Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2632305 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10995 Dátum: 2021.08.25 20:02:31 »
Szia Zoli!

Örülök, hogy sikerült a csere!
Miben érződik a különbség?

A hidegindítási probléma miatt sikerült megnézned, miket javasol a fi.pdf?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10996 Dátum: 2021.08.25 20:21:09 »
Szia Dani!
Többek között egy sárga csekkben... :wacko: nagyon pontosan érzem, hogy hol milyen gázpedálállás kell a szabályos sebességtartáshoz (értsd: büntihatár), most próbaúton simán beleszaladtam egy háromlábúba, és csak amikor a km órára néztem láttam, hogy ez biza nagyon sok volt. (70 körül...)
Olyan, mintha kivettek volna egy fojtást - régóta hajtom, tudom, hogy mi a menetdinamikája, most viszont ugyanannyira taposva könnyedén ugrik fel a fordulatszám. Korábban 1-esben, kettesben nem forgattam ki, mert 5000 körül már szenvedett, most nem. Alacsony fordulaton meg simításra reagál a gáz. Majd mérek rugalmasságot is, mert vannak korábbi adataim.
Új gyertyák, új benzinszűrő, új előszűrő, 100-as benya: gyakorlatilag most tiszta a rendszer. A fogyasztásra is kíváncsi leszek.
Persze ahhoz az is kell, hogy beinduljon....úgy megy, mintha mindent be akarna pótolni.
Komolyan olyan érzésem van, mintha bizonyítani akarna:"ne gyújts fel, kicsi gazdám!" :innocent:

Nem tudom, ez melyik ddokument, sokat átnyálaztam már; megjelölnéd?

Egyébként a csere nagyon könnyen megy, a Haynes leírása korrekt. Szerintem legalább egy előszűrőcserét mindenkinek megérne. Azon a totalcaros cikkben, amit linkeltem feljebb, megvan a pesti cég elérhetősége, pár ezres egy szűrő náluk, fél óra alatt pikk-pakk megvan, benzinszag pillanatok alatt kiszellőzik utána. Ha valakit érdekel, tudok linkelni a cseréről is hasznos videókat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10997 Dátum: 2021.08.25 21:26:08 »
Szia Zoli!

Erre így nem gondoltam  :no: De már értem...

Hibakeresés:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf

Találtam toyodiy-en az enyémhez kétféle szűrőt, Nippondenso és Asian. Nem tudom, milyen lehet benne, szerintem az előbbi.
Szakálnál a cikkszámaikhoz találtam szűrőket: Nippondenso Airtex-ben 1400 HUF, Asian BluePrint-ben 5800 (kedvezményes árak). Úgy, hogy gyáriban az oldalon mindkettő ára 10 ajró, vagyis 4000 körül volna.
Képeik

Akkor van kellemetlenség, ha valamiért nem megy a helyére az új, vagy ha a dekni alatti tömítés száll el, mert olyan nincs is a Szakálnál szerintem az márkaszervizben rendelős... Nekem azt hiszem nincs ilyen, hogy nagyobb fordulaton nem menne, persze lehet, hogy meglepődnék, ha ránéznék, hogy néz ki. Gondolom akkor az első szűrő sem így nézne ki, nem?
Benzint gondolom hagytad a tankban, nem? Mennyi maradt benne?
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.25 21:54:59 írta vd1234 »

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10998 Dátum: 2021.08.25 21:45:03 »
Akkor ezt az előszűrőt én is kipróbálom!
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10999 Dátum: 2021.08.26 15:28:34 »
Szia Zoli!

Erre így nem gondoltam  :no: De már értem...

Hibakeresés:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf

Találtam toyodiy-en az enyémhez kétféle szűrőt, Nippondenso és Asian. Nem tudom, milyen lehet benne, szerintem az előbbi.
Szakálnál a cikkszámaikhoz találtam szűrőket: Nippondenso Airtex-ben 1400 HUF, Asian BluePrint-ben 5800 (kedvezményes árak). Úgy, hogy gyáriban az oldalon mindkettő ára 10 ajró, vagyis 4000 körül volna.
Képeik

Akkor van kellemetlenség, ha valamiért nem megy a helyére az új, vagy ha a dekni alatti tömítés száll el, mert olyan nincs is a Szakálnál szerintem az márkaszervizben rendelős... Nekem azt hiszem nincs ilyen, hogy nagyobb fordulaton nem menne, persze lehet, hogy meglepődnék, ha ránéznék, hogy néz ki. Gondolom akkor az első szűrő sem így nézne ki, nem?
Benzint gondolom hagytad a tankban, nem? Mennyi maradt benne?
Koszi a linket, ezt még nem néztem. Az a fura, hogy van, amikor folyamatosan forog, van, amikor a relé kikapcsol két főtengelyfordulat után. Előbbi esetben két mp. után elkezd voillogni a sárga tengeralattjáró, de nincs hibakód.

