Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 503314 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2745 Dátum: 2014.09.21 18:55:45 »
Talán Misi, ha erre jár. De úgy gondolom, hogy egy ilyen értékű autónál nem szabad spórolni egy szakértő általi átnézetésen.
Gabe 254.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2746 Dátum: 2014.09.24 17:46:42 »
Kb. fél éve nem jártam a fórumon, de ma ketten is felhívtak, hogy járjak. Az egyikük ráadásul teljesen idegen számomra. Szóval most erre járok.
Az LS600h elég komplex darab, átvizsgálás nélkül vagy bátornak, vagy kiemelt banki ügyfélnek kell lenni. Mindenképpen vidd el valamelyik márkaszervizbe átnézni, mielőtt megveszed.
Nagy típushiba nincs, kampány a szeleprugókra volt, ezt érdemes megnézni, hogy megcsinálták-e. A hibrid rendszerrel nem szokott gond lenni, feltéve, hogy nem egy 250.000 km feletti SZÉTHAJTOTT (satufék/padlógáz üzem) darabról van szó, ott az akksik hamarabb elfáradnak. A km önmagában nem probléma! Van egy hibrid szervizprogram nevű szolgáltatás, ami az autó 10 éves koráig vehető igénybe, ez egyfajta akkugarancia. Évente egyszer el kell gurulni a szervizbe, ott rámérnek és egy évig garis az akksi, ha minden ok volt vele. (Értelemszerűen a legelső vizsgálatnál lehet probléma.) KM megkötés nincs, csak a 10 éves kor. Pontos leírást a lexus.hu-n találsz.
Hirtelen ennyi.

juice900

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2747 Dátum: 2014.09.25 10:09:29 »
Kb. fél éve nem jártam a fórumon, de ma ketten is felhívtak, hogy járjak. Az egyikük ráadásul teljesen idegen számomra. Szóval most erre járok.
Az LS600h elég komplex darab, átvizsgálás nélkül vagy bátornak, vagy kiemelt banki ügyfélnek kell lenni. Mindenképpen vidd el valamelyik márkaszervizbe átnézni, mielőtt megveszed.
Nagy típushiba nincs, kampány a szeleprugókra volt, ezt érdemes megnézni, hogy megcsinálták-e. A hibrid rendszerrel nem szokott gond lenni, feltéve, hogy nem egy 250.000 km feletti SZÉTHAJTOTT (satufék/padlógáz üzem) darabról van szó, ott az akksik hamarabb elfáradnak. A km önmagában nem probléma! Van egy hibrid szervizprogram nevű szolgáltatás, ami az autó 10 éves koráig vehető igénybe, ez egyfajta akkugarancia. Évente egyszer el kell gurulni a szervizbe, ott rámérnek és egy évig garis az akksi, ha minden ok volt vele. (Értelemszerűen a legelső vizsgálatnál lehet probléma.) KM megkötés nincs, csak a 10 éves kor. Pontos leírást a lexus.hu-n találsz.
Hirtelen ennyi.

