Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2653899 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10620 Dátum: 2017.07.06 21:24:30 »
Üdvözlet mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni. 1995-ös Carina 1.6 xli-m van. 1500 és 3000 fordulatnál ha leveszem a lábam a gázról  olyan kerregő hangot ad(krrrrr),de ha picit éppen hogyan oda teszem a lábam a gázra elhallgat. Álló helyzetből nézve nem tudom megmondani honnan jön a hang.Olyan mintha a képen bekarikázott részről jönne,de nem vagyok benne biztos. Autószerelő semmi rendelleneset nem hall.Szerinte semmi motorikus hibája az autónak.Köszönöm
Attila

Szia! Linkeld ide a hangját! Mikor jelentkezett vagy így vetted?

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10621 Dátum: 2017.07.12 17:07:49 »

Szia! Linkeld ide a hangját! Mikor jelentkezett vagy így vetted?

https://youtu.be/cExVPIJealA
https://youtu.be/s5GaaRl-5zA

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10622 Dátum: 2017.07.13 14:35:57 »
https://youtu.be/cExVPIJealA
https://youtu.be/s5GaaRl-5zA
Szia!
Sajna nem sok időm volt mostanság benézni ide, jelenleg már nem elérhetőek a fájljaid!
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.13 14:37:53 írta DS65 »

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10623 Dátum: 2017.07.14 18:35:48 »
pedig még fent van,köszi

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10624 Dátum: 2017.07.14 21:19:14 »
Átirányít a ...tube. com-ra és ezt írja:
"Ez a videó nem érhető el.
Sajnáljuk."

« Utoljára szerkesztve: 2017.07.14 21:23:25 írta DS65 »

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10625 Dátum: 2017.07.15 12:55:35 »
Elnézést,rosszul állítottam be,de most már müxik ha minden igaz

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3035
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10626 Dátum: 2017.07.15 18:20:05 »
Elnézést,rosszul állítottam be,de most már müxik ha minden igaz

Szia!

Így már hallhatóbb. Nagyon emlékeztet offday motorhibájára:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg499924#msg499924
Végigolvashatod a szerelések történetét, de végül is ez dugattyúcsapszeg hiba volt
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg503319#msg503319


chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10627 Dátum: 2017.07.22 13:04:51 »
üdv chefbacsi!

A jeladó kerék szerintem nem leszedhető!
Van nem ABS-es csapágyam is, arról levehető a középső zárócsavar is, de annyira egybe van önve, hogy lehetetlen kinyomni az agyból a csapágyat...
Viszont lehetőség van a csapágy kitisztítására és újrazsírzásra, véleményem szerint ha odavaló kimondottan csapágyzsírral van újrakenve, elhallgathat a búgó csapágy, meg lehet picivel hosszabbítani az életét, vagy csak kitolni a cserét.
Én tettem az egyik felébe jobb hiányában féltengelyzsírt, friss csomagolásból, de hamarosan újra elkezdett búgni, valószínűleg a nem megfelelősége miatt, más igénybevétele van a kerékcsapágyzsírnak, mint egy féltengelynél.

Teszek még egy próbát, szerzek kimondott csapágyzsírt, ennyit megér nekem, mivel 20-30E pénz a jobbfajta komplett csapágy!

Helló. Az ABS tárcsa simán lejön. A záró anyát tekered le tolja maga előtt a tárcsát. Sajnos a csapágy nem jön le egyben, ott használni kell nagyon finoman egy flexet. Addig kell csiszolni a fentmaradt darabot míg el nem éred a tengelyt. Vigyázva, hogy a tengelybe ne csiszolj bele. Egy tengely kb 20 percig tartott. ABS tárcsa közben csücsül a fagyasztoban. Az új csapágyat csak préssel tudod felrakni a tengelyre! Ha a csapágy fent van akkor finomam meg kell melegiteni a tengely végét, hogy a fagyasztott ABS tárcsa "becsusszanjon" a helyére. Persze ide is kell a prés. Minden esetben ügyelni kell a pontos irányra illesztés közben. Ha kicsit ferdén indul meg préselésnél vége a dalnak. Nekem mind a két oldal tökéletesen sikerült :-D

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10628 Dátum: 2017.07.22 13:14:15 »
Sziasztok. Jön a következő probléma. Fék... Hosszú fékezésnél a fékpedál eléri a padlolemezt! (Német autópálya) A főfékhenger átereszt? Álló helyben is ha erösen nyomom koppan a padlon a pedál. Kint vagyok Tiefenbronn - ban. (Baden-Würtenberg) igy az alkatrészek beszerzése kicsit döcögös. Valakinek volt már ilyen jellegű problémája? Köszönöm.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3035
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10629 Dátum: 2017.07.22 16:59:00 »
Szia!
Nem lehet, hogy levegős a rendszered? Fékfolyadékszint maxon van? Lehet, hogy tömítetlen a fék. Nincs folyás valahol? Ha ezzel nincs gond, akkor valóban lehet karmantyúhiba.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10630 Dátum: 2017.07.24 12:27:25 »
Helló. Az ABS tárcsa simán lejön. A záró anyát tekered le tolja maga előtt a tárcsát. Sajnos a csapágy nem jön le egyben, ott használni kell nagyon finoman egy flexet. Addig kell csiszolni a fentmaradt darabot míg el nem éred a tengelyt. Vigyázva, hogy a tengelybe ne csiszolj bele. Egy tengely kb 20 percig tartott. ABS tárcsa közben csücsül a fagyasztoban. Az új csapágyat csak préssel tudod felrakni a tengelyre! Ha a csapágy fent van akkor finomam meg kell melegiteni a tengely végét, hogy a fagyasztott ABS tárcsa "becsusszanjon" a helyére. Persze ide is kell a prés. Minden esetben ügyelni kell a pontos irányra illesztés közben. Ha kicsit ferdén indul meg préselésnél vége a dalnak. Nekem mind a két oldal tökéletesen sikerült :-D

üdv!

Akkor ezek szerint te cserélted?
Én egy nem ABS-es csapágyról vettem le az anyát, de nekem úgy tűnt, hogy nem jön ki belőle a csapágy..
Milyen méretű csapágy kell bele? Képeid a műveletről nincsnek véletlen?
köszi!

tatra105

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10631 Dátum: 2017.07.24 20:28:25 »
Üdv!
Egy olyan probléma jött elő a gépünkön, hogy rendetlenkedett az immobilizer. Nem akart elaludni a led-je + nem indult el a kocsi, de utána meg világító led-nél is elindult és utána az elaludt! Ki szeretnénk iktatni belőle mindenképp! Tud valaki esetleg segíteni ezt hogy kell, vagy valami komolyabb beavatkozást kíván?! Nem tudom milyen beszerelésű, valószínű, hogy utólagos, a váltókar mögé van beépítve az egyik panelbe! Válaszokat, segítséget köszönjük előre is!


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10632 Dátum: 2017.07.24 22:23:03 »
üdv!

Én azzal kezdeném, hogy megnézem mi található a középbox alatt!
Ott valószínűleg "rövidre" is lehet zárni a dolgot, ne kelljen hatástalanítani minden indítás előtt!
Egy alap elektromos ismerettel mennie kell! ;)

kamikaze

tatra105

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10633 Dátum: 2017.07.27 16:06:27 »
Turkáltunk a középboxnál! Elvileg megtaláltuk az immo. kábeleit. A továbbiakban nem kellemetlenkedett eddig. Belemegy oda a riaszó dobozába. Erről a típusról nem találtunk leírást sehol sem. (Annyit tudunk, hogy Enforcer távirányító van hozzá és a kp. zár azzal bezár, de nem nyitja vissza, csak a jobb oldali ajtós kulcsos módszerrel! Így használjuk, meg a "door lock" gomb sem nyitja vissza!) De most nem is ez a fontos!
Kép a riasztóról:


Itt meg a kábelek kibogozva: A piros-fekete kombó az állapotjelző Led-hez megy, a másik dupla az meg az érzékelőhöz fut! Mindkettő széthúzható csatlakozóval van ellátva. Nem tudom, rövidre kell-e zárni a rendszer hatástalanításához?! Azért lenne jó valami leírás. A Tavriánkból anno szereltünk ki riasztót, de ott nem volt immob. benne, meg egy sima Enforcer típus volt. De a Carináéról sajnos semmit nem tudunk, ill. csak annyit, hogy a kocsi 2. tulaja azt mondta a 3. -nak (előttünk lévőnek) , hogy azt az érzékelőt semmi mással nem tudták átverni!





Bármilyen észrevételt szívesen várunk és megköszönnénk!
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.27 16:21:26 írta tatra105 »

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10634 Dátum: 2017.07.29 22:58:16 »
Itt meg a kábelek kibogozva: A piros-fekete kombó az állapotjelző Led-hez megy, a másik dupla az meg az érzékelőhöz fut! Mindkettő széthúzható csatlakozóval van ellátva. Nem tudom, rövidre kell-e zárni a rendszer hatástalanításához?!

Namost - minden immobilizer úgy működik, hogy megszakít valami vezetéket - és csak akkor "köti össze", ha jónak látja. (=azonosítottad magad). Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy amit megszakít (ahol véd), az két vezeték ami befut a dobozba.

Tehát esetedben biztosan lesz egy olyan vezetékpár, ami nem a LED, nem az érzékelője, hanem valami más valaminek a vezetéke. Ha csak 6 vezeték fut az immo-ba akkor már meg is van hogy melyik az a kettő. Na, azokat kell fixen összekötni és készen is vagyunk.
Persze elképzelhető hogy valami trükk van benne (elméletileg lehetséges), de nem hinném. A tuti persze az lenne, ha visszakövetnétek az ÖSSZES vezetéket.
Ha több mint 6 vezeték van, akkor azért ne zárj rövidre semmit, míg nem vagy biztos benne hogy tényleg egy kört zársz be, nem pedig egyéb funkciókat kötsz össze, mert annak csúnya vége is lehet!

Ha nem értesz hozzá, legegyszerűbb bármelyik villamosságishoz bevinni, meg kell oldja pillanat alatt.