Kétszer is szerelnem kellett a pumpát, mert nem volt itthon cinem a forrasztáshoz, úh. csak csúszóérintkezőkkel kapcsoltam össze először, mert a pumpa  dugalj más kliképzésű. Nem volt gond a tömítésseel. Fokozatosan kell meghúzni, mint a felninél, hengerfejnél, és nem is kell tökig szorítani, nem fog szivárogni. A leírásokhoz teszek be videókat, meg infókat. Negyedig volt a tank (560 km), nem nyúltam hozzá, ráterítettem a nyílásra egy törölközőt, hogy ne hulljon bele semmi kosz, ennyi.

A szűrődből ítélve szerintem nálad nem lesz gond az előszűrővel sem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11000 Dátum: 2021.08.26 18:32:59 »
Koszi a linket, ezt még nem néztem. Az a fura, hogy van, amikor folyamatosan forog, van, amikor a relé kikapcsol két főtengelyfordulat után. Előbbi esetben két mp. után elkezd voillogni a sárga tengeralattjáró, de nincs hibakód.

Kétszer is szerelnem kellett a pumpát, mert nem volt itthon cinem a forrasztáshoz, úh. csak csúszóérintkezőkkel kapcsoltam össze először, mert a pumpa  dugalj más kliképzésű. Nem volt gond a tömítésseel. Fokozatosan kell meghúzni, mint a felninél, hengerfejnél, és nem is kell tökig szorítani, nem fog szivárogni. A leírásokhoz teszek be videókat, meg infókat. Negyedig volt a tank (560 km), nem nyúltam hozzá, ráterítettem a nyílásra egy törölközőt, hogy ne hulljon bele semmi kosz, ennyi.

A szűrődből ítélve szerintem nálad nem lesz gond az előszűrővel sem.
Köszi a csere leírást a másik topicban  :clap:
Tényleg 5-ös dugókulcs kell hozzá?

Kíváncsi vagyok, mitől nem indul pöccre (de nem szívesen tapasztalnám meg  :no: )...

Amúgy előre is bocsánat, de nem bírom ki: az nem cin, és nem cink, hanem forrasztóón, általában 63-37-es ón-ólom ötvözet, jobb esetben fenyőgyantával töltött. Múltkor volt Pennyben jó áron, vettem is gyorsan :D

Lassan készül a prés, a keret már kb. készen van, az állítható "gerenda" is felfúrva, rácsavarozva 10-es átmenőkkel. Csináltam egy próbát emelővel, nem nyekergett. Holnap a felső támaszra kell egy kis csövet tenni, amibe beleül az emelő teteje, aztán megcsinálni az emelő talpához a csúszóelemet, arra egy tüskét, és fel kell  hajtanom valahonnan két nem túl drága húzórugót. Tüskének egy 20-as anyát gondoltam, bele egy kb. 50 mm hosszú 20-as csavart, mondjuk 8.8-ast. Ezután két szelvény kell a talp oldalára, nehogy felboruljon, és lehet préselni. Nagyjából belemegy a 6m zártszelvény, meg csomó pálca, nem hittem volna elsőre. Csak hétvégére megjön az eső ugye...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11001 Dátum: 2021.08.30 21:04:31 »
Sziasztok!

