Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684166 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re: rángatózás+ alapjárat ingadozás
« Válasz #10095 Dátum: 2016.01.19 19:24:52 »


Szia!

Volt neki, megjavult neki, gyújtáskébel+rotor+elosztófedél csere. Neked, lehet, hogy csak egy kábelszettbe kellene beruháznod.
Egyébként emlékeim szerint be is számolt róla egy pár HSZ-el ezelõtt. :kacsint:

Hát srácok vam egy olyan gyanum hogy emgem is elért az átok. Ugyanezek a tünetei vannak. 2-esben 3-asban 1200-1500as fordulaton pont amikor leveszem a lábaim a pedálakról mintha kockás benzin lenne a tankba.
Próbálom visszaolvasgatni mik voltak a lehető hibák és probálunk végigmenni rajtuk növekvő ársorrendben.
De mindenki javaslatát szivesen fogadom.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re: rángatózás+ alapjárat ingadozás
« Válasz #10096 Dátum: 2016.01.19 20:13:47 »
Hát srácok vam egy olyan gyanum hogy emgem is elért az átok. Ugyanezek a tünetei vannak. 2-esben 3-asban 1200-1500as fordulaton pont amikor leveszem a lábaim a pedálakról mintha kockás benzin lenne a tankba.
Próbálom visszaolvasgatni mik voltak a lehető hibák és probálunk végigmenni rajtuk növekvő ársorrendben.
De mindenki javaslatát szivesen fogadom.
Neeeeem!  ;) Téged is elért a carinások átka: ott is hibát sejtesz, ahol nincs, mert nem lehet, hogy egy ilyen öreg szekérrel ne legyen gubanc... :whistling:  :D

  Ez a tolóüzemi működés, ami megtörténik sebességi fokozattól függetlenül, de az áttétel miatt alacsonyabb fokozatban érzékeled durvának a hatását. (tehát erős a kompressziód - jó jel :))

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re: rángatózás+ alapjárat ingadozás
« Válasz #10097 Dátum: 2016.01.19 20:22:12 »
Hát srácok vam egy olyan gyanum hogy emgem is elért az átok. Ugyanezek a tünetei vannak. 2-esben 3-asban 1200-1500as fordulaton pont amikor leveszem a lábaim a pedálakról mintha kockás benzin lenne a tankba.
Próbálom visszaolvasgatni mik voltak a lehető hibák és probálunk végigmenni rajtuk növekvő ársorrendben.
De mindenki javaslatát szivesen fogadom.
Szia!
Próbáld bekenni vagy besprézni szilikonnal a kábeleket és pipákat! 10 éve ezt teszem kb 2 évente...mikor vettem a verdát hasonlót produkált, a kábelek azóta is eredetiek. A gyertya fészkek oldalát is pucold ki, aztán szilikont oda is..
ez nem drága mutatvány, anno segített, azóta is így gyógyítom, ha elkezd rángatni...
Sok sikert!

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re: rángatózás+ alapjárat ingadozás
« Válasz #10098 Dátum: 2016.01.19 21:29:28 »
Neeeeem!  ;) Téged is elért a carinások átka: ott is hibát sejtesz, ahol nincs, mert nem lehet, hogy egy ilyen öreg szekérrel ne legyen gubanc... :whistling:  :D

  Ez a tolóüzemi működés, ami megtörténik sebességi fokozattól függetlenül, de az áttétel miatt alacsonyabb fokozatban érzékeled durvának a hatását. (tehát erős a kompressziód - jó jel :))
Ó... akkor ez most pont hogy inkább jó jel mint hogy nem?
Mert pont az van mint amit a cikk is ír... és persze ez főként motorféknél érzem én is mert konkrétan a munkába járásom 80%-a hegyre fel 20%os emelkedőn, hegyről le szerpentineken van... jó kis rózsadomb, normafa hullámvasút :)... remek tanuló út :D...
és ahogy egy picit akár 2mmt benyomom a kuplungot vagy csak akár rárakom a lábam a gázpedálra és tojáshéjt óvó nyomással tartom akkor megszűnik a probléma.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.19 21:32:50 írta VSanyi »

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10099 Dátum: 2016.01.19 21:33:54 »
de gondolom azért egy gyertya csekk és pucolás ártani nem árt neki?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10100 Dátum: 2016.01.20 06:44:49 »
A kuplungolás a próba: ha gubanc lenne a gyújtással, akkor nem múlna el a rángatás, minthogy gyorsításnál is jelentkezne. De megnyugtatásra és bármiféle gyújtással kapcsolatos gond megelőzésére tanácsos, amit a druszád javasolt. Karbantartás a lényeg, ami korból adódóan az elektromos csatlakozókra, szigetelésekre, vákuumcsövekre is kiterjed.
Viszont: ha a "rángatás" nem csak a motort érinti, hanem a kaszni is érzi, akkor a motortartóbakok lecsekkolása ajánlott.

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10101 Dátum: 2016.01.20 11:19:29 »
A kuplungolás a próba: ha gubanc lenne a gyújtással, akkor nem múlna el a rángatás, minthogy gyorsításnál is jelentkezne. De megnyugtatásra és bármiféle gyújtással kapcsolatos gond megelőzésére tanácsos, amit a druszád javasolt. Karbantartás a lényeg, ami korból adódóan az elektromos csatlakozókra, szigetelésekre, vákuumcsövekre is kiterjed.
Viszont: ha a "rángatás" nem csak a motort érinti, hanem a kaszni is érzi, akkor a motortartóbakok lecsekkolása ajánlott.
Akkor megnyugtattál :) ma is odafigyeltem jobban és valójában így van ez :D
Megszűnik egyből... hát ez van ha valaki kezdő sofőr :)
Viszont ahogy írod a kaszni is beleremeg és most ugrott be hogy a szerelő akihez vinni szoktam annó mondta hogy az egyik motortartó bakot érdemes lenne cserélni.
El kéne vinnem megint hozzá hogy mondja meg melyik, mert nem emlékszem.
Amúgy nyugodtan lehet bontottat venni bele vagy mindenféleképpen újra pályázzak?

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10102 Dátum: 2016.01.20 13:03:35 »
Amúgy nyugodtan lehet bontottat venni bele vagy mindenféleképpen újra pályázzak?
Gumibakból 20 éves bontottat inkább ne...
mesti

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10103 Dátum: 2016.01.21 13:10:15 »
Sziasztok!
Mivel ezek szerint nemcsak nekem volt/van vele problémám, ezért leírom, hogy másfél év után rájöttem a probléma valódi okára, a fűtés elégtelenségére.
A ludas nálam a vízhűtő tetején levő zárókupak volt. Látszólag minden rendben volt vele a retket kivéve, amit ugye oda dolgoz ki a rendszer. Szóval ha nem tömít rendesen, a vízpumpa nem tudja az előírt nyomást előállítani a rendszerben. Mivel a hűtőfolyadék is tudja a fizikát, ezért csak azon az ágon fog áramolni, amerre könnyebb... Egyszóval a motor-vízpumpa-termosztát-hűtő körben rendesen lesz áramlás,a motor nem fog elmelegedni. Azonban a motor látszólag üzemi hőfoka ellenére a fűtőradiátor felé nem, vagy csak nagyon gyenge lesz a hűtőfolyadék áramlása, ezért lesz csak langyos a levegő, amit befúj az utastérbe....
[...]
Üdv! Ehhez még egy adalék: ha hűtősapkát levéve trutyit láttok, érdemes a tágulási tartály felé menő gumicsövet és a csatlakozó idomot is ellenőrizni, pucolni. Ha ezen a szűk keresztmetszetű csövön dugulás alakul ki, nem tud a rendszer légteleníteni, ami akadályozza a hűtővíz keringetését - természetesen érzékelhetően a fűtőradiátornál is csökken a hőleadás - s akár a motor is túlmelegedhet. (forrás: Atesz 80)

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10104 Dátum: 2016.01.23 19:53:18 »
Ezt vettem a múlt héten

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10105 Dátum: 2016.01.27 03:30:47 »
Üdv mindenkinek.

Megígértem a motorfelújításról a képeket, de még mindig nem bírtam feltölteni a telefonról, pedig már majdnem félbehajtottam mérgemben.
Már 1400 km-t ment a motor, és még mindig kiül a képemre a vigyor akárhányszor megyek vele, annyival jobb lett!
Ja, a fűtésproblémához annyit hozzátennék én is, hogy mióta ki van takarítva a víztér a blokkban, feleannyi idő alatt bemelegszik és jobban is fűt.(az hozzátartozik, hogy télen mindig le van takarva a hűtő fele)

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10106 Dátum: 2016.01.27 03:41:06 »
Elfelejtettem kérdezni, került már valaki intim kapcsolatba az alapjárati szabályzással?
Van egy olyan problémám, hogy télen hidegen beindítva régen 1400 volt az alapjárat, majd innen csökkent bemelegedés alatt. Tavaly télen megváltozott, beindulás után 1000, majd egy perc múlva lassan felemelkedett 1400-ig, bemelegedve rendesen lecsökken. Azt hittem az alapjárati motor koszolódott el, de motorfelújításakor azt is kitakarítottam és nem változott semmi.
Nem tudom számít e, de félhidegen oda-vissza szabályozza az alapjáratot 1000-1400 között, de ezt már 10 éve is így csinálta, csak menet közben nem érintett, így nem piszkáltam.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10107 Dátum: 2016.01.27 16:00:24 »
Üdv mindenkinek.

Megígértem a motorfelújításról a képeket, de még mindig nem bírtam feltölteni a telefonról, pedig már majdnem félbehajtottam mérgemben.
Üdv! Szuper, hogy nem felejtetted el, mi sem... ;)
Már 1400 km-t ment a motor, és még mindig kiül a képemre a vigyor akárhányszor megyek vele, annyival jobb lett!
Adtál neki még néhány évet, grat!  :D
Ja, a fűtésproblémához annyit hozzátennék én is, hogy mióta ki van takarítva a víztér a blokkban, feleannyi idő alatt bemelegszik és jobban is fűt.(az hozzátartozik, hogy télen mindig le van takarva a hűtő fele)
Örülök, hogy nem vagyok egyedül ezzel  ::)


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10108 Dátum: 2016.01.27 16:07:51 »
Elfelejtettem kérdezni, került már valaki intim kapcsolatba az alapjárati szabályzással?
Van egy olyan problémám, hogy télen hidegen beindítva régen 1400 volt az alapjárat, majd innen csökkent bemelegedés alatt. Tavaly télen megváltozott, beindulás után 1000, majd egy perc múlva lassan felemelkedett 1400-ig, bemelegedve rendesen lecsökken. Azt hittem az alapjárati motor koszolódott el, de motorfelújításakor azt is kitakarítottam és nem változott semmi.
Nem tudom számít e, de félhidegen oda-vissza szabályozza az alapjáratot 1000-1400 között, de ezt már 10 éve is így csinálta, csak menet közben nem érintett, így nem piszkáltam.
Jó, hogy ezt is megosztottad! Nem egyedi a jelenség. Nálam ezen a télen jelentkezett majdnem ugyanígy. Hidegindítás után gyakran (nem mindig) csak 1000 a fordulat, gázfröccsre beáll 1400-ra, utána egyenletesen csökken. Nem hagyom ilyen alacsonyan, mert az olajnyomásnak nem tesz jót. Nincs gyújtáskimaradás, sima a motor járása. Alapjárati szelep, fojtószelep tiszta. Akksi rendben, generátor tölt rendesen. Valakinek ötlet?  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10109 Dátum: 2016.01.27 17:30:14 »
Jó, hogy ezt is megosztottad! Nem egyedi a jelenség. Nálam ezen a télen jelentkezett majdnem ugyanígy. Hidegindítás után gyakran (nem mindig) csak 1000 a fordulat, gázfröccsre beáll 1400-ra, utána egyenletesen csökken. Nem hagyom ilyen alacsonyan, mert az olajnyomásnak nem tesz jót. Nincs gyújtáskimaradás, sima a motor járása. Alapjárati szelep, fojtószelep tiszta. Akksi rendben, generátor tölt rendesen. Valakinek ötlet?  :hmmmm:
Mivel hibakód nincs, és gázfröccsre beáll a normális érték, s melegedés közben is fokozatos a fordulatszám ejtése, melegen stabil 700 körül van, ezért kizárnám a hőgomba hibáját, inkább mégis az alapjárati szelep tengelyének kis mértékű szorulására gyanakszom. Sajnos roncsolás nélkül nem tudnám szétszedni, így nem marad más, minthogy ledugózva beáztassam egy éjszakára Brigéciolba, hátha az kioldja.