Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2632311 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10785 Dátum: 2018.06.16 13:55:29 »
Köszönöm,minden ötletet szivesen veszek.Küzdök vele,átmazsolázom a vezetékeket,csatlakozásokat.Arra is gyanítottam hogy valami megrágott vezetéket esetleg mert csupa sár volt a motortérben a gyujtás elosztó és a biztidoboz környéke.Mintha valami összemászkálta volna,de egyelőre nem leltem szemmel hibát.A jeladót kiszedtem nagy keservesen,nehezen adja meg magát egy 21 éve összerakott japán alkatrész.Azon semmi javítani vagy takarítanivaló nincs.Most megpróbálom hogy lehúzott csatlakozóval lesz e rángatás.Igaz így nincs sebességmérés de hibás jel se ha a szenzor lenne a ludas.Na ha jutok valamire majd leírom.Köszi addig is.  :)
Szia!

Biztos meg tudnák csinálni előbb vagy utóbb, de én sem rohannék ToyoTeamhez, általában ezek  otthon megoldható dolgok ezen a típuson.
Nekem ugyan soha nem volt ilyen hiba hála Istennek, de ezt ha letöltöd, a 4. oldalon van egy rajz hozzá. Ezen a részen el tudnék képzelni valami kontakthibát/kábeltörést, a "To Tachometer" résznél, akár a csatlakozónál. Meg úgy az egészet jó átnézni akár.
Nem tudom, Denso vagy Bosch a gyújtásod, ez a konvencionális 4A-FE Denso-hoz jó, ahol az elosztóban van a gyújtótrafó is.
A többiek biztos tudnak leírást a Bosch-hoz is.

Amúgy mikor megvettük a kocsit 8 éve, megcsináltam, amit a Haynes javítási ír: motortérben amit tudtam csatlakozókat széthúzva kontaktspray-vel befújtam és utána kicsit járattam őket. Szerintem számít.

Mpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10786 Dátum: 2018.06.28 20:59:57 »
Üdv! Bocs hogy csak most reagálok a hozzászólásodhoz de nem nagyon carináztam utóbbi pár nap.Annyi dolog történt csak hogy teszteltem mit produkál az autó ha a speed sensor jeladóját lehúzva hagytam.Fura mód nem úgy produkálta a rángást mint amikor mért a sebességmérő és le fel ugrált a mutató.Most is rántott néha egyet-egyet de nagyon ritkán.Inkább alacsony fordulaton ha gurítottam,majd gázt adva hogy gyorsítsak,na olyankor rántotta meg- meg egy pillanatra.Most visszaraktam a csatit a seb.mérő jeladóra és ugyanúgy vissza sűrűsödött a rángatás és közben le fel ugrott a sebességmérő mutatója.Amit küldtél szerviz leírást még nem ismertem,ilyeneket gyűjtögetek én is.Sok jó ötletet ad hogy merre keresgéljem a hibát.Igaz angolból nem vagyok erős de majd a fiam befogom fordítani.Köszönöm,ha a végére érek hogy mi volt a hiba majd megosztom veletek. 😉

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10787 Dátum: 2018.07.18 18:24:32 »
Üdv mindenkinek! Egy órája leállt a Carinám. A hibakód 4-4-4... villogás. Gondolom, ez 44 lehet. Mi lehet az oka? Első körben némi olajat találtam az elosztó fedélben, de szerintem nem ez okozza a problémát. Reggel rántott egyet, kigyulladt a diagnosztika lámpa, majd elaludt. Ez után a vízhőmérséklet műszer kilendült maxig és visszament. Most délután meghajtottam (90 km/h), megint kigyulladt és nem aludt el, ezek után leállt. Úgy toltuk be az udvarra. Némi pihenő múlva pöccre indult. Találkozott valaki ezzel a jelenséggel? Közben utána nézek a kódnak.
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10788 Dátum: 2018.07.18 19:09:26 »
Úgy látom 13-as hibakód. RPM signal. Ez a főtengely jeladó lehet?
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10789 Dátum: 2018.07.18 20:12:10 »
Úgy látom 13-as hibakód. RPM signal. Ez a főtengely jeladó lehet?
Szia!
Huhh, ilyenektől kicsit fél az ember.
Én a japán verziónál néztem ezt a hibakódot, ott a gyújtáselosztó házban levő két jeladót mondja, hogy meg kell nézni. Nálad lehet, hogy ez főtengely jeladó lesz, de sajnos nincs angolhoz doksim. Viszont gondolom, hogy kalaposnak van  :yes:
Akkor dobja a hibát, ha bizonyos ideig nem kap jelet az ECU ettől az egységtől. Kontakthiba kizárva?

