Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2631761 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11010 Dátum: 2021.12.23 14:06:32 »
Sziasztok!

Beszéltem a motor rezonanciáról, hogy próbálkozok vele, mitől van és megoldani a baját.
Most úgy néz ki, hogy meglehet az ok.
Már augusztus óta E10-zel megyek (mindig kap üzemanyag konzerválót), ezért is döntöttem legutóbb úgy, hogy a Lukoilnál prémium 100-ast veszek bele (az E5). Már csak azért is, mert nem értek egyet az üzemanyag ilyen módon való hatósági árazásával sem, dehát ez az én bajom. Egyébként valami 505 Ft volt literje, az E10 meg 480, szóval nem volt 1000 HUF  difi a végére.
Figyeltem, mert adtam neki egy kis esélyt, hogy ettől is lehet. No, nem sokkal később már hallatszott, hogy mintha javulna. Most kb. 130 km után egyértelműen jobb. Ezt most megpróbálom jól kijárni belőle (kb. 22 liter E10 maradt benne), és ahogy kinéz, hidegben ezt a prémium 100-at szereti, melegben meg az E10 is elmegy (szódával...).
Most örülök, hála Istennek egyszerűbben megoldódhat, mint gondoltam  :otlet:
Szia! Remélem, tényleg ez volt csak az ok a rezonálásra! Egy ideje már csak 100-as tankolok, nem mintha félnék az etanoltól, de sokkal jobban megy és fogyaszt vele. Városban nem jön annyira ki a különbség, de pályázásnál szerintem megtérül s különbség. E10 nálam csak nyáron játszhat, emlékszem, hogy anno az etanolozásnál télen nagyon megnőtt a fogyasztása. Motor járásán nem éreztem a különbséget, de lehet, hogy másnál ez is jelentkezik.

martonkocse

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11011 Dátum: 2022.03.14 19:29:22 »
-eSziasztok!

Itt új vagyok, facebook csoportban nem. Kaptam egy check enginet, mint kiderült nagy nehezen a gyújtókábelem ami az elosztófedelet és a trafót köti össze az elosztónál belül szétsült. Kell egy fedél is, oké, beszerzem. Viszont azt az egy szerencsétlen kábelt sehol nem találom...hol lehet beszerezni? Még ha kábelcsomagot találok is, az is csak 4 darabos, de hát nekem 5 kábeles az elosztóm. Milyen néven keressem, vagy hol akadhatok rá?
Köszönöm a segítséget!
97-es angol 4afe 1.6 t190 78kw/106le (piros elosztófedél)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11012 Dátum: 2022.03.16 15:45:46 »
Szia!

Szakálmetálnál most ránéztem, van 5 kábeles szett Blue Print, Magnetti is, 26-27 ezer körüli listaárakon.
Érdemes megkérdezni náluk esetleg.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11013 Dátum: 2022.03.16 18:23:18 »
Szia! Remélem, tényleg ez volt csak az ok a rezonálásra! Egy ideje már csak 100-as tankolok, nem mintha félnék az etanoltól, de sokkal jobban megy és fogyaszt vele. Városban nem jön annyira ki a különbség, de pályázásnál szerintem megtérül s különbség. E10 nálam csak nyáron játszhat, emlékszem, hogy anno az etanolozásnál télen nagyon megnőtt a fogyasztása. Motor járásán nem éreztem a különbséget, de lehet, hogy másnál ez is jelentkezik.
No, két hete elmaradt a tankolás. Pénteken megyek a szokásos OMW kútra: "üzemen kívül". Meg még két másik is. Shell dettó. Maradt a MOL, Veszem a 100-as pisztolyt: 699 lesz. Azzal a lendülettel vissza. Mondom jó lesz a 95-ös is. 100-assal az ingázás lényegében konstans araszoló dugóban (volt, hogy egyesből nem tudtam felváltani 20percig) 7,6L lett. Komolyan mondom: valahogy megtalálom a módját, hogy megkoszorúzzam ezt a motort. :innocent:

icamingo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11014 Dátum: 2022.03.22 16:32:03 »
Sziasztok!

