Kicsit negatív a hangulat... Mesélhetnétek erről a klubalakításos TMH-s balhéról!
Másrészt azt gondolom, hogy amíg Muto úr a kereskedőkkel úgy bánik, ahogy teccik (lásd pl. a szegedi Toyota Wéhli megszüntetése, aki most mint Honda muzsikál kitűnően), az ügyfelekkel azért talán nem teheti meg, legalábbis hosszú ideig. Mit is tesz egy kereskedő cég? Felméri a piaci igényeket különböző módszerekkel. Ezek a módszerek soha nem pontosak vagy ha igen, akkor nagyon drágák. Tehát sokszor megpróbálják kitalálni az igényeket. A mi véleményünk ebben segíthet, aminek mi is nyertesei lehetünk. Elegendő megnézni pl. a magyar Autobildben megjelent cikket, milyen különbségek vannak a német és a magyar felszereltség között.
Szerintem pl. nagyon ciki a Panasonic számára, hogy már a 92-es Opel Astrában jobban szólt a Blaupunkt, mint a mostani Corollában
És ez nem drága dolog...
Azt hiszem, minden extra felsorolása nem lehet célunk, de legalább csomagokkal szembeni elvárásaink meghatározása igen. A Toyotának el kell döntenie, hogy mi alapján különbözteti meg magát a piacon a minőségen kívül (ami az egyszeri vásárló számára nem nyilvánul meg egyértelműen az első próbaúton). Ez lehet pl. ár, nyújtott szolgáltatás...
Szerintem egyértelmű, hogy a Toyota vásárlók nem az ár alapján döntenek, viszont ebben az esetben nem engedheti meg magának a Toyota, hogy egy Renault vagy egy Citroen lényegesen több szolgáltatást nyújtson. Pl. a már említett hővisszaverő szélvédő: nekem volt Xsara-m és a céges autóm most Megane. Mindkettőben volt/van ilyen szélvédő és elképesztő, hogy mennyit jelent ez egy nyári úton, a Corolla klímája csak küszködik, hogy hideget csináljon a szélvédő környékén...