Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2650007 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10770 Dátum: 2018.04.01 19:10:07 »
Uh! Köszönöm! Pontosan erre gondoltam én is, csak sejtettem hogy ott mélyen van egy rugó. A gumiharang alá nem néztem, mert a gumiharangot sem egyszerű le-fel rakni. Akkor nincs nagy baj, csak kenni kell, ugye? Holnap megpróbálom, mert az őrületbe kerget amikor a talpam időnként cirógatja.
Itt a kép a villáról:

lent a mélyedés, amibe a munkahenger rúdja támaszkodik, a lenti mélyedés egy csap helye, amire támaszkodik. Emiatt tud oldal irányban elmozdulni. A képen látható a rugó, amit a gumiharang takar. Ennek a villához illeszkedő részét kell megkenni, ha cicereg. Alapjáraton hallatszik.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10771 Dátum: 2018.04.06 21:22:43 »
Itt a kép a villáról:

lent a mélyedés, amibe a munkahenger rúdja támaszkodik, a lenti mélyedés egy csap helye, amire támaszkodik. Emiatt tud oldal irányban elmozdulni. A képen látható a rugó, amit a gumiharang takar. Ennek a villához illeszkedő részét kell megkenni, ha cicereg. Alapjáraton hallatszik.
Köszönöm Kalapos a képet! Levettem a munkahengert, levettem a porvédő gumit, befújtam láncspray-al a rugót, majd bekentem grafitos-zsírral is. Először elhallgatott a nyikorgás, határozottan jobb lett nyomogatáskor. Elmentünk Münchenbe (1180 km). Mire oda értünk sokkal rosszabb lett. Idegesítően reszel a talpam alatt. Könnyen működik, de olyan mintha berágódott volna valahol és a zsír már nem teszi a mozgását egyenletessé. Szerintem, jobb lesz megszokni. Még egyszer köszönöm a segítséget!
A következő is Toyota lesz.

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10772 Dátum: 2018.04.09 15:55:25 »
Sajnos úgy néz ki, hogy utolért a lambda szonda hiba, legalábbis ezt villogja a járgány. "Szerencsére" lean-burn motor van benne, így az univerzális szondák nem játszanak. Van valami bevált hely, ahonnan érdemes megrendelni a belevalót (Gyári cikkszám: 89463-29055) és nincs horror árban?
Találtam párat, de nem tudom mennyire megbízhatók, illetve van-e olcsóbb:
ZSU Kft. ~50e Ft
Autoalkatreszek24 ~40e Ft


FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10773 Dátum: 2018.04.10 00:30:34 »
Sajnos úgy néz ki, hogy utolért a lambda szonda hiba, legalábbis ezt villogja a járgány. "Szerencsére" lean-burn motor van benne, így az univerzális szondák nem játszanak. Van valami bevált hely, ahonnan érdemes megrendelni a belevalót (Gyári cikkszám: 89463-29055) és nincs horror árban?
Találtam párat, de nem tudom mennyire megbízhatók, illetve van-e olcsóbb:
ZSU Kft. ~50e Ft
Autoalkatreszek24 ~40e Ft
Szia! Nekem még megvan a tartaléknak bontóból vett lean burn szondám, szívesen eladom, sajnos már nincs rá szükségem, mert eladtuk a Carinát.
Ha érdekel,  hívj fel a húsz/négy öt nulla 1115 számon.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10774 Dátum: 2018.05.02 08:21:19 »
Köszi, de végül inkább egy újra esett a választásom. A hétvégén kicseréltem és ezzel a hibakód megszűnt. A korábbi linkek-ből az olcsóbbikat választottam, úgy néz ki, hogy jó lett, Denso márkájú. Itt a régi és az új:

