üdv Carinások!
Mára elég gyakori sajnos, hogy sok Carinát nem szakszerűen javítanak és összesakkoznak mindent mindennel, ledugózzák a vákuumcsöveket, felcserélik a szívósort, szétgányolnak mindent, amihez hozzányúlnak...
Látom sokan nagyon lelkesek vagytok és érdekel benneteket a Carina előélte, ami normális dolog, minden igazi Carina-s így kezdi!
Az eredeti állapot megállapítására a legpontosabb az alvázszám szerinti beazonosítás, ezzel nem "tudnak" variálni.
Tehát érdemes elővenni a forgalmit és bepötyögni az alvázszámot a következő oldalak egyikére:
toyodiyjapancarsEsetleg a gugliban rákeresni alvázszám (VIN code) dekóderekre, ezekből minden kiderül.
----
Egy kis élménybeszámoló a citromsárga Bosch injektorokról :Vélhetően először életében, nálunk minden esetre biztosan, elromlott a kicsike
.
Épp egy elnyújtott emelkedőn mentem felfelé, a belső sávban egy erősködő OFF típussal, amikor 5-ből visszahúztam 4-be és már gondolkodtam volna egy 3.-on, de kb 4500-5000 rpm-nél érezhető erőcsökkenést tapasztaltam. (kicsit hasonlóérzés volt mint a Halálos iramban első részében a Charger és a Supra esete
)
Ilyet a Carinánál még sosem éreztem, ezért meghűltem egy pillanatra, tartva a gázt ugyanúgy, bízva benne, hogy nem esik szét semmi alattam.
Visszaállva normál tempora egyenletes gáznál remegést éreztem a kormányon / kasztnin, gyorsításra intenzívebb lett..
Még mielőtt megérkeztem a célomhoz, sejtettem, hogy injektor hiba lesz, mivel gyújtáskábel nem adja meg magát így.
8 óra állás után tökéletesen járt minden henger, majd üzemmelegre járatva ismét kezdte a 3 hengerezést...
Hazaérve konstatáltam, hogy a 2. henger befecskendezője adta fel a harcot..
Ellenállása melegen végtelen volt, tehát egyértelműen tekercs-szakadása van. Hidegen vizsgálva a többi injektor 14.7 Ohm-os ellenállásához képest 30 Ohm-ot mutatott...
Sebaj, gondoltam, megkezdik pályafutásukat a bézs színű Denso injektorok a polcról!
Természetesen nem olyan könnyű kiszedni az injektorhidat az angol normálkeverékesből, mert nem lehet hozzáférni a két rögzítőcsavarjához a szívósortól, ellentétben a japánéval!
Le kell bontani a légbeömlőcsövet, pillangószelepházat, szívósor fedelet és ezek után jöhet a 2 csavar...
Mint azt páran már tapasztalták, a sárga Bosch és a bézs Denso formailag szinte teljesen egyforma, egyedüli különbség a szívócsatornába való benyúlás, ami a Boschnál mélyebb.
Ellenállásra 13.7 Ohm értékűek, ez nem okoz problémát!
Pár kilométert már mentem vele és örömmel tapasztalom, hogy alapjáraton sokkal csendesebb, majdhogy hallhatatlanul müködik, illetve egy pár ezer kilométer óta fennálló hibajelenségre is gyógyírt jelentett.
A hiba az volt, hogy bemelegedett motornál sokszor lesett az alapjárat 4-500 rpm-re és a töltöfeszültség is 12 V-ra csökkent, gázt adva néha helyrejött, de elég gyakran csinálta már!
Ezek alapján összeállt a kép, hogy a hibás befecskendező miatt volt a dolog, ugyanis azóta mindig stabil 8-900 az alapjárat, sőőt, üresben gurulva sebességtől függően ráemel 1000-1200 rpm-re.
Amúgy az autó mindig gondos kezekben volt - van, rendes kutakon tankolva, óra szerint, ami valós szerintem 190 ezer km-nél járunk 18. évében.