Néhány mondat az utóbbi napok témáihoz!
A benzinszűrők nekem szerencsére lejöttek,a Toyotáimról,pedig a Carinán már rozsdás volt a ház,gondolhatjátok mikor cserélték(soha
)Csere előtt pár nappal vagy 10-15 alkalommal,befújtam CRC-s csavarlazitóval,és a Beta villáskulcs,nem sarkazta le.Japanparts szűrő ment fel újnak,mindegyikre.Semmi gondom nem volt vele.
Amikor gyanús volt a lamdaszonda,(sokat evett,és nem gyorsult egyenletesen,gondolkozott kicsit)bevittem a haverhoz a Bosch szervizbe.A lambdaszonda diagramja egyértelműen mutatta hogy dolgozik,csak nagyon lassan reagál.Kapott egy új univerzális NGK-t,és újramérve,tökéletes volt.
Váltónál ha csak egy sebesség váltható reccsenve,az egyértelműen annak a fokozatnak a szinkronhibájára utal. Carinámon amikor megvettem,nekem is a kettes fokozat,volt nehezebben kapcsolható,de még nem reccsent.Kapott új olajat,és egy adag Xado váltóadalékot(én speciel a sprayt tettem bele)Kb 1000km után az akadás elmúlt,szépen veszi a sebességet!Olajat én a Castrol 75w90-et használom.Megéri az árát!Régebben próbáltam olcsóbbat,de nagyon nem jött beérezhetően nehezebben váltott.A Celicám speres váltójában is kiválóan dolgozott,pedig az kapta az ívet időnként.
A Toyoták fékjei szerintem is gyengék.Régebbi újságokat olvasva a tesztelők is szóvá tették,még az új autókon is.A Celicán gyári tárcsa,és betét volt,négydugattyús nyereggel.Fogott,megállt,de valahogy nem volt az igazi.Aztán kapott QH tárcsát,TEXTAR betéttel.Jobb lett,de valahogy a GSI-m nagyobbat harapott.A Carina is valami ilyesmi.(most utáljatok:A haver ignise,egy rakás szar a Toyotákhoz képest,a fék nyomáspontja,érzéketlen,de ha fog akkor harap egy nagyot.)Na ez a harapósság hiányzik.A Carinára QH tárcsákat tettem,MINTEX betéttel.Összekopott tűrhető lett,de nekem is előjött a kormányrázás,kb 5000km,után.Gondolkoztam hogy leveszem,és megnézzük esztergán,de nem volt időm,és most sokkal kevésbé érezhető(15000km)Csak ha finoman fékeztem,rázott,erősebb fékezésnél egyáltalán nem csinálta.
A múlt héten voltam műszakin,és hibátlan volt a fékmérés.ja amúgy rendben volt az autó,nem találtak hibát,kivéve hogy a co-m,0.3 helyett 0.4 volt,de ez( megoldódott
)Nem tudom miért kell egy18éves katalizátornak,és egy 250000km-t futott motornak gyári új értéket tudni.Ha nem tudja az már szar,és ennyi eltérésnél már nem kaphatna műszakit?Ja igen!Le akartam cseréltetni a piros matricámat kékre,de a vizsgabiztos szerint,ezt csak 96-os évjárat után lehet.Nem akartam okoskodni,és nálunk nem nagyon van szmogriadó,de vajon jól tudta,vagy még mindig kavar van ebben a témában?
?
Fékolajat amúgy én is 5.1-et használok.Kevésbé szívja a vizet,jobbak a tulajdonságai,melegen.Tényleg nincs nagy árkülömbség a DOT 4-hez képest.Szerintem megéri azt a kis plusz pénzt,de a Dot 4 is tökéletesen megfelel.