Sziasztok!
No, tele vagyok kalanddal
Egy alkatrész nagyon
megszívatott megtréfált.
Gondoltam, megvan minden szükséges cucc, nekiállok ma az injektortömítések cseréjének, és ha már úgyis le kell venni a szívósor tetejét miatta, és úgyis ideje cserélni az első üzemanyagszűrőt, akkor már azt is megejtem.
Elkezdtem lebontani a dolgokat, nézem, egy cső repedt. A fojtószelepház aljára megy két vízcső és közöttük egy 10-es vákuumcső, ami kb. 25 centis és a blokk hátulján megy rá a vákuumrendszer fémcsövére. Mindkét végén repedt volt, szerintem falsot is kapott a motor belőle, javaslom ránézni mindenkinek.
Ekkor már elmúlt fél négy, kocsi szétdobva, gyorsan telefon a legközelebbi autósboltnak. Volt 10-es Gates üzemanyagcsövük, elgyalogoltam érte (métere 1400 HUF), bírja az a vákuumot is
Negyed ötre itthon is voltam.
Üzemanyagszűrő elöl elkerültek az akadályok, gyorsan lecseréltem. Ezután az injektorsor gyorsan lejön, négy injektort felkantároztam, vissza az egész, szívósor fedele vissza, fojtószelepház, vákuumcsövek, üzemanyagcsövek, csatlakozók, légszűrő, ellenőrzés, indítás. Szerintem hat körül lehetett. Motor harmadikra indult, nézem, ömlik a benzin a szűrő bemenetén, vagyis az alján. Bakker!!
Légszűrő le, húzás. Légszűrő vissza, kicsit lehetett, indítás, megint ömlik. Mondom már a légszűrő vastag csöve is megbicsaklik ennyi leszedéstől, máshogy kellene tesztelni. Lehet is: a diag csatlakozónál rövidre kell csukni egy vezetékdarabbal a B+ és az FP kapcsokat (+12V és Fuel Pump), majd ráadni a gyújtást. Megy is a pumpa, benzin még mindig ömlik ki. Próbáltam húzni, de már nem lehetett tovább. Szétszedtem, mondom a régihez képest minden ugyanaz? Persze eleve nem úgy állt, ahogy kellett volna, máshol volt a tetején a biztosítófül és a minták az oldalán, de ez még elment volna. A bemenetnél a menet nem volt teljesen befúrva addig, mint a másiknál. Lehet nem volt 1 mm sem a különbség, de a kúpon látszott, hogy nem teljes kör a cső nyoma, a réginél meg körben felfeküdt. Azt hittem leülök. A régi Ashika volt, ez meg Nipparts. Több Nipparts üzemanyagszűrőt nem veszek
Volt egy elfekvő Ashika, ami kicsit poros volt, azért is vettem egy másikat, de most ráfanyalodtam. Kicsit kiöblítettem féktisztítóval, aztán beraktam. Ennek már szemre mélyebbre ment a menet, reméltem jó is lesz. A szűrőpozíció persze itt is más volt megint, még a régi Ashikához képest is, én nem tudom, ez miért jó nekik, mert a régi Ashika az jól áll. Itt a két pozícionálóból az oldalán csak egy ment a helyére, de a tetején a biztosító lemez sehogy sem állt jól: az üzemanyagcső nem megy most azon át
de legalább nem feszül meg törik nagyon.
Meghúztam mindent, diag csatis próba. Nem folyik hála Istennek! Gyorsan felpakoltam mindent a helyére, indítás. Pöccre indult, sehol nem folyik. Majd az injektorsort kell ellenőrizni üzem közben még. Nipparts szűrő meg ment a kukába
Ez volt nyolckor...
Szóval mindenkinek ajánlom, hogy nézzen rá a fent említett 10-es vákuumcsőre, nem tudom, mióta volt ilyen. Kíváncsi vagyok, lesz-e tőle valami változás...Annyi furcsaság volt, hogy hidegebb időben a szokásostól jobban rázkódott a motor, olyan másfél év óta. Ma reggel is, már 11 foknál előjött. Melegen nagyon kellemesen, lágyan járt most is.
Nem tudom, mi lesz holnap, ha úgy áll, az
a terv, hogy első kerékcsapágy csere a jobb oldalon... ott még a műhelyprés nélküli megoldáson agyalok, ami még elmegy szódával...
Az a terv, hogy a csapágyat beteszem az 5 fokos hűtőbe, a csonkállványt meg felmelegítem ésszel olyan 40 fokra (hőlégfúvóval), aztán óvatosan beleteszem a csapágyat, de ez csak egy ötlet... Lehet kell csinálni egy behúzót is... de zsír van a csapágyban, azzal elvileg nem kell bajlódni. De lehet előtte fagyasztóba is teszem egy negyed órára