelőtt átszervezte a választékot és lehetővé tette, hogy e tempomatokat -  MS-400 és MS-700 típusszámon - kezelőszerv nélkül, illetve a kiválasztott kezelőszervvel egybecsomagolva (MS-401,402,403 illetve MS-701, 702, 703 néven) is meg lehessen rendelni.
Ez idáig ügyes és indokolt üzletpolitikai lépés volt, amivel maximálisan egyetértettünk, csak az volt a gond, hogy a műszerfalra vagy középkonzolra rögzíthető elegáns kezelőszervétől immár megfosztott MS-400 csak pár fillérrel került kevesebbe, mint a kezelőt korábban tartalmazó MS-300. Az ugyanezzel a kezelővel csomagolt MS-401 viszont párezer forinttal drágább volna, mint az MS-300, vagyis az alapkiépítettségnél az okos logika burkolt áremelést is magával hozott.
Mivel vevőink közel fele nem vásárol opcionális kezelőszervet, az ő védelmükben - és a többi kelet-európai imoprtőr támogatásával - kiharcoltuk a WAECO-nál, hogy tartsa csak továbbra is választékban számunkra az olcsóbb árfekvést képviselő MS-300 és MS-600 kiszereléseket.
Ha felmegy a WAECO német honlapjára (www.waeco.de), ott az európai kisker árakat is láthatja. Ha ezek nettóját összehasonlítja a mi netto árainkkal, azonnal érteni fogja, miről van szó. (Németországban az ÁFA alulról fölfelé 16%, felülről lefelé tehát 13,8%-ot kell levonni a honlapon található bruttó árakból). Ha Németországban venne MS-401-et, ma közel 59.000 Ft-nak megfelelő EURÓ-t kéne fizetnie érte (netto), míg a mi netto árunk a teljesen azonos műszaki kivitelű MS-300-ra csak 51.180 Ft. Ugyanakkor ha Németországban MS-402 vesz, amely az alapkivitelű műszerfal kezelőpanel helyett az általunk opcióként árult bajuszkapcsolót tartalmazza, az közel 61.000 Ft-nak megfelelő EURÓ-ba kerülne Önnek, míg nálunk az MS-300+MS-BE2 opcionális bajuszkapcsoló együttes ára 62.170 Ft, viszont van egy - külön termékként 8.320 Ft-os áron forgalomba hozott - tartalék kezelőpanelje.
Az alap kezelőpanelt a fentiek miatt nem szívesen vásároljuk vissza, mert mi végképp nem tudunk vele mit kezdeni, de ha mégis ragaszkodik hozzá, akkor a fenti árpolitikai logikából kiindulva az azonos kivitelre vonatkozó német netto ár és a mi nettó árunk különbözetét - azaz 1500 Ft-ot - tudunk csak ajánlani érte, de ennyiért szerintem nem éri meg nálunk hagyni. A szóbanforgó panel egyébként nem csak kicsi és elegáns, esztétikus, hanem nagyon jól használható is, ha nem a műszerfalra, hanem a középkonzolon valahova a vezető keze ügyébe szerelik (vagyis korántsem áll az, hogy a tempomat csak bajuszkapcsolóval az igazi).

 :wink:

Amtibácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
    • http://www.amti.hu
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #100 Dátum: 2005.01.25 19:45:50 »
Ezek utan azt hiszem mindenkepp erdemes belevagni. Koszi az utanjarast, engem telefonon hamarabb leraztak. Azt hiszem, hogy megkockaztatom az e-bay 114 euros behozatalat.
ww.amti.hu 1997 Corolla 1,6 GLI    18

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #101 Dátum: 2005.01.25 19:56:20 »
Az ár és a beszerelés egyszerűsége jól hangzik.
Az már kevésbé, hogy néhány apróságban téved: az "e" jelölés egy nem ide vonatkozó valami. Az egy tömegmérési jelölés, pl e 250g, ez egy szabvány jelölés. Amire Ő gondol az a CE jelölés, ami nem egy plussz valami, hanem egy minimum. Ezen jelölés nélkül nem lehet forgalombahozni a terméket az EU-ban. A TÜV vizsgálat többet jelent, de az sem minden (nem hatóság). De ez jó, hogy van.  És én a garancia megmaradást is jobban körbejárnám egy kicsit. Szerintem "utángyártott" terméknél lehet, hogy csak akkor él a dolog ha márkaszervíz rakja bele, vagy/és forgalmazza. De ez utóbbi nem tuti, majd a Hillar megmondja.

