Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684358 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10425 Dátum: 2016.12.31 11:53:00 »
Üdv!
200k állasban nem tud tized ohmot, ez 8,7 kOhm akarna lenni sztem. Kalapos dokjában a primer 0,42-0,54 Ohm a jó, a szekunder 7900-12300 Ohm hidegen. Jól mértél, ill. jól olvasod le? Primernél levontad azt, amit mondtam?  Mert ha igen, akkor rossz a trafó. Esetleg mérés közben lőhetnél képet. Szekundert inkább 20k állásban mérd meg.

TtkRN2

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10426 Dátum: 2016.12.31 11:54:56 »
Szokatlan, hogy a primer ég le.

TtkRN2

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10427 Dátum: 2016.12.31 13:14:59 »
Üdv!
200k állasban nem tud tized ohmot, ez 8,7 kOhm akarna lenni sztem. Kalapos dokjában a primer 0,42-0,54 Ohm a jó, a szekunder 7900-12300 Ohm hidegen. Jól mértél, ill. jól olvasod le? Primernél levontad azt, amit mondtam?  Mert ha igen, akkor rossz a trafó. Esetleg mérés közben lőhetnél képet. Szekundert inkább 20k állásban mérd meg.

TtkRN2
A Primert 200 állásban és nem 200k állásban mértem, ott levontam a multiméter ellenálását, úgy jött ki a 0,3.
Secundert 20k állásban mértem, ott 8,7-et mutatott, az akkor 8700?
Most már nem tudok képet lőni mert mennem kell dolgozni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10428 Dátum: 2016.12.31 13:32:12 »
Oké, most világos. A szekunder 8700, a primer 0,3. Tehát a primer menetzárlatos ezek szerint.

TtkRN2

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10429 Dátum: 2016.12.31 16:57:03 »
A Primert 200 állásban és nem 200k állásban mértem, ott levontam a multiméter ellenálását, úgy jött ki a 0,3.
Secundert 20k állásban mértem, ott 8,7-et mutatott, az akkor 8700?
Most már nem tudok képet lőni mert mennem kell dolgozni.
Kontrollként rámértem az enyémre. A szekunder ellenállás 9.8 kOhm, a primer 0.8
Ohmról kisvártatva 0.7-re esett, levonva a műszer 0.3-as értékét nagyjából stimmel a 0.4~0.5 közötti érték, ezzel a vacakkal ennyi állapítható meg.
De elgondolkodtató, hogy miért makkant meg a trafó.Nem árt ellenőrizni a tűzfal fölötti gumiszigetelést is. Nekem régen elengedett, és a víz így pont a klasszul elhelyezett trafóra csöpögött. Azóta már visszaragasztottam  a gumit, de most egy kis kontakt tisztítás után vékonyan bekentem vazelinnel a primer csatiját, és a szekunder pipáját is (arra figyelve, hogy a fémre ne kerüljön, mert a vazelin nem vezeti az áramot), megelőzendő a megelőzendőt.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10430 Dátum: 2017.01.01 09:52:23 »
BUÉK mindenkinek!

Akkor azt mondjátok 100%, hogy a trafó adta meg magát?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10431 Dátum: 2017.01.01 10:15:22 »
Szia! Ha a 0.3 érték valós, akkor az bibi. Mérd meg még egyszer. Biztosítékok rendben vannak? Az EFI pl.? A 13-as kód azonban valamelyik jeladó hibáját jelzi: Hall vagy főtengely. Errefelé érdemes olvasgatni,(fel is, le is) 12-es hibakód volt, de a jelenség hasonló. A háromból két esetben Hall szenzor volt a hiba oka, az egyiknél főtengely jeladó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10432 Dátum: 2017.01.01 10:26:52 »
Hmm. A gyújtáselemek fémes érintkezéséről.
Nem árt ellenőrizni a tűzfal fölötti gumiszigetelést is. Nekem régen elengedett, és a víz így pont a klasszul elhelyezett trafóra csöpögött. Azóta már visszaragasztottam  a gumit, de most egy kis kontakt tisztítás után vékonyan bekentem vazelinnel a primer csatiját, és a szekunder pipáját is (arra figyelve, hogy a fémre ne kerüljön, mert a vazelin nem vezeti az áramot), megelőzendő a megelőzendőt.
:D