Első körben megvan a prés, hála Istennek. Most jöhet(ne) a tesztelés.
A nyomótüske 20-as toldóanya lett, benne egy 60 mm-es szárhosszúságú, tövig menetes hatlapfejű 8.8-as csavarral. Adott esetben ezt félig nyugodtan ki merném teketni sajtoláskor.
A húzórugókkal nem sokat bajlódtam, azokat nem lehet csavarral állítani egyelőre. Oldalanként 2 db 100mm-es húzórugó van benne, szódával elmegy.
A 40 x 20 x 2 - es zártszelvényből majdnem belement a teljes 6 m-es szál, 185 mm maradt belőle  ::) Anyagköltség kevéssel 20.000 HUF alatt. Nem olyan kicsi és mégsem dög nehéz  ;)
Van egy kb. 8 centis maradék 6/4-es vastagfalú csövem, azt erőlködés nélkül lehet vele lapítgatni, egyelőre bizakodó vagyok  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11002 Dátum: 2021.08.31 11:10:59 »
Köszi a csere leírást a másik topicban  :clap:
Tényleg 5-ös dugókulcs kell hozzá?

Kíváncsi vagyok, mitől nem indul pöccre (de nem szívesen tapasztalnám meg  :no: )...

Amúgy előre is bocsánat, de nem bírom ki: az nem cin, és nem cink, hanem forrasztóón, általában 63-37-es ón-ólom ötvözet, jobb esetben fenyőgyantával töltött. Múltkor volt Pennyben jó áron, vettem is gyorsan :D

Lassan készül a prés, a keret már kb. készen van, az állítható "gerenda" is felfúrva, rácsavarozva 10-es átmenőkkel. Csináltam egy próbát emelővel, nem nyekergett. Holnap a felső támaszra kell egy kis csövet tenni, amibe beleül az emelő teteje, aztán megcsinálni az emelő talpához a csúszóelemet, arra egy tüskét, és fel kell  hajtanom valahonnan két nem túl drága húzórugót. Tüskének egy 20-as anyát gondoltam, bele egy kb. 50 mm hosszú 20-as csavart, mondjuk 8.8-ast. Ezután két szelvény kell a talp oldalára, nehogy felboruljon, és lehet préselni. Nagyjából belemegy a 6m zártszelvény, meg csomó pálca, nem hittem volna elsőre. Csak hétvégére megjön az eső ugye...
Szia!
Tényleg 5-ös, vagy kisebb, mert elég pici a klipsz. Ennek a felszenvedése tartott a legtovább a szerelésnél!

Én sem kívánom senkinek ezt az élményt!  :no: Múlt héten el is untam a reggeli élesztést, három kísérlet után inkább hagytam pi...henni, és du. mindannyiszor a második alkalomra beugrott. Ezt most meg hová tegyem? 18 fokban nem indul, 23-ban meg igen? Oké, a nap sütötte valamennyire, de akkor is.

Azért valamennyire tovább szűkült a kör: Féktisztítós inhalálásra nem reagál, az üzemanyagsínen meglazítottam a csavart, indítózáskor jött rendesen a nafta, bár nyomásmérőm, nincs, de sztem, benzin vonalon nincs gond. Ha injektor csöpögne be, akkor melegen lenne gond az indulásnál, az viszont kifogástalan.
indítóztam úgy is, hogy adtam egy plusz földelést bikakábellel, hátha kábel szakadás van (testpontok már korábban megpucolva), de ez sem használt. Pedig bíztam benne, mert a hidegindítás kéri a nagyobb áramot, utána kevesebb kell, lehetségesnek tűnt ez is.

Aztán utánanéztem a fórumban is, és láttam, hogy lp-nek korábban volt hasonló tünete, igaz, a végén már rosszul is ment,. és teljesen indíthatatlanná vált. Ott sem volt hibakód, de végül főtengelyjeladó csere lett a vége. Beszéltem szerelővel is, elmondtam az előzményeket, miket cseréltem/vizsgáltam, és ő is azt mondta, hogy már csak a jeladók maradtak. Ahhoz viszont nincs kedvem, hogy akna nélkül feküdjek neki a holtpontjeladónak, úh. jövő héten szerelő, addig gyalog galopp.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11003 Dátum: 2021.08.31 11:12:14 »
Sziasztok!

