Szerző Téma: AYGO Beszélgessünk  (Megtekintve 350147 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #810 Dátum: 2011.12.31 12:20:54 »
Kicsit jár az agyam: Aygo alacsonyabb fogyasztását támasztja alá: kisebb súly, kisebb kasztni, kis gumi, alacsonyabb felépítés. Ugyanaz az 1,0 motor biztos fickósabb rugalmasabban képes mozgatni pont a fentiek miatt a kis autót. Ebből is adódik a kisebb fogyi. A fenntartása is olcsóbb, pont a puritán felszereltsége miatt. Persze ugyanígy negatívumok is lehetnek a felsorolt tételek..... értem én .... Meg azt is, hogy Zénóka, vagy Leszilaci Yarisa alig eszik, de hozzájuk párosul is egy kifinomult vezetési technika, amihez én nem mindig akarok és tudok igazodni.
Üdv: Kishaver 74

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #811 Dátum: 2011.12.31 12:55:22 »
kishaver, csak amiatt vegyél Yarist, hogy évi minimum45e km-t akarsz vele menni. Az Aygo kevésbé szigetelt, puritánabb autó, sokkal inkább való városba, mint autópályára, noha azt a tempót röhögve tartja, amit írtál. Én YarisII-t vezettem kb 20.000km-en kerezstül heti szinte Tiszaújváros-Békéscsaba-Tiszaújváros útvonalon, autópályán, országúton (fő- és mellékutakon egyaránt). A 3 hengeres 1,0-ás alap felszereltségű volt klímával. De csöndes, biztos útfogású autó, hosszú távon is stresszmentes (egy s.e.g.g.e.l. oda-vissza), számomra egyedül az ülése volt hosszú távon kicsi (188cm magas vagyok), de az utam végén sem ficánkoltam az ülésben, csak éreztem, hogy most már jól esik kiszállni.

Aygo-t nem vezettem, de úgy gondolom, annyival nem olcsóbb a Yarisnál, amennyivel puritánabb. Véleményem szerint az újraeladhatóság tekintetében is jobb a Yaris, a biztonságról nem is beszélve.

Amúgy, az 1,0 3 hengeres motor nagyon szerethető, rövid váltóáttételeivel nyomatékosnak érződik, csak meg kell szokni a kis traktor hangját (simán meg lehet). Nálam a fogyasztása 100-130km/h között rendre 5,5 liter körül mozgott, függően attól, hogy a hosszútávon kívül mennyi város volt még benne, és, mivel a cégnél kulcsos autó volt, így attól is függött, hogy hány női láb taposta a gázpedált. :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.31 12:58:07 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #812 Dátum: 2011.12.31 13:30:39 »
Igen, az újra eladhatósága az valóbban necces lehet(ne). Mondjuk, ha azt nézem, hogy én az autóimból az utolsó 6 évben egyszer sem azért szálltam ki, mert meguntam volna, akkor nincs nagy baj. Hiába terveznék én 3-5 évre (ez ugye nálam több 100e km is lehet), ha a dal vége mindig az, hogy fizet a másik kötelezője. Persze ilyenkor már inkább eladom a roncsokat, mint javíttassak. Mondjuk a hengerfejes D4D Cori Verso az durva volt (páran vágják a sztorit itt). Ott én nyúltam zsebbe rendesen. De ilyen szempontból is inkább kéne egy (leg)kis(ebb) még használható autó, mint a nagy (jelen) Doblo, ami méreg drága volt, ahhoz, hogy amortizáljam üres kilométerekkel. No meg a fogyasztása.... Persze a diesel teher céges autónak vannak üzleti szempontból jó oldalai. De ha bőven olcsóbb a kis benzines, ami nem céges, akkor gondolkodóba esek. Ahogy írod az 5,5 lityi fogyasztást nekem jó lenne megúszni 4,5-ből. Az az 1 liter többlet 45e km-en nekem 180.000 HUN Ft. Húúú de szarul néz ki leírva mi??? És ha mondjuk kiegyezek az átlag 5 literrel, akkor az már legyen gáz!!! DE ez már egy másik topicra tartozik.

De mit kell tudnia egy autónak pályán?
Viszonylag jók az utak. (Mondjuk az M7 siófoki szakaszán érdekes jobb sáv jobb széle vagy 15 km-en keresztül) Futóműre nem kell igényes. A sok műanyag nem nagyon zavar belül, meg a látszó fém ajtó sem. Az legalább nem zizeg. Erő sem kell a 100-120-hoz. Jó ülés, NA az nagyon kéne. Az meg a Yarisban sem olyan kafa. Egy Zalaegerszeg-Bp már fárasztó. Zeg-Miskolc meg egyenesen kínzás a térdnek, bokának. Pedig csak 170 cm vagyok. Én ezeket tolom heti, havi rendszerrel.

