Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 503501 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2685 Dátum: 2013.12.19 01:14:05 »
hát, a "sportos szedán" már önmagában is egy OXIMORON, hogy stílszerű legyek :D
ami meg a magas építésű kocsikat illeti: három nap alatt függő leszel, ha egyszer kipróbálod. nem véletlenül terjednek, egyszerűen kényelmesebbek, mint a hagyományos társaik. ja és kisebb helyen elférnek, ez sem egy hátrány. jó lesz az RX, vagy akár az xc60, meglátod  :devil:
:D Lehet, de akkor a Toyota szereti az oximoronokat  :yes:
A kisebb helyet hogy érted? Mindkét SUV hosszabb, szélesebb és magasabb a mostani autómnál, de a GS is csak hosszban veri őket (igaz az XC60 -at majd 20 cm -el).
A "sportos"-sal nem is vitázunk, de nálam a "sedan" egy olyan kategóriát jelent, amiben azért vállalható méretű csomagtér is van. A 450h csomagtartóját felnyitva pedig szerintem mind a 3-an csalódtunk egy nagyot. És igazán variálni se lehet, mert még az ülések támlája se dönthető (nem tudom a sima GS-ben ez megoldott-e vagy sem?).
Csalódni nem csalódtam, az olvasottak alapján kb erre számítottam, talán még rosszabbra is. Az 57 cm -es mélység meglepett, de rájöttem, hogy alighanem 2008 utáni modellről láttam képet a két levélpapírral, ott kb 60 cm lehet a mélység. (kék volt a GS 450h felirat belső része, oldalról sajna nem volt kép, így a tükörindexet nem tudtam ellenőrizni) Mindenesetre tény, hogy az IKEA -ba nem ezzel kell menni, hacsak nem pár rekesz Glögg a cél  ;)
A hátsó ülések úgy tudom a 300 -asban sem dönthetők, de ott van egy "síalagút". (befér a Long Glögg is...  :whistling: )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2686 Dátum: 2013.12.19 07:09:05 »
:D Lehet, de akkor a Toyota szereti az oximoronokat  :yes:
A kisebb helyet hogy érted? Mindkét SUV hosszabb, szélesebb és magasabb a mostani autómnál, de a GS is csak hosszban veri őket (igaz az XC60 -at majd 20 cm -el).
egy SUVban vagy egyterűben adott hossz mellett több a hely, mint egy limuzinban vagy kombiban. és a hosszúság a legfontosabb dimenzió, a parkolás miatt.

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2687 Dátum: 2013.12.19 09:56:50 »
Oximoron, van másik autótok szállításra mondjuk az IKEA-ból?

A GS-be számíts rá, hogy semmit nem tudsz majd betenni. Az előző IS-hez hasonlóan gondolom nem dönthetőek a hátsó ülések ott sem.

Tegnap vettünk karácsonyfát, egy mozdulattal lenyomtam a hátsó üléssor felét és beraktam. Az IS-sel egy karácsonyfát nem tudtam hazavinni, ha kellett valami ilyesmire autó, akkor mindig a céges járgányt hoztam el. Egy dolog biztos, az RX ezerszer praktikusabb. Személyes ízlés kérdése, de én is azt vallom, hogy az IS, GS meg ezerszer szebb. Konklúzió: Mindkettőt meg kell venni!  :clap: :clap: :clap:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2688 Dátum: 2013.12.19 13:30:25 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #2689 Dátum: 2013.12.19 15:12:51 »
A cikk végén ez áll: "Egy új Lexus ára 15 millió forint fölött kezdődik, de egyes változatainak az ára 21-23 millió forint között van."

Eléggé sántít ez a mondat.  :devil: Lexusból van új 10M alatt is, illetve bőven 23M felett is, arról nem is beszélve, hogy lehetett használt Lexus is az elkövető autója (olyat meg kapni már 1M alatt is).  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #2690 Dátum: 2013.12.19 15:14:39 »
Az 57 cm -es mélység meglepett, de rájöttem, hogy alighanem 2008 utáni modellről láttam képet a két levélpapírral, ott kb 60 cm lehet a mélység. (kék volt a GS 450h felirat belső része, oldalról sajna nem volt kép, így a tükörindexet nem tudtam ellenőrizni)

Már a kékes első-hátsó embléma is a ráncfelvarrás "ismertetőjegye".
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2691 Dátum: 2013.12.19 19:11:11 »
Oximoron, van másik autótok szállításra mondjuk az IKEA-ból?
A GS-be számíts rá, hogy semmit nem tudsz majd betenni. Az előző IS-hez hasonlóan gondolom nem dönthetőek a hátsó ülések ott sem.
Tegnap vettünk karácsonyfát, egy mozdulattal lenyomtam a hátsó üléssor felét és beraktam. Az IS-sel egy karácsonyfát nem tudtam hazavinni, ha kellett valami ilyesmire autó, akkor mindig a céges járgányt hoztam el. Egy dolog biztos, az RX ezerszer praktikusabb. Személyes ízlés kérdése, de én is azt vallom, hogy az IS, GS meg ezerszer szebb. Konklúzió: Mindkettőt meg kell venni!  :clap: :clap: :clap:
Most épp nincs, anno a nagybevásárlásokra Apósom Transőporterét használtuk, de pár hete eladta.
Viszont az S60 pont olyan, mint a GS (csak felépítésre  ;) :innocent:) nem dönthetők a hátsó ülések, és elég szűk a szája a csomagtartónak. De ezzel együtt is meglepően sokmindent el lehet vele hozni, a csomagokat a csomagtartóba, a kisebb és közepes dobozokat a hátsó ülésekre, a nagy dobozokat a tetőcsomagtatrtóra pakolva. Igazán talán csak a konyhabútor munkalapjai voltak azok, amit a Transporter nélkül nehéz eltt volna elhozni (no jó, a komplett konyhabútor sem jött volna el egy fuvarral), de szerintem ennyi cucc már egy RX -nek is sok lett volna  :?: A karácsonyfa is tetőcsomagtartős mutatvány, ez tény. Az RX praktikumát pedig sosem vitatnám. A konklúzióddal messzemenően egyetértek  :yes: :D  Viszont akkor már egy SC is kell az RX és a GS mellé  :devil:

Már a kékes első-hátsó embléma is a ráncfelvarrás "ismertetőjegye".
Akkor valóban ez az oka az eltérésnek.

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2692 Dátum: 2013.12.19 23:01:48 »
Ma Debrecenben volt dolgom, hazafelé bementem a Toyota márkakereskedésbe megnézni egy GS 300 -at.
Meglepődve vettem észre, hogy az udvaron a Toyoták mellett vaci új IS, GS és RX modellek sorakoztak (később kiderült, hogy a bemutató térben is  :yes: ). Még nagyobb lett a meglepetésem, amikor megláttam a méretes Lexus logót és a Lexus szerviz feliratot az épületen (elsőre fel sem tűnt). Mint kiderült, elkerülte a figyelmem a hír:clap: Végre, ennek igazán örülök, a bővülő szervízháttér jót tesz a márkának!
A fogadtatás előtt le a kalappal, rögtön megkérdezték, hogy miben segíthetnek, mikor elmondtam mijáratban vagyok, már elő is került a kulcs, kimentünk, kiálltak az autóval, hogy jól körbe lehessen járni, plusz kaptam az tudnivalókat őkelméről. Maga az autó egyébként nagyon szép, patent belülről. Azért a minőségérzetet kiadta rendesen. Revideálnom kell a korábbi álláspontom a bézs belsővel kapcsolatban - ez bizony szép, nem kicsit  :yes:
Az egyik tesztben olvastam a GS -ről, hogy az ajtó bezárásával kizáródik a külvilág, hát, pontosan értem, mit akart mondani az újságíró. Az a távoli motorhang, a gázadásra felpörögve is csak nagyon messziről jut el a vezetőig, végig sima és egyenletes, de nagyobb fordulatszámon mégis van benne valami, amitől felál az ember kezén a szőr. Én szeretem az öt hengeres dízelem hangját, de ez valami teljesen más liga...
Egyszóval teljesen más a feeling, amikor az autó jár - el tudja ragadni az embert. Nagyon komoly, ahogy a kormány indítás után beáll a megfelelő pozícióba.  :eek:
A csomagtartója átlagos, a hibridhez képest persze szembeötlő a különbség. Az ajtó íveken itt is ki van alakítva a tetőcsomagtartó felfogatási helye - már ha szükség van rá.
A térérzet viszont szűkös bent. Ez egy napfénytetős modell volt, amit Pesten nem tudtunk megnézni. Bizony, a napfénytető pont annyit vesz el, hogy a hajam már érte a tetőt. A hátsó ülés még szűkebb volt - a lábtér ok, ott nem volt gond, de egyenesen ülve a fejem (nem a hajam) egy az egyben elérte a tetőt. Úgy látszik a 185 centim amolyan határeset. Hozzá kell tennem, hogy mindezt pufi téli kabátban próbáltam, ami azért csalóka, normál ruhában nem ennyire passzentos a helyzet, no és a hátsó ülésen sem egyenesre húzott derékkal ücsörög az utas többnyire.
A folytatás még jobban meglepett, az értékesítő úriember felajánlotta, hogy nézzem meg az új GS 450h -t (F sport), már csak összehasonlítás végett... Kulcs, autó kiáll, stb. Jujj. Na, ott kész voltam. Mintha ugrottunk volna az időben. Lehet, hiba volt beülni, mert azonnal, minden irányból meglepett a kellnekemegyilyenhaaddigélekis feeling  Ebből az autóból nem ordít a minőség - ez maga a minőség. Ha az előző tetszett, akkor ebbe beleszerettem  :wub: Hihetetlen nagy a belső tér a másikhoz képest, remek ülések, komoly oldaltartással, kicsit - jó értelemben vett -  űrhajós műszerfal. Az óra a műszerfal közepén telitalálat... Nehéz volt kiszállni belőle, meg kell mondjam. Azt hiszem megvan, mire fogjuk cserélni azt az autót, amit most fogunk venni...  :whistling: :innocent:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2693 Dátum: 2013.12.19 23:35:41 »
Az új GS szerintem is nagyon gyönyörű! Izgalmas autó, remélem valamikor birtokolhatok majd egyet, nagyon ott van és milyen jó, hogy kijött a 300h ebből is! Ebben a videoban érződik is a beltér külvilágtól való elszigetelése!

Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #2694 Dátum: 2013.12.20 00:32:10 »
Jó volt ez a beszámolót olvasni.  ;)
Ezek szerint tudtál is menni egy kört az autóval, vagy csak a motorját indították be?
A napfénytető esetében az ülést a legalacsonyabb állásba állítva volt ekkora a hely, vagy nem állítottál az üléseken beülés után?

Az új RX450h-t nem nézted meg?  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2695 Dátum: 2013.12.20 01:20:38 »
Jó volt ez a beszámolót olvasni.  ;)
Ezek szerint tudtál is menni egy kört az autóval, vagy csak a motorját indították be?
A napfénytető esetében az ülést a legalacsonyabb állásba állítva volt ekkora a hely, vagy nem állítottál az üléseken beülés után?

Az új RX450h-t nem nézted meg?  ;)
Nem mentem vele, csak beülve kipróbáltam a gázreakciót, motorhangot, amit a múltkor nem sikerült. Tartok tőle, hogy ha ki is próbálom, hazaérve azzal nyitnék, hogy miért is életbevágó  a család számára egy ilyen autó haladéktalan beszerzése...
Az ülés szerintem teljesen lent volt, kérdeztem, hogy mehet -e lejjebb, de csak az elejét lehetett lejjebb billenteni. Abban hibáztam, hogy kabát nélkül nem próbáltam - de elég hideg volt, nemigen jutott eszembe nekivetkőzni.
A GS450h -ban csak ücsörögtem kicsit a vezetőülésben - annyira lenyűgözött, hogy ott az ilyen motorhang dolgokat el is felejtettem. Csak néha indult be a benzinmotor, de rendkívül diszkréten.
Az RX 450h -ba csak beszagoltam még a kiállítótérben, míg előhozták a GS kulcsát - az is nagyon szép, a beltere is sokkal minőségibb benyomást tett, mint a 400h, amit néztünk. És rendkívül masszívnak érezni, mellette álva, alighanem a magassága miatt.


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #2696 Dátum: 2013.12.20 10:12:01 »
Akkor sajnos úgy néz ki a japókra lettek szabva a GS-ek, nekem se rémlett túl sok fejtér, amikor egy napfénytetőset próbáltam (bár én csak 177 cm vagyok).

