Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2632516 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11025 Dátum: 2023.06.05 19:21:27 »
Sziasztok,
nálam két éve adta meg magát a kis összekötő cső (autópályán), ami után természetesen mozgásképtelen lett a kocsi. Kis műhelyben, aknából próbálták kiszedni és kicserélni, ami nagyon nehezen ment. Egyrészt a fél autót lebontották körülötte, nagyon nehéz hozzáférni, és még rá is égett valahogy a két fémcsőre, szóval apró darabkában jött le. A csere után további vízforralás volt autópálya tempónál, termosztát, hűtősapka csere is hatástalan volt, majd a hűtőcsere oldotta meg a kérdést. Ezután nem sokkal vízpumpa csere...(az még eredeti volt)
Valószínűleg jó elébe menni, mert nagyon idegesítő és költséges tud lenni a vacakolás a szerelőkkel...

üdv: villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11026 Dátum: 2023.06.05 21:42:28 »
Így van, lehetőleg tervezetten kell ezt is megcsinálni.
Mivel cseréltem már vízpumpát, lecserélhettem volna ezt is, de nem szereztem be, és maradt a régi. A fél autót biztos nem kell lebontani körülötte, ahogy írtam, legfeljebb:
- (jobb első kerék)
- Hosszbordás szíjak, vezérlés védőburkolat (ez szerintem szelepfedél levétellel kezdődik).
- Vízpumpa szíjtárcsa levétel
- vízpumpa levétel
- vízcső levétel
- vissza minden fordított sorrendben

A vízcsövet simán levágom ilyenkor, nem kell már úgysem. a pumpáról nálam elég könnyen lejött hála Istennek. A vízpumpánál vigyázni kell, mert o-gyűrűt is cserélni kell, de ami neccesebb, hogy 1.6-nál  a formája ugyanolyan, mint az 1.8-nál, csak alacsonyabb a profil, vagyis a vékonyabb kell.

geyza1960

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11027 Dátum: 2023.06.06 14:15:51 »
Sziasztok!
carina e 1,6xli 16v1997 angol kihozta a 12 hibakódot .RPM signál. Én úgy tudom ,nincs fordulatszám érzékelő, csak főtengely érzékelő (crank shaft)
Nem lehet kitörülni ,hiába veszem le az akksit fél órára. Amúgy a kocsi szépen indul ,megy. Attól félek nehogy megálljon valahol útközben.
Mit tanácsoltok ? Kettő szervízben voltam csak csodálkoztak ,azt mondták, hogy öreg.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11028 Dátum: 2023.06.06 20:02:00 »
Nálam van fordulatszám érzékelés, gyakorlatilag az elosztóházban.
Az elosztóházon nincs egy csatlakozó? Első körben azt húznám szét, és kis kontaktspray-vel megjáratni.

Én ezek alapján kerestem rá, és javaslom átnézni, ha nem lenne meg:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf 32. és 68. oldal
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/ig.pdf 4. oldal
Bár ez japán lehet, de ötletet adhat  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11029 Dátum: 2023.06.07 20:03:50 »
Sziasztok!
carina e 1,6xli 16v1997 angol kihozta a 12 hibakódot .RPM signál. Én úgy tudom ,nincs fordulatszám érzékelő, csak főtengely érzékelő (crank shaft)
Nem lehet kitörülni ,hiába veszem le az akksit fél órára. Amúgy a kocsi szépen indul ,megy. Attól félek nehogy megálljon valahol útközben.
Mit tanácsoltok ? Kettő szervízben voltam csak csodálkoztak ,azt mondták, hogy öreg.
Szia!
Nézd meg ezt:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=228.msg698150#msg698150
A fordulatszám mérő az elosztó tetején van, HALL jeladó. Ha nem kàbel/csatlakozó hiba, akkor itt van a bibi. Valamelyik linkelt doksiban ott van, hogyan kell kimérni. Tudtommal külön nem rendelhető Toyotànàl, de elvileg ugyanaz, mint a korabeli VW márkák 1.6-os Bosch rendszere, úhogy csereszabatos.

geyza1960

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11030 Dátum: 2023.06.08 15:27:14 »
Köszi a segítséget Mindkettőtöknek.
Ezek szerint két tekercs van a gy,elosztóban egyik a gyújtáshoz a másik a ecu felé ,az utóbbi rossz nekem .Egyébként a fordulatszám mérőm is működik.Ez egy angol Bosch -os gy.elosztó külön van a trafó a tűzfalon. Ha van valakinek eladó írjon rám!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11031 Dátum: 2023.06.08 17:25:36 »
Sziasztok!
... Kettő szervízben voltam csak csodálkoztak ,azt mondták, hogy öreg.
Ez utóbbihoz egy mai reakció: tegnap defektet kaptam, ma elvittem gumishoz javíttatni, a szaki csodálkozott, aztán kijött belőle az őszinte: minek erre (az öreg szarra) ilyen drága gumi :eek:  :nono:
 [rohog]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11032 Dátum: 2023.06.08 20:00:56 »
Köszi a segítséget Mindkettőtöknek.
Ezek szerint két tekercs van a gy,elosztóban egyik a gyújtáshoz a másik a ecu felé ,az utóbbi rossz nekem .Egyébként a fordulatszám mérőm is működik.Ez egy angol Bosch -os gy.elosztó külön van a trafó a tűzfalon. Ha van valakinek eladó írjon rám!
Részemről szívesen.
A hiba ez is lehet, de ahogy írja, más is. Ha megteheted, egy bontott darab cseréjével kipróbálható. Nem tudom, itt lehet-e állítani a házon, ha igen, akkor az alapelőgyújtást is be kell állítani.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11033 Dátum: 2023.06.08 20:04:59 »
Ez utóbbihoz egy mai reakció: tegnap defektet kaptam, ma elvittem gumishoz javíttatni, a szaki csodálkozott, aztán kijött belőle az őszinte: minek erre (az öreg szarra) ilyen drága gumi :eek:  :nono:
 [rohog]
Pont egy gumis kérdezi, akinek tudni kellene, milyen fontos a normális gumi egy autón.  :surrender:
Ja. Meg minek drága biztosítás, drága olaj, meg minek drága benzin, drága alkatrész, nem?  Agymenés.
Mi tavaly vettünk két garnitúra gumit rá (Hankook), felnikkel nem számolva kb. 200 e volt, ez van. Esetleg nem kell autózni...

geyza1960

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11034 Dátum: 2023.06.14 06:25:24 »
Részemről szívesen.
A hiba ez is lehet, de ahogy írja, más is. Ha megteheted, egy bontott darab cseréjével kipróbálható. Nem tudom, itt lehet-e állítani a házon, ha igen, akkor az alapelőgyújtást is be kell állítani.

geyza1960

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11035 Dátum: 2023.06.14 06:28:49 »
Köszi a tanácsot .A gyújtás be lett állítva a szervízben.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11036 Dátum: 2023.08.28 15:49:01 »
Sziasztok!

Engem is elért a Bosch-befecskendezők átka: nem az a kérdés, hogy megkotlik-e, hanem, hogy mikor?  igaz, +500 ezernél inkább gyártási hibára gondolnék: túl későn jött... :lol:
Az egyes injektor a beteg, viszont van néhány furcsaság. Úgy tűnik, hogy csak bemelegedett motornál jön elő. Hidegen elindul mind a négy, és menet közben nem is áll le. Melegen vagy háromhengerezik stabilan, vagy ilyenkor indítózáskor kilövi az EFI biztosítékát. Volt, hogy csak 25 Amperes biztit találtam, és azt is megsütötte. Normál üzemben 14.2-14.4  a töltés, viszont injektor hibánál 15.5-16.8-ig is megy :excl: Sőt: egy ízben a kvarcóra is nullázódott, ami csak aksi levételnél történik (érdekes, hogy a rádió órája nem).
Nem tudom az összefüggést: az rendben, hogy csak melegen van szakadás/zárlat az injektornál, de ez befolyásolná a töltés feszültségét is? Nem értem a dolgot.

Utánaolvastam a fórumon, de ilyen jelenséget senki nem írt le. Az világos, hogy a Denso barna injektora csereszabatos, rendeltem egy bontottat, mert gyors segítség kell, de a tapasztalat itt az, hogy aztán gyors ütemben jön a többi is, úgyhogy mindnek a cseréjét terevezem

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11037 Dátum: 2023.08.30 21:51:52 »
Hát Skacok!
Régi igazság, hogy minden jó valamire, csak ki kell várni a végét.
Ma megjött a bontott Denso befecskendező, ahogy számítani lehetett rá: mocskosan, redvásan, ahogy kiszerelték. Összetákoltam egy tisztító készséget szilikoncsőből, két szál drótból karburátor tisztítóval, hogy teszteljem beszerelés előtt, és ha már ott volt, akkor szétszerelés után természetesen a benne lévőket is kipucoltam. Volt mit! A bontott Denso hibátlan szórásképet mutatott, de a bent lévő négy Boschból egy volt elfogadható szórásképű - igen, pont a hibás. Az egyik oldalra spriccelt, a másik becsöpögött, a harmadik vékony sugarat lőtt. Addig tisztítottam, amíg a nem működtek megfelelően. Persze a szívókamra fedelet, és a fojtószelepházat is rendesen elpucoltam (majd töltök fel képeket).
Beindítás után azonnal elkezdett jönni a kipuffogóból a  korom, gondolom az egyes hengerben rakódott le, egy gőztisztítás rövidesen kelleni fog. A próbakörnél viszont meglepődtem :olyan, mintha 100-ast tankoltam volna bele, nem az Avia alapp 95-ösét. A fordulatot is lassan ejti motorfék üzemben - fls levegő nncs, féktisztítóval ellenőriztem  - gondolom a kipucolt fojtószelep és alapjárati szelep miatt az ECUnak még állítania kell magát, de ezt rövidesen megtanulja.
Szóval rég gondolkodtam azon, hogy le kellene ellenriznem, illetve pucolnom az injektorokat, most kényszerből meglett, és nem bánom!  :D

BÓnusz: szereléskor kiderült, hogy a blokkot a tűzfallal összekötő testkábelem is szakadt volt!

Egyébként a DIY videókból nagyon sok van fent, itt 3.30 körül képeket is lehet látni az eredményéről:
]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11038 Dátum: 2023.09.10 23:48:36 »
Megnövekedett olajfogyasztás okai után kutakodtam, és egy egészen alaposnak tűnő anyagra bukkantam  :szemez:

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11039 Dátum: 2023.09.11 09:08:18 »
Sziasztok, Carinam újra meghalt. 3-4 tengerben nincs kompresszió. Szikra van. Hengerek nem mennek. Találkozott már valaki ilyennel?