Mondjuk azon lehet agyalni, hogy mondjuk anyáméknak is van egy 10 éves 150e km-t futott 1,0 Yarisa. Soha az életbe nem volt még baja! Mondjuk ez szinte elvárás is valahol. Azon autók vételára jóval lentebb van (600-800e), mint egy mai használt Aygo-é (1,3-1,8 M). Ha ott fogok közel 600e-t, akkor abból a léből autózok 3 évig 5,5-es fogyial és már veszíteni sem fog akkorát, mint az Aygo, amit én kiherélve már 600-800-ért adok majd el. A Yaris kiherélve is fog érni 250-400 körül....  Ja ez érdekes, eddig nem tudom miért nem jutott ez eszembe.... Tessék meggyőzni, menni fog ez!!! :)
Üdv: Kishaver 74

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #813 Dátum: 2011.12.31 13:40:55 »
Na gyorsan megnéztem az 1,0 Yarisokat a használtautón. Háááát 700e alatt nincs klímás, csak roncs. És 700e-ért is 1-2 db, a többi már inkább 800e környéke. Ezek mind 2000 évjárat körül....  :hmmmm: De jól tartja az árát a kis piszok. (anyámék Yarisába nincs klíma és villanyablak... ezért van az 600 körül)
Üdv: Kishaver 74

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #814 Dátum: 2011.12.31 13:57:35 »
Autópályán a nagyobb tempó miatt stabilitást kell tudnia a futóműnek, amiben egy Yaris egész biztosan jobb, mint az Aygo.
Azt nem írtam, hogy, mivel céges volt a Yaris, az egyenletes haladáson kívül nem foglalkoztam a fogyasztással. Ha így tettem volna, simán levihettem volna 5 liter alá a fogyasztást, amit nem hiszem, hogy az Aygo még jelentősen alulmúlhatna.
EZ pl. kb 1,6-ért elhozható. Nekem megérné azt a 200.000-et a jobb kihasználhatóság...
Egy hasonló Aygo, bár kevesebbe kerül valamivel, de annyival kevesebbet is ér, mint autó, főleg, mivel a használhatósága kisebb, mint egy YarisII-nek, ha az újraeladhatóságát nézzük.
Továbbá én ódzkodok kissé az Aygótól, vagyis nem tetszik, hogy a Peugeot/Citroen párossal egy soron készítik. Számomra inkább francia autó, mint japán. Tudom, tudom, a Yarist is fro.-ban szerelik össze, de nincs francia tesvémodellje. Ennek ellenére, adott esetben vennék az asszonkának, ha erre lenne szüksége és nem lenne a Yaris. Így, viszont nem kérdés, hogy a Yarist preferálom inkább. Minden téren.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.31 13:59:28 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #815 Dátum: 2011.12.31 17:19:06 »
Ahogy írod az 5,5 lityi fogyasztást nekem jó lenne megúszni 4,5-ből. Az az 1 liter többlet 45e km-en nekem 180.000 HUN Ft. Húúú de szarul néz ki leírva mi??? És ha mondjuk kiegyezek az átlag 5 literrel, akkor az már legyen gáz!!!
Node milyen 1 literes különbségről beszélsz? Még a spritmonitoron is fél liter a diffi úgy, hogy a legtakarékosabb Yarisokat használják városban, az Aygokat nem feltétlenül. (sic!)
music     

gigyorgy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #816 Dátum: 2012.01.01 21:27:20 »
Sziasztok, vagy is BÚÉK!
Pár szót írnák az Aygo-ról amit 2009.06. óta használok, és én  is hasonló okok miatt cseréltem le a nagyobb kocsimat rá, ami úgyszintén japán márka volt (H).
Fogyasztásról: én a sebesség határokat betartva szoktam vezetni így 4L körül iszogat, ha sietek vagy nem figyelek oda akkor sem zabál 4.5L-nél többet, vagy is nálam még ennél többet nem evett. Hozzáteszem első tulaj vagyok, és Pest megyében közlekedek vele többnyire de a városba járok vele melózni.   
Dinamika: amikor elmentünk tesztvezetésre a T-hoz kipróbáltam a Yaris 1.33 benzinesét is és az Aygo-t is, na hát akkor nagyot csalódtam a kis-nagyban mert sokkal gyengébbnek és lomhábbnak tűnt mint a kicsi. Nem tudom elfelejteni mert 2X is lefulladtam vele, kicsit ciki volt de az Aygo-val nem volt ilyen jellegű problémám, és hozzá tenném a párom is eléggé ellene volt a Yaris-nak. Egyszerű női szemmel bírálta a belterét és kopogtatta a kemény műanyag kesztyűtartó fedelét, stb.
Hibák: a vészvillogó kapcsoló fedele valóban brepedezik, nálam a 3-ik volt a befutó amit olyan fél évente cserélgettek. A középső féklámpáról is írtak hasonlókat amit én nem tapasztaltam, a hátsó ablak beázását sem de hozzáteszem ha esőbe vagy vizes ablakot kell felnyitnom akkor becsorog a víz a kalaptartóra, száraz időbe + a kosz. Lehet ezt keverték össze az irodalmárok! ::)
A szoruló akadó váltó is valamelyest helytálló mert télen hideg indításkor képes ilyen dolgot produkálni, de ha már bemelegedett akkor nó problémó. Egyébként ez is orvosolható jobb minőségű váltó olajjal, amit én meg is tettem az első szerviznél, vagy is a márkaszerviz az én kérésemre. Gázpedál szorulása nincs, de ezt szinte minden típusra ráakasztották. Kuplung beázásról nincs tudomásom, az első izzók kiégnek xar minőség miatt (made in france) csere után tuti. A kipufogó átrozsdásodását már nagy szeretettel vártam de lekéste a csatlakozást, így késig a beígért 2éves korig, pedig egy tuningot szívesen rádobtam volna.
A kényelemről annyit, hogy aki ilyen kis mütyürt vesz annak tudnia kell mit akar vele kezdeni, az ülés nem nagy szám, oldaltartása nem sok = 0, viszont a kaszni jól támaszkodik ezekkel a virsli gumikkal is. Kirándulni is voltam már vele hosszabb úton és nem mondhatom, hogy bármi problémát éreztem volna az üléssel kapcsolatban, nem fájt vagy sajgott sehol!
Gyorsulása 120-ig szinte egyforma lendülettel dolgozik, felette elfogy és lassabban növekszik a sebesség, a légkondi is visszafogja valamelyest, ezért előzéskor ki szoktam kapcsolni és go (tiszta nitro). Az biztos van benne erő, alsó tartományban mert 5-be simán 40-nel kavar, gyorsításkor sem kell visszakapcsolni elég csak a pedált taposni, szinte dízeles az érzés.
Nem tudom mit hagytam ki amit még leírtam volna, na mind 1 mindezeket átgondolva is szeretem ezt a kis kocsit és nem bántam meg amikor őt választottam!!! (lehet elfogult vagyok vele kapcsolatban)
         

Orsolya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #817 Dátum: 2012.01.31 17:56:29 »
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni, tudja esetleg vki, hogy hol találom a 2008-as Aygoknál az alvázszámot? Bő negyedórán át méregettük a casco-s üzletkötővel a motortért, de nem sikerült megtalálni.

Előre is köszi  :innocent:

Orsi

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #818 Dátum: 2012.01.31 18:50:53 »
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni, tudja esetleg vki, hogy hol találom a 2008-as Aygoknál az alvázszámot? Bő negyedórán át méregettük a casco-s üzletkötővel a motortért, de nem sikerült megtalálni.

Előre is köszi  :innocent:

Orsi

Anyósülés előtt, a padlón egy műanyag takaróelem alatt.
Katt (184. oldal)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #819 Dátum: 2012.06.07 09:55:22 »
         

WeSzil

  • Pixel & Bit rendezőnő
  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 608
    • weigel.hu - webfejlesztés
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #820 Dátum: 2012.06.07 22:39:11 »
No ezt a narancssárga belsős példányt már láttam valamelyik másik oldalon, elég  :eek:
Nem tetszik  :nonono:
WeSzil - IQ²  ¤ 299  :)
{Aygo}
weboldal készítés - weigel.hu

gigyorgy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #821 Dátum: 2012.06.29 23:43:34 »
Hát igen, ez talán már túlzás, főleg mert úgy látom fújva van és a többi kiegészítő díszítés pedig anyagában színezett, én legalább is így tudom.
Ja azóta volt még 1 vészvillogó csere repedés miatt, ez már a negyedik.  :eek:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #822 Dátum: 2014.07.05 15:35:38 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #823 Dátum: 2014.07.07 10:02:58 »
Nekem bejön az új Aygo külseje, fehérben se ronda.  ;)

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

hali16

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:AYGO Beszélgessünk
« Válasz #824 Dátum: 2014.07.12 18:18:05 »
Üdv!

Azt szeretném kérdezni, hogy az automata Toyota Aygoban levő M-MT (szekvenciális) váltó csak kézzel működtethető (tehát előretolom és visszahúzom sebesség váltásnál), vagy működik teljesen automatikusan is (tehát beteszem egy fokozatba, és csak a gázt nyomom)?
pl.: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/aygo/toyota_aygo_1.0_plusz_ac_m-mt-8033546

A választ előre is köszönöm!