Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2632227 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10920 Dátum: 2020.03.27 06:27:32 »
Üdv mindenkinek!Van egy 93 gyári carinám ami elkezdte enni az olajat jobban!Ez azt jelenti hogy,1000km 1 litert is kajál ha jobban tolom neki a pályán úgy 130-140-el.co mérésnél fordulaton sem akart jó lenni a mérés és ott mondták,hogy nézessem meg.Mostanában már inkább a lányom használja a vasat de szeretné ő is ha renbe lenne!Mit javasoltok?hogy készüljek,gyűrűzés,szelepszárszimmering?vagy valami komolyabb,A hangja egyébként mint a doxa!!Vagy esetleg tud valaki baranya megyébe valakit aki megbízható és nem húz le?Nagyon köszönöm előre is!

Szia!
Majdnem biztos, hogy gyűrűzés, de inkább biztos :(
Ha végignézed a Carina topicban, mit szenvedtem vele én is, ott talán van pár hasznos infó (2010 december-2012 július).
Volt ott motorolaj-próbálgatás, motoröblítés, csak szelepszárszimmering-csere, aztán a gyűrűzés (és akkor plusz szelepszárszimmering-csere), ami megoldotta a gondot hála Istennek, azóta is (lassan 8 év és 56 ezer km óta) oké.
Beleköt a koksz a gyűrűhornyokba, a felső kompressziógyűrűk kilágyulnak, az olajvisszavezető furatok elzáródnak, csak mechanikailag lehet kipucolni, tehát nem is kell kísérletezgetni, hacsak nem kifolyik az olaj a motorból, de az nem valószínű.
Én így készülnék, nem pazarolnám a pénzt és az időt felesleges körökre, ahogy tettem az enyémnél. Gyűrűcsere, és ha már lent van a hengerfej, akkor hengerfejpucolás, szelepek becsiszolása, szelephézag-állítás, vízpumpa csere (ha kb. 5 éven belül nem volt), vezérléscsere.
Ha jól megcsinálják, akkor kb. 100.000 km-ig rá sem kell nézni, csak a kötelezők. Akkor is csak a vezérléscsere meg a szelephézag ellenőrzés miatt.
Nekem anno olyan 80 ezer környékén volt az anyagár. Nem tudom, mennyiért csinálják, mert hála Istennek sikerült otthon megcsinálni.
Ha meg akarod tartani a kocsit, akkor megéri, de szerintem az autó értékével összehasonlítható összeg lehet a vége, ha szervizben csinálják garanciával - mást nem is javaslok, sufniban számla nélkül elég nagy a kockázat.
Pécsen a Gázautóhoz szoktam járni, ha valami olyan dolog van, ami itthon nem megy, velem eddig nagyon korrektek voltak. Legutóbb 8ezer körül volt az óradíjuk.
Szerintem megéri ragaszkodni hozzá (Carina), én például idénre szervezem a lakatos munkát rajta, az sem kis összegnek néz ki, de osztottunk-szoroztunk, és így döntöttünk :)
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.27 06:30:01 írta vd1234 »

csapszeg1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10921 Dátum: 2020.03.27 22:54:16 »
Üdv!Nagyon köszi a választ!Volt egy sejtésem hogy ez lessz a vége.Az autó állapotát tekintve nem gondolkodom nagyon a javításon mert egy igazi kincs.222e.km tuti!Pécsen vásárolt újonann én vagyok a 3.gazdi és az első 2 is itt volt a környéken.Vasárnapi autnak használtam Én is  meg az előző gazdik is.Szóval biztos javítás lessz belőle!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10922 Dátum: 2020.03.28 07:57:21 »
Szia!
Az a helyzet, hogy teljesen biztosan ezt csak akkor látni, ha szétborítod a motort.
A 93-as sorozat nem volt gyári gyűrűhibás a tudtommal, ezért javaslom, hogy próbáld ki ezt:
Ha gyűrűhibás, akkor a felmelegedett motort állóhelyzetben 4-5000-es fordulattal járatva jelentős kékes füstöt nyom ki a kipufogón.

De ha szelepszárszimmering hibás, akkor az előbbit nem produkálja, hanem akkor a meleg motort alapjáraton járatod pár percet, aztán valaki odalép neki, és akkor nyom egy nagy füstöt; legjobb szerpentinen lefelé menni motorfékkel hosszabban, aztán odalépni, ha valaki tud mögötted jönni, ő jobban látja, nyom-e egy nagy füstpamacsot.
Nekem nagyon kormos volt a kipufogóvég, autópályázás után a kocsi hátulja tele volt korompelyhekkel. A gyertyákat kiszedve meg a harmadik henger tetején állt az olajtócsa.

Sokan persze szelepszárszimmeringet is úgy cserélnek, hogy leveszik a hengerfejet, akkor meg már érdemes ránézni a gyűrűkre is, mert azok miatt biztosan le kell venni a hengerfejet. Gyűrűzéshez csak jó méretű és minőségű gyűrűszett kell, a dugattyúk általában maradnak, csak ki kell pucolni őket rendesen. Ha mégis kell, akkor  Pogány felé van egy bontós, aki Toyotákat bont, ha nem ismered, meg tudom adni a számát.

Akárhova viszed, próbálj meggyőződni, hogy van tapasztalatuk japán benzinmotorok terén: akit én kérdeztem anno, nem foglalkozott volna a vezérműtengelyek kiszedésekor a lazítási sorrenddel, sok cég rutinból viszi a hengerfejet gépműhelybe síkoltatni (enyémet sem kellett, gyári javításiban minden benne van, hogyan kell megvizsgálni/megmérni/lazítani/húzni/stb.), esetleg elugrasztják a vezérműtengelyek fogaskerék-áttételének az előfeszítését, csattog majd a motorod és így tovább.

A discodan.org-on van 4A-FE jó leírás (motorhoz pl. ez), igaz, Celica, de elég korrekt. A másik a Haynes könyv, ebből jó nézni a hajtókarok és a hengerfej lehúzásának a tárgyalását. Ha kell, meg tudjuk oldani, hogy megkapd.

Ha tudok segíteni, viszonylag normális kedvezményem van a Szakálmetálnál alkatrészekre, ha szükséged volna rá.

Az embernek össze kell szedni az infókat meg a dolgokat hozzá, és aztán nekilátni  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.28 08:00:23 írta vd1234 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10923 Dátum: 2020.03.28 12:19:54 »
Üdv!Nagyon köszi a választ!Volt egy sejtésem hogy ez lessz a vége.Az autó állapotát tekintve nem gondolkodom nagyon a javításon mert egy igazi kincs.222e.km tuti!Pécsen vásárolt újonann én vagyok a 3.gazdi és az első 2 is itt volt a környéken.Vasárnapi autnak használtam Én is  meg az előző gazdik is.Szóval biztos javítás lessz belőle!


Szia
Csatlakozom vd1234 - hez
2 éve én is megeszközöltem a gyűrűcserét,ugyanis kb ennyi olajat fogyasztott mint a tiéd
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10924 Dátum: 2020.03.28 12:23:11 »
Azóta minden ok
10000 km 1,5 L olaj :clap:
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10925 Dátum: 2020.03.28 12:50:37 »
Szia Zsolt!

Örülök, hogy jó a kocsi!
De ezt nem értem pontosan: elfogy tízezren 1,5 liter olaj?
Mondjuk az ezren 1,5 deci  :hmmmm:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10926 Dátum: 2020.03.28 17:10:52 »
Szia Dani
Igen valszeg 1,5 dl ezren, de a generál előtt ezren 1 l volt
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10927 Dátum: 2020.03.28 17:14:47 »
Ezt abból gondolom, hogy 492 km el a csere periódus előtt állok és egy picivel a fél szint alatt áll az olaj
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10928 Dátum: 2020.03.28 20:48:48 »
Szia Zsolt!

Szerintem ha ennyi is, bőven jó, túl gyakran nem kell rátöltened :)

Valamennyire nálam is csökken a szint, de gyakorlatilag a féléves csereintervallum során nem kell rátöltenem (<4000 km), míg gyűrűzés előtt 4000 km alatt simán 5 liter olaj ment volna el.
A Mol Essence 5w40 a vége felé elfáradt és elkezdett fogyni, a mostani Total Quartz 5w40 egyelőre nem mutat ilyet.

Ha azt nézem, hogy Már 56000 km fölött mentünk gyűrűzés óta, akkor az simán 60 liter plusz olajfogyasztás lett volna nálam, mert olajcsere ugye akkor is kell. Ez 70-80 ezer forint plusz kiadás, tehát kis jóindulattal megvan az anyagár mostanra. De még fontosabb a nyugalom!

Szóval: aki teheti, gyűrűzze meg  :clap:

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10930 Dátum: 2020.06.14 16:56:19 »
Sziasztok!

Csinált valaki 4 ajtós szedán csomagtartó teleszkóp beépítést?
Elég egyszerűnek tűnik, csak nem tudom milyen hosszú és erősségű hidraulikát lehetne belerakni... Esetleg valami Volvo S70 320-340N kinyomóerejű 495mm-es gázrugó jó lehetne bele?
Valószínű az eredeti kinyomókar helyére csavaroznám, a csomagtér ajtó karon pedig gyárilag van fúrt lyuk, ami jó lehet.  A rögzítési pont távolságát még ki kell mérnem, de hátha valaki már csinált ilyet és meg tudná osztani a tapasztalatait. Úgy nézem túl sok helyet ez a megoldás sem venne el a hasznos térből, de talán tartósabb lenne.

Már régen elkopott az eredeti mechanika, küllővel pótoltam eddig az elkopott anyagot, de a hétvégén az egyik oldal teljesen szétesett, eddig bírta a fém-fém kapcsolat.

Itt valaki egy Accordba rakott hasonlót, ahogy nézem itt az eredeti rugós mechanika működik és a hidraulika csak kiegészítés:
https://www.aliexpress.com/item/32969551745.html?tt=sns_none&aff_platform=default&sk=cpge8KVE&aff_trace_key=c3f02ff2ebf6429e806507ea9fe57069-1592146635135-00721-cpge8KVE&terminal_id=8cafcd117d764a399db30d78c5869e4f&aff_request_id=c3f02ff2ebf6429e806507ea9fe57069-1592146635135-00721-cpge8KVE
https://www.youtube.com/watch?v=6errqJbNaeo

Érdekes még az újabb Camryben is ugyanez a mechanika van:
https://www.youtube.com/watch?v=ySOq_6Y7ciE
« Utoljára szerkesztve: 2020.06.14 17:06:33 írta kisbal »
Balázs

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10931 Dátum: 2020.09.30 19:44:30 »
Sziasztok
Első telóim kopognak cserét újra avagy felújítást javasolnátok  :?:

Today Tomorrow Toyota

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10932 Dátum: 2020.09.30 21:34:32 »
Sziasztok
Első telóim kopognak cserét újra avagy felújítást javasolnátok  :?:
Hali!
Anno felújíttattam az eredetiket Dunakeszin (nagyon profik, pár óra alatt megvolt, meg lehetett várni - de ez csak akkor működik, ha a gátlók szára nem sérült), így kb. 100000km-t bírtak még. Tavaly cseréltem le Kayabákra. De minél előbb lépj, mert különben megy velük a kerékcsapágy is...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10933 Dátum: 2020.10.02 22:20:39 »
Hali!
Anno felújíttattam az eredetiket Dunakeszin (nagyon profik, pár óra alatt megvolt, meg lehetett várni - de ez csak akkor működik, ha a gátlók szára nem sérült), így kb. 100000km-t bírtak még. Tavaly cseréltem le Kayabákra. De minél előbb lépj, mert különben megy velük a kerékcsapágy is...

Szia!
Szinte ugyanez a történetem nekem is csak én a versenyzők által ismert Katona Gábornál (Dömsöd) újíttattam fel mind a négyet. Végül előbb a két elsőt cseréltem Kayaba-ra, majd picit később a két hátsót is.
Üdv.

ui.: Be van szerelve az új benzincsőbeöntő! Végre nincs benzinszag bal hátul a kocsi mellett. X év után ismét merek teletankolni. Drága volt de most már azt mondom megérte, Köszi a tippet mégegyszer!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10934 Dátum: 2020.10.03 04:00:37 »
Sziasztok!
Örülök, hogy sikerült megoldanod Balázs!
Tegnapelőtt volt műszakin a kocsi. Hála Istennek egyből át is ment :)
Meglepett kissé, hogy a 2012-ben beépített első Kayaba 60% felett volt, míg a 2018-ban beépített Japanparts csak 50% felett.
Nem tudom mi lesz belőle, de remélem nem lesznek 1-2 év alatt tropák az utóbbiak (és az előbbiek sem...).
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.03 04:04:08 írta vd1234 »