Üdv!
Jók a képek ![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
A méreteket nem mondom, mert fogalmam sincs, sajnos nem mértem az enyémet ![no :no:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/no.gif)
Ahogy nézem, a 2-es henger van éppen gyújtás körül. A kipufogóoldali tengelyt ha megfogod, és a szívóoldalit megmozgatod, mennyi holtjátékot enged, sokat/könnyen lötyög (oda-vissza mozgatva)?
Nekem az feltűnő még, hogy a tőkéknél nagyon kevés az olaj, az enyémek olajban szoktak állni ilyenkor ![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Köszi!
Méret ügyben nálam igen nagy ellentmondás van az EM-el szemben, mert ott a 4A-FE-nél a szívó tengelyen 35.210 – 35.310 mm, a kipunál 34.910 – 35.010 mm-es bütyköket ír. (93.old)
Ami a fotókon is látszik nálam mindkettőnél egy jó 7mm plusz van. Legközelebb ehhez az 5S-FE adatai állnak - illetve ott is csak a szívó tengely. (168.old)
Szóval totál képzavar.
![wacko :wacko:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/wacko.gif)
Valaki majd csak mond rá áment, mégis melyik 4A-FE van az EM-ben, esetleg egy szegénykeverékes kolléga leméri a cuccait.
...vagy talán nekem vannak ultra hegyes rácsing tengelyeim.
Utánajártam a már említett feszítőgörgő felől érkező hangnak, úgy tűnik a szíj bordái mozognak a kerékben. Nem sokat de kicsi oda-vissza mozgatásra határozottan nyekeg/kattog. Fent rendesen tapintható és gondolom lent is hasonló a helyzet. Onnan jobban is érkezik a hang, gondolom a kisebb átmérőjű tárcsa rosszabbul tolerálja dolgot.
Utána levettem a vezérműszíjat a felső kerékről, próbáltam kizárni a szíj gondjait és csak a vezérlésre koncentrálni. Megmozgattam erősen/lágyan/mindenhogy kicsit oda vissza a vezérműtengelyeket. Semmi hang.
Megmozgattam a szívótengelyt feszes szíjnál is- ahogy mondtad/legyen ellentartás - nos, lóg egy kicsit, ha erősen mozgatom oda vissza van némi hangja. Ha szelepváltáson van a tengely - vagyis a leglazább ponton, akkor az előfeszítő nem túl határozottan, de visszahúzza a foghézagot. Ha viszont nyit valamelyik szelep akkor ki tudom tolni a foghézagot előre-hátra és ott is marad. (Vékony fogaskerék áll, vastag mozog.)
Ha jól gondolom ez természetes - de javítsatok ki ha nem - az előfeszítőnek nem lehet akkora ereje; ebben az esetben a szeleprugók nyomása fog annyit a tengelyen, hogy megáll a foghézag végállásaiban.
A tőkéknél meg azért nincs olaj mert kitöröltem őket, hogy jobban lássak. Jó megfigyelő vagy!
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)