Köszönöm a lényeges tanácsokat. Még nagyon vacillálok, mert alapvetően limuzin párti vagyok, viszont nem tudom mennyire használható a csomagtartója a kocsinak. Mindenképp hybrid irányába akarok lépni, ott is lehetőleg teljesítmény hybrid (azaz nem egy ct200h, vagy prius...). Jelenleg 2  OFF Honda Legend van otthon. Szeretem őket, meg minden, de kezdenek öregek lenni (7 és 11 év), illetve szerintem egyre inkább a múltat képviselik, hiába van telezsúfolva az új mindenféle kütyüvel. Szóval mindkettő 400-450 l körüli csomagtartós bővíthetőség nélkül, ami úgy ahogy elég szokott lenni. Szóval a 600h-nál ettől tartok. Ezért párhuzamosan nézem az RX400h RX450h párost, ahol az öregebb sokkal egyszerűbb darab, mint a 600h, az új meg ugyan közelít hozzá, de mégsem annyira bonyolult. Kezd egyre fontosabb lenni az üzemeltetési költség is, mert nagyon sokat megyek, évi közel 50e km, mindkét Legend 13 körül eszeget, szóval amiket olvasok akár a 600h-ról, vagy az RX hybrid szériáról, kiadás csökkenéssel lehet számolni és nem csak pár ezer ft-tal...
Mindenképpen kintről hoznék, mert ahogy látom kint azonos évjárat/futás és egyéb dolgok mellett is jóval olcsóbbak.
Tudásban, megjelenésben mindenképp a 600h a befutó...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #2748 Dátum: 2014.09.25 10:26:10 »
Ha fontos a csomagtér mérete, akkor sajnos az LS600h, a GS450h, de még a Toyota Camry Hybrid is kiesik.
Ha Lexus fronton keresgélsz, akkor marad a már említett 400h/450h. A 400h belsején valóban látszik, hogy korosodó, sok kapcsolója a Corollából származik, nekem a lehajtható vezetőoldali kartámasza pedig útban volt, amikor a váltót akartam kezelni.
Eu-ban nem forgalmazott, de már létezik az ES-ből is Hibrid,

de a kép alapján is látszik, hogy ennek a csomagtere sem dúskál a literekben...  :no:


Én még javasolnám esetleg a Toyota Highlander Hybrid megtekintését is, sajnos szintén nem forgalmazták az Eu-ban, de néha lehet velük találkozni az itthoni utakon is, van 1-2 eladó darab is. Kvázi RX, csak kevésbé igényes anyagokból építkezik.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.25 10:27:51 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2749 Dátum: 2014.09.25 17:18:45 »
Srácok, az lehet, hogy most zajlik az NX bemutatója Ausztriában? Mert gyanús, hogy ma hazafelé kettővel is találkoztam. Egy fehérrel és egy aranybarnával.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2750 Dátum: 2014.09.27 19:15:08 »
Bécsben volt egy kisebb bemutató.

juice900

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2751 Dátum: 2014.09.27 21:24:53 »
Kicsit megrágtam amiket mondtatok, átgondoltam, hogy mégis mire kell kocsi, mert persze férfiból van az ember és a sok lóerőnél meg a sok köbcentinél a még több a jó...   :innocent:
Azt tudom, hogy a jelenlegi autók egyike sem igazán alkalmas családi kocsinak. Hiába mindkettő közel 5 m hosszú, de utastér pici, csomagtartó sem nagy, sőt nem is bővíthető, közben meg azért esznek rendesen is.
Szóval arra jutottam, hogy egy családi és egy melós autóra kellene lecserélni.
A családinak egy nagyon jó választás lenne az RX400h. Magas, összkerekes, jól variálható, azt gondolom kényelmes is (nem ültem még ilyenben és nem is vezettem).
A melós autónak meg egy 3. gen Prius lehetne, de itt jön a férfi dolog és inkább akkor már egy első szériás GS450h. Amit olvastam róla, hogy nagyon jó fogyasztásokat is ki lehet hozni vele, próbáltam már, nagyon megy, a csomagtér meg akkora, amekkora, de amire én használnám tökéletesen elég, meg talán még egy napos kirándulásra is a családdal hármasban. (Nem utolsó sorban a kettő együtt kerülne valamivel többe, mint egy normálisabb 600h...)
Ahogy nézegettem, ezekben a típusokban van itthon kínálat, árak is közel hasonlóak, mint külföldön.
Kérdés, hogy ennél a két típusnál mire kell figyelni, gondolom kevésbé összetett autók, mint a 600h, talán könnyebb kiszúrni a hibás egyedeket.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2752 Dátum: 2014.09.28 08:37:12 »
az rx400h belseje elég gagyi, olyan, mint egy felpumpált corolla. alaposan nézz körül bent, ha kipróbálsz egyet. az rx450h sokkal-sokkal komolyabb (belül), sokkal drágább is cserébe.

ilyen futásteljesítmény mellett  sose jutott eszedbe elgázosítani a hondá(ka)t?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #2753 Dátum: 2014.09.28 11:05:54 »
Valóban egy próbakört kellene menni mindegyikkel. A GS450h-t vezettem én ültem hátul is, bár csak 178 cm vagyok, de a fejemnek már nem marad túl sok tér sem elől (mondjuk volt benne napfénytető), de hátul sem, illetve átlagos emberekre állítva az első üléseket mögötte nem maradt táncparkett méret. 5 embernek pedig már ránézésre se tűnt kényelmesnek.

Az RX finom autó, lehet vele 8-8.5-es fogyasztásokat produkálni, cserébe van használható csomagtartója, amit lehet variálni is. Üléseket lehet tologatni, a háttámláit külön lehet dönteni. Az elektromos csomagtérajtó pedig a hölgyek kedvence lehet.
De ahogy már más is írta, nem éppen modern a belseje a 400h-nak, de szerintem semmivel sem rosszabb, mondjuk egy agyonsztárolt hasonló korú X5-ösnél. Ott a Xenon, a memóriás vez. ülés, Navi+tolatókamera, az elektromos csomagtérajtó - ezek azért egy 2003-as bevezetésű autótól szerintem nem rosszak (persze ezen kütyük nagy döntő többsége nem volt része az alapfelszereltségnek).

Illetve ha a Prius nem elég "férfias", én megnézném a Camry Hibridet is.  ;) Kisebb a csomagtere, de komoly autó benyomását kelti, és nem rosszak a menetteljesítményei sem.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

juice900

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2754 Dátum: 2014.09.28 22:50:16 »
az rx400h belseje elég gagyi, olyan, mint egy felpumpált corolla. alaposan nézz körül bent, ha kipróbálsz egyet. az rx450h sokkal-sokkal komolyabb (belül), sokkal drágább is cserébe.

ilyen futásteljesítmény mellett  sose jutott eszedbe elgázosítani a hondá(ka)t?

Igen, tudom, hogy nem nagy szám a belseje. Inkább második/családi autónak gondolom, aztán persze, ha egyszer majd lesz rá keret, akkor becserélem egy RX450h-ra.

Sosem voltam gáz, meg utólagos okosítás párti.

juice900

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2755 Dátum: 2014.09.28 22:57:01 »
Valóban egy próbakört kellene menni mindegyikkel. A GS450h-t vezettem én ültem hátul is, bár csak 178 cm vagyok, de a fejemnek már nem marad túl sok tér sem elől (mondjuk volt benne napfénytető), de hátul sem, illetve átlagos emberekre állítva az első üléseket mögötte nem maradt táncparkett méret. 5 embernek pedig már ránézésre se tűnt kényelmesnek.

Az RX finom autó, lehet vele 8-8.5-es fogyasztásokat produkálni, cserébe van használható csomagtartója, amit lehet variálni is. Üléseket lehet tologatni, a háttámláit külön lehet dönteni. Az elektromos csomagtérajtó pedig a hölgyek kedvence lehet.
De ahogy már más is írta, nem éppen modern a belseje a 400h-nak, de szerintem semmivel sem rosszabb, mondjuk egy agyonsztárolt hasonló korú X5-ösnél. Ott a Xenon, a memóriás vez. ülés, Navi+tolatókamera, az elektromos csomagtérajtó - ezek azért egy 2003-as bevezetésű autótól szerintem nem rosszak (persze ezen kütyük nagy döntő többsége nem volt része az alapfelszereltségnek).

Illetve ha a Prius nem elég "férfias", én megnézném a Camry Hibridet is.  ;) Kisebb a csomagtere, de komoly autó benyomását kelti, és nem rosszak a menetteljesítményei sem.

Én is próbáltam már GS450h-t, tetőablakos volt. 180 vagyok, de vagy hülyén ültem, vagy az ülés volt legalacsonyabbra állítva, de elfértem. A hátsó lábtér, meg helykínálat nem fontos. Tényleg eljárni a melóimhoz kellene, de ha fontos, akkor rövid távon 3-an, 4-en el tudjunk vele menni. Minden másra az RX lenne. A Legendben már nagyon megkedveltem a radaros tempomatot és egyéb finomságokat, szóval a GS befutó lesz szerintem.

RX400h-ból is valami fullos közelit keresnék. A kinézet most inkább másodlagos lenne, inkább a funkcionalitás a legfontosabb, meg az, hogy van egy max keret...  :innocent:

Az újabb Legendnél nem szeretnék lassabb kocsit, szóval hibridben ezért Prius, Camry és egyéb elé helyezem a GS-t (persze, ha nem lenne keret, akkor kicsit el tudnék filózni egy Tesla Model S-en...  ;) )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #2756 Dátum: 2014.10.03 10:26:00 »
Mivel még nincs NX fórum, és nekem nincs jogosultságom csinálni egyet oda kívülre, így ide kerül az NX bemutatója.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

juice900

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2757 Dátum: 2014.10.12 21:49:00 »
Megnéztem egy GS 450h-t Bp-n. Egyelőre csak néztem, majd ha oda jutok, akkor próbálok is (tervek szerint hó vége körül). Ami meglepő volt a Realsisztéma után, a kocsi annak ellenére, hogy a egyik hátsó sorban állt, teljesen elzárva a mozgás lehetőségétől, illetve nem is szóltam, hogy megyek, feltöltött aksikkal, azonnal indult (bekapcsolt) és egyébként is szép, külsőleg megkímélt állapotban volt. Most legfőképp arra figyeltem, hogy hogyan férek el elöl/hátul, stb...nagyon bejött. Mindenképp egy ilyen lesz. Aztán ha mennek el az OFF Legend-ek, akkor kezdek keresni egy Rx-et...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #2758 Dátum: 2014.10.13 00:28:40 »
Akkor ha jól értem beleültél, körbejártad, de próbakör nem volt.
Az aksik töltöttségébe szerintem a még kellemes hőmérsékletű levegő is közrejátszhat, tudtommal -10 -20 fokban 1-2 hetes állás után már nem biztos, hogy elindulna.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2759 Dátum: 2014.10.13 16:27:09 »
Megnéztem egy GS 450h-t Bp-n. Egyelőre csak néztem, majd ha oda jutok, akkor próbálok is (tervek szerint hó vége körül). Ami meglepő volt a Realsisztéma után, a kocsi annak ellenére, hogy a egyik hátsó sorban állt, teljesen elzárva a mozgás lehetőségétől, illetve nem is szóltam, hogy megyek, feltöltött aksikkal, azonnal indult (bekapcsolt) és egyébként is szép, külsőleg megkímélt állapotban volt. Most legfőképp arra figyeltem, hogy hogyan férek el elöl/hátul, stb...nagyon bejött. Mindenképp egy ilyen lesz. Aztán ha mennek el az OFF Legend-ek, akkor kezdek keresni egy Rx-et...

Mindkét autót csak Te használnád? Mert ha igen (feltételem hogy nem) akkor nem látom hogy az értékcsökkenési görbéket figyelembe véve nagyon megérné még egy GS-t is bedobni a flottába az RX mellé.

Ahogy olvastam az előzményeket szereted az erős kocsikat, ebből arra következtetek hogy hajtod is a gépeket. Amennyiben pályázol ezekkel, ott a fogyasztás nagy sebességnél (160+) nem 13liter lesz, hanem több (legalábbis az rx-nél biztosan nem).

Az RX400h és 450h közül szerintem józan paraszti ész alapján inkább a 400h-ba érdemes beszállni, mert az értékcsökkenési görbe kellemesebb szakaszán tudod elkapni. A 450h azért sokkal nem tud többet, de belül sokkal-sokkal kellemesebb és szerintem kívülről is szebb. Kérdés megér-e ez (és a nagyobb presztízs) neked plusz pár millió forintot.
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.13 16:29:33 írta richkan »