Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 507878 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2700 Dátum: 2013.12.20 22:44:05 »
Remélem találsz egy jót!
Az RX tényleg egészen más, mint a GS. (GS-t nem vezettem, de IS-t sokat, szóval azokat most így egy kalap alá veszem.) Nem jobb vagy rosszabb, hanem teljesen más. A legjobb az volna, ha mindkettőt ki tudnád próbálni valahogy 1-1 teljes napra, vagy inkább 1-1 hétre :) Tudom hogy ez nem reális, de utána könnyebb lenne dönteni.
Ha szeretsz sportosan, dinamikusan vezetni, a szerpentineken élvezni a kanyarokat, akkor ahhoz a GS sokkal közelebb állhat, mint az RX, ami ilyenkor dől jobbra-balra a másikhoz képest. Ha sokat mész városban (ez önmagában ellentmondás, de valahogy mégis ez a tapasztalatom), szereted a nagyobb teret, a kényelmet, magasabb üléskomfortot, akkor viszont az RX kell Neked.
Írtad hogy 185cm-rel a hajad karcolja a tetőt. Az IS-nél is ugyanez volt, én 190cm vagyok, de a tetőablak miatt nagyon szűkös volt a fejtér. Aztán megszoktam és összességében nagyon szerettem azt a kocsit! Minden alkalommal viszont, amikor egy napra vagy hosszabb időre másik autót vezettem (beleértve bármilyen autót, Yaris méretet is) akkor az IS-be átülve mindig furcsa és kicsit kényelmetlen volt az alacsony magasság. De egy kis idő után megint megszoktam.
Szóval pro és kontra érvek vannak, más világ az RX és az IS/GS. Remélem jól döntesz és találsz egy szép autót ami gond nélkül kiszolgál az elkövetkező években.
Sajnos egy napos tesztre nemigen van alkalom (egy hetesről nem is szólva), az autókölcsönzőknél sem hemzsegnek a Lexusok (főleg nem a GS -ek és RX -ek, pedig ez lenne még talán alternatíva). De igazad van, így lehetne legjoban belőni, pláne ha a család is be lenne ültetve - azután véleményezhetik. Sajnos azonban sokkal valószínűbb, hogy egy-egy rövid próbaút lesz mindössze.
Hozzám egyértelműen a GS áll közelebb, de azért nem érezném nagy lemondásnak az RX -et választani, így nem lesz nehéz jól dönteni.  :yes: De ahogy magamat ismerem, még pár százszor meg fogom rágni a témát különböző aspektusokból a döntés előtt.
Jelenleg úgy látom, hogy RX -ből több van a piacon, de mivel keresettebb, azonos évjáratban többe kerül, mint egy GS. Ebből egy 2008 -as kifutó évjáratot nem is biztos, hogy meg lehet csípni annyiból, amennyit pillanatnyilag rászánnék (Az RX -ből igazán a 450h tetszik az átdolgozott beltér miat, de az jelenleg nem egy reális cél, sajnos)
A GS talán jobb áron elérhető használtan, de ugyanezen okból valószínűleg kevésbé lesz értéktartó az évek során, mint egy RX. Mindehhez egy GS szervizköltségei magasabbak, mint az RX -é (a 300 -asé enyhébben, a 450h -é jobban, ha hinni lehet a neten fellelhető infóknak: Akciós karbantartás és szerviz )
Szóval nem lesz egyszerű döntés.
Szét kell nézni külföldön is, a regadó eddig is minimális volt egy hibridre.  :yes:
A nézelődést meg össze lehet kötni egy családi kirándulással.  ;)
Ez igaz, kb annyi a honosítás regadóval, mint egy hazai papírokkal rendelkezőt átíratni. Ez is járható, az az ismerősöm, akivel találkoztál pont ezt javasolta, nézzem ki, ő behozatja (nyilván olyan menne érte, aki ért is az autókhoz)


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Beszélgessünk...
« Válasz #2701 Dátum: 2013.12.21 16:24:05 »
Bérautó esetében valóban ritka lesz a Lexus, E-s Mercit és 5-ös BMW-t azért még lehet bérelni. Lízing esetén pedig inkább az új GS-eket hirdetik, de ott meg 2-3 évig kell használni/fizetni érte.