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10790 Dátum: 2018.07.18 21:44:14 »
Szia!
Én a japán verziónál néztem ezt a hibakódot, ott a gyújtáselosztó házban levő két jeladót mondja, hogy meg kell nézni. Nálad lehet, hogy ez főtengely jeladó lesz, de sajnos nincs angolhoz doksim. Viszont gondolom, hogy kalaposnak van  :yes:
Akkor dobja a hibát, ha bizonyos ideig nem kap jelet az ECU ettől az egységtől. Kontakthiba kizárva?
Kösz a választ! Kontakt hiba? Nem hiszem. 2500 fordulatnál 90 fölött stabilan jelentkezett. Holnap visszük a szerelőhöz, majd az megmondja. Itt Németországban korlátozottak a lehetőségeim. Fél éve én cseréltem a főtengely jeladót. Soha többet nem nyúlok oda, ahhoz a rémálomhoz.
Még valami! Ha lehűl, újra indul. Lehet hogy mégis főtengely jeladó. Akkor minek ugrál, a vízhőfok mérő?
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.18 21:46:52 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10791 Dátum: 2018.07.18 21:50:08 »
Itt a kép a villáról:
lent a mélyedés, amibe a munkahenger rúdja támaszkodik, a lenti mélyedés egy csap helye, amire támaszkodik. Emiatt tud oldal irányban elmozdulni. A képen látható a rugó, amit a gumiharang takar. Ennek a villához illeszkedő részét kell megkenni, ha cicereg. Alapjáraton hallatszik.
Apropó! Megjavult a kuplungom. Gondolom, oda folyt a sok kenőanyag a megfelelő helyre.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10792 Dátum: 2018.07.19 09:58:31 »
Kösz a választ! Kontakt hiba? Nem hiszem. 2500 fordulatnál 90 fölött stabilan jelentkezett. Holnap visszük a szerelőhöz, majd az megmondja. Itt Németországban korlátozottak a lehetőségeim. Fél éve én cseréltem a főtengely jeladót. Soha többet nem nyúlok oda, ahhoz a rémálomhoz.
Még valami! Ha lehűl, újra indul. Lehet hogy mégis főtengely jeladó. Akkor minek ugrál, a vízhőfok mérő?
Ránéztem a kapcsolási vázlatra a Haynes könyvben. Ábra mellékelve.
A vízhőfokmérő az "r" jelű, a 22-es pedig az érzékelője. Innen nem látok kapcsolatot a kettő között a fel-le mozgásra. Hacsak nem a földelési ponttal van a gond, azt esetleg nézd meg, nem lazult-e ott le valami?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10793 Dátum: 2018.07.19 11:00:14 »
Üdv mindenkinek! Egy órája leállt a Carinám. A hibakód 4-4-4... villogás. Gondolom, ez 44 lehet. Mi lehet az oka? Első körben némi olajat találtam az elosztó fedélben, de szerintem nem ez okozza a problémát. Reggel rántott egyet, kigyulladt a diagnosztika lámpa, majd elaludt. Ez után a vízhőmérséklet műszer kilendült maxig és visszament. Most délután meghajtottam (90 km/h), megint kigyulladt és nem aludt el, ezek után leállt. Úgy toltuk be az udvarra. Némi pihenő múlva pöccre indult. Találkozott valaki ezzel a jelenséggel? Közben utána nézek a kódnak.
Szia!
44-es hibakód nincs, de 22-es van, mégpedig a vízhőfokmérőé,  nem keverted össze? A két jel között nagyon kicsi a szünet. A faceliftes Carinákban 3 vízfőfokjeladó van: a termosztátnál a ventilátort kapcsoló, a fojtószelep közelében a mérőműszer jeladója, és végül a blokkon hátul az, ami az ECU-nak ad jelet.
Persze lehet, hogy a 4 villogást 1-3 felosztásnak érzékeled, a 13 valóban főtengely-jeladó hibát mutat, de akkor be sem indulna, az, hogy pihentetés(hűlés) után beindul, inkább hőmérséklettel függ össze.  :hmmmm: Ami a hőmérséklet-jelzőt illeti, én vásárlás óta nézem, ahogy időnként max. állásba lendül a mutató, és ott is marad...