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10433 Dátum: 2017.01.01 10:38:13 »
Szia! Ha a 0.3 érték valós, akkor az bibi. Mérd meg még egyszer. Biztosítékok rendben vannak? Az EFI pl.? A 13-as kód azonban valamelyik jeladó hibáját jelzi: Hall vagy főtengely. Errefelé érdemes olvasgatni,(fel is, le is) 12-es hibakód volt, de a jelenség hasonló. A háromból két esetben Hall szenzor volt a hiba oka, az egyiknél főtengely jeladó.

3X mértem meg, mind a 3X ennyi jött ki. :(
Biztosítékokat végignéztem, mind jó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10434 Dátum: 2017.01.01 11:20:13 »
Üdv!
Az elosztót is meg kellene azért mérni a leírás szerint. Lehet a műszerben kezd gyengülni az elem is, szokatlan a primer leégése, ahogy írtam. Lehet érdemes lenne letesztelni a csupasz trafót, megszaggatni a 12 voltot neki röviden, kézzel, csinál-e szikrát? Ilyet nem lehet? Mondjuk nem veszélytelen...

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.01 11:26:27 írta vd1234 »

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10435 Dátum: 2017.01.01 11:32:43 »
Állítólag ha pontosan méri az akku feszültséget akkor jó az elem, de eszem, és lemegyek megint, megmérem újból, plusz a főtengely jeladót is ha hozzáférek. Az pontosan hol is van? Generátor mellett a motor hátúlján alúl?
Plusz megnézem a akksi melletti dobozban a reléket is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10436 Dátum: 2017.01.01 11:45:50 »
Azt sajnos nem tudom, mivel úgy tudom, hogy az enyémen nincs főtengely jeladó :no: De toyodiy-en elvileg látnod kellene

TtkRN2


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10437 Dátum: 2017.01.01 12:23:49 »
A főtengely jeladó nem a generátor alatt, hanem a tűzfal felől, a szervótartály alatt van.
Lásd az ábrán
15100Q

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10438 Dátum: 2017.01.01 13:59:45 »
Skacok várni kell egy kicsit mert nagyon hideg van. Lafagyott a kezem. Amit csináltam. Újra villogtattam és most folyamatosan villog a lámpa. Gondolom resetelte az ECU-t mert nem volt benne az akksi.
A biztosítékot újra megnéztem, ami érdekes hogy a 40A tetején nincs réz átkötés mint a többin, de mérés alapján nincs szakadás mert nem mér semmit. Azért megnéztem azt is hogy egy 50-est beraktam a helyére de nem indult.
A főtengely jeladót nem találtam, de feljöttem mert lefagytam már.
Van egy csati a tűzfalon, szemből balra a injektorház (vagy mi az) mögött kicsivel balra, de nem tudtam lehúzni a csatit, az mi? Egyik fele lefelé megy, a másik abba.
Kénytelen vagyok megvárni míg enyhűl az idő, mert utcán gyilkos ilyeneket csinálni.
Haver se jelentkezett még.

Tényleg nagyon köszönöm a sok segítséget, utánanézést, de ti tudjátok mit hol kell keresni és pikk pakk meg van, én meg kicsit lusta vagyok keresgélni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10439 Dátum: 2017.01.01 15:39:56 »
Az a MAP szenzor (manifold absolute pressure sensor - szívókamra vákuum érzékelő) 89421. Nincs jelentősége az indításnál, a gyorsításnál okozhat gondot. A jeladót szerintem a j.e kerék felől könnyebb elérni.