The Fast And The Furious Tokyo Drift
Japánautófanoknak kötelezõ tananyag. Bár a végén a mustangba épített Nissan motor.......
Egészen pontosan egy Skyline GT-R motor...
A Halálos iramban címû film harmadik része a nyáron került a mozikba. A Tokiói hajsza alcímet viselõ alkotás nemcsak akció jeleneteivel nyûgözi le a nézõket, hanem a benne szereplõ autókkal is.
A zömmel Tokióban játszódó alkotás járgányait Dennis McCarthy és csapata készítette fel és szedte össze. Potom pénzekért régi jenki izomautókat vásároltak, majd alaposan feljavították õket, japán csúcstechnikával. Egész pontosan 6 db Ford Mustang az 1967-es évjáratból, 9 Chevrolet Monte Carlo 1971-bõl és 11 darab 350Z készült az amerikai mûhelyben. Ezt a csapatot megtoldották a Rhys Millentõl származó, hátsó hajtású Lancer Evókkal és néhány japán RX-7-essel.
Az illegális közúti versenyzés miatt Amerikából Tokióba költözõ fõszereplõ elsõ kocsija egy Chevrolet Monte Carlo. A filmben Dodge Viperrel versenyzõ járgány a valóságban is gyors, mert a kopott karosszéria alatt igen komoly technika található. Többféle motorral készült a filmes autó, a legdurvább Bill Mitchel Hardcore erõmûvel fut, ami 9.37 literes, 700 lovas óriást jelöl. A "kisebbik" motor (8.3 l) 560 lóerõt teljesít, vele 96-ra 4,41 másodperc alatt sprintel a gép, a negyed mérföldes gyorsulás versenytávot 11,94 alatt futja, a célban a tempója 189 km/óra. Nem véletlenek a Nascarban használt keréktárcsák és a sima felületû versenygumik sem, a lemezek alatt ugyanis speciális futómû alkatrészek és egy négysebességes váltó található.
A másik amerikai kalandosabb történettel büszkélkedhet, a legendás izomautóba egy japán kultusz autó soros hathengerese került. A Nissan Skyline GT-R szériában használt dupla turbós, 2.6 literes, egy turbóval ékesítve kb. 340 lóval veri meg a film végén a rossz fiú Nissan 350Z-jét.
Nem piskóta a Nissan sem, keresztben autózásra (drift) felkészített sport futómû, és a VeilSide-tól származó karosszéria elemek jellemzik. Motorja nem japán termék, a filmkészítõk az Ausztrál APS-tõl szerezték be erõmûvet. A 460 lóerõt egy dupla turbófeltöltõ segítségével érték el, amely könnyedén megforgatja a legszélesebb hátsó gumit is.
A másik rossz fiú szemet gyönyörködtetõ, alig felismerhetõ Mazda RX-7-essel rajzolgat köröket az aszfaltra. Ennek a kocsinak az eredetije a tavalyi tokiói tuning kiállításon debütált. A VeilSide Fortune csomaggal kiszélesített Mazdának csak a beltere 20 ezer dollárba került (kb. 4,3 millió Ft). A sok gyors autó között olyan különlegességek is találhatók, mint a hátsó hajtásúvá alakított Lancer Evo...
Forrás:
Benedek Attila
www.loero.hu