Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2632084 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10710 Dátum: 2018.01.02 09:24:15 »
Köszönöm a választ Kalapos! Beszerzek egy ilyen OSRAMot.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.02 09:25:58 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10711 Dátum: 2018.01.03 20:39:34 »
Night break-ert ajánlom. A második párt égetem eredeti lámpatestben. Mondjuk csak kb +30%, de elegendőnek tűnik.

A berohadt, elkoszolódott csomagtérzár átmosásához jó volt a WD40. Tavaly télen kupakkal fedtem, hogy védjem a zárat.

Most cseréltettem hátsó dobot. Ez egy új Bosal. Egy 400km-es autópályás rohanás után már látszik a koromlerakódás a cső végén...Az előző szétesett, rozsdásodott a cső hegesztésénél. Az Walker volt és 100ezer km-et bírt, igaz ezt lpg üzemben. Már csak a leömlő hattyúnyak eredeti...
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.03 20:48:12 írta kisbal »
Balázs

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10712 Dátum: 2018.01.04 10:17:48 »
Mivel berepedt mindkét fényszóróüvegem, kicseréltem a fényszórókat után gyártottakra. Viszont ezek, nagyon gyengén világítanak (pedig a drágábbikat vettem). Nagyon szétszórják a fényt. Gondolom, más az üveg mintázata. Sötétben, esőben kész horror közlekedni. Tud valaki ajánlani olyan izzókat, amiknek erős a fénye? OSRAM, esetleg? Esetleg ez? http://fulltuning.hu/index.php?action=termek&id=35021
Köszönöm!
Ha rossz a lámpatest vetítési képe, hiába raksz bele erősebb izzót, csak a szembe jövő sofőröket vakítod vele. :nono:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10713 Dátum: 2018.01.05 17:41:43 »
Sziasztok fórumtársak ;)
Először is baleset,és hibamentes Boldog Új Évet kívánok nektek :hug:
Az utóbbi hosszú időben nem voltam elég aktív itt,csak olvastam a témákhoz való hozzászólásaitokat
Másodsorban Zsolt68 - nak üzenném,hogy én is próbálkoztam hasonló izzóval sok évvel ezelőtt,de nekem abszolút sokkal rossszabb lett :cry:
Úgyhogy visszatértem a hagyományos izzókra,és beletörődtem,hogy ez ilyen
Viszont az egyik lámpatest az enyémben is utángyártott(DEPO),és valóban egészen más a vetített fénye mint a gyárinak :yes:
Today Tomorrow Toyota

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10714 Dátum: 2018.01.07 17:49:26 »
A fényszóró kérdésemmel kapcsolatban érkezett válaszokat köszönöm!
Az OSRAM Night break-et kipróbálom. Nem dacból (bár ketten nem ajánlották), hanem mert esőben, éjszaka minimálisat láttok az útból. Engem is sokszor elvakítanak, mégsem elégedetlenkedek (Németországról nem is beszélve, ahol bitang erős világítást használnak). Külföldön, 1000 km környékén, fáradtam, senkinek nem kívánom amit én éreztem. Én is DEPO-t vettem, nem vagyok megelégedve vele. Először is furkálni kellett hogy a motor bele menjen, másodszor pedig szórja a fényt. De nem cserélem le, mert 23000 forintba került.
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10715 Dátum: 2018.01.15 12:41:41 »
Sziasztok! 8 év hibamentes használat után, nem indult a Carina. Szikra nincs, elosztón nem látszik semmi, viszont a gyújtótrafó betápja gyanús! Műszerre jelzi a 12 Voltot viszont, zümmer nem jelez, izzó nem jelez. Kérdésem, a gyújtótrafó milyen betápot kap??? Állítólag 12 V egyenáramot. Akkor, miért nem világít az izzó?
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10716 Dátum: 2018.01.15 13:54:36 »
Sziasztok! 8 év hibamentes használat után, nem indult a Carina. Szikra nincs, elosztón nem látszik semmi, viszont a gyújtótrafó betápja gyanús! Műszerre jelzi a 12 Voltot viszont, zümmer nem jelez, izzó nem jelez. Kérdésem, a gyújtótrafó milyen betápot kap??? Állítólag 12 V egyenáramot. Akkor, miért nem világít az izzó?
Közben tájékozódtam. A primér nem kaphat egyenáramot, mert a trafó szekunder oldalán nem lenne feszültség. Kimértem. a
primér: 0,8 ohm,
szekunder: 9000 ohm.
Ez (az egyik video szerint) jónak tűnik. Mi lehet a hiba?
A következő is Toyota lesz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10717 Dátum: 2018.01.15 18:52:25 »
Közben tájékozódtam. A primér nem kaphat egyenáramot, mert a trafó szekunder oldalán nem lenne feszültség. Kimértem. a
primér: 0,8 ohm,
szekunder: 9000 ohm.
Ez (az egyik video szerint) jónak tűnik. Mi lehet a hiba?
Szia!
A leírásodból nem egyértelmű, hogy milyen típusú a motorod, normál, vagy szegénykeverékes? Azt feltételezem, hogy már faceliftes. A normál motornál tudtommal  0.42.-0.54 Ohm a primér ellenállása, a szekundernél pedig 7.9-12.3 kOhm. Persze a műszer saját ellenállását le kell vonni a kapott értékből (az enyém 0.3), így már jó lehet, ha 0.8 Ohmot mértél.  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10718 Dátum: 2018.01.15 18:57:52 »
A fényszóró kérdésemmel kapcsolatban érkezett válaszokat köszönöm!
Az OSRAM Night break-et kipróbálom. Nem dacból (bár ketten nem ajánlották), hanem mert esőben, éjszaka minimálisat láttok az útból. Engem is sokszor elvakítanak, mégsem elégedetlenkedek (Németországról nem is beszélve, ahol bitang erős világítást használnak). Külföldön, 1000 km környékén, fáradtam, senkinek nem kívánom amit én éreztem. Én is DEPO-t vettem, nem vagyok megelégedve vele. Először is furkálni kellett hogy a motor bele menjen, másodszor pedig szórja a fényt. De nem cserélem le, mert 23000 forintba került.
Bocs a késésért, de a vetítési képe be van állítva? Azért kérdem, mert az én bal elsőm is cserés volt, előző gazdája koccant, csakhogy kicsit deformálódott is a felfogatása, és utólag nekem kellett beállítani, mert rosszul fókuszált.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10719 Dátum: 2018.01.15 21:39:32 »
Szia!
A leírásodból nem egyértelmű, hogy milyen típusú a motorod, normál, vagy szegénykeverékes? Azt feltételezem, hogy már faceliftes. A normál motornál tudtommal  0.42.-0.54 Ohm a primér ellenállása, a szekundernél pedig 7.9-12.3 kOhm. Persze a műszer saját ellenállását le kell vonni a kapott értékből (az enyém 0.3), így már jó lehet, ha 0.8 Ohmot mértél.  :hmmmm:
Köszönöm, hogy válaszoltál! Egész napom elment a szereléssel. A trafót kiszereltem, szakaszosan adtam neki 12 Voltot és a szekunder szépen szikrázott. Gondolom, jó a trafó. Beszerelve viszont, meg se mukkan. A primér táplálás lehet a rossz. A végén kiszedtem 2 gyertyát. Arra számítottam, hogy az egész napos indítózás után tocsogni fognak a benzinbe. Hát nem! Száraz mindegyik. Lehet hogy az AC sem megy? Lehet hogy valami központi hiba van? 8 év alatt kétszer volt szervizben. Végül is le a kalappal, de holnap nagyon kellene.
A fényszóróval kapcsolatba: Vette 3000-ért GE TUNGSRAM Sportlight-ot. Jó lesz!
A következő is Toyota lesz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10720 Dátum: 2018.01.16 05:06:11 »
Akkor lehet, hogy az ECU tilt le. Hibakód olvasás volt? Indító házánál világít a check engine?


Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10722 Dátum: 2018.01.16 22:03:37 »
Akkor lehet, hogy az ECU tilt le. Hibakód olvasás volt? Indító házánál világít a check engine?
Még nem olvastam hibakódot, mert mint vadászkutya keresem a hibát. Ezt ma találtam a jeladónál. (kép) Lehet, hogy itt van a hiba?
Ami utána történt, az sem volt kellemes. A legközelebbi üzletben (gyalog voltam) BOSCH-t ajánlottak 500.000-ért ill. Jakoparts-ot 140.000-ért! Ez komplett gyújtásvezérlők voltak. Felhívtam a UNIX-ot, ott pedig 43.000-ért valami olaszt. Mondtam is, az eladónak, hogy egy (hulladék) olasz cuccot nem szerelek be az autómba, pláne 43 ezerért! A harmadik üzlet folyamatosan foglalt volt. Nem véletlenül.
A következő is Toyota lesz.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10723 Dátum: 2018.01.16 22:59:28 »
Van a kocsiban riasztó? Nekem pont ilyen hibám volt, és ahogy kikötötték már indult is.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10724 Dátum: 2018.01.17 04:48:04 »
Még nem olvastam hibakódot, mert mint vadászkutya keresem a hibát. Ezt ma találtam a jeladónál. (kép) Lehet, hogy itt van a hiba?
Ami utána történt, az sem volt kellemes. A legközelebbi üzletben (gyalog voltam) BOSCH-t ajánlottak 500.000-ért ill. Jakoparts-ot 140.000-ért! Ez komplett gyújtásvezérlők voltak. Felhívtam a UNIX-ot, ott pedig 43.000-ért valami olaszt. Mondtam is, az eladónak, hogy egy (hulladék) olasz cuccot nem szerelek be az autómba, pláne 43 ezerért! A harmadik üzlet folyamatosan foglalt volt. Nem véletlenül.
Oké. Megvan a hiba. Nem kell vezérlőegység. Ez a Hall jeladó/gyújtás jeladó, külön is cserélhető, mert a Bosch más márkákhoz is szállította. A Toyota ugyan nem forgalmazza külön  :censored:, de a VW igen. Ugyanez pl.: TOLEDO I (1L) 1.6 i, 1996.11. - 1999.03., AFT, 101 LE / 74 kW, 4 cyl, 8V, Benzin, Ferdehátú, Elsőkerék-hajtás
Ez már barátibb, mint a komplett vezérlés a Toyotánál.. :whistling: .Ráadásul nemcsak olasz van...
Egyébként 12-es hibakód, csere után töröld akksi lekötéssel, vagy EFI biztosíték kivételével.