Fogalmam sincs, hogy mi van a ráncfelvarrott modellben, még azt sem tudom, hogy az enyém olyan-e. Mindenesetre az enyém valójában 2007 december közepi, de én ezt már 2008-asnak aposztrofálom.
Követő radar (ami tényleg jó volna) és holttérfigyelés nincs benne. Elvileg elfordulós lámpa (vagy mi a fene) van, de én nem látom hogy elfordulna, de indításkor forog jobbra-balra. Útközben szerintem nem forog sehova, de még nem nézettem meg, mert nem éreztem hogy kellene
Dizájn és egyebek:
A külleme nekem sem igazán tetszik. Hovatovább szerintem a BMW, Merga és Volvo SUV-jai is sokkal szebbek, mint a 400h. A 450h már szebb, de még az sem az igazi. Ez persze szubjektív, én így vagyok vele.
A műszerfal sem az igazi, az IS és GS kortársak műszerfalai is sokkal szebbek. Ez ilyen. Azért nem rossz egy egyáltalán, de be kell vallani, hogy ezeket lehetett volna jobban. Nemrég egy Q7-esbe ültem be, azért be kell vallani, hogy a Q7 mintha nem is egy kategória lett volna az RX-szel (lehet hogy valójában nem is az, talán nagyobb is), komolyabbnak tűnt a beszállás után jóval.
A 400h tényleg olyan, mint egy szteroidos Corolla (nekem volt az is korábban). Kívül-belül olyan, legalábbis hasonló.
Érdekesek az érzések az autóval kapcsolatban:
Az IS-be még 3 év használat után is úgy ültem be, hogy minden alkalommal tetszett és éreztem valami plusz érzést. Minden alkalommal volt egy jó érzés bennem, hogy ez milyen frankó autó. Kívül belül tetszett még úgy is, amikor már 7 éves volt a modell. Még úgy is nagyon kedveltem, hogy a 190cm-remmel a fejem a tetőbe vertem majdnem, még úgy is hogy állandóan cinkeltek a kollégák és barátok, hogy nem lehet benne elférni. Most is tetszik nagyon. A dízelségével sem volt bajom, de amiatt volt bennem egy kis negatív érzés, féltem hogy mikor adja meg magát valami drága alkatrész.
Az RX-nél nincs kb. semmilyen érzésem beszállásnál. Egy tök szürke hétköznapi autónak tartom, attól eltekintve, hogy egy igazi romboló
Az RX után beszállni bármilyen autóba, ami nem SUV (nem emelt üléspozíciójú) nagyon furcsa és először kicsit félelmetes. Nagyon jó biztonságérzete van bent az embernek, az autó olyan körülette, mint valami buldózer amivel átmész a legsza*abb részeken is a fővárosban. Ha rálépsz a gázra, úgy megindul, hogy az hihetetlen, bár ezt nem nagyon kívánja, sokkal jobb vele szépen csorogni. A sportos vezetést felejtsd el, ez nem arra való, a kanyarból kiesel vele, legalábbis olyan érzése van az embernek. De fejedelmi és extra kényelmes teret ad 4 embernek akár egy 1000km-es útra is és mindent be tudsz pakolni a belébe a karácsonyfától elkezdve a bútorokig. Nagyon praktikus, szerintem még aludni is tudnánk benne
A méreteiből adódóan tiszteletet parancsol, nem villognak le az autópályán a majom BMW-sek (nem mind majom persze, csak sok közülük), nem szorítanak le a fővárosban az idegbeteg állatok, tök nyugodtan tudsz vezetni úgy, hogy a 30-as övezete ráadásul emissziómentesen tudsz vele átmenni. Mivel nem mai konstrukció és a fénye már nem olyan, mint egy 450h-nak, az írigyek száma is talán kevesebb.
Én az RX után tuti 100% hogy nem vennék GS-t, egyrészt mert nekem a GS nem tetszik sokkal jobban mint az RX (bezzeg az IS
), másrészt mert az RX annyival praktikusabb, hogy azt felsorolni is nehéz itt. Az egyetlen érvem a GS mellett az objektív oldalon az lenne, hogy 150-es pályatempónál jobban eszik (ezt nem tudom, csak feltételezem), mint az RX a formákból adódóan.
A tuti megoldás egy IS és egy RX lenne nekem, már ha lenne rá keretem. De látod ha azt kérdeznéd, hogy melyiket használnám többet, nem biztos hogy tudnék rá most választ adni.