Nem lehet mindent Japánban gyártani, mert elég kicsi hely.
Nem ez szerintem a fő baj. Hanem a magas szállítási költség, a védővámok, a máshol olcsóbb munkaerő, stb.
Akkor marad a hajón gyártás technológiája, a sok Japán munkást felültetjük, mire Európába érnek bizti összeraknak párat. Nem tom ilyen szempontból mi a törvény, milyen országban gyártott termék lesz, de gondolom a hajó zászlójától függ
Mondok én neked cifrákat: Angliában bejegyzett, libériai zászló alatt, francia legénységgel, portugál tulajdonú hajó. Szép?
Egyébként azért nem lehet Japánban gyártani, amit írtál. Megdobja a költségeket. Nézzétek a Subarut pl. Európában azért érdemes gyártani, mert az EU-nak egy külső vámhatára van, ergo minden ami kívülről jön az vámos, amit belül gyártanak, ott meg nincsen vám. Tehát jobban jár ha belül gyártat. Persze ugye ott tartunk, mint a történet legelején: még mindig jobb egy francia, mint egy olasz vagy egy görög (brrr...). Amúgy nem tudom, hogy a győri Audi TT-n is találtak e hasonló bakikat, mint most az első Aygokon.