94-es 1,6 Carinámnál szétporladt a generátor 3 pólusú csatlakozója.
Tud valaki segíteni, hogy milyen sorrendben kell rádugni a generátorra?
Annyit tudok, hogy a piros-fekete középen van. Viszont a sárga-piros ill. a fehér-fekete kábeleket nem szeretném véletlenül sem összekeverni. Ideiglenes megoldásként dugnám így rá, amíg nem szerzek valahonnan csatlakozót.
Köszönöm

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11015 Dátum: 2022.03.22 17:34:48 »
Sziasztok!

94-es 1,6 Carinámnál szétporladt a generátor 3 pólusú csatlakozója.
Tud valaki segíteni, hogy milyen sorrendben kell rádugni a generátorra?
Annyit tudok, hogy a piros-fekete középen van. Viszont a sárga-piros ill. a fehér-fekete kábeleket nem szeretném véletlenül sem összekeverni. Ideiglenes megoldásként dugnám így rá, amíg nem szerzek valahonnan csatlakozót.
Köszönöm

Szia!
Lefényképeztem.
1994 1.6 JT-s Denso.

icamingo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11016 Dátum: 2022.03.22 20:30:18 »
Köszönöm szépen!

Generátor csere után rámértem, most sem tölt. Gyújtásnál az akksi és a felkiáltó jel ikon világít, indításnál kialszik. Ezek szerint töltenie kéne, de mégsem emelkedik a feszültség.
Mi lehet a baj?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11017 Dátum: 2022.03.22 20:40:51 »
Sajnos most nem tudok kapásból segíteni ebben, de itt egy jól használható anyag a témában:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/ch.pdf
Kicsit bővebb leírás sem ártana. Mi történt pl., amiért generátort kellett cserélni? Akku amúgy jó? A vezetékek végigmennek, nincs kontakthiba valahol?
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.22 20:42:41 írta vd1234 »

icamingo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11018 Dátum: 2022.03.22 21:16:26 »
Kb. 1 éve kellett generátort cserélni, mert kezdetben csak be-be jelzett az akksi és a felkiáltó jel ikon, aztán már folyamatosan világított, akkor már nem is töltött. Mikor kicseréltem, a töltést vette mikor járt a motor, csak az volt a furcsa, hogy gyújtáson nem világított az akksi és a felkiáltó jel ikon, indításnál halványan villant egyet. Aztán pár hete már a töltést sem vette. Az akksit most kicseréltem egy 95 Ah-ra, most naponta töltöm, csak rövid távokra tudom használni. Ez az akksi jó, töltésnél kb. 13,5 V-ig tölti a töltő kijelzője szerint.
Kontakthibát nem vizsgáltam, nem tudom hol és mit kell mérni. Még arra is gondolok,  hogy a vezetékekben lehet szakadás, de előbb rá kell mérnem a generátorra is, csak még nem tudom hova kell érinteni a multimétert.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11019 Dátum: 2022.03.22 21:39:30 »
Így elsőre a régi generátort megnézném, valószínűleg elkopott a bronzkefe. Azt kellene cserélni és mehetne vissza szerintem.

icamingo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11020 Dátum: 2022.03.23 15:16:05 »
Sajnos egyik generátoron sem olvasható a száma, ami alapján találni tudnék hozzá kefét.
Vagy mi alapján azonosítom be, hogy kompatibilis hozzá az alkatrész?
A régi generátornak tényleg el volt kopva a szénkeféje, de eléggé rossz állapotban van, 1 évig a szabadban volt, már ki akartam dobni.
De még gondoltam arra is, hogy valamelyik biztosíték vagy trafó nem jó. Biztosítékot könnyű megállapítani, de a trafót nem tudom. Melyik trafónak/biztosítéknak lehet köze hozzá?
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.23 15:19:29 írta icamingo »

icamingo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11021 Dátum: 2022.03.25 09:30:41 »
Na sok szívás után meglett a ludas: a diódahíd volt rossz. Vagy 10x kellett ki-be szerelnem a generátort, mire összeállt a 3-ból a nyerő kombináció. Szénkefe még jó, de nemsokára csere lesz. Először feszültség szabályzóra gondoltam, de nem az volt a hibás.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11022 Dátum: 2022.04.04 14:29:43 »
No, két hete elmaradt a tankolás. Pénteken megyek a szokásos OMW kútra: "üzemen kívül". Meg még két másik is. Shell dettó. Maradt a MOL, Veszem a 100-as pisztolyt: 699 lesz. Azzal a lendülettel vissza. Mondom jó lesz a 95-ös is. 100-assal az ingázás lényegében konstans araszoló dugóban (volt, hogy egyesből nem tudtam felváltani 20percig) 7,6L lett. Komolyan mondom: valahogy megtalálom a módját, hogy megkoszorúzzam ezt a motort. :innocent:
Most már nagyon OFF, de leírom a folytatást. 95-ös MOL -lal kereken 8L  lett az ingázás, majd múlt héten volt egy 400km-es túra csak autóutakon, már OMW "olcsóval". Azt hittem, hogy felakadt a szintjelző, mert 490km-nél is vízszintben állt. Végül 607km-re tankoltam 41L-t. Ha a bejárás 8L körüli fogyasztást jelent, akkor a túra 75km/h átlagsebesség mellett 6,25 L/100km körül volt. ON

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11023 Dátum: 2023.06.05 15:26:39 »
Sziasztok, Carinában bal első kormányösszekötő gömbfej és bal hátsó összekötő pálca mennyire macerás cserélni, mire kell figyelni? A másik csere darab a kis összekötő gumicső(dundi :) ) a vizpumpa és tűzfal között . Ennél mennyire kell megbontani? Üdv.Attila

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11024 Dátum: 2023.06.05 18:41:49 »
Szia!
Első kettő cseréje nem túl nehéz, attól függ, mennyire rohadtak össze a kötőelemek. Alapból a hozzáférhető elemeket kell jól megtisztítani, pl. drótkefével, majd csavarlazítóval beáztatni. Kormányösszekötőnél ha a kúp nem adja meg magát, akár kinyomóval sem, akkor 1. körbekopogtatni kalapáccsal határozottan a befogó  öntvényt (ott is jól jön a csavarlazító), de ha nem enged, akkor kívülről szoktam gázlámpával óvatosan körbemelegíteni, az szokott használni, csak nem felgyújtani a kocsit. A stabpálcánál az egész hátulját jó megemelni, hogy ne feszüljön. Nyomatékkulcs nem árt. Jó, ha az új alkatrészeknél a meneteket, kúpot bezsírozod, legközelebbi cserekor nagyon jól jön az. A kerékösszetartást jó beállíttatni utána, ha otthon nem tudod megbízhatóan megcsinálni.
A vízpumpa összekötő cső nekem is kérdéses, én úgy tervezem, hogy a vezérléscserekor jövőre ejtem meg, mert akkor könnyebb a pumpához hozzáférni, egyben a pumpát is cserélni tervezem, mert akkor már 11 éves lesz és látok rajta kisebb folyásnyomot is. A pumpa levétele nélkül nehezen tudom elképzelni a cseréjét. Vezérlés leszedése nélkül is tud menni, de a védőburkolatot le kell venni biztosan, aztán a szíjtárcsát, és utána lehet a pumpát levenni emlékeim szerint. Meg persze a jobb első kereket  :)
Egyelőre a vízcsőnél gyáriban gondolkodok, utángyártottban nem is nagyon találtam. Persze cserélem a hűtőfolyadékot is akkor, a jól bevált típusra.
« Utoljára szerkesztve: 2023.06.05 18:43:24 írta vd1234 »