Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2730293 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9675 Dátum: 2015.02.07 19:11:39 »
üdv!
Utólag könnyű okosnak lenni, de jószándékkal mondom:
Ha valaki autót vesz, kerüljön akármennyibe, vegye a fáradtságot, esetleg pénzt, hogy olyannal megy vásárolni, aki nem csak nézi, hanem látja is az autót, nem mellesleg tudja is, hova kell nézni! :D
Autót csak kipróbálva, tüzetesen átvizsgálva fizessünk ki! A próbaút jelenti a városi kiskört és a hajtósabb országúti tesztet is!

Nagyon laikus megmozdulás volt sajnos az is kosokokos a részedről, hogy az első útbaeső szervízbe bevitted/ hittél nekik! (sajnos kis hazánk nem ez a hely, ahol látatlanba meg lehet bízni idegenekben, holott ez lenne a normális: a pénzedért korrekt munkát kapsz! )
Továbbá egy ilyen volumenű munkát nem illik átadni (átvenni) KÖZÖS próbaút nélkül a javítóval! :S

Hiba volt az is, hogy a melegedő autót nem vitted  vissza azonnal az eladónak, ők nyilván tudtak a hibáról, amit ezzel rád is sóztak,  mivel "belenyúltál", csináltattad az autót a vásárlás után, már hivatkozhatnak erre...  :hug:

Ennek ellenére együttérzünk veled, ha segíteni egyenlőre nem is tudtunk, max tanácsokkal!  ::)
Fel a fejjel, lesz még hűséges társ a Carinádból!  ;)


Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9676 Dátum: 2015.02.07 20:03:03 »
Kosokokos!

Sajnos használt autó az mindig lutri!
Az átírás miatt én felhívnám az okmányirodát, hogy mi a teendő nehogy a késlekedés miatt megbüntessenek. :nono:
Egyébkén attól, hogy rossz az autó még át lehetne íratni szerintem... :otlet:
Az a baj, hogy ebben az esetben nem az autó volt lutri, hanem a szerelők a sz.métládák.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9677 Dátum: 2015.02.07 20:27:41 »
Több pénzt már nem szabad adni nekik, magabiztosan diagnosztizálták a bajt, elismertek szerelési folyamatbeli elmaradást, így meg egyébként is a felelősség az övék, szerintem kotelességük az autót megjavitani további költségek felszámolása nélkül! Egyébként is légszűrő, féltengely gumiharang és izzócserét ki kert tőlük?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9678 Dátum: 2015.02.07 21:58:52 »
Nagyon köszönöm tanácsaitokat, abszolút igazatok van és helytállóak. A mondás szerint "okos ember a más kárán tanul", buta meg a sajátján, nagyon ostobán cselekedtem (mélyen egyetértve kamikazeval, de nem volt segítségemre senki, aki eljött volna megnézni a járgányt, ez persze nem mentség az idiótizmusomra). Most amikor megyek a kocsiért -remélem már tényleg hibátlan lesz- egyrészt nem leszek hajlandó fízetni, másrészt a szerelővel fogok próba útra menni. Bár nagyon célszerű lenne, ha tényleg jönne velem az átvételre egy szakember is, de erre nem tudok találni kollégát. Mindenesetre hasznosak tanácsaitok és igyekszem ezek szerint eljárni. Nagyon köszönöm hasznos tippjeiteket. Üdvözlettel

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9679 Dátum: 2015.02.08 00:04:08 »
...
 hátsó féltengelyekre porvédő gumiharang cserék
...
Ha csak nem 4x4, akkor max első gumiharangok!

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9680 Dátum: 2015.02.12 11:39:17 »
Elvittem műszakira az eutómet.2 év alatt 40 ezer km ugrott bele.Kérdem a végén a srácot aki átnézte,talált e hibát? zt mondta,igen, a jobb első lámpabúrám be van törve...

piro01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9681 Dátum: 2015.02.12 18:37:53 »
Üdv!

Csak hogy milyen megbízható szerelők vannak. Vásároltam egy Carinát, és az eladó nagyon dicsérte a szerelőjét, ahová rendszeresen vitte az autót.
Megvétel után átnéztem az autót, találtam egy szervíz lapot, melyben tételesen felsorolták, mit is javítottak rajta, no és mi mennyibe került.
Találtam egy tételt, melyben leírták, hogy a légkondicionáló rendszert feltöltötték azzal a bizonyos anyaggal és az ára.
Közlöm, hogy ilyen légkondicionáló rendszert nincs is az autóban.
Hogy figyelmeztessem a volt tulajdonost, - mivel két kisgyermeke is van - felhívtam telefonon és közöltem vele, hogy ha majd vesz egy másik autót, keressen egy új, megbízható szerelőt. Felhívtam a figyelmét, hogyan is verték át, éveken keresztül, mert sajnos más hibák is voltak, amit egy normális szerelő nem hagy figyelmen kívül, lévén fékproblémák is voltak, és nem is kicsik, amelyek nem az egyik napról a másikra alakulnak ki.

piró...
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.12 18:41:02 írta piro01 »

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9682 Dátum: 2015.02.12 19:01:06 »
Üdv piro01! Abszolut átérzem a problémádat, én a saját sületlenségem okán úgyanígy szívok a szerelőkkel meg az eladóval. Megkeresésemre az eladó (perrrel fenyegettem a rejtett hibák miatt, amikről feltételezésem szerint volt tudomása, de elhallgatta, válasza az volt: pereljem, nos nem tudom, mert azt a másik oktondiságot is elkövettem, hogy a szervízben engedtem, hogy belenyúljanak a motorba, ami okafogyottá tesz egy pert) így csak fenyegetésem vírtuális maradt és nem hatotta meg. És dühöngök a saját ostobaságom miatt, legyen okulásul ez azoknak a járatlan vevőknek, hogy vigyenek magukkal szakembert, fáradtságot és pénzt áldozva arra, hogy ne verjenek át.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9683 Dátum: 2015.02.15 08:09:47 »
   Sziasztok!
Carina E kesztyűtarója nem nyílik. Szimplán, nem kulccsal lett bezárva, most abszolút nem nyitható. A kulcs elfordul a zárban, a "kilincs" is mintha tenné a dolgát, de mégsem nyitható. Valakinek ötlete?
A kulcsnyílásnak függőlegesen kell állnia nyitható állásban,ugye? /Mint a "házinyúl" szájának..? [rohog]/
A két zsanércsavar kivétele sem vezetett eredményre...
Lakatos és kasszafúró fórumtársak előnyben!  :otlet:

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9684 Dátum: 2015.02.15 09:21:26 »
Üdvözlettel kamikaze! Megköszönném, ha adnál tanácsot, mert 100%-ban igazad volt a vásárlást illetően. Rágom magam, mit tegyek (mikor bukok kevesebbet), ha most megcsináltatom (azt még nem tudom hol) a kikönyökölt motorblokkot, ami, ha találnék elfogadható áron egy fűzött motorblokkot, tegnap egész nap ezután szaladgáltam és egy helyen találtam a központi toyota bontóban (100 000 FT) + munkadij ami kb. ugyancsak 100 000 Ft (szervízajánlat alsó hangon ennyi) vagy ha hibás motorblokkal (mert minden más működik, elektronika, nincs rozsda, futómű rendben, 4 db új gumival, nem márkás, azt még az eladó, de dörzsölt öreg tette rá) vagy adjam el így, ha kapok érte 200 000 FT-ot (ha kapok), és aki vállalja a motorblokk cserét, annak már nem kell rá költeni, mert most már a motorban minden rendben lesz, még a klímát kell kítisztítani. Kezdek belefáradni és az energiám fogy. Köszönettel a tanácsodért. Ja egyik tisztelt klubtársunk adott egy miskolci ember telefonszámát, akivel beszéltem és neki van 2 db ilyen motorja, de le kellene menni hozzá és megnézni őket szakértő szemmel. De nem vállalkozik senki, hogy lejöjjön velem, természetesen a költségeit állnám.
 

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9685 Dátum: 2015.02.15 12:37:10 »
üdv!

Ha rendben van amúgy az autó, ne add el, mert az átírást is bukod már másodjára!
Nem gondolnám, hogy további pénzt lenne érdemes permetezni a jelenlegi motorra, kell egy komplett blokk, aztán alkatrésznek megmarad a régi!
Bontott motort csak hivatalos helyről vegyél, ahol adnak beépítési (vagy 1-2 hónap) garanciát!!  :otlet:

A 100 HUF soknak tűnhet egy blokkért, de ha ritka motorról van szó, örülni kell, hogy van és elhozni!
A beépítés viszont túlzás szintén 100-ért... Mondjuk a harmada már reális.  :)

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9686 Dátum: 2015.02.15 13:16:26 »
köszi a tanácsot kamikaze. a beépítésnél a szervíz szerint (a "zsiráffal" történő csak motor kiemelés és helyére visszaemelés, mert ki kell a teljes motort emelni, alsó hangon 50 000 Ft, és ha tudok olyan műhelyt, ahol olcsóbban megcsinálják vihetem tréleren a Carinát) a motor kiszedése, szétbontása a blokknak, meg még az egyéb alkatrészek beszerzése, munkadíj - ami kb. 2 nap - összerakással 100 000 ft sacc. Ha lenne tipped, hol keresgéljek szerelő, vagy műhely iránt, akik kicserélnék a blokkot, örömmel és megnyugvással köszönném meg. már ilyen vagyok :eek:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9687 Dátum: 2015.02.15 13:29:04 »
Nem vagyok ismerős pest környékén ilyen téren, de a klubtársak, esetleg más topicban biztosan tudnak ajánlani helyet!

Az új vezérlés ajánlott a bontott motorra, ezzel együtt elérheti az 50-et, de szerintem látva a kiszolgáltatottságodat, hogy mozgásképtelen az autó, gondolják, hogy úgyis kifizeted nekik.
Az is igaz, hogy ha elkezded hurcolászni trélerrel, hamar 100-nál leszel a végére, ezt meg kell érdeklődni ott a környékben!

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9688 Dátum: 2015.02.15 13:41:21 »
Mint tudod, az autó Martonvásáron van. Én Balatonszepezden élek. Tegnap az utolsó pillanatban jutottam a Késmárki úti bontóba, ahol rövid utánnézés után találtak komplett 2 literes motort, ha fűzötten elviszem 100 000 Ft-ért odaadják. A többit privátban írom.

Solc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9689 Dátum: 2015.02.26 10:05:54 »
Sziasztok! Olyan problémám lenne vagy 96-os 1.6 os carinám (4afe). Hengerfejes lett. Hengerfej sikolva lett szelepek nem lettek csiszolva.Nyomáspróbázva. Összerakás után nagy lett a szelephang meg picit erőtlen a motor. Szelepemelők oda kerültek vissza ahonnan ki lett véve vez tengelyek rendben vannak. új vezérműszíj és feszítő. Olyan kérdéem lenne mi lehet a hiba?? Rosszul beálított vezérlés miatt lehet neki szelephangja?