Még tudsz rá aludni 1-2 hetet/hónapot, de ha jól gondolom akkor mostmár csak a GS300 vagy RX400h lehetnek a befutók.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2697 Dátum: 2013.12.20 13:26:42 »
Az új GS szerintem is nagyon gyönyörű! Izgalmas autó, remélem valamikor birtokolhatok majd egyet, nagyon ott van és milyen jó, hogy kijött a 300h ebből is! Ebben a videoban érződik is a beltér külvilágtól való elszigetelése!
Igen, valóban valami ilyesmi, a kinti zajok alig jutnak el belülre. Az ezt kompenzáló, a hangszórókon át érkező motorhangot (300h) a magam részéről már túlzásnak tartom, de biztosan van, akinél ez kell az adrenalinhoz  :devil:
Egy biztos, amikor először láttam anno az új GS -t, nagyon megfogott, most, hogy testközelből is láttam, teljesen rabul ejtett.

Akkor sajnos úgy néz ki a japókra lettek szabva a GS-ek, nekem se rémlett túl sok fejtér, amikor egy napfénytetőset próbáltam (bár én csak 177 cm vagyok).
Még tudsz rá aludni 1-2 hetet/hónapot, de ha jól gondolom akkor mostmár csak a GS300 vagy RX400h lehetnek a befutók.  ;)
Azért nem olyan veszélyes ez, ahogy mondtam, téli hacuka nélkül nem ennyire passzos. A napfénytető nélküli modellnél pedig egyáltalán nem volt gond a fejtér. Ennél is inkább hátul, de oda én nemigen ülök, a családban pedig nincs nálam magasabb és testesebb egyén  :whistling:  :D
Hónapok azok, sajnos. Ahogy említettem neked, van néhány folyamatban lévő dolog, aminek hatása lehet az autóvásárlásra (is), ezeknek mindenképp meg kell várnunk a kimenetelét. Így leghamarabb márciusban kezdek el komolyan nézelődni éd jelenleg a Lexust esélyesebbnek látom a Volvo -nál. Remélem, a tavasz nem hajtja fel nagyon az árakat. A praktikum miatt az RX tűnik a legesélyesebbnek, de egyik GS sincs kizárva, különösen, ha addig érkezik a családba valami pakolhatóbb autó. (Azért RX éd GS biztosan nem lesz együtt, bármennyire is vonzó Richkan javaslata  ;) )
Az RX -el kapcsolatban az lesz a fő kérdés, hogy találok -e a kereten belül megfelelőt  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.20 13:30:38 írta Oximoron »

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2698 Dátum: 2013.12.20 14:51:29 »
Az RX -el kapcsolatban az lesz a fő kérdés, hogy találok -e a kereten belül megfelelőt  :hmmmm:

Remélem találsz egy jót!

Az RX tényleg egészen más, mint a GS. (GS-t nem vezettem, de IS-t sokat, szóval azokat most így egy kalap alá veszem.) Nem jobb vagy rosszabb, hanem teljesen más. A legjobb az volna, ha mindkettőt ki tudnád próbálni valahogy 1-1 teljes napra, vagy inkább 1-1 hétre :) Tudom hogy ez nem reális, de utána könnyebb lenne dönteni.

Ha szeretsz sportosan, dinamikusan vezetni, a szerpentineken élvezni a kanyarokat, akkor ahhoz a GS sokkal közelebb állhat, mint az RX, ami ilyenkor dől jobbra-balra a másikhoz képest. Ha sokat mész városban (ez önmagában ellentmondás, de valahogy mégis ez a tapasztalatom), szereted a nagyobb teret, a kényelmet, magasabb üléskomfortot, akkor viszont az RX kell Neked.

Írtad hogy 185cm-rel a hajad karcolja a tetőt. Az IS-nél is ugyanez volt, én 190cm vagyok, de a tetőablak miatt nagyon szűkös volt a fejtér. Aztán megszoktam és összességében nagyon szerettem azt a kocsit! Minden alkalommal viszont, amikor egy napra vagy hosszabb időre másik autót vezettem (beleértve bármilyen autót, Yaris méretet is) akkor az IS-be átülve mindig furcsa és kicsit kényelmetlen volt az alacsony magasság. De egy kis idő után megint megszoktam.

Szóval pro és kontra érvek vannak, más világ az RX és az IS/GS. Remélem jól döntesz és találsz egy szép autót ami gond nélkül kiszolgál az elkövetkező években.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.20 14:53:19 írta richkan »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Beszélgessünk...
« Válasz #2699 Dátum: 2013.12.20 16:05:33 »
Az RX -el kapcsolatban az lesz a fő kérdés, hogy találok -e a kereten belül megfelelőt  :hmmmm:

Szét kell nézni külföldön is, a regadó eddig is minimális volt egy hibridre.  :yes:
A nézelődést meg össze lehet kötni egy családi kirándulással.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61