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10794 Dátum: 2018.07.19 20:16:08 »
44-es hibakód nincs, de 22-es van, mégpedig a vízhőfokmérőé,  nem keverted össze? A két jel között nagyon kicsi a szünet. A faceliftes Carinákban 3 vízfőfokjeladó van: a termosztátnál a ventilátort kapcsoló, a fojtószelep közelében a mérőműszer jeladója, és végül a blokkon hátul az, ami az ECU-nak ad jelet.
Persze lehet, hogy a 4 villogást 1-3 felosztásnak érzékeled, a 13 valóban főtengely-jeladó hibát mutat, de akkor be sem indulna, az, hogy pihentetés(hűlés) után beindul, inkább hőmérséklettel függ össze.  :hmmmm: Ami a hőmérséklet-jelzőt illeti, én vásárlás óta nézem, ahogy időnként max. állásba lendül a mutató, és ott is marad...
Kalapos, rád számítottam. Múltkor is te segítettél. A következő van. A hibakód 1...111. Szerintem, 13-as hibakód. Januárban, hidegen sem indult be most viszont hűlés után beindul. You tube-n van egy videó https://www.youtube.com/watch?v=EmPM3vbuCU0 amiben arról van szó, hogy hűlés után a holtponti (főtengely) jeladóhibás autó beindul. Ezért erre gyanakszom. Valamint, hibás állapotban (videó szerint), indítózáskor nem emelkedik meg a fordulatszámmérő mutatója. Bár hozzá teszem, működőképesen sem emelkedik meg, csak indulás után felugrik a mért értékre.
Most jöttünk el a szerelőtől. Állítólag jó szerelő, de nem volt neki diagnosztikai csatlakozója a műszeréhez. Fura! Gondoltam kicseréltetem vele a holtponti jeladót, csak jó lenne biztosra menni, mert itt németben ki tudja mennyit kérnek a javításért. Szóval ennyi.
A következő is Toyota lesz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10795 Dátum: 2018.07.19 21:28:46 »
Szia! Így tényleg meggyőző. Múltkor megjelöltem azt a dokumentumot, ahol a jeladó ellenállás értékei vannak. Mérjétek ki. Bízom benne, hogy gyorsan megoldódik a probléma.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10796 Dátum: 2018.07.22 08:11:38 »
Szia! Így tényleg meggyőző. Múltkor megjelöltem azt a dokumentumot, ahol a jeladó ellenállás értékei vannak. Mérjétek ki. Bízom benne, hogy gyorsan megoldódik a probléma.
1,63-2,74 ohm között kellene lennie és 1900 ohmot mérek. Csere és remélem jó lesz.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10797 Dátum: 2018.07.22 21:04:26 »
1,63-2,74 ohm között kellene lennie és 1900 ohmot mérek. Csere és remélem jó lesz.
Szia!

1,63-2,74 Ohm közötti értéket pontosan megmérni sima multiméterrel nem kis mutatvány lenne. Mérőhíd kellene, stabil kontaktusokkal, mert még az is számít, hogy mekkora erővel nyomod össze a felületeket.
Nem lehet, hogy 1,63-2,74 kOhm volt az? Akkor viszont jó az 1900 Ohm...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10798 Dátum: 2018.07.23 08:30:24 »
Szia!

1,63-2,74 Ohm közötti értéket pontosan megmérni sima multiméterrel nem kis mutatvány lenne. Mérőhíd kellene, stabil kontaktusokkal, mert még az is számít, hogy mekkora erővel nyomod össze a felületeket.
Nem lehet, hogy 1,63-2,74 kOhm volt az? Akkor viszont jó az 1900 Ohm...
Szia!

Pedig a doksiban az van, reméljük, nem írták el. - Anno a gyújtótekercs primer oldalának vizsgálatakor 0,5-öt mértem (0,42-0,54 között kell lennie), szóval szerintem 1,6-2,7 közti tartomány kimutatható egy sima multiméterrel is. Az igaz, hogy próbaképp meg lehet mérni ezt is, hogy a műszer esetleges hibáját ki lehessen szűrni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10799 Dátum: 2018.07.23 10:45:16 »
Szia!

Pedig a doksiban az van, reméljük, nem írták el. - Anno a gyújtótekercs primer oldalának vizsgálatakor 0,5-öt mértem (0,42-0,54 között kell lennie), szóval szerintem 1,6-2,7 közti tartomány kimutatható egy sima multiméterrel is. Az igaz, hogy próbaképp meg lehet mérni ezt is, hogy a műszer esetleges hibáját ki lehessen szűrni.
Értem. Azt elfelejtettem megint mondani, hogy a műszereknek saját belső ellenállásuk van (az enyém 200 ohmos méréshatárban 0,3 Ohm), amit értelemszerűen le kell vonni a mért értékből, tehát adott esetben 0,5 Ohm mért értéknél ez 0,2 Ohm valós ellenállásérték.
A 0,3 úgy lett meg, hogy a mérőkapcsokat rövidre zártam és ennyit mért.

Mondjuk max. 3 Ohm-os értékre kicsit tényleg sok az 1900  :otlet: