Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2697757 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8025 Dátum: 2012.12.19 22:34:21 »
Nem láttad, hogy Németországban?  ::)
Hát persze hogy németországban! :D :DNekem eddig Carinával,óra szerint 200kmh,volt a csúcs.Két falu közötti,nem valami jó minőségű úton.Nagyon stabilan viselkedett,még akkor is amikor ennél a tempónál,előztem.De igaza van fubának,azért ilyen tempónál észnél kell lenni,gyakorlatlan vezetőt meglephet ilyenkor az autó viselkedése.A Celicámmal mentem ugyanitt 240-et,persze annak a gyári sportfutóművét nem lehet a Carinához hasonlitani.A csúcsom eddig egy Suzuki gsxr1000-el 250.Na ott már ***a gyorsan jött minden,de egyszer ki kellett próbálnom.Csőlátás nem volt,de ennek a motornak a tulaja ment,óra szerint 302-őt,és ő mondta hogy ott már nem nagyon érzékelte az út melletti dolgokat.Autópályán nem vonz a száguldás,ott csak 130-150,a tempóm.Lehet hogy sokan megszólnak e miatt,hogy veszélyes,meg ilyesmi,de ahogy egy barátom mondta,,ha már el kell menni,akkor inkább így,élvezet közben,mint egy korházban,tehetetlenül,a saját mocskomban fetrengve"

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8026 Dátum: 2012.12.19 23:42:31 »
Mondjuk ha valaki tudja, hogy igy fog üzemelni a motor, illik kiórázni a műszefalat, mint a versenyautókban.
Bizony kéne, a versenyautómba volt is olajnyomás mérő műszer, gondoltam én is rá a Carina esetében is de a műszerfalat nem szeretném megfurkálni, az A oszlopra kéne valahogy rávarázsolni majd a kieg. műszereket, de a benzinnyomásmérőt nem nagyon szoktak belülre tenni, inkább a motortérbe.
Nekem nagyon tetszett a feszültségmérőd is, csinálhatnál párat nekünk fórumozóknak jó pénzért  ;) :otlet: Én egyre tuti vevő lennék.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

borys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8027 Dátum: 2012.12.20 10:19:47 »
Tiszta olyan, mintha nem menne egy henger olyankor.
A rángatástól helyreáll..hmmmm...esetleg gyújtókábel? Rá kellene mérni ellenállásmérővel, hátha kiderül, kicsit hajlítgatni ésszel mérés közben.
A másik az injektor lehetne.

Gyertyákat, elosztófedelet, rotort is meg kellene pislantani.


2 éve cseréltem gyújtás kábeleket,az elosztót rotort meg néztem annak nincs baja!Meg próbálok rá mérni!És ha injektor hibája van azt honnan tudom meg?Ahoz is van vmi speciális mérő? :eek:

borys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8028 Dátum: 2012.12.20 10:23:33 »
Nekem a csúcs 205km/h volt,le akart villogtatni egy 1,4 opel astra g de nem hagytam magam,emelkedőnek felfelé haladtunk én tartottam a tempót de :tt2: ő nem bírta!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8029 Dátum: 2012.12.20 10:42:27 »

2 éve cseréltem gyújtás kábeleket,az elosztót rotort meg néztem annak nincs baja!Meg próbálok rá mérni!És ha injektor hibája van azt honnan tudom meg?Ahoz is van vmi speciális mérő? :eek:

Lehet, hogy kontakthiba van a csatlakozójánál. Ha minden induláskor megjátssza ezt, akkor én sorban levennék egyet, indítanék, és amíg a jókat húzod le, addig rosszabb lenne még ennél is, mint most. Amikor a rosszat húzod le, akkor lenne ugyanolyan, mint most. De ez necces.

Nekem a csúcs 205km/h volt,le akart villogtatni egy 1,4 opel astra g de nem hagytam magam,emelkedőnek felfelé haladtunk én tartottam a tempót de :tt2: ő nem bírta!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8030 Dátum: 2012.12.20 11:25:52 »
Na ez meg lemaradt:
1.4-es Opel ment volna 205-öt?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8031 Dátum: 2012.12.20 13:09:10 »
Nekem a csúcs 205km/h volt,le akart villogtatni egy 1,4 opel astra g de nem hagytam magam,emelkedőnek felfelé haladtunk én tartottam a tempót de :tt2: ő nem bírta!

Na ez meg lemaradt:
1.4-es Opel ment volna 205-öt?

Hát szerintem előtte erőszakoskodott, és utána akart biztosra menni borys kartárs!  :lol:

Én azért általában felmérem az ilyen próbatételek előtt az erőviszonyokat, már ami a tükör enged.. Pl egy A8-assal vagy Merci felsőbb kategóriával nem állok neki arcoskodni.  :whistling:
Az ilyen opel kategória jöhet! Renaultok, stb.
Volt már Ford Focus tdci, az vagy nem tudott vagy nem mert elmenni, dombnak felfelé természetesen.  ;)

borys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8032 Dátum: 2012.12.20 13:57:57 »
Lehet, hogy kontakthiba van a csatlakozójánál. Ha minden induláskor megjátssza ezt, akkor én sorban levennék egyet, indítanék, és amíg a jókat húzod le, addig rosszabb lenne még ennél is, mint most. Amikor a rosszat húzod le, akkor lenne ugyanolyan, mint most. De ez necces.

Azt nem írtam le,hogy nem mindig csinálja :hmmmm: valamikor jó egy hétig valamikor meg minden nap.

borys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8033 Dátum: 2012.12.20 14:01:50 »
Na ez meg lemaradt:
1.4-es Opel ment volna 205-öt?

Csak kemény akart lenni a srác,de hoppon maradt :clap: Hát 150nél villogtatott de olyan 170nél kezdett lemaradni de hogy porig alázzam azért még nyomtam a tükörből láttam nem adta fel mert mikor vissza lassítottam jött megint....

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8034 Dátum: 2012.12.20 16:10:42 »
Na ez meg lemaradt:
1.4-es Opel ment volna 205-öt?
Az én volt F Astra 1.4 8Valve 82LE autómmal volt, hogy németországban mentem vele folyamatosan (kb 200km-er hosszan) óra szerint 200-at ami valós 190 km/h volt.
Az volt a trükk, hogy ezt a sebességet nem az 5. fokozatban érte el (abban visszalassult óra szerint 180-ra), hanem 4.-ben leszabályzás alatt picivel, tehát az nem megy 205km/h-át.
A G Astra 1.4 az már 16 szelepes és 90 pacis, de szerintem az sem megy valós, nem óra szerint 205km/h-val...Apósomnak van ilyen, majd kipróbálom!  [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8035 Dátum: 2012.12.20 16:28:20 »
Hát szerintem előtte erőszakoskodott, és utána akart biztosra menni borys kartárs!  :lol:

Én azért általában felmérem az ilyen próbatételek előtt az erőviszonyokat, már ami a tükör enged.. Pl egy A8-assal vagy Merci felsőbb kategóriával nem állok neki arcoskodni.  :whistling:
Az ilyen opel kategória jöhet! Renaultok, stb.
Volt már Ford Focus tdci, az vagy nem tudott vagy nem mert elmenni, dombnak felfelé természetesen.  ;)
Vigyázz ezzel a felmérősdivel, mert vannak hozzám hasonló emberkék akik a "sleeper car"-okat kedvelik. Pl. a kilencvenes években a Zsigulim is ment a 200-at pedig abból senki sem nézte volna ki. Imádtam...
Én ha valaki kötekedik állok elébe, lássuk ki mit tud, nem baj ha gyengébb az autóm. Pl. a Zsigulimmal Dodge Viper ellen mókáztam, nem kicsit kiborítva a kopasz vezetőt, aki elkezdte taposni rendesen de a forgalom miatt, nem tudta kihasználni erőfölényét. A barátnője meg a tető nélküli autóban fejét fogva elkezdett sikítozni, hogy jaj géza ne csináld már mer szétmegy a frizurám!  [rohog] Sosem fogom elfelejteni... :D :lol: :D
A8-as (4200ccm) alig bírta az Astrámat leelőzni (talán 170 felett bírt elmenni), a Kempinski Hotelból elém kikanyarodó Ferrarit is úgy megkergettem, hogy a Balcsy-Zsilinszky úton kínjában átment a piros lámpán a barma stb.
22 év alatt keletkezett pár élmény...egyszer majd kiadom könyv formájában, de nem hinnék el és betennék a Münchausen Báró csodálatos kalandjai közé  :lol:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8036 Dátum: 2012.12.20 20:52:55 »
Ez kééész, mik nem történnek veled...  [rohog]  :lol:  :D [rohog] :lol: :D [rohog]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8037 Dátum: 2012.12.20 21:21:43 »
FUBA:

Azt már mondtad, hogy a motor nagyon bírja, de az erőátvitel is?

Amúgy érdekes dolgokat szülne elgondolkodni azon, mi lenne, ha a fennt említett nagyellenfél-autókat te vezetnéd  ;) :D

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8038 Dátum: 2012.12.20 23:45:46 »
FUBA:
Azt már mondtad, hogy a motor nagyon bírja, de az erőátvitel is?
Carina egy álom! Kuplung tárcsát cseréltettem 60eKm-nél de minek nem tudom így utólag,  mert ugye előtte nem voltam hozzászokva, hogy így bírja az autó azt a terhelést amit tőlem kap. Zsiguliban állandóan leszakítottam a kuplungtárcsa feléről a súrlódó felületet, meg kinyomócsapágy is sokszor szétment, nem beszélve a kinyomó szerkezetről. Azóta ugye ment az autó 220ekm-ert és a kinyomó szerkezet és csapágy még mindig gyári, a tárcsa is köszöni szépen jól van, pedig vagy 14 éve megégettem, amikor a szervizben bennhagyták a kábelkötözőt a légszűrőházban és leszabályzáson vittem vissza az autót. Váltó is még gyári (nálam ez sem természetes), mondjuk a szinkrongyűrűk a gyenge pontja, de nekem még garanciába cseréltek 2-es, 3-mas és 5-ös szinkrongyűrűket, meg egy baleset után (dobermannt sétáltató rokkant nyugdíjas néni el nem gázolása miatt bal első futómű kitört a 20cm magas járdának történő nekicsúszás miatt a Kálvin téren) kapott a differenciálmű csapágy akkorát, hogy azt kellett cserélni.
Féltengelyek nem tudom milyen anyagból vannak, én még más autóban ilyet nem láttam. Jobb oldali nekem még gyári, bal oldalit cseréltem egy gyári bontottra, mert kiszakadt a gumiharang és elkezdett a kormányt kitekerve kattogni, de amit eddig is kibírt az nem piskóta. Összehasonlításképpen Opel Astrában 130ekm-el kevesebb megtett kilométer alatt 2x cseréltem kuplungszerkezetet, kinyomócsapágyat, kuplungtárcsát, 3x külső féltengelycsuklókat, meg egyszer belsőket is, 2 váltót menthetetlenül tönkretettem, azt is komplett cseréltem. Zsiguliban 7 differenciálművet nyírtam ki menthetetlenül és 4 vagy 5 váltót, megszámlálhatatlan kuplungtárcát szerkezetet féltengelyt, kardánkeresztet, kardántengelyt, Hardy-tárcsát stb. Lancia Delta HF Integrale-mnak sem bírta a terhelést sem a kuplungja sem a féltengelycsuklói, sem a kardánkeresztek, bár ott azért megvolt a több mint 340Nm nyomaték meg a 220 paci pláne az emelt turbónyomás után. Barátom céges Volvóját kicsit vezettem és elszakadt a bal első külső féltengelycsukló. Azután megfogadtam, hogy ha nem muszáj inkább nem vezetem más kocsiját.Versenyutó Corollám is egész jól bírta, bár a szinter verseny kuplungtárcsát azért sikerült leírnom, meg váltóházon keresztül volt, hogy távozott pár anya ami után ment az összes olaj is.
Összefoglalva nálam a Toyota a nyerő azon belül is a Carina, eddigi tapasztalataim alapján.
Amúgy érdekes dolgokat szülne elgondolkodni azon, mi lenne, ha a fennt említett nagyellenfél-autókat te vezetnéd  ;) :D
Direkt jó, hogy nem engedhetek meg magamnak egy erős autót, mert csak versenypályán lehetne feszegetni a határait, a rendes forgalomban kihasználhatatlanok. Mondjuk van aki gyorsulgat ilyenekkel, de ezek sem a határok:
   

   
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.20 23:53:43 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8039 Dátum: 2012.12.21 20:20:11 »
Mert ez autóból van!   :D

Nagyon egyszerű egyébként a toyota szlogenje, illetve célja:

"Mi akarjuk gyártani a világ legjobb autóját!"- mondta a toyota jelenlegi elnöke

Erre mondom én, hogy így is lehet autót gyártani. Mindig hülyének néznek, amikor valakinek mondom, hogy itt még a futómű alkatrész cseréje is rendkívüli esemény. Egyszerűen nem tudják elképzelni, hogy normálisan használva a szervizen kívül semmi nem kell hozzá, és hogy ilyen létezik.

De tény, hogy a Carina E a toyotán belül is egy legenda!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.21 20:24:06 írta b.c. »