Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2631841 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Zolipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10860 Dátum: 2019.02.24 15:01:32 »


A TTG messze van!? Eriggyé' oda , majd ők megoldják a nyűgödet. Ennyi.
A hibakódot ki lehet villogtatni,tudod azért kár szervizbe menni!

Zolipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10861 Dátum: 2019.02.24 15:07:59 »
az a rugó szerintem is gyenge de fogalmam sincs, mit lehet vele csinálni.

ennyit tudok ehhez hozzászólni :-)
Ezt viszont kár volt,a semmit!

Zolipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10862 Dátum: 2019.02.24 16:51:30 »
Köszi! Én is találtam típust amiben használták. Pl. Avensis 1997-2000. Már meg van a száma.
A másik probléma, hogy nem tudom kiütni a stiftet, ami tengelyt tartja. (kép) Első körben megforrasztanám, hátha csak el van szakadva a vezeték. De gyanakszom, hogy nincs szakadás, hanem letestelt és valahol hazavágott valamit. Lehet még valami elektromos kütyü, ami gyanús? Tudja valaki, hogy lehet letesztelni a jeladót? Van itt egy videó "orosz barátainktól" https://www.youtube.com/watch?v=sLaqztwsMEE, de ebből nem sokat látok. Meg ahogy kinéz az a motortér, hát...

Zolipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10863 Dátum: 2019.02.24 17:29:12 »
Sziasztok!
csak bólogatni tudok FLIntre  :yes:
Ugyanez a beázás, ugyanott, mint wudu írta nálam is van: eső után/mosáskor az ajtókeret kédergumiján áll a víz, onnan szivárog a lábtérbe. Az is kiderült, hogy az ajtó kédere nem fekszik fel már az C oszlopra. Fent jó, hátul már nem. Most filózom a megoldáson, ha valakinek eszébe jut valami, ne rejtegesse!  :hmmmm:

Leveszed a kédergumit az ajtókeretről kalapáccsal finoman megűtögeted kifele kb.fél centit max.majd visszateszed a kédergumit és ellenőrzés,ajtø, becsuk víz öntés,ha sokat ütöttél nehezen zárôdik az ajtó!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10864 Dátum: 2019.03.14 21:42:14 »
Sziasztok! 93as 1.6 carinám van. Ami hidegen rángat.cseréltem már gyujtástrafot és gyertyákat de nem javult. Mit kéne még megpróbálnom?esetleg gyujtáskábel szettet? Leginkább akkor csinálja ha elveszem a gázrol a lábam vagy alacsony fordulaton felkapcsolok. Előre is köszönöm a segítséget.

Szia!

Remélem ránézel még erre  fórumra.
Megértem a véleményedet, mindennel butaság rögtön pl. a TTG-hoz rohangálni. Hála Istennek nekem még semmivel sem kellett hozzájuk rohannom. Jó leírások vannak a típushoz, azok alapján kis gyakorlati érzékkel kb. mindent meg lehet csinálni rajta, mint például most ez az eset is. Gondolkodni meg ingyen van ;) Akinek pedig sok pénze és/vagy ideje van, rohangálhat szervizekbe. Nyilván van néhány dolog, amihez olyan felszerelés kell, és nincs otthon, akkor én is leviszem, de ez szerintem nem az az eset. Legutóbb én is elvittem futóműállításra, a kormányt rendesen megkarcolászta a szerelő a fixáló szerszámmal, hát nem esett jól  :nono:

Elsőre a gyújtáselosztó fedelet és a rotor nézném meg. Ha a fedélben a rotornál porladtak a pólusok (csavarhúzóval megnyomod és leesik egy jó része), elkopott a szénkefe, sok benne a fémpor, illetve ha a rotor kopott, porlad a vége, akkor ezt a kettőt kicserélve meg tud szűnni a gond.
Ellenőrizni lehet az üzemanyagnyomást is, de az elsővel kezdeném. A kontaktusokat a motortérben érdemes széthúzni és kontakt tisztítóval megfújva megjáratni őket. Sokan átkozzák a WD40-et, hogy széteszi a tömítéseket. Én még 2010-ben pont azzal fújtam meg az érintkezőket, de hála Istennek azóta is köszönik, jól vannak  :yes:

Itt egy jó leírás: http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf
Ha kell, megvan az összes, ha mondasz e-mail címet, át tudom küldeni.

Ha tudok segíteni, írj akár pü-t!
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.14 21:44:00 írta vd1234 »

István80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10865 Dátum: 2019.03.29 12:36:58 »
Sziasztok. Fel even belul mar ketszer kellett kuplungot cserelni a carina e '95 1.6 automon. Mind a ketszer kiszakadt a kozepe a kuplungtarcsanak. Az utangyartott alkatreszek silany minosegenek tudhato be vagy mashonnan is eredhet a baj? Pl lendkerek. Koszonom annak aki tud segiteni. Jelenleg all az auto.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10866 Dátum: 2019.03.29 18:48:56 »
Sziasztok. Fel even belul mar ketszer kellett kuplungot cserelni a carina e '95 1.6 automon. Mind a ketszer kiszakadt a kozepe a kuplungtarcsanak. Az utangyartott alkatreszek silany minosegenek tudhato be vagy mashonnan is eredhet a baj? Pl lendkerek. Koszonom annak aki tud segiteni. Jelenleg all az auto.

Szia!
Ilyet még nem hallottam errefelé.
Milyen gyártmányok voltak ezek?
Anno Marutin cseréltettem kuplungszettet, legolcsóbb ment bele, de nem probléma vele hála Istennek.
Komplett szettet cseréltek?
Belegondolva: az erőátvitelnél a közepe kapja a legnagyobb terhelést. Szakszerűen összerakva néhány ponton zsírozni kell.
Nem ment nehezen a működtetés, nem volt szokatlan ellenállás/hang/rezgés vagy bármi az összerakás után?
Nyelestengely megszorulásnál lehetne ilyen vagy valami brutális motorféknél, de akkor törne jó eséllyel a váltóban is valami szerintem. Váltó nem zajos, olajcsere volt mostanában benne?
Bocs, de tényleg durva dolog ez. Esetleg eleve szakszerűtlenül rakták össze és feszül valahogy... :hmmmm:

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10867 Dátum: 2019.03.30 14:50:44 »
 Nem tudja valaki hogy  miként lehet lehúzni a féltengelycsuklót?  Szerelő mondta hogy  rejtett gyűrűs, lehúzni nem  lehet,  Le kell vágni.  Én ezt nem szeretném.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10868 Dátum: 2019.03.30 17:27:45 »
Nem tudja valaki hogy  miként lehet lehúzni a féltengelycsuklót?  Szerelő mondta hogy  rejtett gyűrűs, lehúzni nem  lehet,  Le kell vágni.  Én ezt nem szeretném.

Szia!

Most cseréltem pár hete.
Vettem lehúzót is.
Egy rugós gyűrű fogja a belső csillagot. Belül. Videót láttam, ahol lejött simán, esetleg kalapáccsal ütögetve, de inkább lehúzóval.
Nekem  a Marutinál sem itt nem jött le úgy,aés ezen se,a belső rugós gyűrű feltolta maga előtt a tengelyn a bordákat inkább.
Én úgy kellett lehámozzam egy 230-as és egy 125-ös sarokcsiszolóval. Mivel a váltóból nem húztam ki, ezért nem volt könnyű menet.
De most csendes hála Istennek, így megérte.
Arra figyelj, hogy úgy álljon, mint amit levettél, hogy szinkronban legyen a belsővel.
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.30 17:31:20 írta vd1234 »

karika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10869 Dátum: 2019.04.18 11:20:30 »
 Kedves Klubbtársak,
1997-es Carina (T19U) 1,8 /106LE/-ös kocsim kormánya a jobb és bal oldali végállást megelözöen az ütközéssi  szakaszig  >feltünöen nagy hangon morajlik. Mi lehet a probléma ? Vagy ez tényleg tipushiba és nem szabad ütközésig tekerni?  ( más tartományban rendes)--  karika--

Nos: 200K fölött a motortartó gumibak elveszi rugalmasságát, ezt a hirtelen motor-terhelésváltásoknál lehet érezni-hallani egy koppanás kiséretében.

Az 1996-os évjárat bizonyos szériájánál a kormányszervó hibás volt, de ezt minden esetben kicserélték gariban, így az én volt Carina E-mben is ( 1996.12.). A cserét követően csak végállásban tartva volt "zajos" a kicsike, de ez nem hibajelenség, csak a többi márkához képest hangosabb.

Hirtelen ennyi. Nagyon eltalált autó a Carina....


Ne más idézetébe írd bele a hozzászólásodat!  Javítottam.
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.18 15:14:25 írta Nagycitrom »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10870 Dátum: 2019.04.18 15:20:21 »
Kedves Klubbtársak,
1997-es Carina (T19U) 1,8 /106LE/-ös kocsim kormánya a jobb és bal oldali végállást megelözöen az ütközéssi  szakaszig  >feltünöen nagy hangon morajlik. Mi lehet a probléma ? Vagy ez tényleg tipushiba és nem szabad ütközésig tekerni?  ( más tartományban rendes)--  karika--

Üdv!
Engem is zavart anno. A morgásnak több oka lehet.
Lecseréltem anno a szervóolajat Xado-ra, plussz beletettem ilyet is, azóta zajtalan, kb. 80000 km futás alatt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10871 Dátum: 2019.04.23 11:26:31 »
Üdv!

Nekem a kormányszervó végállásban visított néha, de ez elmúlt a szíjak helyes megfeszítése után.

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10872 Dátum: 2019.06.01 21:26:37 »
Üdv. Úgy néz ki hogy meghalt a lambdaszonda.
Sajnos  szegénykeverékes. Találtam is hozzá igen drágán ,majd 50ezer Ft. Nem létezik olcsóbban? Vagy keresek bele használatban?

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10873 Dátum: 2019.06.05 16:42:17 »
Sziasztok . Nincs  baja a lambdaszondának kimérték. Eltünt az Economy felirat! Valaki találkozott már ijesmivel?

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10874 Dátum: 2019.06.05 17:07:36 »
Kiéghetett az izzó.