Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2631823 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #105 Dátum: 2004.04.26 19:42:06 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
A benzinmutató az sajnos ilyen, minden autónál ki kell tapasztalni, hogy melyik vonal ténylegesen hány litert jelent. Ráadásul ez a korral változhat, mert ha sokat jársz viszonylag üres tankkal, a vákuum deformálhatja azt.


Akkora vákuum szerintem nincs a tankban . Szép is lenne  :shock:  ...

OFF márkánál vót ijen.


Döbbenet  :shock:  ... Milyen anyagból csinálták azt az OFF tankot ? Papírból ???  :?  (Vagy esetleg nem volt rendben valami a szellőzésével , és azért szívódott össze ...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #106 Dátum: 2004.04.26 19:44:13 »
Idézetet írta: "Erzsébeti"
Hali!

Na túlvagyok a beázás project első fázisán:)
Lekaptam a kárpitot, és kipuceváltam a baloldali doblemez környékét, és ahol úgy gondoltam ott bőségesen adtam neki a Sziloplasztból!!!:)

Szinte biztos, hogy volt ezen a végén is törve az autó:( De kívülről egyszerűen semmi sem látszik belőle, pedig most minden trükköt bevetettem az ellenőrzésre, de kivülről semmi... bezzeg belülről...!:(
Két helyen is látszik, hogy javítva volt a lemez. el volt törve az eredeti burkolólemez ami a kerékdob felett van, és a külső fele szinte a legszembetűnőbb helyen van. És mégis semmi msem látszik ebből kivűlről!
Szal, most várom az esőt...

Erzsébeti


A törött karosszéria kiszúrásának egyetlen haláltuti , és nagyon kényelmes módja van : a festékvastagság-mérő . Ezt nem lehet átverni  :idea:  ... Ami az esővárást illeti : egy slag vagy akár egy vödör víz nem teszi meg helyette ? ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #107 Dátum: 2004.04.26 19:54:27 »
Idézetet írta: "kavarc"
Sziasztok!

Palaczk: jó lett a csukló, ráadásul akkor szerencsém volt... 1 db-ot küldtek belöle, hogy nézzük meg jó lesz-e. Az is kiderült, hogy miért nem ad a márkaszervíz csak kompletten féltengelyet: mert egyszerösszerakós. Ugyanis nem lehet leütni a tengelyröl a csuklót. Csak flexel lehetett levágni a csuklót, mert nem engedi el a rugó a belsejét. Na lényeg a lényeg csak a baloldali csukló volt rossz; valszeg az is azért, mert vmikor kiszakadt (merthogy már cserélve volt) a gumiharang oszt jól belemászott a kosz por mocsok... nem kell részleteznem, hogy ezek milyen munkát végéznek a csapágyon. :)

Viszont van más BAJ. A talin még azt mondtam, hogy olajcsere után nem eszi az olajat az ótó. Hát tennap teljesen elképedtem: 1600 km-en megette a teljes pálcát! :( Most teljesen készen vagyok. Az olaj Valvoline MaxLife, amit pont ilyen motorokra fejlesztettek... most már biztos, hogy nem az olajjal van/volt a baj. A blokkon egy csepp olajfolyás sem látszik, tehát csak a motorból tünik el. Ilynekor mi a helyzet? Mi a legrosszabb amire számíthatok? Gyürücsere + szelepszárszimmering? Vagy mi lehet még?
Palazck-al megállapítottuk, hogy kb 200k van az autóban.
Mennyire készíthette ki a katalizátoromat ez a mértékü oljafogyi?
Teljes anyagi csödöt jelentek... :( :( :(
Segítsetek!

thx


Csukló : csodálkozom , hogy elvileg egyszerhasználatos ... Kissé fura , hogy akkor miért kínál az összes utángyártó cég külön is csuklót a kocsihoz . Talán inkább arról lehet szó , hogy van valami trükkje a leszerelésnek ... De mindegy is , a lényeg , hogy megoldódott a dolog :) !

Olaj : szerintem SEMMI OKOD NINCS az aggodalomra . A pálcán a két jel közötti sáv 0.8 vagy maximum 1 liter olajnak felel meg . Tehát legrosszabb esetben arról van szó , hogy 0.62 deci olajat evett meg az autód 1000 kilométeren . Na bumm ... ez EGYÁLTALÁN NEM VÉSZES !!! Egy ilyen idős , ennyit futott autóban egyáltalán nem számít soknak . Csak viszonyításképpen : unokatesómék '93-as , kétliteres benzines Audi 80-asa a maga (garantált) 120 ezer kilométerével 1.0-1.2 liter olajat nyel be 1000 km-enként . Amúgy semmi baja . Ilyesmi előfordul . Valakinek a kocsid korábbi tulajai közül valószínűleg rossz vezetési szokásai lehettek - lehet pl. , hogy sokat pörgették a kocsit még bejáratós korában . Az simán okoz ilyesmit ! Hidd el nekem : amíg az olajfogyasztásod nem haladja meg jelentősen a gyár által megadott legnagyobb értéket (1 l/1000 km) , addig semmiféle javításon nem kell törnöd a fejedet ! De ez szerintem , ha az autód normálisan vezeted és előírt időközönként (esetleg annál kicsit gyakrabban - mondjuk 10 ezer km-enként) cserélsz benne olajat , egyáltalán nem fog bekövetkezni , amíg nálad lesz a kocsi - hacsak nem akarsz beletenni még 200 ezer kilométert ;) ...

Ha okvetlenül meg akarod nyugtatni magadat , mérethetsz rajta kompressziót . Gyakorlatilag biztos vagyok benne , hogy rendben lesz :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #108 Dátum: 2004.04.26 23:14:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Döbbenet  :shock:  ... Milyen anyagból csinálták azt az OFF tankot ? Papírból ???  :?  (Vagy esetleg nem volt rendben valami a szellozésével , és azért szívódott össze ...)

Egyrészt nagyon OFF márka volt. Másrészt öreg is volt, valszeg a szellözése már a múlté volt. Harmadrészt - egyébokok miatt - egyszer 3 hónapig nem tankoltam, ebböl 2 és felet gyakorlatilag öres tankkal állt a garázsban.
music     

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #109 Dátum: 2004.04.27 03:31:40 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Nekem is volt ilyen problémám, hogy 1200-1600 km alatt megette a pálcát. És akkor úgy döntöttem, hogy magam cserélek olajat az autóban. Ezt meg is tettem és láss csodát már nem is, eszi az olajat. Engem egy kicsit át?tak és gondolom valami jó kis Tesco olajat kaphatott az autóm. Te magadnak cseréled az olajat?


Szia!
Magam cserélek olajat. És valszeg az olajjal sincs baj, mert nem hipermarketben vásárolom. :( Ennek ellenére nem jött be a 3. féle típus sem. Vmikor azt írtad, hogy megeszi a géped a normát  -mármint oljaból. Az egészen pontosan nálad mennyi? És milyen olajat használsz? Ha jól emléxek, akkor Castrol; de milyen?
Csak viszonyításképpen; mert a talin "megegyeztünk" annyiban, hogy az én Carinámban is kb annyi km van, mint a Tiédben. Ennek ellenére az enyém nagyobb étvágyú.
Nemúgy benzinböl: 6.75 lett az átlagom - a kocsi fullon (család +minden), néhol tartóan 140es tempóval és sebes munkábajárással lett ennyi...
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #110 Dátum: 2004.04.27 03:51:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Csukló : csodálkozom , hogy elvileg egyszerhasználatos ... Kissé fura , hogy akkor miért kínál az összes utángyártó cég külön is csuklót a kocsihoz . Talán inkább arról lehet szó , hogy van valami trükkje a leszerelésnek ... De mindegy is , a lényeg , hogy megoldódott a dolog :) !

Pedig így van. Ezért nem is lehet kapni Carinához, csak úgy! Egyénként megvettem a Haynes féle Carina könyvet és abban több helyen is ki van hansúlyozva, hogy DO NOT ATTEMPT - szal meg nepróbáld levenni a csuklót, mert úgysem fog sikerülni, ha mégis, akkor össze már nem rakod... :)

Idézetet írta: "Palaczk"

Olaj : szerintem SEMMI OKOD NINCS az aggodalomra . A pálcán a két jel közötti sáv 0.8 vagy maximum 1 liter olajnak felel meg . Tehát legrosszabb esetben arról van szó , hogy 0.62 deci olajat evett meg az autód 1000 kilométeren . Na bumm ... ez EGYÁLTALÁN NEM VÉSZES !!! Egy ilyen id?s , ennyit futott autóban egyáltalán nem számít soknak . Csak viszonyításképpen : unokatesómék '93-as , kétliteres benzines Audi 80-asa a maga (garantált) 120 ezer kilométerével 1.0-1.2 liter olajat nyel be 1000 km-enként . Amúgy semmi baja . Ilyesmi el?fordul . Valakinek a kocsid korábbi tulajai közül valószín?leg rossz vezetési szokásai lehettek - lehet pl. , hogy sokat pörgették a kocsit még bejáratós korában . Az simán okoz ilyesmit ! Hidd el nekem : amíg az olajfogyasztásod nem haladja meg jelent?sen a gyár által megadott legnagyobb értéket (1 l/1000 km) , addig semmiféle javításon nem kell törnöd a fejedet ! De ez szerintem , ha az autód normálisan vezeted és el?írt id?közönként (esetleg annál kicsit gyakrabban - mondjuk 10 ezer km-enként) cserélsz benne olajat , egyáltalán nem fog bekövetkezni , amíg nálad lesz a kocsi

Azért rendi vagy, hogy próbálsz nyugtatni. Már kicsit télleg jobb az idegállapotom. De akkor sem van ez így jól. 2 dolog miatt: 1:félszinti olajból havi legalább 1 flakont belelöttyintek; ez évi ca 25000 pénz. 2: szerintem itt már nagyon nem mindegy a katalizátornak sem... végülis ez majd júliusban kiderül, mert akkor lesz zöldkártyás a járgány.

Idézetet írta: "Palaczk"

Ha okvetlenül meg akarod nyugtatni magadat , mérethetsz rajta kompressziót . Gyakorlatilag biztos vagyok benne , hogy rendben lesz :)

Na ez kellene már végre. Tudom, hogy nem hiszitek el, de eccerüen nincs rá idöm. A kocsi a munkaeszközöm is, nem nagyon, vagy egyáltalán nem tudom nélkülözni. Már arra is gondoltam, hogy rendelek egy kompresszióméröt a teleshopból vagy mittomén honnan, csak már meg tudjam nézni... :) Amúgy az sem biztos, hogy mérvadó. Nemigaz?! Lehet, hogy lesz benne még 12es komp, attól még lehetnek kakák az olajlehúzók... vagy rosszul tudom.

Bocs, ha hosszú voltam, de már csak így tudok ébren maradni... :thankyou:
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #111 Dátum: 2004.04.27 07:54:04 »
A kocsi kézikönyve ír valami spéci kulcsról, amivel az olajszüröhöz lehet hozzáférni. Te hol vettél ilyet, a házi olajcseréhez?

Idézetet írta: "Toygli003"
Nekem is volt ilyen problémám, hogy 1200-1600 km alatt megette a pálcát. És akkor úgy döntöttem, hogy magam cserélek olajat az autóban. Ezt meg is tettem és láss csodát már nem is, eszi az olajat. Engem egy kicsit át…tak és gondolom valami jó kis Tesco olajat kaphatott az autóm. Te magadnak cseréled az olajat?

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #112 Dátum: 2004.04.27 08:23:53 »
kavarc:
Ez a Haynes féle könyv mit tud? Mindeféle fekete mágia van leírva benne a Carinához?

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #113 Dátum: 2004.04.27 10:43:38 »
Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "Toygli003"
Nekem is volt ilyen problémám, hogy 1200-1600 km alatt megette a pálcát. És akkor úgy döntöttem, hogy magam cserélek olajat az autóban. Ezt meg is tettem és láss csodát már nem is, eszi az olajat. Engem egy kicsit át?tak és gondolom valami jó kis Tesco olajat kaphatott az autóm. Te magadnak cseréled az olajat?


Szia!
Magam cserélek olajat. És valszeg az olajjal sincs baj, mert nem hipermarketben vásárolom. :( Ennek ellenére nem jött be a 3. féle típus sem. Vmikor azt írtad, hogy megeszi a géped a normát  -mármint oljaból. Az egészen pontosan nálad mennyi? És milyen olajat használsz? Ha jól emléxek, akkor Castrol; de milyen?
Csak viszonyításképpen; mert a talin "megegyeztünk" annyiban, hogy az én Carinámban is kb annyi km van, mint a Tiédben. Ennek ellenére az enyém nagyobb étvágyú.
Nemúgy benzinböl: 6.75 lett az átlagom - a kocsi fullon (család +minden), néhol tartóan 140es tempóval és sebes munkábajárással lett ennyi...


Most néztem meg az olajat és a min. felett van egy picivel 6000 km után.
Én Castrol GTX Magnatec 10W-40 Extra Protection-t használok.
Régebben szó volt arról, hogy mennyi olajat kell beletölteni cserénél.
Én 3 és fél liter olajat töltök bele. Szerintem 4 litert nem szabad, mert kicsapja.
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #114 Dátum: 2004.04.27 10:45:37 »
Idézetet írta: "cere"
A kocsi kézikönyve ír valami spéci kulcsról, amivel az olajszüröhöz lehet hozzáférni. Te hol vettél ilyet, a házi olajcseréhez?

Idézetet írta: "Toygli003"
Nekem is volt ilyen problémám, hogy 1200-1600 km alatt megette a pálcát. És akkor úgy döntöttem, hogy magam cserélek olajat az autóban. Ezt meg is tettem és láss csodát már nem is, eszi az olajat. Engem egy kicsit át…tak és gondolom valami jó kis Tesco olajat kaphatott az autóm. Te magadnak cseréled az olajat?


Ezt egyszerűen megoldottam. A motor elején van egy védőlemez azt lecsavartam és utána az olajszűrőt. Csak vigyázz, mert ha a védőlemez csavarjai el vannak fáradva akkor az el fognak törni.
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #115 Dátum: 2004.04.27 11:49:26 »
Idézetet írta: "kavarc"
De akkor sem van ez így jól. 2 dolog miatt: 1:félszinti olajból havi legalább 1 flakont belelöttyintek; ez évi ca 25000 pénz. 2: szerintem itt már nagyon nem mindegy a katalizátornak sem... végülis ez majd júliusban kiderül, mert akkor lesz zöldkártyás a járgány.


A katalizátornak édesmindegy ez a minimális olajmennyiség , ami így keresztülmegy rajta . Említettem azt az Audit . Már kétszer voltak vele AU-n (Abgasuntersuchung , a mi zöldkártyánk német megfelelője - elhiheted , hogy szigorú!) , mióta megvan nekik az autó (és , ugye , liter olajakat benyel 1000 km-en) - tökéletesek a károsanyag-értékek , semmi baja a katalizátornak . Gondolod , hogy a gyár meghatározná 1 l/1000 km-ben a maximális olajfogyasztást , ha ez már ártana az autó bármelyik komponensének  :?:  :idea:

Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "Palaczk"

Ha okvetlenül meg akarod nyugtatni magadat , mérethetsz rajta kompressziót . Gyakorlatilag biztos vagyok benne , hogy rendben lesz :)

Na ez kellene már végre. Tudom, hogy nem hiszitek el, de eccerüen nincs rá idöm. A kocsi a munkaeszközöm is, nem nagyon, vagy egyáltalán nem tudom nélkülözni. Már arra is gondoltam, hogy rendelek egy kompresszióméröt a teleshopból vagy mittomén honnan, csak már meg tudjam nézni... :) Amúgy az sem biztos, hogy mérvadó. Nemigaz?! Lehet, hogy lesz benne még 12es komp, attól még lehetnek kakák az olajlehúzók... vagy rosszul tudom.



Ha előzetesen megbeszélsz egy időpontot , körülbelül 15 perc alatt lezavarják a kompresszió-mérést . Gyertya ki , kompressziómérő be , motor megforgat , kész . Ennyit megér a nyugalom ;) ...

És , na , akkor még egyszer . Sokadszor  :D  ... HA A MOTORODBAN BÁRMI KAKA LENNE , AKKOR NEM CSAK ENNYI OLAJAT FOGYASZTANA ! Akkor füstölne , ki-kihagyogatnának hengerek , csörögne , ésatöbbi ésatöbbi . Hogy tömören fogalmazzak : észrevennéd , ha bármi komolyabb baja lenne - és nem csak abból , hogy 1000 km-en eltűnik szaros 6 deci olaj ;) ...

Egyébként komoly szelepszárszimering-probléma az alábbi diagnózissal szűrhető ki jól : megkérsz valakit , hogy jöjjön mögötted egy másik kocsival , és figyelje , hogy mi történik . Mikor a motor már üzemmeleg (!) , mész egy darabig motorfékkel (mondjuk hármasban nyolcvanról lelassulsz harmincra) , majd hirtelen rálépsz a gázra . Ha ilyenkor kék füstfelhő böffen ki a kipufogóból (a motorfékezés közben a hengerekben összegyűlt olaj hirtelen elég) , akkor tuti , hogy odavannak a szelepszárszimeringek . De ilyen kismértékű (!) olajfogyasztás esetén még nem szokott megfigyelhető lenni ez a jelenség .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #116 Dátum: 2004.04.27 23:03:52 »
Idézetet írta: "cere"
A kocsi kézikönyve ír valami spéci kulcsról, amivel az olajszüröhöz lehet hozzáférni. Te hol vettél ilyet, a házi olajcseréhez?

Idézetet írta: "Toygli003"
Nekem is volt ilyen problémám, hogy 1200-1600 km alatt megette a pálcát. És akkor úgy döntöttem, hogy magam cserélek olajat az autóban. Ezt meg is tettem és láss csodát már nem is, eszi az olajat. Engem egy kicsit át?tak és gondolom valami jó kis Tesco olajat kaphatott az autóm. Te magadnak cseréled az olajat?


Spéci kulcs: a tescoban vettem, asszem 700 Ft volt. Azzal hozzá lehet férni normálisan, nem kell semmit sem lecsavarozni.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #117 Dátum: 2004.04.27 23:11:26 »
Idézetet írta: "squiddy"
kavarc:
Ez a Haynes féle könyv mit tud? Mindeféle fekete mágia van leírva benne a Carinához?

Pontosan mire vagy kiváncsi? :)
Amúgy szinte minden benne van. Valóban a teljes autót szétszedik benne, szal nemcsak olyan elméleti síkú a dolog. Kicsit keveslem az ábrákat, amúgy elég korrketnek tünik.
Fejböl nem mennek a pontos fejezetek, de kb ezek vannak benne:
- Motor, váltó (befecskendezö rsz is)
- Futómü
- Kasztni, és ezek elemei
- Eletromos alkatrészek
- Hibakeresés, hiba kódok
- Szervízintervallumok + ezek végrehajtása. (pl le van írva hogyan és mikor kell kicserélni a gyertyákat :) , benzinszüröt, vezérmüszíjat, stb.)
Asszem kb ennyi. Angol nyelvü, de adtak hozzá gratis egy magyar-angol szótárat, mely speciálisan a könyv szakmai kifejezéseit tartalmazza. Minezt 8500 + postaköccség pízért...
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #118 Dátum: 2004.04.27 23:16:58 »
Idézetet írta: "Toygli003"

Most néztem meg az olajat és a min. felett van egy picivel 6000 km után.
Én Castrol GTX Magnatec 10W-40 Extra Protection-t használok.
Régebben szó volt arról, hogy mennyi olajat kell beletölteni cserénél.
Én 3 és fél liter olajat töltök bele. Szerintem 4 litert nem szabad, mert kicsapja.

Ahha. Asszem már nem váltok olajat, mert valszeg nem azzal van a probléma. Ráadásul be is spájzoltam a legutóbbi típusból 2 kannával...
Amúgy a 3,5 liter kicsit sok, nem?! Én 3 litert töttök bele, ami párperc járatás után a max szint alatt áll be néhány milliméterrel a pálcán...
Van márkaszervizes ösmerösöd? Megbízható? Hátha kell 1-2 eredeti cucc...
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #119 Dátum: 2004.04.27 23:27:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A katalizátornak édesmindegy ez a minimális olajmennyiség , ami így keresztülmegy rajta . Említettem azt az Audit . Már kétszer voltak vele AU-n (Abgasuntersuchung , a mi zöldkártyánk német megfelel?je - elhiheted , hogy szigorú!) , mióta megvan nekik az autó (és , ugye , liter olajakat benyel 1000 km-en) - tökéletesek a károsanyag-értékek , semmi baja a katalizátornak . Gondolod , hogy a gyár meghatározná 1 l/1000 km-ben a maximális olajfogyasztást , ha ez már ártana az autó bármelyik komponensének


Tökéletesen igazad van. Kicsit meg is nyugodtam. Az aggodalom azért volt, mert nem szeretnék katalizátort cserélni; még utángyártottra sem.
Ugye, mint köztudott nem a legolcsóbb alkatrészek közé tsrtozik. :roll:

Idézetet írta: "Palaczk"

Ha el?zetesen megbeszélsz egy id?pontot , körülbelül 15 perc alatt lezavarják a kompresszió-mérést . Gyertya ki , kompressziómér? be , motor megforgat , kész . Ennyit megér a nyugalom ;) ...

Ennyit mindenképpen. Jövö hétre mindenképpen megpróbálom beiktatni a dolgot. Természetesen az eredményröl itt fogok leghamarabb beszámolni. :)
Idézetet írta: "Palaczk"

És , na , akkor még egyszer . Sokadszor  :D  ... HA A MOTORODBAN BÁRMI KAKA LENNE , AKKOR NEM CSAK ENNYI OLAJAT FOGYASZTANA ! Akkor füstölne , ki-kihagyogatnának hengerek , csörögne , ésatöbbi ésatöbbi . Hogy tömören fogalmazzak : észrevennéd , ha bármi komolyabb baja lenne - és nem csak abból , hogy 1000 km-en elt?nik szaros 6 deci olaj ;) ...

Oké, vettem az adást! :)

Idézetet írta: "Palaczk"

Egyébként komoly szelepszárszimering-probléma az alábbi diagnózissal sz?rhet? ki jól : megkérsz valakit , hogy jöjjön mögötted egy másik kocsival , és figyelje , hogy mi történik . Mikor a motor már üzemmeleg (!) , mész egy darabig motorfékkel (mondjuk hármasban nyolcvanról lelassulsz harmincra) , majd hirtelen rálépsz a gázra . Ha ilyenkor kék füstfelh? böffen ki a kipufogóból (a motorfékezés közben a hengerekben összegy?lt olaj hirtelen elég) , akkor tuti , hogy odavannak a szelepszárszimeringek . De ilyen kismérték? (!) olajfogyasztás esetén még nem szokott megfigyelhet? lenni ez a jelenség .

Azért egy próbát ez is megér. Ha lesz idöm hétvégén, akkor kipróbálom...
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI