Na végre sikerült írnom ide. Megvan a tempomat, be van építve és nagyon profi. Mind a szerelés, mind a beállítás is nagyon profi, köszönet mégegyszer a szegedi fiúknak. Ritka kedvesek és segítőkészek voltak. (ja és profik) Meg is kérdezték, hogy segít e az ügyfél a szerelésnél vagy nem, mert ha segít, akkor drágább :-)
Néhány szó a folyamatokról:
- Beszerelés a motortérbe így utólag nagyon egyszerűnek tűnik, de előtte halvány lila f...om se volt róla, hogyan lehetne elhelyezni. Nagyon frappáns és stabil megoldások születtek. A kocsi belsejét viszont nagyon szét kellett kapni. A teljes műanyag borítást le kellett venni alul. (legalább tiszta lett minden :-)) A jelet a legegyszerűbben a km-óráról tudták levenni. (most derült ki, hogy elektromos a km-óra. Azt nem értem, hogy hogy nem vettem észre a km-sprirál hiányát :-)) A rendszer kétféle jellel tud dolgozni. Sebességjel és fordulatszámjel
A tesztek során a fordulatszámjellel próbálkoztunk először. Az egyik variációban 2000 és 3000 között akart csak szabályozni, a másikban meg 2000 és 8000 között, de a gázadás nagyon durvára lehetett csak beállítani. Sajna 2000 alá nem lehetett lejönni, ezért az 5.-ben való haladás csak 60 körül valósítható meg. 4. fokozatban viszont pörög eléggé a motor, de 50 alá így sem ment. Maradt a sebességjel használata. Néhány próbakör után ez tűnt a jobb beállításnak. GPS-el mérve 44 km/h (óra szerint 50) a leglassabb és pályán 147 km/h (óra szerint 160) a leggyorsabb, ami beállítható. Ez a beállítás lett a végleges. A működése nagyon egyszerű, két gombbal lehet variálni. A bot végén lévővel tudod a pillanatnyi sebességet megtartani vagy ha sokáig nyomod, akkor lassul a kocsi és az elengedéskori sebességet tartja. A másik az a gázadás gomb (gyorsító). Ez is kétfunkciós. Folyamatos nyomásra egyenletesen gyorsul és megtartja az elengedéskori állapotot. Egy nyomásra kétféle funkció lép életbe. Tempomat használata mellett 1,2 km/h-val növeli a sebességet. Kikapcsolt tempomat mellett megpróbálja elérni az utoljára használt sebességet. Ez nagyon hasznos funkció. Pl. utazik a sor 90-el. Valaki indexel és elkanyarodik valamerre. Fékezésre kiold, majd egy megnyomás hatására újból eléri a 90 km/h-t. Nagyon tetszett a hazafelé út. A tempomat megtanít a nyugodt vezetési stílusra is. Eddig pályán, ha mentem 110-el és utolértem valakit, akkor önkéntelenül is felgyorsítottam 120-ra, hogy megelőzzem. Most 100-al is simán el lehet menni mellette.
Erőteszt. Jött az érdi emelkedő. Beálltam a belső sávba, hogy ne zavarják a mérést. Beállítottam 81 km/h (tábla miatt). 1 km/h-n belül tartva ment fel ötödikkel és NEM nyomott padlógázt. (kipróbáltam, de attól sem húzott jobban a kocsi, csak többet fogyasztott) Érzésre legalább fél literrel evett kevesebbet az egész úton, de majd a tankolás ad igazi értéket. Összefoglalva nagyon merem ajánlani mindenkinek.