üdv Carinások!
Mára elég gyakori sajnos, hogy sok Carinát nem szakszerűen javítanak és összesakkoznak mindent mindennel, ledugózzák a vákuumcsöveket, felcserélik a szívósort, szétgányolnak mindent, amihez hozzányúlnak...
![wacko :wacko:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/wacko.gif)
Látom sokan nagyon lelkesek vagytok és érdekel benneteket a Carina előélte, ami normális dolog, minden igazi Carina-s így kezdi!
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Az eredeti állapot megállapítására a legpontosabb az alvázszám szerinti beazonosítás, ezzel nem "tudnak" variálni.
Tehát érdemes elővenni a forgalmit és bepötyögni az alvázszámot a következő oldalak egyikére:
toyodiyjapancarsEsetleg a gugliban rákeresni alvázszám (VIN code) dekóderekre, ezekből minden kiderül.
----
Egy kis élménybeszámoló a citromsárga Bosch injektorokról
:Vélhetően először életében, nálunk minden esetre biztosan, elromlott a kicsike
![eek :eek:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/eek.gif)
.
Épp egy elnyújtott emelkedőn mentem felfelé, a belső sávban egy erősködő OFF típussal, amikor 5-ből visszahúztam 4-be és már gondolkodtam volna egy 3.-on, de kb 4500-5000 rpm-nél érezhető erőcsökkenést tapasztaltam. (kicsit hasonlóérzés volt mint a Halálos iramban első részében a Charger és a Supra esete
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
)
Ilyet a Carinánál még sosem éreztem, ezért meghűltem egy pillanatra, tartva a gázt ugyanúgy, bízva benne, hogy nem esik szét semmi alattam.
Visszaállva normál tempora egyenletes gáznál remegést éreztem a kormányon / kasztnin, gyorsításra intenzívebb lett..
Még mielőtt megérkeztem a célomhoz, sejtettem, hogy injektor hiba lesz, mivel gyújtáskábel nem adja meg magát így.
8 óra állás után tökéletesen járt minden henger, majd üzemmelegre járatva ismét kezdte a 3 hengerezést...
Hazaérve konstatáltam, hogy a 2. henger befecskendezője adta fel a harcot..
Ellenállása melegen végtelen volt, tehát egyértelműen tekercs-szakadása van. Hidegen vizsgálva a többi injektor 14.7 Ohm-os ellenállásához képest 30 Ohm-ot mutatott...
![surrender :surrender:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/surrender.gif)
Sebaj, gondoltam, megkezdik pályafutásukat a bézs színű Denso injektorok a polcról!
Természetesen nem olyan könnyű kiszedni az injektorhidat az angol normálkeverékesből, mert nem lehet hozzáférni a két rögzítőcsavarjához a szívósortól, ellentétben a japánéval!
Le kell bontani a légbeömlőcsövet, pillangószelepházat, szívósor fedelet és ezek után jöhet a 2 csavar...
![censored :censored:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/censored.gif)
Mint azt páran már tapasztalták, a sárga Bosch és a bézs Denso formailag szinte teljesen egyforma, egyedüli különbség a szívócsatornába való benyúlás, ami a Boschnál mélyebb.
Ellenállásra 13.7 Ohm értékűek, ez nem okoz problémát!
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Pár kilométert már mentem vele és örömmel tapasztalom, hogy alapjáraton sokkal csendesebb, majdhogy hallhatatlanul müködik, illetve egy pár ezer kilométer óta fennálló hibajelenségre is gyógyírt jelentett.
A hiba az volt, hogy bemelegedett motornál sokszor lesett az alapjárat 4-500 rpm-re és a töltöfeszültség is 12 V-ra csökkent, gázt adva néha helyrejött, de elég gyakran csinálta már!
Ezek alapján összeállt a kép, hogy a hibás befecskendező miatt volt a dolog, ugyanis azóta mindig stabil 8-900 az alapjárat, sőőt, üresben gurulva sebességtől függően ráemel 1000-1200 rpm-re.
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
Amúgy az autó mindig gondos kezekben volt - van, rendes kutakon tankolva, óra szerint, ami valós szerintem 190 ezer km-nél járunk 18. évében.