Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684231 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5910 Dátum: 2011.07.15 22:11:59 »
danee90:

Ha behúzómágnest említettél, akkor elvileg ott van két pólust, amiket a behúzómágnesen levő lemez zár rövidre és ez indítja meg az önindító forgását. Ha ott valamelyik beég, nem, vagy kevés áram jut az önindítóhoz, nem forgat. Persze ez előállhat kefekopáskor is, de az nem a behúzómágnes része. Egyébként beégett pólust szerencsés esetben lehet finom csiszolópapírral helyrehozni, durvább esetben illetve konstrukciós okokból sajnos csak csere képzelhető el. Nálad mi lett?

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5911 Dátum: 2011.07.16 01:42:50 »
Most ahogy vd1234 írta a behuzómágnesen lévő polusok egyikének az érinkező felülete kopott el. Árban pár száz forint volt az érintkező lapkának a cseréje.

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5912 Dátum: 2011.07.17 22:48:16 »
Sziasztok!

Ismét segítségre van szükségem. 97-es Carina E, 1.6b.
Akad a kormány. Végállástól - végállásig kb 4-6×. Kocsi felbakolva, motor nem jár. Levegőben még istenes, de a földön leszkakad a karom, mire áttekerem.
A szervó nem túl sokat segít rajta. Találkozott már valaki hasonló problémával? Ha igen, mi a tanácsotok?
Nincs kedvem kiszedni az egész kormányművet, a sz.szivattyút, leengedni a hidraulika folyadékot, majd feltölteni, pláne úgy, hogy lövésem sincs, mihez nyúljak először. Én valami mechanikai szorulásra gondolnék elsősorban, bár nem volt semmi akkut behatás ami előidézhette volna.
A probléma kb 5 nap leforgása alatt jelentkezett, szépen fokozatosan. Első nap csak néha volt kicsit nehéz tekerni, mára már kenyér és szalonna kell mielőtt beülök. :(

Köszönök mindet, szép napot
Ed.
Sziasztok!

Nekem a kormányművel már voltak gondok.
Egyszer csak miközben éppen parkolni akartam egy jobbforduló után balra beállásnál (vagyis egyik végállásból a másikba tekerésnél) megszorult a kormány és csak határozott erős mozdulatra fordult tovább. Ez kis sebbességnél volt talán 2x éreztem ilyet.
Késöbb a parkolóból való induláskor mindig egy kattanást lehetett érezni egy ponton.Nemsokkal ezután elkezdett folyni (csepegni) a szervóolaj.
Ebből nekem sajnos kormánymű felújitás lett Soroksáron ami kb 62000Ft+12000ft a futómű alkatrész hogy tudjanak futóművet állitani.
Sajnos ***ták elsőre,mert a kattanás erősödött és az olaj is folyott,Végül garanciában megcsinálták és azóta elfelejtettem ezt a problémát.Nem kopog és nem is folyik...

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5913 Dátum: 2011.07.18 20:12:01 »
Sziasztok, van a Carina-nál valami tipikus dolog ami okozhatja azt hogy a gyújtásnál nincs szikra? Kijött hozzám 2 ismerős szerelő, de ők is csak annyit tudtak tanácsolni, hogy villamosságissal nézessem meg. Átnézték a biztosítékokat, próbáltuk úgy is indítani, hogy az immobilizer + riasztó ki vannak kapcsolva, de ők is csak addig jutottak, hogy nincs szikra. Próbáltuk még aksilekötéssel resetelni a computert. Előre is köszönök minden ötletet.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5914 Dátum: 2011.07.18 20:20:18 »
Sziasztok, van a Carina-nál valami tipikus dolog ami okozhatja azt hogy a gyújtásnál nincs szikra? Kijött hozzám 2 ismerős szerelő, de ők is csak annyit tudtak tanácsolni, hogy villamosságissal nézessem meg. Átnézték a biztosítékokat, próbáltuk úgy is indítani, hogy az immobilizer + riasztó ki vannak kapcsolva, de ők is csak addig jutottak, hogy nincs szikra. Próbáltuk még aksilekötéssel resetelni a computert. Előre is köszönök minden ötletet.

Nem tudok kifejezetten Carina-spec hibáról...
Egy kis "kórtörténet" jól jönne, de:
Meg kellene nézni, hogy nincs-e valami hiba a gyújtókörben (kábelek, elosztófej, rotor). Azt nézném meg, hogy a gyújtótrafónál jelenik-e meg a primer körben megfelelő feszültség. Ha ez van, de semmi más hiba nincs (érintkezések, kábelellenállások, gyertyák jók), akkor trafóhiba = általában csere. Múltkor egy kollégának motortér mosása után szállt el a trafó. De ha írsz plusz infót, szerintem kitaláljuk előbb-utóbb  ;)

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5915 Dátum: 2011.07.18 20:31:55 »
Sziasztok, van a Carina-nál valami tipikus dolog ami okozhatja azt hogy a gyújtásnál nincs szikra? Kijött hozzám 2 ismerős szerelő, de ők is csak annyit tudtak tanácsolni, hogy villamosságissal nézessem meg. Átnézték a biztosítékokat, próbáltuk úgy is indítani, hogy az immobilizer + riasztó ki vannak kapcsolva, de ők is csak addig jutottak, hogy nincs szikra. Próbáltuk még aksilekötéssel resetelni a computert. Előre is köszönök minden ötletet.

Nem tudok kifejezetten Carina-spec hibáról...
Egy kis "kórtörténet" jól jönne, de:
Meg kellene nézni, hogy nincs-e valami hiba a gyújtókörben (kábelek, elosztófej, rotor). Azt nézném meg, hogy a gyújtótrafónál jelenik-e meg a primer körben megfelelő feszültség. Ha ez van, de semmi más hiba nincs (érintkezések, kábelellenállások, gyertyák jók), akkor trafóhiba = általában csere. Múltkor egy kollégának motortér mosása után szállt el a trafó. De ha írsz plusz infót, szerintem kitaláljuk előbb-utóbb  ;)

Igazából nincs semmi előzménye a dolognak, este leparkoltam, reggel meg már csak forgott, de nem indult. Még más olyan hasomló hibára sem emlékszem, ami ezzel kapcsolatos lenne. Én nem értek hozzá, de van multiméterem, meg lelkes is vagyok, nekiállok, ha elmondod mi kell pontosan :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5916 Dátum: 2011.07.18 20:57:01 »
Hall  jeladó [gyújtás elosztón] középső lábát mérd meg, jön-e rajta fesz.
Összedugott csatlakozóval a középső láb pozitiv és akku negativ között szaggatott fesznek kell megjelennie indítózáskor, LED-del a legegyszerűbb.
Ma nézd meg, mert addig nem fekszünk le! :nono:
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.18 20:58:44 írta kamikaze555 »

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5917 Dátum: 2011.07.18 21:11:08 »
Hall  jeladó [gyújtás elosztón] középső lábát mérd meg, jön-e rajta fesz.
Összedugott csatlakozóval a középső láb pozitiv és akku negativ között szaggatott fesznek kell megjelennie indítózáskor, LED-del a legegyszerűbb.
Ma nézd meg, mert addig nem fekszünk le! :nono:

Csak a pontosítás kedvéért, hogy nagyobb baj ne legyen: Az akku csatlakozók maradjanak a helyükön, húzzam ki az elosztón a középső kábelt, a végét kössem rá a multiméterre, a multi másik pólusát pedig kössem az akkura. Jól mondom?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5918 Dátum: 2011.07.18 21:17:07 »
Nem kell kihuzni, bökd meg!
A többi jó.

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5919 Dátum: 2011.07.18 21:37:27 »
Nem kell kihuzni, bökd meg!
A többi jó.

Megnéztem, de bedugott állapotban nem lehet csupasz részhez hozzáférni a kábelen. Mit takar pontosan ez a "megbökés"?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5920 Dátum: 2011.07.18 21:44:02 »
Nem kell kihuzni, bökd meg!
A többi jó.

Megnéztem, de bedugott állapotban nem lehet csupasz részhez hozzáférni a kábelen. Mit takar pontosan ez a "megbökés"?

Mebököd egy tűvel a szigetelését hogy érintkezzen.

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5921 Dátum: 2011.07.18 22:02:34 »
Mebököd egy tűvel a szigetelését hogy érintkezzen.

Megvolt. Ha jól böktem meg akkor úgy tűnik, hogy nincs benne élet.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.18 22:05:04 írta musspici »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5922 Dátum: 2011.07.18 22:12:38 »
Mebököd egy tűvel a szigetelését hogy érintkezzen.

Megvolt. Ha jól böktem meg akkor úgy tűnik, hogy nincs benne élet.

Indítoztál és semmi? Biztos jó volt a kontakt?
Ha jó, a pluszt minuszt is ellenőrizd a hall adón. A trafó is megkapja, illetve megvan a  12 V inditáskor?

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5923 Dátum: 2011.07.18 22:22:56 »
Mebököd egy tűvel a szigetelését hogy érintkezzen.

Megvolt. Ha jól böktem meg akkor úgy tűnik, hogy nincs benne élet.

Indítoztál és semmi? Biztos jó volt a kontakt?
Ha jó, a pluszt minuszt is ellenőrizd a hall adón. A trafó is megkapja, illetve megvan a  12 V inditáskor?

Megnéztem a kontaktokat, maximálisra állítottam a multi érzékenységét, de meg se mozdult a mutató.  A kontaktal max a tűnél lehet gond, koppanásig toltam, de nem akartam jobban beleerőltetni, nehogy beletoljam a kábel közepéig.
A plusz mínusznál mit nézzek és hol? A pozitív negatív cserélgetésére azért nem gondoltam, mert egyik irányba sem akart mozdulni a mutató.
Az hogy nézzem, hogy "A trafó is megkapja, illetve megvan a  12 V inditáskor" ?
Az aksi féléves Bosch egyébként.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.18 22:25:28 írta yng »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5924 Dátum: 2011.07.18 22:25:26 »
yng:
Multiméterrel hamar megnézheted, jól bökted-e meg:  a csatlakozó széthúzása után  rövidzárt kell mérned a tű és a csatlakozótüske között. Ne félj tőle, ha teljesen átbököd a kábelt, azzal sem ártasz túl sokat neki  :) Bosch vagy Denso gyújtásod van? Densonál az elosztófedélből csak a 4 gyertyakábel jön ki, Boschnál középen van egy ötödik, ami a trafóra megy. Szerintem egyből kontaktspray-vel fújd meg azt a hall-os csatlakozót. Én anno befújtam az elosztófejnél is a gyertyakábelek csatlakozóit (ez már elég kocka dolog oké...) ::)
A trafó primerjén kell legyen 12V szaggatva, indítózáskor. Ilyenkor valamennyire leesik a feszültség, ha sokkal van 12V alatt, akkor is lehet, hogy nincs szikra. Ha jól teker az önindító, akkor elvileg megkapja. Ha tudsz, próbálj ki másik trafót. Merre laksz, hátha van a közelben fórumtárs?
Van itt pár kép a méréshez, hátha segít...

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.18 22:45:00 írta vd1234 »