Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: AYGO Beszélgessünk  (Megtekintve 182540 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #30 Dátum: 2005.01.13 23:36:07 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "music"
Szerintem muszáj lesz neki a PUG miatt. Senki nem fog kiadni 1-200e forintot egy ugyanazon a gyártósoron készült autóért, csak mert az orrán :toy: van :!:


Nana. Opel Agila-t is látni az utakon, pedig ott aztán tényleg minimális a difi a Suzukihoz képest, árban viszont...


Az Agilában Opel-motor van , a WagonR-ben Suzuki . Mondjuk , nekem ez plusz érv lenne a WagonR mellett ;) ... de nyilván nem mindenkinek az .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #31 Dátum: 2005.01.13 23:39:48 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "music"
Végül is az előző Polo Classic és Cordoba is egy soron készült, még sem volt egyforma az áruk...

Vagy a Carisma-S40 közös project. Nem is hasonlított egymásra a két gép és az ár sem volt teljesen ugyanaz  :wink:
Nagy valószínűséggel a PSA-gépek olcsóbbak lesznek, a Yaris meg drágább valamennyivel, de talán a minőségében is lesz legalább annyi különbség.  :roll:  Attól, hogy valami ugyanazon a soron készül, gondolom más-más team-ek lesznek a különböző változatokra és nem a dolgozónak kell figyelni, hogy mikor-melyik ládából kell alkatrészt kivenni  :wink:


Jó a példa  :!: Tény és való , hogy a régi S40 és a Carisma egyaránt a hollandiai Bornban (born in Born  :lol:) készülnek ugyanazon a gyártósoron ; az eltérő kinézet ellenére technikailag testvérek (még egyik motorjuk is közös) - és mégis , ég és föld a két típus megbízhatósága  :idea:

Egyszóval , én nagyon bízom abban , hogy az Aygo is lesz olyan megbízható , mint a többi Toyota - rokonság ide , rokonság oda .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #32 Dátum: 2005.01.13 23:48:57 »
"Azt pl. töréstesztekkel bizonyította az ADAC , hogy egy Golf II biztonsága meg sem közelíti a 94-től gyártott Polo színvonalát..."

Ami cseppet sem meglepő, hiszen a két autó közel egyforma méretű és súlyú, csak a Polót már valóban 10 évvel késöbbi biztonsági szabványok szerint tervezték. Részeben ezért is nőtt bele a Golf kategóriába.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25314
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #33 Dátum: 2005.01.14 00:53:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Jó a példa :!: Tény és való, hogy a régi S40 és a Carisma egyaránt a hollandiai Bornban (born in Born  :lol:) készülnek ugyanazon a gyártósoron; az eltérő kinézet ellenére technikailag testvérek (még egyik motorjuk is közös) - és mégis, ég és föld a két típus megbízhatósága  :idea:

Pont azért nem igazán jó példa, mert a műszaki tartalom eltérő. A VW-Seat párhuzam - és ez lesz a helyzet a kisautó-triumvirátussal is - esetében viszont csak a kasztni egy-két eleme és a lámpák mások, minden más ugyanaz. Kivéve az árukat.
music      

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #34 Dátum: 2005.01.14 11:09:57 »
"Azt pl. töréstesztekkel bizonyította az ADAC , hogy egy Golf II biztonsága meg sem közelíti a 94-től gyártott Polo színvonalát..."

Ami cseppet sem meglepő, hiszen a két autó közel egyforma méretű és súlyú, csak a Polót már valóban 10 évvel késöbbi biztonsági szabványok szerint tervezték. Részeben ezért is nőtt bele a Golf kategóriába.

Ó Palaczk, véletlenül kiszerkesztettem a hozzászólásod egy részét!  :oops: Vissza tudnád írni?

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #35 Dátum: 2005.01.14 11:23:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem nagyjából úgy lehet felállítani a képletet , hogy egy kategóriányi méretkülönbség kompenzál egy generációnyi korkülönbséget , és így tovább


Szerintem két fő balesettípus érdemes megkülönböztetni.

1, A vizsgált autó nagyságrendileg azonos tömegű testtel ütközik pl:másik SZGK-val.
2, A vizsgált autó nagyságrendileg nagyobb tömegű és sziládságú testtel ütközik pl: busz,kamion,oszlop,fa.

Profán módon 2,-es esetben jól jön a kis tömegű autó, hiszen ebben az esetben jó közelítéssel minden energiát az autó nyel el. Persze a kis tömeg kevés elnyelést tesz lehetővé. Így jön ki, hogy a tesztekben a 2 tonnás és az 1 tonnás autó is kaphat 4 csillagot (erről szól a törésteszt). Így az "50-el fának" tesztben jobban bevállalnék egy Yarist, mint egy 10 éves 2 tonnás 2 csillagos nagyautót.

Az 1,-es esetben jön jól a nagy tömegű autó, mert itt a kis tömegűre relatív nagyobb feladat (elnyelés a tömegéhez képest) hárul.


Így a nagyobb régi és a kisebb új közötti választás is kétesélyes.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #36 Dátum: 2005.01.16 00:54:32 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem nagyjából úgy lehet felállítani a képletet , hogy egy kategóriányi méretkülönbség kompenzál egy generációnyi korkülönbséget , és így tovább


Szerintem két fő balesettípus érdemes megkülönböztetni.

1, A vizsgált autó nagyságrendileg azonos tömegű testtel ütközik pl:másik SZGK-val.
2, A vizsgált autó nagyságrendileg nagyobb tömegű és sziládságú testtel ütközik pl: busz,kamion,oszlop,fa.

Profán módon 2,-es esetben jól jön a kis tömegű autó, hiszen ebben az esetben jó közelítéssel minden energiát az autó nyel el. Persze a kis tömeg kevés elnyelést tesz lehetővé. Így jön ki, hogy a tesztekben a 2 tonnás és az 1 tonnás autó is kaphat 4 csillagot (erről szól a törésteszt). Így az "50-el fának" tesztben jobban bevállalnék egy Yarist, mint egy 10 éves 2 tonnás 2 csillagos nagyautót.

Az 1,-es esetben jön jól a nagy tömegű autó, mert itt a kis tömegűre relatív nagyobb feladat (elnyelés a tömegéhez képest) hárul.


Így a nagyobb régi és a kisebb új közötti választás is kétesélyes.


Ezzel kicsit vitatkoznék , mert időnként készülnek (pontosan a kérdés sokakat érdeklő mivolta miatt) olyan töréstesztek , amelyekben jócskán eltérő méretű autókat ütköztetnek .

És ezeknek az eredménye is azt támasztja alá , hogy a modernebb fejlesztésű autók , legyenek bár jóval kisebbek , megállják a helyüket egy jóval nagyobb kocsival való ütközésben is .

Pl. egy tesztben egy A-Mercit egy W140-es ("Bálna") S-Mercivel ütköztettek frontálisan , részleges átfedéssel . Az eredmény az lett , hogy az A-ban ülőknek is egészen jó esélyeik voltak a túlélésre .

És még valami : a méret , a súly önmagában nem elég , autó-autó elleni ütközésben sem . Ami ennél sokkal többet számít , az pl. a karosszéria energia-elnyelő képessége . Tehát hogy merev-e , vagy képes rugalmasan elnyelni az ütközés energiáját (persze úgy , hogy közben az utastér lehetőleg épségben maradjon) .

Erre jó példa az a törésteszt , amelyben egy Golf II-est és egy ötajtós , hosszú Nissan Patrolt ütköztettek frontálisan , részleges átfedéssel . Az eredmény : MINDKÉT autóban kritikus sérüléseket szenvedtek (volna) el az utasok - a Golfban a deformálódott utastér , a Patrolban a merev karosszéria (alváz) miatti hirtelen és drasztikusan az utasokra ható terhelés miatt !  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #37 Dátum: 2005.01.16 00:56:14 »
Idézetet írta: "Ear"
"Azt pl. töréstesztekkel bizonyította az ADAC , hogy egy Golf II biztonsága meg sem közelíti a 94-től gyártott Polo színvonalát..."

Ami cseppet sem meglepő, hiszen a két autó közel egyforma méretű és súlyú, csak a Polót már valóban 10 évvel késöbbi biztonsági szabványok szerint tervezték. Részeben ezért is nőtt bele a Golf kategóriába.

Ó Palaczk, véletlenül kiszerkesztettem a hozzászólásod egy részét!  :oops: Vissza tudnád írni?


Nem igazán emlékszem  :roll: ... A lényeg abban van , amit Lymp idézett .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #38 Dátum: 2005.01.16 20:01:07 »
Szerinten semmiben nem mondtál mást mint én. Én csak annyi írtam

"Az 1,-es esetben jön jól a nagy tömegű autó, mert itt a kis tömegűre relatív nagyobb feladat (elnyelés a tömegéhez képest) hárul."
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #39 Dátum: 2005.01.16 22:58:33 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Szerinten semmiben nem mondtál mást mint én. Én csak annyi írtam

"Az 1,-es esetben jön jól a nagy tömegű autó, mert itt a kis tömegűre relatív nagyobb feladat (elnyelés a tömegéhez képest) hárul."


Az általad írtak közül igazából ez a mondat ...
Idézetet írta: "Lymphater"
Így a nagyobb régi és a kisebb új közötti választás is kétesélyes.

... volt az , ami alapján leírtam a véleményemet - aminek a lényege annyi , hogy (szerintem) az 1.-es esetben is alapvetően biztonságosabb egy bár kisebb tömegű , de jóval újabb fejlesztésű autó - mert (a kisebb tömeg ellenére) képes azonos/jobb védelmet nyújtani .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #40 Dátum: 2005.01.17 13:35:13 »
Aha.

Azért a két variácioból az egyiket fixre a másikat kétesre veszem, így a döntésem a kicsi, de korszerűre esik, mint azt legelösször irtam is.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #41 Dátum: 2005.01.17 18:51:19 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Aha.

Azért a két variácioból az egyiket fixre a másikat kétesre veszem, így a döntésem a kicsi, de korszerűre esik, mint azt legelösször irtam is.


Szerintem is ez a jó döntés !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25314
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
AYGO Beszélgessünk
« Válasz #42 Dátum: 2005.01.17 22:59:20 »
Idézetet írta: "Lymphater"
a két variácioból az egyiket fixre a másikat kétesre veszem

Kis szerencsével ez a totóban is jó húzás. :wink:
music      

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9679
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Beszélgessünk...
« Válasz #43 Dátum: 2005.03.29 19:29:26 »
Jöhetnek az infók, képek, tesztek, szóval bármi.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Beszélgessünk...
« Válasz #44 Dátum: 2005.03.29 19:29:53 »
Indulásnak:

Itt a Kolini gyár honlapja. Van rajta egy érdekes virtuális
üzemlátogatás is. Érdemes megnézni.
De megnézhetjük személyesen is. :)
Mickey: Nem írunk nekik egy levelet, hogy szívesen megnéznénk a
gyárat?
Hátha beengednek. Szerintem buli lenne.
Aygo gyár