FUBA:
Azt már mondtad, hogy a motor nagyon bírja, de az erőátvitel is?
Carina egy álom! Kuplung tárcsát cseréltettem 60eKm-nél de minek nem tudom így utólag, mert ugye előtte nem voltam hozzászokva, hogy így bírja az autó azt a terhelést amit tőlem kap. Zsiguliban állandóan leszakítottam a kuplungtárcsa feléről a súrlódó felületet, meg kinyomócsapágy is sokszor szétment, nem beszélve a kinyomó szerkezetről. Azóta ugye ment az autó 220ekm-ert és a kinyomó szerkezet és csapágy még mindig gyári, a tárcsa is köszöni szépen jól van, pedig vagy 14 éve megégettem, amikor a szervizben bennhagyták a kábelkötözőt a légszűrőházban és leszabályzáson vittem vissza az autót. Váltó is még gyári (nálam ez sem természetes), mondjuk a szinkrongyűrűk a gyenge pontja, de nekem még garanciába cseréltek 2-es, 3-mas és 5-ös szinkrongyűrűket, meg egy baleset után (dobermannt sétáltató rokkant nyugdíjas néni el nem gázolása miatt bal első futómű kitört a 20cm magas járdának történő nekicsúszás miatt a Kálvin téren) kapott a differenciálmű csapágy akkorát, hogy azt kellett cserélni.
Féltengelyek nem tudom milyen anyagból vannak, én még más autóban ilyet nem láttam. Jobb oldali nekem még gyári, bal oldalit cseréltem egy gyári bontottra, mert kiszakadt a gumiharang és elkezdett a kormányt kitekerve kattogni, de amit eddig is kibírt az nem piskóta. Összehasonlításképpen Opel Astrában 130ekm-el kevesebb megtett kilométer alatt 2x cseréltem kuplungszerkezetet, kinyomócsapágyat, kuplungtárcsát, 3x külső féltengelycsuklókat, meg egyszer belsőket is, 2 váltót menthetetlenül tönkretettem, azt is komplett cseréltem. Zsiguliban 7 differenciálművet nyírtam ki menthetetlenül és 4 vagy 5 váltót, megszámlálhatatlan kuplungtárcát szerkezetet féltengelyt, kardánkeresztet, kardántengelyt, Hardy-tárcsát stb. Lancia Delta HF Integrale-mnak sem bírta a terhelést sem a kuplungja sem a féltengelycsuklói, sem a kardánkeresztek, bár ott azért megvolt a több mint 340Nm nyomaték meg a 220 paci pláne az emelt turbónyomás után. Barátom céges Volvóját kicsit vezettem és elszakadt a bal első külső féltengelycsukló. Azután megfogadtam, hogy ha nem muszáj inkább nem vezetem más kocsiját.Versenyutó Corollám is egész jól bírta, bár a szinter verseny kuplungtárcsát azért sikerült leírnom, meg váltóházon keresztül volt, hogy távozott pár anya ami után ment az összes olaj is.
Összefoglalva nálam a Toyota a nyerő azon belül is a Carina, eddigi tapasztalataim alapján.
Amúgy érdekes dolgokat szülne elgondolkodni azon, mi lenne, ha a fennt említett nagyellenfél-autókat te vezetnéd
Direkt jó, hogy nem engedhetek meg magamnak egy erős autót, mert csak versenypályán lehetne feszegetni a határait, a rendes forgalomban kihasználhatatlanok. Mondjuk van aki gyorsulgat ilyenekkel, de ezek sem a határok: