Sziasztok.
Majdnem kész az autó, ezalatt lett néhány következtetésem:
1. ha oda jut a motor, hogy szelepszár szimeringeket kell cserélni, érdemes kivenni a dugókat akkor is, ha jó a kompresszió, mert az olajáteresztő alatti furatok tuti eldugulnak, ebből kettő pont a csapszeget keni.
2.kipufogó szelepek tisztítására kaptam egy tömény tisztító szert, amivel a vagonokat mossák. Ezen kívűl semmi nem volt képes megbontani a kokszot.Sajnos nem tudom a nevét.
3. úgy álltam neki, hogy megvan minden leírás , gyári érték, mindent tutira átmérek, ami nem jó kidobom.
Aztán kiderült, hogy semmi sem jó: 43 mm hosszú szeleprugóim átlag 39-esek, szelepvezetők tűrésen kívül, gyűrűhorony a dugóban szintén. Itt nagyon elkeseredtem, az eddig elpusztíthatatlan motorom kuka.
Aztán elkezdtem gondolkodni, 21 év és 500000 km. van mögötte és mindig jól indul, jól megy, jól fogyaszt. Most elhárítottam az olajfogyasztást, kitakarítottam egy vödör kokszot belőle, rosszabb biztos nem lesz. Így aztán (bizonyos keretek között) teszek a tűrésekre, meg méretekre, örülök, hogy van egy ilyen verdám!