Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2698239 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10200 Dátum: 2016.03.30 06:13:18 »
Ha nem fogy a víz, akkor koszos, vízköves hűtőrendszerre tippelek.

Köszi!Átnézetem! 😊 Dadogásra tipp? Olyan mintha nem kapna elég benzint indításkor.  :hmmmm:

piroboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10201 Dátum: 2016.03.30 12:26:26 »
üdv!

Akku nem zárlatos, meg tudná forgatni a motort? Pl fesz meddig esik tompított villanynál?
Biztosítékok, relék? Indítórelé jó, megkapja az áramot, illetve ki is adja?

Indítózásra fordítva a kulcsot halványul pl a belső villany?

Megnéztem a relétáblában a biztosítékokat. Az AM2-es 30 A-es biztosíték nem volt jó, kicseréltem, de abban a pillanatban, mikor ráadtam a gyújtást, megint kiverte. Azt nem tudom, hogy ez a biztosíték melyik fogyasztó biztije, de gondolom ha megtudom, akkor jó úton haladok, hogy kiderítsem melyik fogyasztó a zárlatos. Gondolom azért veri le állandóan. Most, hogy vizsgálgattam a szegény jószágot, most vettem csak észre, hogy a motor ikon kontroll lámpa sem világít. Megköszönném ha valaki tippeket adna, mit is csináljak, mert így még egy autóvillamossági szerelőhöz sem tudom elvinni.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10202 Dátum: 2016.03.31 00:38:56 »
üdv piroboy!

Utánakerestem, mi az a biztosíték, ezt írja a Haynes:

Az "AM2"-es biztosítékra nem ír konkrét fogyasztót, hanem utal a kezelési könyv is az "IGN" és "ST"-re, amit a Haynes könyv két biztosítékra bont vissza, az utastérben a kormány alatt van, mindkettő 7.5 A-es, az egyik a gyújtás a másik pedig az indítórendszeré.

Ezt a két rendszert kellene jobban átvizslatni, vezetékkidörzsölődésre, akár szigetelések, bandázsok alatt is!
Utólagos dolgok keresése, vizsgálata, hátha egy szakszerűtlen szerelés okozza a hibát!

Kérlek írd meg majd, mi lett a megoldás!
Ha tudunk még segíteni írj! ;)

piroboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10203 Dátum: 2016.03.31 18:47:46 »
Üdv kamikaze!

Na megleltem a hibát. Köszönöm szépen a tippeket, másoktól és főleg tőled, végignéztem mindent, amit tanácsoltál, de nem vezetett eredményre. A hiba okozója a gyújtótrafó házában lévő kondenzátor meghibásodása miatt volt. Magyarul elfosta magát és mivel a kondi háza a trafó házára van rászerelve  belül és a kondi pozitív vezetéke a trafó pozitív pólusán van, rövidzárlat keletkezett. Ezért vágta ki a AM2-es biztosítékot, ami által nem jutott el az energia a motor működéséhez, még az önindítóhoz sem. Persze erre körülményes munkával, sok töprengés, 5 db 30 A-es biztosítékra és trafó bemérés után jutottam el. De sikerült. Most pöccenésre indul a motor, szépen ketyeg. Minden kontroll lámpa világít gyújtáson. A műszerész ismerősöm aki bemérte a trafót, hátha az a rossz, azért tanácsolta, hogy vegyek azért új kondit, ami ebbe az autóba kell és tegyem bele, mert a kondi nem csak a rádió zavarmentes működéséhez kell, hanem a trafó által leadott szikra intenzitását is növeli. Főleg régebbi autóknál van így. No ennyi. Még egyszer köszönöm a segítséget.

piroboy
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.31 18:56:08 írta piroboy »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10204 Dátum: 2016.04.01 00:01:09 »
üdv!

Pont ez ugrott be ma, mikor agyaltam rajta, hogy a trafóval lehet gond, zárlat vagy hasonló!
Örülök a megoldásnak! ;)

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10205 Dátum: 2016.04.01 15:57:36 »
Üdv kamikaze!

Na megleltem a hibát. Köszönöm szépen a tippeket, másoktól és főleg tőled, végignéztem mindent, amit tanácsoltál, de nem vezetett eredményre. A hiba okozója a gyújtótrafó házában lévő kondenzátor meghibásodása miatt volt. Magyarul elfosta magát és mivel a kondi háza a trafó házára van rászerelve  belül és a kondi pozitív vezetéke a trafó pozitív pólusán van, rövidzárlat keletkezett. Ezért vágta ki a AM2-es biztosítékot, ami által nem jutott el az energia a motor működéséhez, még az önindítóhoz sem. Persze erre körülményes munkával, sok töprengés, 5 db 30 A-es biztosítékra és trafó bemérés után jutottam el. De sikerült. Most pöccenésre indul a motor, szépen ketyeg. Minden kontroll lámpa világít gyújtáson. A műszerész ismerősöm aki bemérte a trafót, hátha az a rossz, azért tanácsolta, hogy vegyek azért új kondit, ami ebbe az autóba kell és tegyem bele, mert a kondi nem csak a rádió zavarmentes működéséhez kell, hanem a trafó által leadott szikra intenzitását is növeli. Főleg régebbi autóknál van így. No ennyi. Még egyszer köszönöm a segítséget.

piroboy

Gratulálok a hiba feltárásához és elhárításához :D
Szép munka :clap:
Today Tomorrow Toyota

piroboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10206 Dátum: 2016.04.01 19:16:06 »
Szaisztok!