Első körben megvan a prés, hála Istennek. Most jöhet(ne) a tesztelés.
A nyomótüske 20-as toldóanya lett, benne egy 60 mm-es szárhosszúságú, tövig menetes hatlapfejű 8.8-as csavarral. Adott esetben ezt félig nyugodtan ki merném teketni sajtoláskor.
A húzórugókkal nem sokat bajlódtam, azokat nem lehet csavarral állítani egyelőre. Oldalanként 2 db 100mm-es húzórugó van benne, szódával elmegy.
A 40 x 20 x 2 - es zártszelvényből majdnem belement a teljes 6 m-es szál, 185 mm maradt belőle  ::) Anyagköltség kevéssel 20.000 HUF alatt. Nem olyan kicsi és mégsem dög nehéz  ;)
Van egy kb. 8 centis maradék 6/4-es vastagfalú csövem, azt erőlködés nélkül lehet vele lapítgatni, egyelőre bizakodó vagyok :)
:clap:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11004 Dátum: 2021.09.11 08:31:13 »
...
Aztán utánanéztem a fórumban is, és láttam, hogy lp-nek korábban volt hasonló tünete, igaz, a végén már rosszul is ment,. és teljesen indíthatatlanná vált. Ott sem volt hibakód, de végül főtengelyjeladó csere lett a vége. Beszéltem szerelővel is, elmondtam az előzményeket, miket cseréltem/vizsgáltam, és ő is azt mondta, hogy már csak a jeladók maradtak. Ahhoz viszont nincs kedvem, hogy akna nélkül feküdjek neki a holtpontjeladónak, úh. jövő héten szerelő, addig gyalog galopp.
No, megjavult a kocsi, megint pöcc-röff hidegen is. Valóban a főtengelyjeladó volt a hunyó. A szerelőt én győzködtem, hogy cserélje ki, mert az neki is furcsa volt, hogy nem melegen okozott gondot.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11005 Dátum: 2021.09.11 18:00:47 »
No, megjavult a kocsi, megint pöcc-röff hidegen is. Valóban a főtengelyjeladó volt a hunyó. A szerelőt én győzködtem, hogy cserélje ki, mert az neki is furcsa volt, hogy nem melegen okozott gondot.
Hála Istennek, ez nagyon jó hír  :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11006 Dátum: 2021.09.11 18:48:43 »
Sajnos a mai nap sem volt idő a kerékcsapágyra  :no:
Remélem jövő szombaton lesz. Igyekeztem összekészíteni mindent: műhelyprés, csapágyszett, talpas gömbfej... Jó lenne aznap eső nélkül  :otlet:
Addig is vigasztal, hogy a fekvőrendőrök nem nagyon jelentenek akadályt, újabban pedig egyre több van belőlük.
OFF
Ma pedig megkóstoltuk a Yeti Burgert  :D
ON

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11007 Dátum: 2021.09.12 20:02:07 »
No, megjavult a kocsi, megint pöcc-röff hidegen is. Valóban a főtengelyjeladó volt a hunyó. A szerelőt én győzködtem, hogy cserélje ki, mert az neki is furcsa volt, hogy nem melegen okozott gondot.

Na végre! Örülök neki! 🤓

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11008 Dátum: 2021.09.18 19:08:37 »
Na végre! Örülök neki! 🤓
Köszi! Valójában most fürgébben is indul, mint eddig valaha. Lehet, hogy a szűrők cseréje, de az is lehet, hogy a testpontok(csavarok menete) alapos rozsdátlanítása hozta, de mindegy is.
Mondjuk van mit feledtetnie...de az is igaz, hogy örülhetek annak, hogy nem egyszerre krepált be, csak fokozatosan romlott a jele, végül is, nem hagyott cserben.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #11009 Dátum: 2021.12.03 16:35:11 »
Sziasztok!

Beszéltem a motor rezonanciáról, hogy próbálkozok vele, mitől van és megoldani a baját.
Most úgy néz ki, hogy meglehet az ok.
Már augusztus óta E10-zel megyek (mindig kap üzemanyag konzerválót), ezért is döntöttem legutóbb úgy, hogy a Lukoilnál prémium 100-ast veszek bele (az E5). Már csak azért is, mert nem értek egyet az üzemanyag ilyen módon való hatósági árazásával sem, dehát ez az én bajom. Egyébként valami 505 Ft volt literje, az E10 meg 480, szóval nem volt 1000 HUF  difi a végére.
Figyeltem, mert adtam neki egy kis esélyt, hogy ettől is lehet. No, nem sokkal később már hallatszott, hogy mintha javulna. Most kb. 130 km után egyértelműen jobb. Ezt most megpróbálom jól kijárni belőle (kb. 22 liter E10 maradt benne), és ahogy kinéz, hidegben ezt a prémium 100-at szereti, melegben meg az E10 is elmegy (szódával...).
Most örülök, hála Istennek egyszerűbben megoldódhat, mint gondoltam  :otlet: