Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2631814 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10965 Dátum: 2021.07.16 17:53:18 »
Sziasztok,
tegnap elvittem a szervizbe a kocsit, hogy vizsgáztassák le. Az új vízhűtővel ismét kiválóan megy, szóval nem számítottam semmi különösre. A szervizből telefonáltak, hogy baj van, a bal hátsó kerék leszakadt, amikor felemelték. Kiderült, hogy a lengéscsillapító felső tányérja teljesen korrodált volt, és a doblemez legfelső része is eléggé. Kapott új tányért, összeszerelték, de majd kell még vele foglalkozni. A Japker-ben nem volt bontott bal liftback doblemez-donor, csak jobb oldali. Sedan-ból meg egy csomó persze.
Furcsa, hogy csak ott volt korrózió, ahol a lengéscsillapító feltámaszkodott. Állítólag típushiba..? Kértem, hogy nézzék meg a másik oldalt, de szétszerelés nélkül nem látszik semmi. Öregszünk...

üdv: villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10966 Dátum: 2021.08.04 19:57:24 »
Sziasztok,
tegnap elvittem a szervizbe a kocsit, hogy vizsgáztassák le. Az új vízhűtővel ismét kiválóan megy, szóval nem számítottam semmi különösre. A szervizből telefonáltak, hogy baj van, a bal hátsó kerék leszakadt, amikor felemelték. Kiderült, hogy a lengéscsillapító felső tányérja teljesen korrodált volt, és a doblemez legfelső része is eléggé. Kapott új tányért, összeszerelték, de majd kell még vele foglalkozni. A Japker-ben nem volt bontott bal liftback doblemez-donor, csak jobb oldali. Sedan-ból meg egy csomó persze.
Furcsa, hogy csak ott volt korrózió, ahol a lengéscsillapító feltámaszkodott. Állítólag típushiba..? Kértem, hogy nézzék meg a másik oldalt, de szétszerelés nélkül nem látszik semmi. Öregszünk...

üdv: villanó
Szia! Na igen, a kor... sajnos én is hallottam már erről a problémáról, és valamiért a liftback az érintett. Valóban nem látszik megbontás nélkül belőle semmi  :no:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10967 Dátum: 2021.08.04 20:35:07 »
Sziasztok!

Abszolút nem típushiba, de jobb híján ide írom: ha valaki találkozott már a jelenséggel és tudj a hiba okát, ne tartsa magában. A probléma a reggeli hidegindítás:
www.youtube.com/watch?app=desktop&v=_h13Gw7txNg

Nem az enyémről készült videó, de dettó ilyen, vagy rosszabb: két főtengely fordulat után hallatszik indítási próba, aztán kattanás és kezdi elölről. Hol második, hol csak negyedik próbálkozás után ugrik be. Ha rögtön leállítom, ugyanúgy szenved, egy perc járatás után azonban már simán indul, tk. addig, amíg nem hűlt le a rendszer semmi gond vele. Járása, gázreakciója hibátlan.

Mivel nem állandó hiba, az aksit, (?) indítómotort, főtengely-,vez,műtengely, fojtószelep jeladókat kizárnám. (Generátor rendesen tölt, saruk feszesek, földelések tiszta kontaktúak, a hiba nincs összefüggésben azzal, hogy mennyit mentem vele előzőleg.)

Gyertyák újak, kompressziónak kell lennie, benzinnyomás van (benzinszűrőt cseréltem, 90e km után ráfért - lehet, hogy szétvágom, hogy megnézzem belülről, mert nagyon koszos lé folyt ki belőle  :wacko: - jut eszembe: NEM ajánlom az Alco gyártmányt: vacak öntvény, az alsó menete rögtön elnyíródott.  :censored:

Gondoltam arra, hogy nem tartja meg a benzinnyomást: a nyomásszabályozót cseréltem, MAP szenzort szintén. Alapjárati szelep, fojtószelep természetesen pucolva, csatlakozókkal együtt, fals levegő nincs.

 Mivel hideg motornál jön elő a hiba, ezért gondoltam a motorhőfok jeladó hibájára is: kicseréltem a vízhőfok jeladót, és azt egyébként szintén jól tettem: kb 2000-és 600 Ohm között szabályzott csak, a kiszerelt gyertyák fehéres lerakódása szegénykeverékes égésre utalt. (Tavasz óta nem tudtam 7 liter alá vinni a fogyasztást, bármilyen üzemmódban is használtam.) Emellett olyan hibát produkált, hogy kuplungoláskor kb. 1000-rel megemelte a  fordulatot, olajcsere után ebből annyi maradt, hogy megtartotta a fordulatot, nem esett vissza. Ennek a jeladónak a hibája is lehet a hidegindítási zavar, de azt nem oldotta meg.

Szóval eddig nem jutottam közelebb. Aksi feszültsége rendben, de az indítóáram kapacitását nem tudom. De létezik, hogy egy perc alatt annyit tud tölteni a generátor, hogy regenerálja azt ??? Ha valakinek van ötlete:  :helpsmilie:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10968 Dátum: 2021.08.04 21:04:30 »
Szia Zoli!

Hibakód van?
Azért nem zárnám ki az önindítót  :hmmmm:

A fi.pdf 14. old. alján, ha a tiéden van, akkor érdemes ránézni az "CHECK AUXILIARY AIR VALVE"-re szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.04 21:13:14 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10969 Dátum: 2021.08.04 21:12:56 »
Szia Dani!

Semmi hibakód, amikor nem ugrik be, akkor is néztem, nulla.
Az lehetséges, hogy csak hidegen nem ugrik be a bendix? Megjegyzem, nem lepődnék meg, ha indítómotor lenne végül: még soha nem volt cserélve, felújítva...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10970 Dátum: 2021.08.04 21:14:35 »
Szia Dani!

Semmi hibakód, amikor nem ugrik be, akkor is néztem, nulla.
Az lehetséges, hogy csak hidegen nem ugrik be a bendix? Megjegyzem, nem lepődnék meg, ha indítómotor lenne végül: még soha nem volt cserélve, felújítva...
Hidegen jobban összetapad, ha kiszáradt a kenőanyag például... télen nem volt baja?
De a leírás alapján nem értem pontosan még mindig, hogy mi a hibajelenség... :no:
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.04 21:16:12 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10971 Dátum: 2021.08.04 21:19:35 »
"rosszul indul a motor. Csak harmadszorra, negyedszerre ugrik be a gyújtás."
Magyarán köszörültetni kell a motort, hogy induljon.
Télen nem volt baja, pontosabban más volt, Neked meg is írtam: simán indult, de az alapjárat nem érte el az 1400-as fordulatot, három hengerezett: akkor meglett a hiba oka: kitakarítottam a MAP szenzort, és rögtön rendbejött, ez most más.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10972 Dátum: 2021.08.04 21:25:44 »
Ahm, tehát rendesen forgat, csak nem kapja el.
Szerintem jó megnézni ezt a hibakeresés részt, amit küldtem, ott van kb. minden, amitől lehet, amiket írtál is, ez a vízhőfok jeladó  is...
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.04 21:33:02 írta vd1234 »

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10973 Dátum: 2021.08.08 17:56:24 »
Sziasztok!

Abszolút nem típushiba, de jobb híján ide írom: ha valaki találkozott már a jelenséggel és tudj a hiba okát, ne tartsa magában. A probléma a reggeli hidegindítás:
www.youtube.com/watch?app=desktop&v=_h13Gw7txNg

Nem az enyémről készült videó, de dettó ilyen, vagy rosszabb: két főtengely fordulat után hallatszik indítási próba, aztán kattanás és kezdi elölről.

Szia, nekem akkor volt hasonló, miután az antikarbon cuccot beletettem... aztán miután beindult, elmúlt, többé nem csinálja.... Nem hiszem, hogy hasonló a probláma... de a tünet szinte ugyanez volt.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10974 Dátum: 2021.08.09 01:15:15 »
Nem ilyen a jelenlség: két főtengely fordulat, aztán katt, és kezdi elölről még egyszer-háromszor. Emiatt gondolom, hogy valamelyik relé szivat. Aksi próbálva, ill. azok az alkatrészek, amelyek hidegen más ellenállás értékekkel dolgoznak, kimérve: főtengely jeladó, vez.tengely jeladó, trafó oké. Most reméljük, hogy külföldről viszahoz, majd itthon csekkolom a reléket is, addig inkább nem bolygatom...

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10975 Dátum: 2021.08.09 15:46:36 »
Nem ilyen a jelenlség: két főtengely fordulat, aztán katt, és kezdi elölről még egyszer-háromszor. Emiatt gondolom, hogy valamelyik relé szivat. Aksi próbálva, ill. azok az alkatrészek, amelyek hidegen más ellenállás értékekkel dolgoznak, kimérve: főtengely jeladó, vez.tengely jeladó, trafó oké. Most reméljük, hogy külföldről viszahoz, majd itthon csekkolom a reléket is, addig inkább nem bolygatom...

Hűha! Drukkolok.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10976 Dátum: 2021.08.09 17:02:23 »
Nem ilyen a jelenlség: két főtengely fordulat, aztán katt, és kezdi elölről még egyszer-háromszor. Emiatt gondolom, hogy valamelyik relé szivat. Aksi próbálva, ill. azok az alkatrészek, amelyek hidegen más ellenállás értékekkel dolgoznak, kimérve: főtengely jeladó, vez.tengely jeladó, trafó oké. Most reméljük, hogy külföldről viszahoz, majd itthon csekkolom a reléket is, addig inkább nem bolygatom...
Nem tudom, hogy miért hittem, hogy megoldottad  :no:
Első körben én is relére tippelnék, aztán jeladó. Japánnál tudtommal van ilyen, hogy sokat kell indítózni, ha az elosztóban levő jeladóknál van gond. Angolnál persze nem ott van ugye. Csatlakozóiknál is lehet kontakthiba akár  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10977 Dátum: 2021.08.18 11:40:58 »
No, sikeresen megjártuk az utat, köszönöm a drukkolást!   ::)  :flowers:
Szükség is volt rá, mert a végén már több percig tartott reggelente, mire életre kelt...  :wacko: (ma reggel viszont alig fordult néhányat, és beindult, de ez nem jelent semmit).

A tünetek folyamatosan rosszabbodtak, a köszörülés is változó volt: volt, amikor kattant a relé, máskor nem, ami konstans volt, az az égéskimaradás alapjáraton, aminek elmúlását gázfröccsökkel lehetett rövidíteni. Ugyanakkor a járása stabil, fogyasztás nem kimagasló, de nem is rossz (végig klímázva 7,2 L) - ezek szerintem nem jeladó bibire utalnak, inkább az üzemanyagellátás hibájára. Belegondolva, hogy szinte kávé csöpögött le a benzinszűrőből, mit várhatok a tankban lévő előszűrőtől? Egy küszködő üzemanyagrendszer megmagyarázhatná a szegény keveréket, amiit a gyertyaképek mutattak. Lehet, hogy a nyomástartó szelep enged ki idővel, ezért van a reggeli (hosszabb állás utáni) nehezebb indulás. De végső soron mindegy is: kevéssel félmillió km után már ildomos nyugdíjazni a szivattyút...

Utánaolvastam, és találtam róla egy jó  cikket, ez talán fedi az esetemet:

"A szivattyúk azonban érzékenyek a tápfeszültség esésére, annak 2 Volttal történő csökkentése esetén a szállított mennyiség - esetünkben - leesik 0,73 liter/perc értékre. Az önindító működtetésekor hasonló, vagy alacsonyabb feszültséget mérhetünk a szivattyú két csatlakozója között, még ilyenkor is bőven elegendő a "pumpa" szállítási teljesítménye. Ez azonban idővel leromlik, bekövetkezhet az az állapot, amikor a motor erősen terhelt állapotában a tápnyomás összeomlik. "

Magyarázat a reléhangra, és hogy miért nem kell (szabad) folyamatosan indítózni:
"Álló motornál, a gyújtáskulcs elfordítása után rövid időre (1-2 mp) az ECU általában működteti a szivattyút, de ha a motor nem indult be, megállítja azt. "

Mindenesetre most olyan szivattyút rendeltem, ami a normál 90 L/H helyett 120 L/H teljesítményű. Ez talán jelent valami nagyobb stabilitást, Persze az eltömődött előszűrőn nem segít. Kíváncsi vagyok az állapotára, bár vannak sejtéseim.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10978 Dátum: 2021.08.18 11:59:05 »
Szia Zoli!

Logikus, amit írsz.
Viszont azért furcsa kissé, mert sokat mentél több etanollal, az meg kipucol ezt-azt, amit az első fog meg, és a hátsó szűrőt emiatt nem gondolnám olyan vészesnek.
Nekem az első sosem volt koszos igazán, bár a napokban cserélni tervezem. Kétszer cseréltem eddig.

A negyedik injektornál a szívósor felőli részen van egy kis folt, amolyan ködölés. Itt mindent cseréltem a gyűrűzéskor 9 éve, gyáriakra, akkor volt 12.
 Megvannak az új tömítőgyűrűk (3500 a 8 db alsó-felső utángyártottban és 6500 a 4 db középső gyáriban), és a Nipparts első szűrő.

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10979 Dátum: 2021.08.18 17:18:47 »
No, sikeresen megjártuk az utat, köszönöm a drukkolást!   ::)  :flowers:
Szükség is volt rá, mert a végén már több percig tartott reggelente, mire életre kelt...  :wacko: (ma reggel viszont alig fordult néhányat, és beindult, de ez nem jelent semmit).
...
Utánaolvastam, és találtam róla egy jó  cikket[/ur


Na hurrá, hal'Istennek!
És köszi az infókat!