Lehet a kereskedéssel lehetne megbeszélni, hogy biztosítsanak pár napos bérletet (persze csak azoknál, amiket nem bizományban hagytak ott, hanem már a kereskedés tulajdonában vannak), ami mindkét félnek előnyös lenne (addig se áll a telepen az autó, mert azzal csak a pénzt viszi) - főleg ha tényleg egy potenciális vevőjelöltről van szó, mint amilyen Te is vagy.  ;)
 
Gondolom ha egy Lexus garanciális szervizelésen van, akkor próbálnak hasonló márkájú és típusú csereautót biztosítani az ügyfélnek - gondolom akad 1-2 ilyen db a telepen.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2702 Dátum: 2013.12.21 18:14:22 »
Bérautó esetében valóban ritka lesz a Lexus, E-s Mercit és 5-ös BMW-t azért még lehet bérelni. Lízing esetén pedig inkább az új GS-eket hirdetik, de ott meg 2-3 évig kell használni/fizetni érte.
Lehet a kereskedéssel lehetne megbeszélni, hogy biztosítsanak pár napos bérletet (persze csak azoknál, amiket nem bizományban hagytak ott, hanem már a kereskedés tulajdonában vannak), ami mindkét félnek előnyös lenne (addig se áll a telepen az autó, mert azzal csak a pénzt viszi) - főleg ha tényleg egy potenciális vevőjelöltről van szó, mint amilyen Te is vagy.  ;)
 Gondolom ha egy Lexus garanciális szervizelésen van, akkor próbálnak hasonló márkájú és típusú csereautót biztosítani az ügyfélnek - gondolom akad 1-2 ilyen db a telepen.
Azt gondolom, hogy ennyi előzetes és néhány tesztvezetés alapján el kell tudjam dönteni, mi lenne a legjobb. Nem hiszem, hogy a kereskedések szívesen adnák bérbe az autóikat, és azért a bérletnek is vannak formaságai. Persze ha lenne rá mód, hogy ésszerű összegért ki lehessen próbálni ezeket, biztosan nem sajnálnám rá - pár évig használni fogjuk, ha megvettük.
Ma átugrottam egy közeli kereskedésbe, megnézni őt.
Alapvetően jó állapotban van, a téli gumik biztosan cserések jövőre, azt nem sikerült megtudnom, hogy nyári szett van -e hozzá (holnapra tudnak erről infót adni, lehet kiszaladok még egyszer) A belseje rendben van, néhány kisebb sérülés van a bőrkárpiton, de nem feltűnő (a debreceni GS azért sokkal inkább rendben van, igaz, két évvel fiatalabb). Nagyon furcsa, hogy egy 450h logót tett valaki a hátuljára. Az első lökhárítón pici javítanivaló is akad. Mindezek mellett tekintélyes a megjelenése  :yes:
A belső tér teljesen más, mint a GS volt, de most már biztos, hogy a téli szerkó erősen szűkíti a teret, mert ebben is sikerült elöl hátul hajborzolós pozíciót találni (ez is napfénytetős), pedig ez egyértelműen minden, csak nem kicsi belülről. A lábtér hátul mindenképp nagyobb - összességében tágasabb benyomást kelt. Az üléspozíció a Volvo alacsony ülése után elég furcsa. A műszeregység itt is pofás, a középkonzol annyira nem jön be, mint a GS -é, de azért nem mondanám csúnyának. A csomagtartó egyértelműen sokkal pakolhatóbb, tetszik a motoros csomagtér nyitás is. A motorhang itt nem tűnt annyira szigeteltnek, de hangos sem volt, sőt. Szép hangja van a V6 -nak, meg kell hagyni. Külsőre nekem még mindig a GS jön be jobban, de elvitathatatlanok az RX érdemei a praktikum terén. Valamivel mindenképp kompromisszumot kell kötnöm majd.  :hmmmm:
Azt hiszem, most már tényleg ki kell próbálni mind a hármat vezetve is, hogy teljes legyen a kép.



Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Beszélgessünk...
« Válasz #2703 Dátum: 2013.12.21 23:18:09 »
Nagyon furcsa, hogy egy 450h logót tett valaki a hátuljára.

Gondolom az volt kéznél, vagy erre az apróságra már nem figyeltek oda... Mindenesetre nem a gyárban került az RX400h-ra az az RX450h-s felirat...  :devil: Nagy valószínűséggel már fényezték a hátulját.  :hmmmm:
Furcsa még a vadonatúj rendszám, az Unix-es rendszámtáblatartó, és hogy nincs rajta vizsga (a hátsó rendszámon hiányzik az alsó matrica).  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2704 Dátum: 2013.12.22 10:27:34 »

Alapvetően jó állapotban van, a téli gumik biztosan cserések jövőre

A gyári gumi méret 235/55 R18, ezen 235/60 R18 van. Pont most hogy néztem a gumikat télre találtam egy jó ajánlatot 235/60R18 felnivel, pár telefont megejtettem, gumisnál is voltam, de ezt a méretet nem javasolták. Hozzáteszem, mindenki nagyon bizonytalan volt és inkább ezért mondhatták talán, hogy "Nem tudom, inkább ne". Mindenesetre a képek tanúlsága alapján rámegy :)

A belső tér teljesen más, mint a GS volt, de most már biztos, hogy a téli szerkó erősen szűkíti a teret, mert ebben is sikerült elöl hátul hajborzolós pozíciót találni (ez is napfénytetős), pedig ez egyértelműen minden, csak nem kicsi belülről.

Az ülés biztosan le volt engedve teljesen? Én magasabb vagyok nálad és nálam nem éri a hajam a tetőt, pedig nekem is van napfénytetőm.

Ahogy Xtrem írta, a rendszám furcsa, erre nem kérdeztél rá?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2705 Dátum: 2013.12.22 10:28:16 »
Bérautó esetében valóban ritka lesz a Lexus, E-s Mercit és 5-ös BMW-t azért még lehet bérelni. Lízing esetén pedig inkább az új GS-eket hirdetik, de ott meg 2-3 évig kell használni/fizetni érte.

Lehet a kereskedéssel lehetne megbeszélni, hogy biztosítsanak pár napos bérletet (persze csak azoknál, amiket nem bizományban hagytak ott, hanem már a kereskedés tulajdonában vannak), ami mindkét félnek előnyös lenne (addig se áll a telepen az autó, mert azzal csak a pénzt viszi) - főleg ha tényleg egy potenciális vevőjelöltről van szó, mint amilyen Te is vagy.  ;)
 
Gondolom ha egy Lexus garanciális szervizelésen van, akkor próbálnak hasonló márkájú és típusú csereautót biztosítani az ügyfélnek - gondolom akad 1-2 ilyen db a telepen.

A kereskedések nem veszik saját névre a felvásárolt, beszámított autókat, sőt, a forgalomból is kivonják. Bérbe se fog senki adni ilyen autót. A szerviz csereautó meg szintén nem bérautó kategória.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2706 Dátum: 2013.12.22 10:31:45 »
Gondolom az volt kéznél, vagy erre az apróságra már nem figyeltek oda... Mindenesetre nem a gyárban került az RX400h-ra az az RX450h-s felirat...  :devil: Nagy valószínűséggel már fényezték a hátulját.  :hmmmm:
Furcsa még a vadonatúj rendszám, az Unix-es rendszámtáblatartó, és hogy nincs rajta vizsga (a hátsó rendszámon hiányzik az alsó matrica).  :innocent:

A vizsgamatrica a felső. Az alsó a zöldkártya matricája. Előbbit automatikusan ráteszi az okmányiroda a rendszámcserénél (lehet, hogy egyedi volt, vagy pl. külföldi állampolgár használta C rendszámmal.), utóbbit pedig kérni kell. Ez valószínűleg elmaradt.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Beszélgessünk...
« Válasz #2707 Dátum: 2013.12.22 19:33:29 »
A matricák esetében akkor viszont a hirdetés nem kóser, mert nálam az "érvényes magyar okmányokkal" azt jelenti, hogy az autó rendben van, részt vehet a forgalomban. Ha cserés volt a rendszám, de már felragasztották a kis matricát is az első szélvédőre, akkor miért siklottak el a zöldkártyás plakett (apropó: nem együtt csinálják már a vizsgákat, amióta nincs fizikailag "zöld kártya" sem?) felett?  :hmmmm:

A bérautót én se gondoltam annyira reálisnak, pláne nem Mo-n, ahol egy kereskedés már annak is örül, ha talpon tud maradni, nemhogy még több tízezer forintokért "üzembentartani" a használt autókat.

És igaz ukrán példa, de láttam már ott böszme nagy LX570-eseket, ahol a forgalmiban a Lexus kereskedés és annak a címe szerepelt tulajdonosként, és ott fizikailag is bérbe lehetett venni az autót, igaz átszámítva kb 40-45e Ft-os napidíj mellett. És volt rá kereslet...  :innocent: Ha belegondolunk, hogy itthon 2 kört mehetsz egy Ferrari F430-assal (kb 6-7 perc), 35e Ft-ért, akkor nem is olyan rossz üzlet ez.  :hmmmm:
Ezért gondoltam, hogy itthon is működhet(ne) a dolog, de ahogy írtam - tisztában vagyok/vagyunk az autókereskedések "küzdelmével" a talpon maradásért.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2708 Dátum: 2013.12.22 20:53:05 »
Az ülés biztosan le volt engedve teljesen? Én magasabb vagyok nálad és nálam nem éri a hajam a tetőt, pedig nekem is van napfénytetőm.
Ahogy Xtrem írta, a rendszám furcsa, erre nem kérdeztél rá?
Őszintén - nem tudom, teljesen le volt -e engedve. De igazán ez csak az első ülésnél kérdés, mert a hátsó magassága nem állítható (azt hiszem...  :?:) Az alatt, hogy sikerült ilyen pozíciót találni, azt értem, hogy sikerült úgy ficeregni kihúzott derékkal, hogy a fejem elérje a tetőt - de normális ember nem utazik, sőt, nem vezet ilyen testtartással! Ma direkt figyeltem magamra, én néha teljesen "beleroskadok" az ülésbe, vagy a fejtámlának dőlve, de az ülésben lecsúszva vezetek - kizárt, hogy bármelyik próbált autóban vezetés közben hozzáérne a fejem a tetőhöz, hacsak épp nem flészkelődök valamiért. Szóval ez olyan "eléri, ha akarom" beleérés volt - életszerű körülmények között nem okozna problémát.
A rendszámra nem is kellett kérdezni, a kereskedő mondta, hogy elveszett, ezért cserés volt. Nem firtattam, az enyém ugyanígy járt anno (amennyire tudom), 2001 -es, de J -s rendszáma van.
Nekem nem is tűnt fel a matrica hiánya, inkább az autó "állagát" néztem.
A gumival kapcsolatban, ha majd lesz, megoszthatnád a tapasztalatod (kopás). Gumis ismerősöm mondta, hogy ezeken a típusokon (SUV) kb 30.000 km után cserések a papucsok - ezek szerint nálam max 2 évet bír majd egy - egy garnitúra téli és nyári? Ej, beh várom  :D

A kereskedések nem veszik saját névre a felvásárolt, beszámított autókat, sőt, a forgalomból is kivonják. Bérbe se fog senki adni ilyen autót. A szerviz csereautó meg szintén nem bérautó kategória.
Jah, meg is lepődtem volna, ha van ilyen, főleg a forgalomból való kivonás miatt. No meg ezek nem kis értékű autók, egy autóbérlettel foglalkozónál már egy kisautóért is százeres kauciót kell letenni.
Próbaútra azért gondolom van lehetőség, de azt is gondolom, hogy ez úgy korrekt, ha potenciálisan megvásárlandó autóra kéri az ügyfél (egyébként jöhetnének a tesztpilóták...  :no:)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2709 Dátum: 2013.12.22 23:19:40 »
Rendszámcserénél/pótlásnál nem vizsgázik újra az autó. A forgalmi alapján adnak új matricát az okmányirodában a vizsgához. A környezetvédelmi matricát külön kell pótolni. Amikor két éve megvettem a Priust, akkor ugyanígy kaptam meg az autót, senkit sem érdekelt.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Beszélgessünk...
« Válasz #2710 Dátum: 2013.12.23 00:19:45 »
Őszintén - nem tudom, teljesen le volt -e engedve. De igazán ez csak az első ülésnél kérdés, mert a hátsó magassága nem állítható (azt hiszem...  :?:)

Az RX esetében tudtommal a támla dőlésszögén lehet állítani, lehet az is számíthat 1-2 centit, de ahogy írtad, nálad főleg a bal 1 a kérdéses ülés.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Beszélgessünk...
« Válasz #2711 Dátum: 2013.12.23 00:24:48 »
A rendszámra nem is kellett kérdezni, a kereskedő mondta, hogy elveszett, ezért cserés volt. Nem firtattam, az enyém ugyanígy járt anno (amennyire tudom), 2001 -es, de J -s rendszáma van.

Úgy tudom ha egyszer elveszik az egyik rendszám, akkor egy hasonlóval pótolni lehet az okmányirodában (az mintha olcsóbb lenne, mint egy teljesen új kombinációs első-hátsó rendszám).

2001-ben talán a H-s rendszámok futottak még, egy 2003 őszi autón volt IRX-es rendszám
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2712 Dátum: 2013.12.23 02:24:07 »
Rendszámcserénél/pótlásnál nem vizsgázik újra az autó. A forgalmi alapján adnak új matricát az okmányirodában a vizsgához. A környezetvédelmi matricát külön kell pótolni. Amikor két éve megvettem a Priust, akkor ugyanígy kaptam meg az autót, senkit sem érdekelt.
E szerint a következő vizsgáig nem is kötelező pótolni a környezetvédelmi matricát (hacsak azóta nem szigorodott a szabályozás). Ez persze nem jelenti azt, hogy közúti ellenőrzésnél nem kérdezhetnek rá, tehát lehet, hogy a békesség kedvéért érdemes megcsinálni - néhány száz forintos tétel. A következő vizsgánál mindenképp felkerül.

Úgy tudom ha egyszer elveszik az egyik rendszám, akkor egy hasonlóval pótolni lehet az okmányirodában (az mintha olcsóbb lenne, mint egy teljesen új kombinációs első-hátsó rendszám).
2001-ben talán a H-s rendszámok futottak még, egy 2003 őszi autón volt IRX-es rendszám
Valami oka biztos volt, hogy cserélték, ahogy írtam, nem firtattam. Konkrétan kinézett autónál biztosan utánajárnék, de ez még nem az - ki tudja, meddig lesz itt, és a 450h felirat jobban zavar, mint a rendszám  :devil:
Igen, olyasmi a kiosztás, ahogy írod  :yes:


Az RX esetében tudtommal a támla dőlésszögén lehet állítani, lehet az is számíthat 1-2 centit, de ahogy írtad, nálad főleg a bal 1 a kérdéses ülés.
99% -ban én vezetek, így valóban az a leghangsúlyosabb. Pont ezért szeretnék minél inkább hozzám passzoló autót keresni, ha már rám hárul a feladat, legalább örömöm leljem benne  :yes: :innocent:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Beszélgessünk...
« Válasz #2713 Dátum: 2013.12.23 10:25:14 »
[99% -ban én vezetek, így valóban az a leghangsúlyosabb. Pont ezért szeretnék minél inkább hozzám passzoló autót keresni, ha már rám hárul a feladat, legalább örömöm leljem benne  :yes: :innocent:

Egy Lexust mindig "örö i bódottá" vezetni, ahogy már Matisz nagypapa is megmondta.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Beszélgessünk...
« Válasz #2714 Dátum: 2013.12.23 10:32:24 »
De komolyra fordítva a dolgokat, ezzel kívánok mindenkinek (Lexus és reménybeli Lexus tulajdonosnak) kellemes Karcsonyi Ünnepeket!  :)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61