Köszönöm a gratulációt. Még kéne egy kis segítség. A kondi, ami elfosta magát, sajnos azon semmi konkrét adat nincs. Nem tudom, hogy a Toyota miért ilyen kütyüt tett bele. Pár autósboltban érdeklődtem, nem sok eredménnyel. Persze próbálkozom a neten is, de ha valakinek lenne valami infója, hogy milyen kondit kell beletenni, azt megköszönném. A másik kérdésem az lenne, hogy hol van a Toyota Carina xli, 1,6-os-ban a feszültség szabályzó? Kerestem, de sehol sem találtam, nem tudom elképzelni, hogy nem lenne benne. Előre is köszönöm, ha valaki valami használható infót adna. Na keresem tovább az autómba kellő kondit. Üdv: piroboy...

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10207 Dátum: 2016.04.01 19:49:01 »
Ma ismét kaptam pár infót,vajon miért rángat az autó,.Azt mondták,a japán motor volt szegénykeverékes,mert ott a hengerfejbe történik a befecskendezés közvetlen.az angol motorom az szerintük nem az volt,mert ott a szívócsonkba spriccelt.ha ki cserélem a hengerfejet,elvileg jó lesz.Na de,forgalmi szerint az angol volt a gyengébb,valami 75 KW. a japán sokkal erősebb,papír szerint.Tud ezek tisztázásában segíteni nekem valaki? Ja és még annyi hogy az angol főtengely jeladós ,a japán meg nem...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10208 Dátum: 2016.04.01 23:56:43 »
szia Roadati!

Látom megszenvedsz az átalakítással, próbáljuk meg akkor az elejéről a dolgot!
Írd le kérlek, miket cseréltél, mik a tapasztalatok, tünetek!
 :otlet:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10209 Dátum: 2016.04.02 09:36:20 »
A másik kérdésem az lenne, hogy hol van a Toyota Carina xli, 1,6-os-ban a feszültség szabályzó? Kerestem, de sehol sem találtam, nem tudom elképzelni, hogy nem lenne benne. Előre is köszönöm, ha valaki valami használható infót adna.
Hali!

A generátorban van! A japán gyártású Denso félében biztos, neked milyen van?
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.02 09:39:01 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

piroboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10210 Dátum: 2016.04.02 16:18:32 »
Hali!

A generátorban van! A japán gyártású Denso félében biztos, neked milyen van?

Helló!
Nem tudom, hogy milyen generátorom van. Hol látom, hogy Denso, vagy más? De máshol nem találtam a fesz-szabályzót, akkor lehet, hogy Denso van benne. Üdv...

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10211 Dátum: 2016.04.02 18:13:53 »
akkor írom az elejétől-Japán carina wagonba raktunk angoll gyártású motort,váltót.a japanból át lett áve a teljes gyújtáselosztó csatlakozással az angol motorba.Cseréltem gyertyákat,elosztófedelet és kábeleket is.a trafóét nem ,mert az sajna nem volt a készletben.. Rotort sem cseréltem még.Az angol motorba át lett pakolva a japán injektorok.Persze előtte ultrahangal ki lettek tisztítva.
Elég sok tekerésre indul csak,hidegen és melegen isGyorsításkor szó nélkül halad,nem rángat.De,ha tartósan próbálok 90 et menni,akkor olyan mintha ki-ki hagyna a motor.Motorféken 5. ben pl olyat prukál alacsony sebességnél,50-60 körül,mintha kicsi gázt adna saját magának...
Fogyasztásom eddig jónak tünik,7 liter alatt.Nem sok autópálya van benne,csak autó üt 90-100 as tempó és némi városi.Pályán 120 alatt nem nagyon megyek.De a mult héten kb 4-5 km hosszan 150 volt Azt is kényelmesen vitte,úgy hogy az ecó lámpa zölden világított.A gyújtásom csak úgy fülre, érzésre van még belőve.Ha így marad sem fogom hasba szúrni magam miatta,de jobb lenne ha nem akadozna...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10212 Dátum: 2016.04.02 21:33:46 »
Helló!
Nem tudom, hogy milyen generátorom van. Hol látom, hogy Denso, vagy más? De máshol nem találtam a fesz-szabályzót, akkor lehet, hogy Denso van benne. Üdv...

Ha az alvázszámod J-vel kezdődik akkor annak kell lennie, de keress rajta feliratokat.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10213 Dátum: 2016.04.05 19:59:56 »
Urak! Kérdésem lenne. A BH ablakemelő bovdent kicseréltem, mert elszakadt. Most úgy működik, hogy fel megy, de lefelé már nem. Akksit levettem,mindent megpróbáltam, nem műkszik. A kapcsoló jó, mert megcseréltem a másik oldalival is. Dettó. Nagyon szeretném már megjavítani, mert másfél éve csinálom.  ::)
A következő is Toyota lesz.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10214 Dátum: 2016.04.05 20:12:38 »
Urak! Kérdésem lenne. A BH ablakemelő bovdent kicseréltem, mert elszakadt. Most úgy működik, hogy fel megy, de lefelé már nem. Akksit levettem,mindent megpróbáltam, nem műkszik. A kapcsoló jó, mert megcseréltem a másik oldalival is. Dettó. Nagyon szeretném már megjavítani, mert másfél éve csinálom.  ::)

Okay, de mikor, és mi a kérdés???  ::)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu