Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2661331 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9135 Dátum: 2013.11.26 22:04:21 »
Még annyit, hogy a hengerfejet ha jó lazítási sorrendben veszi le az ember, akkor valószínűleg nem kell síkolni, erre érdemes figyelni.
A gyűrűzés után pedig a gyűrű leírásában megadott idő után kell olajat cserélni megint. Nálam ez 500 (ötszáz!) km volt.
A vezérműtengelyek áttételének előfeszítését is biztosítani kell a leírás szerint.

De hála Istennek nem fogy az olaj, illetve ami fogy, az kifolyik a motorból, de talán a szelepfedéltömítés cseréjével csökkent ez most. A kipufogó sem kormos. A szelepfedelet érdemes utánhúzni melegen, és néha ránézni. Én nem tettem meg, laza is lett :( Most meg főleg 5w40 olaj van benne  :cool2:

A szelepékekre vigyázz, csak márkaszervizben kaptam  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.26 22:06:14 írta vd1234 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9136 Dátum: 2013.11.27 17:03:19 »
Sziasztok skacok
Sajnos megint baj van. Ugyanaz a gond visszatért :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Egyszerűen nem hiszem el,hogy ilyen peches vagyok
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9137 Dátum: 2013.11.27 17:14:32 »
Mostmár erősen gondolkodom a másik Carinám rendbetételén (ami működésképtelen jelenleg)
Egy 1994-es gyártású Carina amivel BÁRMIKOR EL MERTEM INDULNI BÁRHOVÁ csak kellett hozzá,hogy vontassak egy bezinkutat :cry:
Kb 12 litert evett benzinből ,olajból meg 1000 km - en 2 litert. 267 ezer km van benne
A kasztnija tök szar ,futóművei életveszélyesek,motorja hangos zörög,és még ilyen körülmények között is megbízhattam benne
De ebben :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Csak pénzem nincs a projektre na meg helyem (pl :fűtött helység+ szersszámok)
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.27 17:43:15 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9138 Dátum: 2013.11.27 17:30:06 »
A legendás Carináknak ez szégyen
Az 1982-es corollámmmal nagyon meg voltam elégedve ehez képest :yes:
És már a gumibakok cseréjén gondolkodtam, én kis naív
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.27 17:32:31 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9139 Dátum: 2013.11.27 17:49:46 »
Még annyit, hogy a hengerfejet ha jó lazítási sorrendben veszi le az ember, akkor valószínűleg nem kell síkolni, erre érdemes figyelni.
A gyűrűzés után pedig a gyűrű leírásában megadott idő után kell olajat cserélni megint. Nálam ez 500 (ötszáz!) km volt.
A vezérműtengelyek áttételének előfeszítését is biztosítani kell a leírás szerint.

De hála Istennek nem fogy az olaj, illetve ami fogy, az kifolyik a motorból, de talán a szelepfedéltömítés cseréjével csökkent ez most. A kipufogó sem kormos. A szelepfedelet érdemes utánhúzni melegen, és néha ránézni. Én nem tettem meg, laza is lett :( Most meg főleg 5w40 olaj van benne  :cool2:

A szelepékekre vigyázz, csak márkaszervizben kaptam  :otlet:

Üdv!

A hengerfejet én is rendbe akarom szedni, már csak azért is, hogy ne emiatt kelljen mégegyszer megbontani, így spórolok egy hengerfej tömítést. Szerszám fronton szerencsére nincs gond, amúgy is szerelő vagyok, csak ennél a motornál vagyok még szűz (ez 8 év használat után nagy dicsősége a technikának :) )

Azt kérdezni is akartam, hogy milyen márkájú gyűrűt vegyek, meg a szakál metálnál láttam kétféle variációt 1,2 vagy 1,5 mm horonyméretre, de nem tudom melyik lehet az enyémben.

Köszi a leírást, frankó részletes!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9140 Dátum: 2013.11.27 19:35:25 »
Üdv!

A hengerfejet én is rendbe akarom szedni, már csak azért is, hogy ne emiatt kelljen mégegyszer megbontani, így spórolok egy hengerfej tömítést. Szerszám fronton szerencsére nincs gond, amúgy is szerelő vagyok, csak ennél a motornál vagyok még szűz (ez 8 év használat után nagy dicsősége a technikának :) )

Azt kérdezni is akartam, hogy milyen márkájú gyűrűt vegyek, meg a szakál metálnál láttam kétféle variációt 1,2 vagy 1,5 mm horonyméretre, de nem tudom melyik lehet az enyémben.

Köszi a leírást, frankó részletes!
Üdv!

Ez jó, egy szakember  :yes:
Talán pár gyűrű megvan, ha megtalálom, megmérem, milyen magasak.

Tényleg, merrefelé vagy?

Ki is használom gyorsan a lehetőséget: esetleg van ötleted pvivien79 gondjára?

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9141 Dátum: 2013.11.28 17:04:30 »
Jó estét!

Hát úgy néz ki, hogy a melegen rángatós Toyotám hibája feltárásra került. A trafó a hibás, a szerelő szerint túl nagy adatokat mért a vizsgálat során. Ha kicsi az is rossz és ha túl nagy, az is rossz?
100 %-s eredményt valami átütéses vizsgálattal lehetett volna kapni, de ahhoz valami drága műszer kéne.
Tehát jövő héten megveszem a trafót. Aztán kiderül, hogy mit értem el.

Piro...

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9142 Dátum: 2013.11.28 17:20:54 »
Üdv!

Különben nem minden rossz, ami öreg. Nekem volt egy Toyota Carina II-em. 1989-es évjáratú volt, benzin-gázos, 1.6-os, és ami fő, hogy karburátoros volt még. Szerencsémre autógáz kúton melóztam, tudtam mi az amire figyelni kell a gázos üzemnél. A karosszériáját rendbe tettem, kilakatoltam (karosszéria-lakatos az egyik szakmám), lefényeztem. Ami meghibásodott, azt kicseréltem aránylag nem gagyi cuccokkal. Jó sok pénzt költöttem rá, de megérte. 1 évben 60 liter benzint tettem bele november környékén, csak felmelegítésre a téli indításokra. Többet gázzal jártam.
A gázfogyasztás városban 9 liter, országúton 8 liter, ha pedig sokszor autópályán használtam, 4-5 fővel 6 literes gázfogyasztás jött ki. Nem hagyott cserben sehol. 2008 október végén ellopták. Ennyi.

piro...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9143 Dátum: 2013.11.28 17:54:57 »
Egyetértek
Nekem is volt egy 1982-es Corollám amit szintén magam lakatoltam ki ( én csak egy asztalos vagyok),kényszerből,mert senki nem vállalta azt a rozsdaboglyát :no:
Hát így utólag belegondolva én sem vállaltam volna a kasztnizását,még a teteje is lyukas volt
A lényeg,hogy soha nem hagyott cserben,és imádta a benzint :yes:
Today Tomorrow Toyota

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9144 Dátum: 2013.11.28 20:02:28 »

Üdv!

Inkább csak szagember, mert szerelő vagyok, de egy kissé más a csapásirány.  :)

Szabolcs megye északi sarkában lakom, itt a 110 l-es tankú passat a gyakori, ezért nem ismerik a szerelők a toyotát.

Kapásból nincs tippem a pvivien79 gondjára, de cserébe egy sztori:
Este mentem dolgozni, az autó tökéletesem működött. Reggel beülök, indítok, az önindító teker, a motor nem indul. Negyedórás indítózás persze lemerítette az akkut, így hazahúztak (egyetlen munkaütemet sem végzett el).
Két infarktus után otthon mindent szétszedtem, kimértem (gyertyák, trafó, jeladók, injektorok,megszakító - jó csak vicc volt :) )
Összeraktam, addig feltöltöttem az akkut, azonnal beindult, tökéletesen járt, azt hittem kitépem a hajam!
Gyakorlatilag semmit sem csináltam vele!
Az hozzá tartozik az igazsághoz, hogy az aksi 8 éves volt, így csak arra tudok gondolni, hogy annyira lecsökkent indításnál a feszültség, ami már kevés volt az elektronikának.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9145 Dátum: 2013.11.28 21:52:54 »
Én is Szabolcsi vagyok(Nyíregyháza mellett),és javítok autókat,de inkább németet!És persze hogy a szerelők nem ismerik a Toyotákat,mert nincs tapasztalat,alig kell javitani.Nekem is volt 3 Corollám,Celicám,de a legtöbb gondom a Carinával volt.De ez nem az autó hibája.Az előbbi autóm vásárlásánál,több pénzem,és időm volt,és szép autókat tudtam venni.Amikor a Carinát vettem,nagyon szorított az idő,szűkös volt a tárca.Tudtam, láttam hogy birka gazdája volt,és még van rajta mit csinálni,de ezek 90%-a,az előző tulaj hanyagságára,igénytelenségére vezethető vissza.
Ja, és analfabéta.Nem tudom hogy állsz kedvezményekkel,de szakállnál15-20%,Bárdinál36%-om van.Ha tudok segíteni,akkor keress nyugodtan!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9146 Dátum: 2013.11.28 23:16:30 »
...
Az hozzá tartozik az igazsághoz, hogy az aksi 8 éves volt, így csak arra tudok gondolni, hogy annyira lecsökkent indításnál a feszültség, ami már kevés volt az elektronikának.

Üdvözöllek a fórumon analfabéta!

Erre figyelni kell, szopatott már meg engem is ilyen, akku feltöltve 1-2x elinditotta a kocsit, de random meg nem.  :wacko:
Teker de mégsem indul. Naná hogy mindenek után jött az ötlet, hogy mennyire is esik le a feszültség indítózás alatt?
 8 V körül lehetett talán, és olyankor nem is indult, mert kevés volt már a HALL jeladó jele. Másik akkuval azóta is megy!
Az volt a durva, hogy minden megkapta a jelet, mégsem ment.  :devil:

----

Üdv!

Különben nem minden rossz, ami öreg. Nekem volt egy Toyota Carina II-em. 1989-es évjáratú volt, benzin-gázos, 1.6-os, és ami fő, hogy karburátoros volt még. Szerencsémre autógáz kúton melóztam, tudtam mi az amire figyelni kell a gázos üzemnél. A karosszériáját rendbe tettem, kilakatoltam (karosszéria-lakatos az egyik szakmám), lefényeztem. Ami meghibásodott, azt kicseréltem aránylag nem gagyi cuccokkal. Jó sok pénzt költöttem rá, de megérte. 1 évben 60 liter benzint tettem bele november környékén, csak felmelegítésre a téli indításokra. Többet gázzal jártam.
A gázfogyasztás városban 9 liter, országúton 8 liter, ha pedig sokszor autópályán használtam, 4-5 fővel 6 literes gázfogyasztás jött ki. Nem hagyott cserben sehol. 2008 október végén ellopták. Ennyi.

piro...

üdv piro!
Sajnálom a kocsid, amit elkötöttek!
Én ezért is félek idegen helyen otthagyni! Gondoljunk bele, ha elviszik a 20-25 éves autókat, mit várjunk mi a 15-20 évessel, ami köztudottan megbizható! Hiába akármilyen védelem, elviszik ha kell!
Nekem is ott a gyári immobiliser + utólagos Meta riasztó (kp-i zár egység) ami a befecskendezést blokkolja ha nincs hatástalanitva a rendszer. Persze aki ért hozzá, egy általános riasztókulccsal már ki is kapocsolta a motortérben levő egységet és indithat.  Aki fel van készülve, kiszedi kormányzárból is!  :surrender:
Én ezeket szoktam megfejelni olyannal, hogy pl ha full idegen és forgalmas helyen kell sokat otthagyni a kicsikét, hogy lehúzom a stekkert a HALL adóról, aztán akkor lehet köszörülni, nem fog indulni  :devil:. De a legtutibb ha a motor működéséhez alapvető egységet tesz hatástalanná az ember, akkor nagyobb az esély.  :lol: Én gondolkodom az inditórelé kapcsolóssá tételén, de még csak ötlet szinten, persze tolvaj kiküszöböli ezt is egy vastag pozitiv kábellel  :whistling:.
Egyszer hallottam olyat, hogy egy tag úgy akarta megvédeni a kocsiját, hogy vonatkürtöt szerelt az utastérbe, (MÁV-os volt az ipse  :) ) és mikor el akarták kötni megszólalt. A tolvaj maradandó halláskárosodást szenvedett és a tulaj lett meghúzkodva... ennyit erről.

Viszont tanulságos lehet egy életre a tolvajnak, ha egy ilyen megszólal a műszerfal alól!
 :devil: :devil: :devil: :devil:


Mire figyeltél a gázüzemnél különösen? Szelepolajzás volt külön? Hézagot kellett állitani?
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.28 23:33:48 írta kamikaze »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9147 Dátum: 2013.11.28 23:49:13 »
Anno még a Ladámmal,eltöltöttem pár éjszakát Pesten,a rokonnál a VIII. kerületben.Akkor még nyugisabb környék volt mint most.A kocsi kint parkolt az utcán,de a sportkomány,és az elosztófedél a kábelekkel bent aludt velem a lakásban! :D

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9148 Dátum: 2013.11.29 10:13:49 »
Ennyi :D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9149 Dátum: 2013.11.29 10:19:19 »
Talán a Carinákkal kapcsolatban már találkozott valaki az alábbi problémával:

Az ablaktörlő szakaszolója nem működik, pontosabban, az ablaktörlő működik ugyan, de, amikor a kart 0 állásba állítjuk, a lapátok mozgás közben nem térnek vissza a kiinduló pontjukra, hanem megállnak éppen ott, ahol vannak.

Mi lehet a hiba oka és mi a megoldás rá?

Köszi előre a segítséget...  :surrender: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i