DE!!! Sokkal veszélyesebb. Az ellenkormány az átlagautósnak (és a 90 % ilyen, de lehet hogy még ezzel is keveset mondtam) nem természetes reakció. Ezt tanulni kell! Ezzel szemben az alulkormányzottság abbahagyásának módszerét (gázelvétel) az összes mezei átlag autós reflexből csinálja.
Lehet forgatni, ahogy akarod - attól még a tény tény marad, hogy átlagautós számára a felülkormányzottság (amire a hátsókerekes autók többsége hajlamos elsokallt kanyarban) sokkal veszélyesebb, mint az alulkormányozottság.
Ezen mit sem változtat az, hogy vannak a szabály alóli kivételt képező hátsókerekes kocsik, amelyek ugyanúgy alulkormányozottak gyors kanyarban, mint az elsőkerekesek. De ezek a kivételek, és az IS NEM ilyen. Az IS oldschool módon kidobja a seggét, ha csúszós úton elsokallod a kanyart.
De mondom, hogy a kis civic is kidobta a farát havon. Pedig az elsőkerekes, és száraz úton elsokallt kanyarban szépen mind a négy kerekével "csúszva" fordul egy kicsit szélesebb íven. Valamint havon és jégen az sem feltétlen biztos, hogy az elsőkerekes gázelvételre azonnal visszamegy az ívre. Ráadásul ha valaki még ráfékez (ami szintén természetes reakció), kész is a piruett.
Téli közlekedésben szvsz sokkal többet számít az ember - az óvatosság, a tapasztalat, a vezetési tudás - mint az autó hajtása. Megállni pl. az összkerekessel se tudsz jobban. /Zárójelben jegyzem meg, hogy az asszony is simán megfogta a kocsit egy túl hirtelen mozdulattal kezdett előzésnél, tehát nem kell Fittipaldinak lenni/
Szóval szerintem szerencsétlen és fals azt az unalmas sztereotípiát emlegetni, hogy télen nem lehet hátsókerekes járgánnyal közlekedni. Lehet. Gyakorlatilag pont ugyanúgy (a megfelelő óvatossággal), mint egy elsőkerekessel.