Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2658294 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10665 Dátum: 2017.09.19 12:58:28 »
Jó ez a kép, de akkor lenne a hozzám hasonló laikusoknak igazi segítség, ha azt is meg lehetne tudni belőle, melyik szám mit is takar.
Haynes kézikönyv segít  ::)

Carina, te drága

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10666 Dátum: 2017.09.20 04:07:08 »
Haynes kézikönyv segít  ::)

Az a kézikönyv nem éppen olyan mint a METRO újság, hogy minden megállóban hozzájuthat(ott) az ember. :-)

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10667 Dátum: 2017.09.21 07:34:21 »
Úgy néz ki, hogy ez megoldotta a dolgot! Nem csak hogy a darabosság megszűnt, de sokkal könnyebb tekerni a kormányt. Köszönöm mindkettőtöknek a tippet.  :clap:
A motortérben lévő kormánycsuklót bőségesen fújd be valamilyen olajos spray-el (pl. WD-40)

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10668 Dátum: 2017.09.24 23:30:28 »
Örülök neki!
Bíztam benne hogy ez lehet a baja, mert én már túl vagyok ezen.
Azóta évente olajcserekor fújok rá valamit.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Ancsika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10669 Dátum: 2017.10.03 17:04:16 »
Sziasztok.
Áprilisban vásárolt carina -m (97' 1.6 116le) 16000 km alatt evett meg kb. 3.5 litert fogyasztott.
Ebben volt két olajcsere, vásárláskor és 10000-nyél.
Kb. 6000 km-pályán sokszor tartós 170-nel.
Most a tél előtt ismét olajat fogok cserélni, Motul 8100 5w-30 x-clean.
Illetve hűtő csere közben van a kicsike, mert a teteje elrepedt.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10670 Dátum: 2017.10.03 17:12:00 »
Sziasztok.
Áprilisban vásárolt carina -m (97' 1.6 116le) 16000 km alatt evett meg kb. 3.5 litert fogyasztott.
Ebben volt két olajcsere, vásárláskor és 10000-nyél.
Kb. 6000 km-pályán sokszor tartós 170-nel.
Most a tél előtt ismét olajat fogok cserélni, Motul 8100 5w-30 x-clean.
Illetve hűtő csere közben van a kicsike, mert a teteje elrepedt.
mi a kérdés? van egyáltalán?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

wudu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10671 Dátum: 2017.10.04 08:26:12 »
Sziasztok!

Megjött az esős idő és aktuálissá vált, hogy a végére járjak a jobb hátsó ajtó beázásának.
5l víz rázúdítása az ajtóra az alábbi következményekkel jár:
- a belső gumi fent száraz, oldalt vízcseppek vannak a felétől lefele (gondolom ott folyik végig)
- a háromszög ablak tetején a gumin vízcsepp
- az ülés háttámláján vízcsepp foltok
- a belső gumi alján áll a víz
- a lábtérben víz

Hozzátartozik a történethez, hogy a nyáron újra lett festve a hölgy, előtte nem ázott, tehát valamit én cs*sztem el összerakáskor, de nem jövök rá, hogy mit.

Másik probléma, hogy mind a négy ajtóba túl sok víz jut be az üveg külső felén, mert nem tömít rendesen az ablak külső felén az a merev gumiléc. Azt vettem észre, hogy nem mindenhol ér hozzá normálisan az üveghez, ezért ragasztottam a rögzítő pöckökre egy kis gumilapot és most úgy van visszarakva. Jelenleg jobban hozzáér az üveghez, kivéve a végeit de még mindig relatíve sok víz jut be.
Ez normális? Nem lehet hogy nem is ezzel van a baj hanem mondjuk a gumival amiben az ablak csúszik, hogy esetleg az áll rosszul? Szerintetek mi lehet a hiba (azon kívül, hogy én csináltam :))?

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10672 Dátum: 2017.10.04 09:39:29 »
Szia!
- Ha az ablaküveg vízlehúzó léce nem fekszik fel tökéletesen, az nem olyan nagy baj ilyen korú autóknál. Inkább az ajtó alján levő vízkivezető lyukakat kell tisztán tartani, hogy ami befolyik az folyjon is ki onnan. A víz lábtérbe való bejutását okozhatja, ha az ajtókárpit visszarakásakor a kárpit alatti vízvezető fóliát nem tetted vissza, vagy ha visszatetted, akkor a fólia alját nem hajtottad az ajtó üregén belülre.
- Az ülésen látható vízcseppeket az okozhatja, hogy az ajtó gumikéderei bizonyos kor után már nem zárnak jól, vagy maga az ajtó rosszul van pozicionálva. A külső kédereknek felül és oldalt fel kell feküdniük az ajtónyílás szélére, különben bejut a víz.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10673 Dátum: 2017.10.04 11:04:12 »
Sziasztok!
csak bólogatni tudok FLIntre  :yes:
Ugyanez a beázás, ugyanott, mint wudu írta nálam is van: eső után/mosáskor az ajtókeret kédergumiján áll a víz, onnan szivárog a lábtérbe. Az is kiderült, hogy az ajtó kédere nem fekszik fel már az C oszlopra. Fent jó, hátul már nem. Most filózom a megoldáson, ha valakinek eszébe jut valami, ne rejtegesse!  :hmmmm:

wudu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10674 Dátum: 2017.10.04 18:43:19 »
Szia!
- Ha az ablaküveg vízlehúzó léce nem fekszik fel tökéletesen, az nem olyan nagy baj ilyen korú autóknál. Inkább az ajtó alján levő vízkivezető lyukakat kell tisztán tartani, hogy ami befolyik az folyjon is ki onnan. A víz lábtérbe való bejutását okozhatja, ha az ajtókárpit visszarakásakor a kárpit alatti vízvezető fóliát nem tetted vissza, vagy ha visszatetted, akkor a fólia alját nem hajtottad az ajtó üregén belülre.
- Az ülésen látható vízcseppeket az okozhatja, hogy az ajtó gumikéderei bizonyos kor után már nem zárnak jól, vagy maga az ajtó rosszul van pozicionálva. A külső kédereknek felül és oldalt fel kell feküdniük az ajtónyílás szélére, különben bejut a víz.

Átfolyni áttud az ajtókon, csak szerintem nem egészséges mennyiség jut be, egy kicsivel ki lennék egyezve, de a legjobb az lenne ha semmi se jutna be persze :)
A víz nem az ajtóból jut be, a gyári fóliát annó kidobtam és vágtam sajátot és lent be is van gyömöszölve a helyére, hogy ne okozzon gondot.

Ahogy én látom az illeszkedést az jónak mondható, de azért ránézek, hogy esetleg tudom-e állítani.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10675 Dátum: 2017.10.04 20:52:37 »
Lehet hülyeség, de mi lenne ha a belső felületeket hintőporoznád? Főleg a kédergumikat. Ha valamelyik kéder nem tömít, mert elöregedett, vagy mondjuk ha nem gyári pontossággal lett visszatéve fényezés után, akkor átereszthet. Hintőporozás(vagy krétaporozás) esetén látszik, a víz útja.

wudu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10676 Dátum: 2017.10.05 18:46:27 »
A porozás nem rossz ötlet, köszönöm!
Ma azt néztem, hogy lehet a hátsó ajtók előrébb vannak mint kellenének, mert az ajtó végén a gumi beesik a műanyag ívbe nem pedig ráfekszik.
Körülbelül mekkora hézagnak kellene lenni a két ajtó között?

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10677 Dátum: 2017.10.06 08:36:43 »
Ma azt néztem, hogy lehet a hátsó ajtók előrébb vannak mint kellenének, mert az ajtó végén a gumi beesik a műanyag ívbe nem pedig ráfekszik.
Körülbelül mekkora hézagnak kellene lenni a két ajtó között?
A gumiknak éppen rá kell feküdni a műanyag ívre, különben ott bejut a víz. A B oszlopnál az ajtók között akkora távolság van a lemezek közötti részen, hogy a kisujjam hegye éppen befér.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

carina2-ct

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10678 Dátum: 2017.10.19 09:45:09 »
Sziasztok.
Kis okosítást remélek a nagyérdeműtől.
Durván fél éve hajtom 1997 -es Toyota Carina E Sportvagonomat (2.0 turbódízel). Leginkább autópályán használom. Vásárlás óta hibátlanul ketyeg vigyázok is rá nagyon. Az utolsó utam alkalmával haladtam a szokásos útvonalon, mikor az egyik kigyorsításnál a műszerfalon kivillant a  "izzítógyertya/turbó"  (megpróbálom mellékelni) izzóm, és villogni kezdett (kb másodpercenként 2-őt). azonnal félreálltam, nézegetem, semmi baja sincs látszólag. Nem kormol, nem dadog, nem rángat, és ugyan úgy harapja az utat mint az előtt. A motor leállítása után eltűnik a jel, de az első kigyorsításnál vissza is tér. Hát így elmentem az uticélhoz, meg vissza. Semmi baja nem volt, csak a fránya visszajelző. Amikor megtettem az utat (kb 350-400 km) egy kicsit elkezdtem számolgatni, és akkor derült ki, hogy az eddigi 5-5.5 l-es fogyasztásom megugrott 9-10 literre.
Észrevételem szerint csak ha hosszabb távon megyek vele, akkor jön ki a hibakód, városon belül, tökmindegy mennyire huzatom, nincs semmi baja, nem tudom előszedni a visszajelző villogását.
Voltam szervízben, kiolvasni senki se tudja, kivillogtatni pedig próbáltam, de villogni csak is a "nincs hiba" kódot villogja.
Mi lehet a szekér baja, tud valaki okosat mondani?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10679 Dátum: 2017.10.19 18:16:29 »
Szervízben próbálták is megjavítani, vagy kizárólag hibakódolvasást kértél? A duplázódó fogyasztás elég konkrét jelenség, Toyota specifikus szerelő, mint például a TTG biztosan tudja merre induljon el.