Thomascarina

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10775 Dátum: 2018.05.14 07:38:41 »
Üdv!Carina 95,1.6 e 99le mi a GYÁRI előírt olajok hozzá (motor,váltó),mert sehol nem találom!!!Köszönöm  :helpsmilie:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10776 Dátum: 2018.05.14 18:16:03 »
Üdv!
Ha nem eszi a motor, akkor 5W40 full szintetikus mehet bele, váltóba 75W90-es Api GL-4 (3-as és és 5-ös is jó a kezelési szerint, de a tisztán 5-öst sokak váltója nem szerette itt). Sokak kedvence a Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90. 2,6 liter a szükséges mennyiség.
Felteszem, ami a kezelési utasításban van, de ne feledd, hogy az a minőség SAE G, már nem kapható, csak jobbak vannak!!! Eredendően 7500 km -enként kellene olajat cserélni, de ezt kitolhatod 10000-re  :)
Szervóolajat is érdemes cserélni, bár nem előírás. Eredetileg DEXRON II-vel szerelték, de DEXRON III-asra lehet váltani.

Thomascarina

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10777 Dátum: 2018.05.15 04:23:36 »
Köszi a gyors választ!Az autóban 30e km van és szerintem még a gyári váltó és szervó olaj van benne.Vagy várjak még a lecserélésével?Ja és a vezérlés és a hütőfolyadékkal kapcsolatban, gondolom azok cserések,esetleg valami tanács milyet rakjak bele?(márka,típus)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10778 Dátum: 2018.05.15 08:17:23 »
 :eek: Az igen!
Vigyázz rá!
Szíjból Gates, görgőkből SKF vagy Ina a lehető legjobb, ha szettben veszed bármelyiket, nem nyúlsz mellé. Hosszbordásszíj ua.
Váltó-és szervóolaj cseréjét futásteljesítményhez kötik, elvileg most a tiéd az előbbihez félúton van, ha nincs velük gond, még maradhatnak. Egy szemrevételezést megér: ha nem piros színű a szervóolaj, hanem sötétebb, akkor ne halogasd. A váltóolaj sem lehet szennyezett, a szintjének a betöltőnyílásig kell érnie.
A hűtőfolyadék védőrétege álltában is lebomlik, és ez korróziót okoz, azt mindenképp cserélni kell. Ha rozsdás a kiegyenlítőtartály, akkor a vízpumpát is érdemes, mert a csapágyát álltában is megeheti a rozsda. G12 szabványú hűtőfolyadék bírja legtovább, annak 5 év a csereperiódusa.
Az a baj ilyen kis futásteljesítménynél, hogy a folyadékokkal érintkező tömítések is elfáradhatnak egy idő után. Szóval érdemes figyelni a tömítettséget.
Fék- és kuplungfolyadék csere szintén ajánlott kétévente.
Sok élménydús km-t hozzá!

Thomascarina

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10779 Dátum: 2018.05.15 08:34:04 »
Köszönöm!Vigyázok is rá,ezért is kérdezek. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10780 Dátum: 2018.05.15 19:24:40 »
Köszi a gyors választ!Az autóban 30e km van és szerintem még a gyári váltó és szervó olaj van benne.Vagy várjak még a lecserélésével?Ja és a vezérlés és a hütőfolyadékkal kapcsolatban, gondolom azok cserések,esetleg valami tanács milyet rakjak bele?(márka,típus)
Üdv!
Nekem 6 éve (és 40.000 km óta) van benne az INA vezérlésszett, és Dayco hosszbordásszíjak. Utóbbiaknak kutya bajuk hála Istennek, azt sem tudom mikor kellett feszíteni rajtuk, szerintem újkorukban, amíg beálltak. A vezérlést gondoltam idén cserélni szintén INA-ra a sok rövidtáv miatt, de lehet akkor már a  hosszbordásakat is ledobom, de ez nem biztos.
Marutiban Gates szíj nagyon hamar szétment, azóta ilyen nem jön szóba nálam, persze van, akinek meg bejött ;)

Mpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10781 Dátum: 2018.06.12 05:13:12 »
Üdvözlet Fórumtársak! Egy kis segítségre lenne szükségem.Drága Carinám (xli 1.6) megint olyan tünetet produkál ami nekem nem egyértelmű.Normál egyenletes sebességnél a sebességmérő mutatója egy pillanatra leesik nullára majd gyorsan vissza a normál mérésre.Közben kis késéssel az autóm betorpan mintha kihagyna a gyujtás vagy a befecskendezés.Ezt teljesen függetlenül a sebességtől egy párszor megismétli,aztán minden gond nélkül megy tovább.Hibakódom nincs,illetve egy régi 52-es(kopogás szenzor) van,de az nem függ össze ezzel.Az régebbóta meg van.Ez most keletkezett egy két napja.Nem nagyon merek így közlekedni nehogy behaljon valami jeladó véglegesen és mozdulatlan lesz az autó.Ha volna valami ötlete valakinek vagy régebbi hozzászólásban hogy merre keressem a hibát? Előre is megköszönném.Szép napot mindenkinek!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10782 Dátum: 2018.06.12 21:04:28 »
Üdvözlet Fórumtársak! Egy kis segítségre lenne szükségem.Drága Carinám (xli 1.6) megint olyan tünetet produkál ami nekem nem egyértelmű.Normál egyenletes sebességnél a sebességmérő mutatója egy pillanatra leesik nullára majd gyorsan vissza a normál mérésre.Közben kis késéssel az autóm betorpan mintha kihagyna a gyujtás vagy a befecskendezés.Ezt teljesen függetlenül a sebességtől egy párszor megismétli,aztán minden gond nélkül megy tovább.Hibakódom nincs,illetve egy régi 52-es(kopogás szenzor) van,de az nem függ össze ezzel.Az régebbóta meg van.Ez most keletkezett egy két napja.Nem nagyon merek így közlekedni nehogy behaljon valami jeladó véglegesen és mozdulatlan lesz az autó.Ha volna valami ötlete valakinek vagy régebbi hozzászólásban hogy merre keressem a hibát? Előre is megköszönném.Szép napot mindenkinek!
ToyoTeam-et nem próbálod meg? Mégiscsak Toyota szerelők, lehet láttak már ilyet, vagy van rá ötletük.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10783 Dátum: 2018.06.12 21:40:46 »
Üdvözlet Fórumtársak! Egy kis segítségre lenne szükségem.Drága Carinám (xli 1.6) megint olyan tünetet produkál ami nekem nem egyértelmű.Normál egyenletes sebességnél a sebességmérő mutatója egy pillanatra leesik nullára majd gyorsan vissza a normál mérésre.Közben kis késéssel az autóm betorpan mintha kihagyna a gyujtás vagy a befecskendezés.Ezt teljesen függetlenül a sebességtől egy párszor megismétli,aztán minden gond nélkül megy tovább.Hibakódom nincs,illetve egy régi 52-es(kopogás szenzor) van,de az nem függ össze ezzel.Az régebbóta meg van.Ez most keletkezett egy két napja.Nem nagyon merek így közlekedni nehogy behaljon valami jeladó véglegesen és mozdulatlan lesz az autó.Ha volna valami ötlete valakinek vagy régebbi hozzászólásban hogy merre keressem a hibát? Előre is megköszönném.Szép napot mindenkinek!
Szia! Az én Carinám akkor produkált ilyen tüneteket, amikor az akkuról lejövő testkábelek valamelyike kontakthibás volt. Megtisztítva a csatlakozásokat elmúlt a hiba, nálad is megér egy próbát.  :yes:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Mpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10784 Dátum: 2018.06.13 16:00:49 »
Köszönöm,minden ötletet szivesen veszek.Küzdök vele,átmazsolázom a vezetékeket,csatlakozásokat.Arra is gyanítottam hogy valami megrágott vezetéket esetleg mert csupa sár volt a motortérben a gyujtás elosztó és a biztidoboz környéke.Mintha valami összemászkálta volna,de egyelőre nem leltem szemmel hibát.A jeladót kiszedtem nagy keservesen,nehezen adja meg magát egy 21 éve összerakott japán alkatrész.Azon semmi javítani vagy takarítanivaló nincs.Most megpróbálom hogy lehúzott csatlakozóval lesz e rángatás.Igaz így nincs sebességmérés de hibás jel se ha a szenzor lenne a ludas.Na ha jutok valamire majd leírom.Köszi addig is.  :)