Szerző Téma: Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan  (Megtekintve 400559 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #30 Dátum: 2005.01.13 23:06:16 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Palaczk"
Vajon milyen hatással van a működő tempomat a fogyasztásra  :?:
Ez engem is nagyon foglalkoztat, bár szerintem tuti, hogy hosszútávon megtérül a dolog. Tehát nekem kell.
Idézetet írta: "Palaczk"

Valahol mintha olvastam volna , hogy a tempomat (persze nem tudom , mindegyikre érvényes-e ez) mindig annyi gázt ad , hogy a sebesség épp ne növekedjen . Ez azzal jár , hogy a fogyasztás valamivel magasabb lesz , mint amit egy (odafigyelő) "humán" sofőr el tud érni . Persze csak egy-két decit említettek , és nekem ennyit biztosan megérne a plusz kényelem  :)
Ezt nem annyira értem. Én is pont annyi gázt adok, hogy ne gyorsuljon, mert ha annyit nem adok, akkor lassul és az sem jó.


Elvileg a gázpedállal , egyenletes haladás közben , két dolgot tehetsz , hogy a tempót tartsd . Fagy úgy "játszol" folyamatosan , hogy amikor épp elkezdene lassulni a kocsi , akkor egy leheletnyivel több gázt adsz , majd amikor kivédted a lassulást , megint egy leheletnyit visszaveszed , és így tovább - vagy amikor épp gyorsulni kezdene , egy hangyányit visszaveszel , majd megint föl , és így tovább . A folyamatos korrigálásra gyakorlatilag mindig szükség van , mert ugye nem sok asztallap simaságú és nyílegyenes út van a világon , ráadásul teljes szélcsend mellett ;) ...

Ez idáig , gondolom , világos . Nos , a kettő közül az előbbi módszerrel realizálható a kisebb fogyasztás - a tempomatok viszont az utóbbi módszert alkalmazzák . Persze , a dolog egyrészt eléggé elméleti , mert nagyon profi és ráadásul állandóan 100 %-osan koncentráló sofőr kell ahhoz , hogy mindig következetesen az első módszer kerüljön megvalósításra ; másrészt ha ez össze is jön , akkor is maximum egy-két decit lehet spórolni vele .

Szóval , nem igazán éri meg emiatt kispórolni a tempomatot :) !

Idézetet írta: "kishaver"
Számomra sokkal érdekesebb, hogy mi van akkor, ha jön egy bazi nagy emelkedő jól megpakolva a verdának én meg beállítottam a kis yarisnak egy 150-et. Akkor ott biztosan rohadásig tömi üzemanyaggal, hogy tudja tartani a tempót, holott ilyen esetben nekem szimpibb lenne az, ha csak "átvergődnék" 130-al a dombon aztán újra felgyorsulok 150-re. Gondolom a kocsinak is jobb. Nos??? Lehet, hogy buta kérdés, de akkor sem tudom.


Nyilván a végsőkig megpróbálja tartani a sebességet , azaz egyre több gázt ad - végső soron padlógázt . Egyébként én is így vezetek emelkedőn - inkább próbálok magasabb fokozatban padlógázzal fölmenni , és csak akkor kapcsolok vissza , ha a kocsi a padlógáz ellenére is lassul . Ezzel nem nő meg , pontosabban kevésbé nő meg a fogyasztás , mintha visszakapcsolnék - kivéve persze a régi , karburátoros autókat , dehát most ugye nem ezekről van szó .

Tehát nem baj az , hogy ezt csinálja a tempomat - sőt . A kérdés csak az : mit reagál a tempomat akkor , ha a padlógáz ellenére mégis lassulni kezd az autó , mert akkora az emelkedő ? Ezt én sem tudom  :roll: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #31 Dátum: 2005.01.14 11:00:20 »
Idézet

Tehát nem baj az , hogy ezt csinálja a tempomat - sőt . A kérdés csak az : mit reagál a tempomat akkor , ha a padlógáz ellenére mégis lassulni kezd az autó , mert akkora az emelkedő ? Ezt én sem tudom  :roll: ...


Például kikapcsol. Merthogy úgy gondolja a lassulás akkora, hogy a vezetőnek közbe kell avatkoznia.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #32 Dátum: 2005.01.14 12:25:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Elvileg a gázpedállal , egyenletes haladás közben , két dolgot tehetsz , hogy a tempót tartsd . Fagy úgy "játszol" folyamatosan , hogy amikor épp elkezdene lassulni a kocsi , akkor egy leheletnyivel több gázt adsz , majd amikor kivédted a lassulást , megint egy leheletnyit visszaveszed , és így tovább - vagy amikor épp gyorsulni kezdene , egy hangyányit visszaveszel , majd megint föl , és így tovább . A folyamatos korrigálásra gyakorlatilag mindig szükség van , mert ugye nem sok asztallap simaságú és nyílegyenes út van a világon , ráadásul teljes szélcsend mellett ;) ...

Ez idáig , gondolom , világos . Nos , a kettő közül az előbbi módszerrel realizálható a kisebb fogyasztás - a tempomatok viszont az utóbbi módszert alkalmazzák .

Nem értem igazán a különbésget a két módszer között.  :oops:
Illetve azt értem, hogy az egyik felülről, a másik alulról konvergál az adott sebességhez.
De ez tempomatnál szerintem a körülményektől függ. Ha például egy lejtő miatt gyorsul az autó, akkor az egyik módszer szerint működik, ha egy kanyar miatt lassul, akkor a másik. Vagy téves elképzelésem van a tempomat működéséről?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #33 Dátum: 2005.01.14 12:47:04 »
Az én tapasztalataim tempomattal, egy 3.0 V6 Dodge Grand Caravannal: jobbra jön ki a fogyi, mint tempomat nélkül. Emelkedőn akkor se kapcsol ki, ha padlógázt kell adnia - miért is tenné. Csak nyomja neki tövig, és akár vissza is vált, ha kell. Nem zavarja, ha csökken a sebesség és képtelen tartani - csak nyomja és nyomja :)  Lejtőn pedig a gáz teljes elvételével, motorfékkel, esetleges visszakapcsolással lassít. Hegyi úton nem volt alkalmam tesztelni...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #34 Dátum: 2005.01.14 13:24:29 »
Huuuuú, milyen lavinát indítottunk meg...

Látom Palaczk mester itt is letette a névjegyét.... :-)

Kellene írni egy emlit annak a német ***inak, (Autexworld Int. Trading
Herr Chris Wiegand Hauptstrasse 48 D-06311 Helbra Germany
Umsatzsteuer-ID: DE171053113 Tel.: +49 34772 / 21994 Fax: +49 34772 / 20032 service@carhifiversand.com), hogy akkor mi a stájszli a vásárlással. Hátha lehet alkudni. Pl. azt sem lenne ártalmas kideríteni, hogy helyileg pontosan hol vannak, mert van egy kamionos barátom, aki Németországba jár rendszeresen, ha ő intézi a szálítás, nyilván olcsóbb lenne a dolog. Persze ezt is össze kell szervezni, legalább olyan pontosan, mint Palaczk mester annó a meglepi ajándékot svédből (?)... :-)

Mit szóltok ehhez?
Vagy gyűjtsön ki valaki egy halom céget, aki forgalmazza, és mélezzünk szerte-szana , oszt majd el lesz döntve a dolog.
Egyáltalán ki az, aki biztosan belevágna?
Én csak majd a jövendő Corolllába tenném bele csak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #35 Dátum: 2005.01.14 13:35:49 »
Idézetet írta: "Ear"
Németek árulják, http://stores.ebay.de/Autex-World-
Tuning-und-Beleuchtung_W0QQsspagenameZl2QQtZkm
és cégek, !!


Na ezt a hirdetést kiveséztem, ha lehet hinni, akkor elégedettek a vevők, erről szól a vevő-topic gyakorlatilag. Ez az olcsób változat, az 50-es széria.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #36 Dátum: 2005.01.14 14:40:08 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Huuuuú, milyen lavinát indítottunk meg...
Egyáltalán ki az, aki biztosan belevágna?
Tuti vevő vagyok akár most azonnal, mert a hifis pénzt rászánom, ha kell. Durván 150 e ft-ig tudtok rám számítani szereléssel együtt.

Jó lenne együtt venni, meg ilyenek, csak mi van azzal, hogy tuti nem fog egyezni a vélemény a típust illetően, mert lesz aki nem akar majd esetlegennyit szánni rá, stb. Ha pedig nem egyforma típus, akkor nem biztos az engedmény.
Üdv: Kishaver 74

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #37 Dátum: 2005.01.14 14:49:05 »
A tempomattal általában kisebbre jön ki a fogyasztás,mivel sokkal finomabban állítgatja a folytószelepet,mint mi a lábunkkal! És a fogyasztás főleg a hirtelen gázadásokkor szokott felugrani!
Tehát többnyire csak előnyökkel jár a tempomat működése! És szerintem az az olcsóbbik szerkezet is korrektnek tűnik,bár nyílván a teljesen elektromos állítómotor a legjobb megoldás! Ha sűrűbben járnék autópályán,vagy csak hosszabb utakra, én is elgondolkoznék a beszerelésén!!! :?
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

Amtibácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
    • http://www.amti.hu
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #38 Dátum: 2005.01.14 14:59:32 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Trotter66"
Huuuuú, milyen lavinát indítottunk meg...
Egyáltalán ki az, aki biztosan belevágna?
Tuti vevő vagyok akár most azonnal, mert a hifis pénzt rászánom, ha kell. Durván 150 e ft-ig tudtok rám számítani szereléssel együtt.

Jó lenne együtt venni, meg ilyenek, csak mi van azzal, hogy tuti nem fog egyezni a vélemény a típust illetően, mert lesz aki nem akar majd esetlegennyit szánni rá, stb. Ha pedig nem egyforma típus, akkor nem biztos az engedmény.

Látom, neked megvan a pénz rá és bőven kijönne a komfortosabb változat is. Telefonálj nekik és 110-ből egy nap alatt készen is vagy. Így lesz egy kocsi, amin meg is tudjuk nézni a bekötést és tapasztalat is lesz hozzá. Én szeretném max. 45-ből ugyanezt kihozni.
ww.amti.hu 1997 Corolla 1,6 GLI    18

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #39 Dátum: 2005.01.14 15:21:17 »
Idézetet írta: "Amtibácsi"
Látom, neked megvan a pénz rá és bőven kijönne a komfortosabb változat is. Telefonálj nekik és 110-ből egy nap alatt készen is vagy. Így lesz egy kocsi, amin meg is tudjuk nézni a bekötést és tapasztalat is lesz hozzá. Én szeretném max. 45-ből ugyanezt kihozni.
Jó fej vagy. :twisted:  Én sem azt mondtam, hogy nem érdekel a pénz. Nekem se a legyek hordják össze. Ha sikerülne 15-20 ezredest megspórolni, akkor azt a hifire tudnám megint félretenni és annak tudnék örülni. Tehát az általad felajánlott változatot pihentetem, mert türelmes vagyok. Persze 1-2 évet nem szeretnék várni, mert kb 2-3 éven belül eladó is lehet akár a verda, ha a legyeket sikerülne befűzni, hogy segítsenek összehordani egy diesel corollára valót vagy ha nagyon beleszeretek az új 90 lovas diesel Yarisba. :lol:

Egyébként a Best Pointot hívtam tegnap, mert a másik cég már nem vette fel csak a fax sípolt. Szóval bestéknél, meg egy olyan ember vette fel, aki azt se tudta mi az a tempomat, mikor elmagyaráztam mi az, akkorra odakiabálták neki, hogy majd visszahívnak adjam meg az adataimat. Azóta is hívnak.....
Üdv: Kishaver 74

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #40 Dátum: 2005.01.14 15:33:38 »
Idézetet írta: "Grabovszki"
A tempomattal általában kisebbre jön ki a fogyasztás,mivel sokkal finomabban állítgatja a folytószelepet,mint mi a lábunkkal! És a fogyasztás főleg a hirtelen gázadásokkor szokott felugrani!
Tehát többnyire csak előnyökkel jár a tempomat működése! És szerintem az az olcsóbbik szerkezet is korrektnek tűnik,bár nyílván a teljesen elektromos állítómotor a legjobb megoldás! Ha sűrűbben járnék autópályán,vagy csak hosszabb utakra, én is elgondolkoznék a beszerelésén!!! :?


Mivel injektorosan a célgépek, így a fojtószelep nem igen rúg labdába....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #41 Dátum: 2005.01.14 15:38:49 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Trotter66"
Huuuuú, milyen lavinát indítottunk meg...
Egyáltalán ki az, aki biztosan belevágna?
Tuti vevő vagyok akár most azonnal, mert a hifis pénzt rászánom, ha kell. Durván 150 e ft-ig tudtok rám számítani szereléssel együtt.

Jó lenne együtt venni, meg ilyenek, csak mi van azzal, hogy tuti nem fog egyezni a vélemény a típust illetően, mert lesz aki nem akar majd esetlegennyit szánni rá, stb. Ha pedig nem egyforma típus, akkor nem biztos az engedmény.


Maraggyámá!!!! Miazazszázötvenezerruppó???? sztem az qva sok lóvé....

Vagy rosszul számoltam??? Kb 30E pínz a kütyü, csomagkőccsés, meg utalási lovetta. azé 50E csak megáll nem????? Ha lehet hini a leírásnak, akkó beépítési leírást, segédanyagot kapol hozzá, ha mégse, akkó a segédanyag pár ezer froncsi még monnyuk. Szóval még mindíg 60 alatt.

Beszerelés meg montírozás kérdése...... :-)
Nekem van kontaktom a beszerelésre baráti árom, pláne, ha zsinórba kell monnyuk pár kocsit megheftölni.... De ezt csak akkó, ha mi magunk nem tuggyuk megcsinálni.... :-)

Szerintem meg tökmind1, hogy melyik típust veszel, ha többet veszel 1xre. Ez is tárgyalás kérdése. Annó a téligumi akciónál is egyedi árat kaptunk a szettekre, pedig majd minden második másféle volt típusban, méretben, és nem is 1xre hoztuk el.....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #42 Dátum: 2005.01.14 16:13:44 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Grabovszki"
A tempomattal általában kisebbre jön ki a fogyasztás,mivel sokkal finomabban állítgatja a folytószelepet,mint mi a lábunkkal! És a fogyasztás főleg a hirtelen gázadásokkor szokott felugrani!
Tehát többnyire csak előnyökkel jár a tempomat működése! És szerintem az az olcsóbbik szerkezet is korrektnek tűnik,bár nyílván a teljesen elektromos állítómotor a legjobb megoldás! Ha sűrűbben járnék autópályán,vagy csak hosszabb utakra, én is elgondolkoznék a beszerelésén!!! :?


Mivel injektorosan a célgépek, így a fojtószelep nem igen rúg labdába....


Az injektoros autókban is van fojtószelep! Úgyhogy igencsak labdába tud rúgni! Van fojtószelep nélküli konstrukció is,de olyat nem sok gyár csinál!Én csak az off bmw-ről tudok(valvetronic a neve)!
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #43 Dátum: 2005.01.14 16:49:32 »
Idézetet írta: "kishaver"
Azóta is hívnak.....
Képzeljétek nincs két perce, hogy beszéltem velük mégiscsak. Elfelejtettek, de a notesz nem hazudik.

Szóval infó a következő: Waeco termékeket szerelik a BMW-kbe és a Mercikbe csak nem ez van rájuk írva. Nem volt még ezekkel garis probléma. Igaz forgalmaznak egy olasz kütyüt is, de ott sok a baj (PL: nem kapcsolnak ki fékezésre és hasonlóak) és ezért nem ajánlják. Tehát Waeco (ha jól írom) és a Toyotához két típus létezik. Van 1 elektromos jel alapján dolgozó és van egy egyszerübb. Azt nem tudta megmondani, hogy melyik milyen típushoz melyik való, mert alvázszám és típustól függ.

DEEEE

AZ ÁR :x  120 és 150 froncsi beszerelve attól függően, hogy elektropmos vagy nem a kütyü. Szóval csak menjenek azok a tárgyalások, mert ha ti max 60 környékén mondogatjátok, akkor én nem leszek hülye 120-150-ért megcsináltatni csak ha összedobjátok a pénzt rá. Viszont akkor megnézhetitek, hogy hogy van beszerelve  :lol:  :lol:  

NA??
Üdv: Kishaver 74

Apu

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 915
Tempomattól a parkolóradarig. Kényelmi kütyük - utólagosan
« Válasz #44 Dátum: 2005.01.14 17:24:34 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "kishaver"
Azóta is hívnak.....
Képzeljétek nincs két perce, hogy beszéltem velük mégiscsak. Elfelejtettek, de a notesz nem hazudik.

Szóval infó a következő: Waeco termékeket szerelik a BMW-kbe és a Mercikbe csak nem ez van rájuk írva. Nem volt még ezekkel garis probléma. Igaz forgalmaznak egy olasz kütyüt is, de ott sok a baj (PL: nem kapcsolnak ki fékezésre és hasonlóak) és ezért nem ajánlják. Tehát Waeco (ha jól írom) és a Toyotához két típus létezik. Van 1 elektromos jel alapján dolgozó és van egy egyszerübb. Azt nem tudta megmondani, hogy melyik milyen típushoz melyik való, mert alvázszám és típustól függ.

DEEEE

AZ ÁR :x  120 és 150 froncsi beszerelve attól függően, hogy elektropmos vagy nem a kütyü. Szóval csak menjenek azok a tárgyalások, mert ha ti max 60 környékén mondogatjátok, akkor én nem leszek hülye 120-150-ért megcsináltatni csak ha összedobjátok a pénzt rá. Viszont akkor megnézhetitek, hogy hogy van beszerelve  :lol:  :lol:  

NA??


Hát én egy fúrószárat felajánlok az estleges átalakításokhoz....
De nekem most nem kell tempomat, mert nov. 1. óta összesen nem mentem le 1000 km-t....

Megaztán hogyne.... Visegrádra is utolsónak jöttél, mégis elsőként kaptad a kaját, plusz még a tempomatodat is mi fizessük Amtival?


'94 Corolla Sedan 1.3  16v 29

A vegetáriánus egy õsi indián szó.
Jelentése: rossz vadász.

Az élet folyamatos harc. Délelõtt az éhséggel, délután az álmossággal.