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #102 Dátum: 2005.01.25 21:17:22 »
Idézetet írta: "Misi"
Az ár és a beszerelés egyszerűsége jól hangzik.
Az már kevésbé, hogy néhány apróságban téved: az "e" jelölés egy nem ide vonatkozó valami. Az egy tömegmérési jelölés, pl e 250g, ez egy szabvány jelölés. Amire Ő gondol az a CE jelölés, ami nem egy plussz valami, hanem egy minimum. Ezen jelölés nélkül nem lehet forgalombahozni a terméket az EU-ban. A TÜV vizsgálat többet jelent, de az sem minden (nem hatóság). De ez jó, hogy van.  És én a garancia megmaradást is jobban körbejárnám egy kicsit. Szerintem "utángyártott" terméknél lehet, hogy csak akkor él a dolog ha márkaszervíz rakja bele, vagy/és forgalmazza. De ez utóbbi nem tuti, majd a Hillar megmondja.


A waeco.com oldalon ez olvasható a termékeknél: "e-approved". Ebből ugyan nem derül ki, hogy mire gondoltak, de nem valószínű, hogy a tömeggel van kapcsolatban :)
A garanciára valójában azért kérdeztem rá, hogy kiderüljön, pontosan mit és hogyan kell megbontani a beszereléshez. Részemről (lassan 7 éves az autóm) nem fogok elveszíteni semmilyen garanciát  8)

Egyébként az eddigiek alapján az én döntésem is nyilvánvaló: abszolút győztes az MS-50, árban pedig verhetetlen az e-bay (bár még küldtem egy levelet az illetőnek, esetleges csoportos kedvezményről érdeklődve). Azt viszont fenntartom, hogy mindenképpen érdemes lenne a beszerelést valamilyen szinten közösen végezni (ha más nem jön össze, akkor a korábban beszerelők részletes leírása is elég lehet :)).

Amtibácsi: az előbb néztem az e-bay-t. A német oldalon, ha jól láttam, Németországba szállítanak 10€-ért, viszont az osztrákon az egyik hirdetésnél 6€ szállítási díj és Európa szerepelt. Mint már írtam, a német tudásom hiányos egy csöppet. Megnéznéd, hogy jól láttam-e? (Ha igen, akkor ugye 6€-ért házhoz hoznák a csomagot, ami elég barátságosan hangzik. Remélem, nem tévedek.)

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #103 Dátum: 2005.01.26 08:21:06 »
Még este megjött a válasz, melyben az alábbi engedményeket kínálják (részben személyes varázsomnak köszönhetően  :oops: ):

MS-50   kedvezmény

3db          4%
4db         11%
5db         15%

persze leegyszerűsítettem a táblázatot, mert szerepeltek benne a nagyobb modellek is, de úgy látszik, hogy a kicsin van a legnagyobb árrés, mert a nagyobbakból kevesebb engedményt adnának.
A következő kérdés tehát az, hogy ha elérjük a 15%-ot, amivel kb. 150€ lesz a cucc itthoni számlás-garis ára, akkor van-e 5 jelentkező?
Én ezekkel a feltételekkel beírom magam 1-nek. Több szempontból is jobban bízom ebben, mint az e-bayes rendelésben :)

Amtibácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
    • http://www.amti.hu
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #104 Dátum: 2005.01.26 09:33:44 »
37500 Ft (250 Ft/Euro) áron már tényleg nem éri meg e-bayt kockáztatni. Írj be engem is.
1. Xeri
2. Amtibácsi
(3. Kishaver ?)
ww.amti.hu 1997 Corolla 1,6 GLI    18