Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2662673 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10530 Dátum: 2017.02.16 19:43:03 »
Szia.
Köszi, megpróbálom valamivel betapasztani.

Mik a tapasztalatotok az utángyártott elosztófedelekről? (Denso külső trafós) Azt hallottam nagy rajtuk a rés, csak gyárit vegyek. (az meg kicsit drága, bár ez is elment 391e km-t ránézésre  :eek: )


üdv zsoati!
Véleményem szerint érdemes cserélni a gyújtás alkatrészeket is, viszont mindenekelőtt én megpróbálnám a következő tisztítási metódust!

Pár linket beillesztettem, ahol korábban már kiveséztem a témát, ezeket olvasd át!
Annyival egészíteném ki, hogy felesleges leszerelni az egész alapjáratállítót a fojtószelepről, elég ha a szervó felé menő vákuumcsövet lehúzod (ez az amelyiken nincsen bilincs) és ledugózod alulról, hogy ne folyjon ki a felülről beletöltött tisztítószer (fékspray/ brigéciol) ezáltal felülről a pillangószelep irányából be tudod fújni a szert a nyílásba és kiáztatni, sűrített levegővel kifújni.
Az alapjárat állító elektromágnes 3 vezetékes csatlakozójában megkeresed a plusz-minuszt és 12 V-ot oda-vissza rákötve meg tudod járatni, halkan hallható mozgása lesz.
Nálam bevált, utána sokkal stabilabb az alapjárat, mivel idővel lerakódik a finom koksz a blendén.


https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg485543;topicseen#msg485543

https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=342.msg492037;topicseen#msg492037

Sok sikert hozzá, és nyugodtan kérdezz, ha valami nem tiszta!

Szeki19

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10531 Dátum: 2017.02.17 08:28:36 »
Sziasztok!

 Tanácsot szeretnék kérni, hátha valaki tud segíteni! 85kW os motor.  egyszercsak megállt és azóta nincs szikra, cseréltem gyújtás elosztó fedelet mert a szénkefe elégett de azt hogy nincs szikra, csak ezután vettem észre hogy igy sem lett jo. esetleg trafó lehet a gond, vagy holtpont jeladó? ugy tudom van vezérműtengely és főtengely jeladó is ezeket hol találom? köszönöm előre is a segítséget!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10532 Dátum: 2017.02.17 11:49:56 »
Sziasztok!

 Tanácsot szeretnék kérni, hátha valaki tud segíteni! 85kW os motor.  egyszercsak megállt és azóta nincs szikra, cseréltem gyújtás elosztó fedelet mert a szénkefe elégett de azt hogy nincs szikra, csak ezután vettem észre hogy igy sem lett jo. esetleg trafó lehet a gond, vagy holtpont jeladó? ugy tudom van vezérműtengely és főtengely jeladó is ezeket hol találom? köszönöm előre is a segítséget!
Szia!

Első körben a biztosítékokat ellenőrizd le. Karbantartási, ellenőrzési segédlet a (Bosh gyújtásos) 4A-FE motorokhoz.

Szeki19

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10533 Dátum: 2017.02.17 12:31:21 »
Szia!
Azt már le ellenőríztem , minden biztosíték épp,esetleg más ötlet ezen kívül? Délután cserélek trafót, hátha az a baj(megy áram a gyújtáshoz, de a trafón nem húz át), esetleg meg tudod mondani,hogy a jeladókat hol találom? Köszi!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10534 Dátum: 2017.02.17 13:29:19 »
Ránézésre ellenőrizted, vagy ki is húztad őket a foglalatból? Bocs, nem véletlenül kérdem... A késes biztosíték szakadása csak így látható!

Ha pl. az EFI biztosíték rossz, abból is látszik, hogy a "check engine" nem világít. (az ECU áramellátását blokkolja - ezért lehet a kihúzásával törölni a hibajeleket).
A gyújtás biztije az AM2-es 30 Amperes.

Feltételezem, hogy az indítómotor pörög.
Nem látom, hogy milyen gyújtási rendszered van. Főtengely jeladóról írsz, ez Bosch rendszer (facelifetes - '96 júniusától) tartozék, a Hall-jeladó (vezérműtengely jeladó) szintén.
Az előbbi vezetéke a motor mögött, a szervopumpa magasságában van, a másik az elosztó fölött. De mindez, a helyük s az ellenőrzés menete is benne van az általam linkelt doksikban az  Ignition System pdf.-ben.

Ha a főtengely jeladója lenne hibás, akkor gyújtás ráadásakor, az indítómotort forgatva nem emelkedik meg a fordulatszám, ha jó, akkor 100-200 körülre kell mennie a mutatónak normál esetben.

A trafó ellenállásának (primer, szekunder kör) értékei is a doksikban.

Szeki19

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10535 Dátum: 2017.02.17 21:37:47 »
 Köszönöm a válaszokat! az autó amúgy 93 1.6 85Kw lépcsőshátú. denso gyújtásos! de mint kiderült a trafó volt rossz.. most egy bosch került bele. remélem jó lesz! 95 elötti évjáratoknál is vannak ezek a jeladók? bocsi ha hülyeséget kérdezek :D

Mogyikusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10536 Dátum: 2017.02.20 13:30:35 »
Hahó!

Nekem tud valaki segíteni olyanban, hogy adott egy 96-os Carina E 1.6-os motorral. 89661-05060-as cikkszámú motorvezérlőm behalt. Valahogy első nekifutásra sehol nem találtam ilyet. Ötlet valakinek, hogy hol lehet ilyet beszerezni nagy eséllyel? Bemegy a computerbe a jel de onnan már nem megy ki és nincs gyújtás. Próbálgatják már vagy két hónapja de eddig semmi változás. Mint kiderült nem csak a trafó nem kap jelet de az injektor sem és az a chip, ami oda küldené a jelet azt nem tudják megoldani, mivel nincs semmi szám rajta, hogy milyen chipet kéne rendelni bele. Infók alapján ezt a fajta chip-et nem is nagyon lehet programozni sajnos. Válaszokat előre is köszönöm!
Illetve, ha van valakinek ilyen cikkszámú motorvezérlője eladó akkor az mindenképp szóljon!

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10538 Dátum: 2017.02.21 17:28:11 »
Nekem tud valaki segíteni olyanban, hogy adott egy 96-os Carina E 1.6-os motorral. 89661-05060-as cikkszámú motorvezérlőm behalt. Valahogy első nekifutásra sehol nem találtam ilyet. Ötlet valakinek, hogy hol lehet ilyet beszerezni nagy eséllyel?


Szia,
Van ilyen motorvezérlőm, Dunakeszi, Hatvan, vagy most hétvégén Békés megyében tudnám személyesen átadni, ha kell.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
89661-05060 4A-FE ECU
« Válasz #10539 Dátum: 2017.02.21 18:54:00 »
Szóval, ez lenne a keresett motorvezérlő ECU.

Ha kerestek valamilyen bontott alkatrészt, dobjatok egy kérdést; elég sok minden van még a garázsban... :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.21 18:56:05 írta Zé Balázs »
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10540 Dátum: 2017.02.24 14:43:15 »
Sziasztok!
Kipufogó rezgéséről:
Atesz 80-nak hála  :flowers: , kicseréltem a kipufogó első, katalizátor felőli felfüggesztését (még puha volt, de eléggé repedezett, kiszopósodott), megmozgattam a könyök idomban lévő rezgéscsillapítót, amennyire tudtam, és befújtam rézspray-vel a rést. Nem tudni, hogy elvetemedett, vagy repedt-e, de ez okozza a bizonyos fordulaton a vibrációt. Hogy a mozgatástól, a kenéstől-e, de sokkal halkabb lett, már csak én hallom a rezgést, mert tudom, hogy van, de az utasok nem érzékelik.
Mindenesetre elszántam magam, ha ismét felerősödik, csere, és beadom a derekam: szövött hálós megoldás jön.


Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10542 Dátum: 2017.02.27 15:46:18 »
Szia kalapos
Ha lehetek indiszkrét?
Mennyibe fájt az új gumibak (a kipuffogó függesztőre gondolok)
Today Tomorrow Toyota

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10543 Dátum: 2017.02.27 16:40:12 »
Szia!
3495 Ft+postaköltség. A hosszbordásszíj görgője olyan 5000 körül volt. Nem életbevágó dolgok, megértem, ha valaki nem foglalkozik vele, de sokat csendesedett, én jobb szeretem így. Nem nagy munka kicserélni, akna nélkül is lehet mindkettőt, de azért kényelmesebb úgy.

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10544 Dátum: 2017.02.28 19:54:36 »
Szia!
3495 Ft+postaköltség. A hosszbordásszíj görgője olyan 5000 körül volt. Nem életbevágó dolgok, megértem, ha valaki nem foglalkozik vele, de sokat csendesedett, én jobb szeretem így. Nem nagy munka kicserélni, akna nélkül is lehet mindkettőt, de azért kényelmesebb úgy.

Klíma  ékszíj feszítő görgőre gondolsz? Mert a fém görgő nemigen megy tönkre viszont a csapágya cserélhető. 6301ZZ a csapágyszám 1500Ft.
Az előd
És az utód 4.3l/100Km