Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2658023 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

doncy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10740 Dátum: 2018.01.21 19:58:37 »
Igen, próbálkoztam azzal is, átttoltam egy tűt rajta többször is, de nem változott semmi. A pumpáról leszedett első csövet tüdővel át tudtam fújni, míg a hátsót nem igazán. Ezzel néztem, hogy nem-e szétrepedt a cső valahol.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10741 Dátum: 2018.01.22 22:24:48 »
Üdv Zsolt68! Első körben két ötlet jutott eszembe: egy megfelelő méretű, pl M4 anyával, vagy inkább egy csapágy golyóval próbáld megmozdítani, utána talán kijön. A csapon nincsen semmi bemarás, egy sima tengely. AMit Kalapos írt, az úgy van, azt rendeltem én is meg. Érdemes valami sprével befújkálni, vagy olajat csepegtetni bele, hátha segít. A vezetékek nálam is hasonlóan néztek ki, mint nálad, de attól még működött az autó. Nálam, amiben a csap van, az aszem lötyögött picit a tengelyen. Az a körmös fekete acél, a tengely végén.
Hááát nem egyszerű. Így még nem sz...tot meg szerelés. Először az a fránya csapszeg, mint állat szorul benne. 20 percig kínlódtunk egy motorkerékpár szerelővel mire kivertük belőle. Több 4-es fúrót leflexelt, majd eltört amikor kiütöttük a csapszeget. Repkedtek az acélszilánkok. Nagyon nehezen jött ki. Szétgyötörtük szegényt. A tényér is elhajlott minden irányba. Nem volt egyszerű visszahajtogatni.
Egy balatonlellei cég http://www.eshop-gyorsan.hu/dove-car/Gyujtasjelado-8-2723-d2828.htmígérte meg hogy hétfőre (mára) elküldi a jeladót. Ma reggel 9-kor meg is érkezett. Örültem neki, még az sem érdekelt, hogy a 15.000+1.600-ból, 18.600 lett.
Mindent kifényesítettem, összeraktam. Az olaj nem segít (eleve olajban van) befelé is iszonyat nehezem ment, de ne érdekelt. Kész! Beülők, indítok, nem indul!!! Megőrülök. Ugyan úgy nem emelkedik meg a fordulatszámmérő mutatója. Beszéltem korábban egy szerelővel, szerdára ígérte, hogy megnézi. Nem tehetek mást, bár rühellem a szerelőket.

Miért! Mert hanyagok. Ősszel elvittem az autót szakemberhez. Többnyire telefonon elérhetetlen volt. Ha mégis kamuzott, megígérte felhív nem hívott. A kollégája oda adta a kulcsot, hogy próbáljam ki, később felháborodottan felhívott, hogy nem voltak berakva csavarok, széteshetett volna alattam az autóm. A végén úgy adta át, hogy nem volt futómű állításon (Javaslom, menjetek egy ilyen autóval Budapesten 40 km-t! Nagy élmény!). Németországban vettem észre, hogy veri ki az olajat, nem kicsit. Amikor húzták a csavarokat, a szelepfedelet beszakították. Két évvel korábban meg úgy cseréltek gömbcsuklót, hogy közben rákönyököltek a féktárcsa porvédő lemezére. Hozzá nyomták a féktárcsához, mind a kettőt. Karácsony másnapján este 9-kor autót szereltem, mert nem bírtam a féktárcsa sikítását. Meg sajnáltam a kutyákat, mert vinnyogva menekültek a környékről.  Soroljam még, miért félek a szakemberektől?
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.22 22:28:15 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

csibe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10742 Dátum: 2018.01.22 22:48:03 »
csibe:ne haragudj, azt gondoltam látatlanban, hogy függőleges a fényerő szabályzó! Most kimentem megnézni, valóban vízszintes. Én első körben kontaktsprével próbálkoznák.
A csomagtér ajtó nyitó nekem sem működik. Amikor megvettem a kocsit még működött, de mivel erősen kellett húzni a kart, valami elszakadt-eltört. Azóta is kulccsal nyitom. A zár nyitásakor az ajtó nem emelkedik meg eléggé ahhoz, hogy nyitni lehessen, kézzel kell rásegíteni. (5 ajtós) A teleszkópok nem emelik fel az ajtót, de megtartják. Lehet hogy ez a probléma?

Semmi gond. :)
Megpróbálom majd a kontaktsprét, de szerintem majd valamikor muszáj lesz szétszednem, megnézni milyen égők vannak a műszerfal mögött.
Közben néztem féltengelycsuklót, hát hirtelen találtam vagy öt fajtát.
Miért nem lehet egy fajtát gyártani egy típushoz?!
Nehogy már egyszerű legyen.   :banging:
Most hogy ilyen jó kis sáros idő lett, gondolkodtam valamiféle csomagtérajtólehúzó cucc felszerelésén az ajtó belsejére, hogy ne a mocskos külső résznél fogva kelljen lecsukni az ajtót.
Valaki csinált már ilyet?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10743 Dátum: 2018.01.23 05:39:29 »
Beülők, indítok, nem indul!!! Megőrülök. Ugyan úgy nem emelkedik meg a fordulatszámmérő mutatója.
Ha a fordulatszám mérő nem mozdul, akkor az a főtengely jeladó hibát jelzi. A korábban általam linkelt doksiban megtalálható az ellenőrzésének menete.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10744 Dátum: 2018.01.23 09:00:24 »
Ha a fordulatszám mérő nem mozdul, akkor az a főtengely jeladó hibát jelzi. A korábban általam linkelt doksiban megtalálható az ellenőrzésének menete.
Bonyek! ...csába! Igazad lehet. Összekevertem. Már csak azt kell tudni melyik, mert kettőt is látok az olajos dzsuvában. Az amelyik a kipufogó könyök mellett van és a vezetéke a generátor házához van rögzítve, vagy egészen lent?
A következő is Toyota lesz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10745 Dátum: 2018.01.23 09:34:41 »
Az alsó az, a főtengelynél. A tűzfal felé néz. Nehéz elérni. A csatlakozó a szervó tartály közelében.

Fermoy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10746 Dátum: 2018.01.23 13:03:30 »
Sziasztok!
25 illetve 31-es hibakóddal találkozott már valaki?
A fenti fordulatszámmérő problémára – nem olvastam végig – de próbáltad más műszercsoporttal hátha az óra a rossz?
Köszi,
Fermoy
'82 Tercel 4WD
'92 Carina 2,0 GLI

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10747 Dátum: 2018.01.23 13:46:32 »
Sziasztok!
25 illetve 31-es hibakóddal találkozott már valaki?
A fenti fordulatszámmérő problémára – nem olvastam végig – de próbáltad más műszercsoporttal hátha az óra a rossz?
Köszi,
Fermoy


Hogy jön az óra a fordulatszám mérőhöz?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10748 Dátum: 2018.01.23 13:53:00 »
Itt nézd meg:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=228.msg698150#msg698150
Lehet összefüggés. A MAP szenzor (a tűzfalon fönt) befolyásolja a befecskendezést, lehet, hogy a 25-ös, a túl szegény üzemmód hiba ezért van. Nézd meg a szenzorra menő vákuumcsőövet, hátha lyukas,vagy eltömődött.
A szenzor vizsgálata : 4-es doksi, 74-es oldal
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=228.msg691567#msg691567
Sziasztok!
25 illetve 31-es hibakóddal találkozott már valaki?
Köszi,
Fermoy

Fermoy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10749 Dátum: 2018.01.23 15:03:04 »
Köszi megnézem!

Óracsoportra gondoltam kicsit feljebb...
Üdv,
Fermoy
'82 Tercel 4WD
'92 Carina 2,0 GLI

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10750 Dátum: 2018.01.24 11:56:54 »
Az alsó az, a főtengelynél. A tűzfal felé néz. Nehéz elérni. A csatlakozó a szervó tartály közelében.
Köszönöm Kalapos! Most nézem. Alá kell feküdni. A nagy kezemmel nehéz elérni. Minden csupa olajsár.
A következő is Toyota lesz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10751 Dátum: 2018.01.24 13:35:34 »
Zsolt68, Fermoy! Nézzétek meg a csatlakozókat is: a féktisztító lehozza az oxidációt.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10752 Dátum: 2018.01.24 18:50:06 »
Zsolt68, Fermoy! Nézzétek meg a csatlakozókat is: a féktisztító lehozza az oxidációt.
Gáz van! Az általad küldött szerelési akármi szerint végigmértem mindent. A főtengely jeladó csatlakozón 0 ohm-ot mértem. Elmentem az üzletbe. A szokásos töketlenkedés. Motorszám alapján, nem találtak alkatrészt (!!!). Előtte a UNIX 43 ezer valamennyit mondott. Na neee!
Tudja valaki, mi a főtengely jeladó cikkszáma? Szerelt már ki valaki ilyet? Egyenlőre még azt sem látom, hol a csavarja.
A következő is Toyota lesz.

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10753 Dátum: 2018.01.24 20:07:36 »
Gáz van! Az általad küldött szerelési akármi szerint végigmértem mindent. A főtengely jeladó csatlakozón 0 ohm-ot mértem. Elmentem az üzletbe. A szokásos töketlenkedés. Motorszám alapján, nem találtak alkatrészt (!!!). Előtte a UNIX 43 ezer valamennyit mondott. Na neee!
Tudja valaki, mi a főtengely jeladó cikkszáma? Szerelt már ki valaki ilyet? Egyenlőre még azt sem látom, hol a csavarja.
Esetleg 90919-05011? Amayaman 60USD+posta (69USD). Szomoru, de ugy tunik, hogy Europaban ettol az utangyartottak is dragabbak.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10754 Dátum: 2018.01.24 21:18:40 »
Gáz van! Az általad küldött szerelési akármi szerint végigmértem mindent. A főtengely jeladó csatlakozón 0 ohm-ot mértem. Elmentem az üzletbe. A szokásos töketlenkedés. Motorszám alapján, nem találtak alkatrészt (!!!). Előtte a UNIX 43 ezer valamennyit mondott. Na neee!
Tudja valaki, mi a főtengely jeladó cikkszáma? Szerelt már ki valaki ilyet? Egyenlőre még azt sem látom, hol a csavarja.
Unixnál a Kovács alkatrész jóval olcsóbb.
85 Kw-hoz is ugyanezeket hozza.